beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!

Toon het eerste bericht

1121 reacties

@GJC

Zou kunnen of:

-gewoon juist inkopen
-de juiste mensen op de correcte werkplekken hebben

Gewoon zand in je ogen laten strooien, met zwamverhalen

Nogmaals en al eerder op dat forum gezet:

Een ieder met problemen zou moeten bellen met de ConsuWijzer
(men verzamelt deze gegevens en als er voldoende klachten binnen komen gaat de ACM erna kijken)
@Jurgen - Telfort

Aanval op ÉÉN persoon??

Niks verkeerds gemeld/geschreven

Jij verwoord toch de zaken voor Telfort??

Ben 20 dagen in Frankrijk/Spanje en Portugal geweest en 80% een E op m’n telefoon gezien/gehad.
Nooit 3G op MIJN telefoon mogen verwelkomen.

Vodafone gaf in die periode overal 3G/4G als dekking.

Beide was op een Apple toestel.
(Op de iPhone 7 zat een Vodafone Abb en op de iPhone 8 een Telfort Abb).

Bovenstaand is één van de vele voorbeelden, die al voorbij zijn gekomen:

GEEN BEREIK IN ZONE 1!!!!

Toch met droge ogen blijven vertellen:

Het is een technisch probleem!!

Bovenstaand klopt helemaal:

Als men niet betaald voor diensten krijg je ze ook NIET en kan je het wegschrijven onder technische problemen.
Reputatie 3
@Jurgen - Telfort,

Dank je voor je post. Goed om te horen dat het grote aandacht heeft, ook op directieniveau. En terecht.

Ik werk zelf in de IT en weet hoe lastig het kan zijn om "een lek" boven te krijgen. Maar uiteindelijk lukt dat altijd (omdat het móet). Ik werk bij een bedrijf dat miljarden betalingen per jaar verwerkt. Dat moet 100% foutloos: zelfs één verkeerd uitgevoerde transactie per jaar is onacceptabel, zelfs al is het verschil slechts 1 eurocent.
Daarbij moeten de systemen altijd "in de lucht zijn".
Ook telefoonverkeer is een dergelijke "maatschappelijk kritieke" infrastructuur.

Ik ben wel benieuwd waarop je baseert dat dit niet bij álle klanten van Telfort in het buitenland speelt. Doorgaans maakt men hier denk ik geen melding van: tegenwoordig is er op veel plaatsen Wifi, zodat mensen er vaak wel een mouw aan kunnen passen.
Dit geldt voor mij ook: mijn vrouw is altijd wel in de buurt met haar T-mobile simkaart... Maar zo hóórt het natuurlijk niet.

(Voor de goede orde: ik heb zelf natuurlijk ook geen idee hoe breed dit speelt. Het maakt eigenlijk ook niet uit: het móet altijd voor íedereen werken zodra er 3G netwerken in het buitenland beschikbaar zijn).

Het is trouwens niet alleen "terugschakelen naar E", ik heb ook diverse perioden geen enkele dataconnectie gehad ("G" = GSM).

Ik geef mijn feedback graag, want ik heb nu eenmaal een "Telfort-hart", en ga nog steeds uit van de goede intenties van Telfort.

Ik ben ontzettend benieuwd wat de uiteindelijke analyse wordt, en de oplossing. Want die moet er naturlijk wel komen, en wel voor alle Telfort-klanten.

Ik ben nog één week in Spanje. En dan later in het jaar weer.
@Mensa

Mooi verhaal alleen snap ik je zinsnede

“ Ik geef mijn feedback graag, want ik heb nu eenmaal een "Telfort-hart", en ga nog steeds uit van de goede intenties van Telfort.“

niet?!?!?!

18 uur geleden schreef je nog

“Neemt niet weg dat ik er van baal. En dat Telfort een wanprestatie levert.”

Beetje tegenstrijdig toch??
Reputatie 3
Hoi @Theo v Zuiden,

Nee, niet tegenstrijdig. Als je een persoon of bedrijf lang kent, bouw je een vertrouwensband op. Neemt niet weg dat op een gegeven moment gedrag kan worden vertoond dat je niet verwacht en waar je veel last van hebt. Daar kun je van balen. Dat geeft een deuk in het vertrouwen. Maar vertrouwen is niet ineens weg. Men moet de kans krijgen om het vertrouwen te herstellen. Vooralsnog sluit ik een dieperliggende technische oorzaak niet uit. Men zit er nu - naar eigen zeggen - met man en macht bovenop. Ik heb er vertrouwen in dat dit binnen afzienbare termijn voor alle klanten wordt opgelost. En zo niet, ja, dan is het vertrouwen echt weg. Want ik deel jouw boosheid.
@Mensa

Er is een gezegde:

“Blinde Maupie zegt Sehn muss ich”

(zal het vrij vertalen Een blinde zegt ik geloof het als ik het kan zien).

We kunnen wel alles geloven van wat men beweerd, echter staat het als een paal boven water dat:

Alle Nederlandse grote providers doet wat men beloofd

Dekking in zone 1

Waarom zou dan Telfort het niet kunnen??

Verschuilen achter de techniek
heeeeeeeeel zwak verhaal, want men declasseert de eigen
TD als vrij vertaald in SukkelS.

Is die stelling juist??

Neen, want men koopt gewoon voor heel weinig centjes in.

Wees als Telfort gewoon eerlijk en meld dat!!!

U zit bij een dochter van KPN en het moet uit de lengte of de breedte daar U qua kosten aan de onderkant betaald.

Prima dan heb je zelf de keuze wat je verwachten kan en af zou willen nemen.

Echter als je betaald en men stelt, dat je je bundel kan gebruiken zoals in Nederland ben je niet erg netjes (gecharcheerd gezegd) bezig.

Bovenstaand erg verwerpelijk en bezijden de waarheid.
Reputatie 1
In theorie zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat die buitenlandse providers Telfort er eerder afgooien omdat ze daar een mindere deal mee hebben, ook omdat ze geen 4G afnemen (en dus minder data afnemen). Dan is er bij drukte op die netwerken wellicht een ingestelde volgorde van toe te laten ‘roamingklanten’. Wat ik hiermee voornamelijk wil zeggen is, het kan ook buiten Telfort om een oorzaak hebben.

Overigens heb ik jarenlang (vanwege de toen nog dure roaming) gebruik gemaakt van een MIfi met een in het land zelf gekochte datasim. Als je hier niet mee bekend bent, Google er maar eens op. Het is een kleine mobiele router. Past in je broekzak en er kunnen meerdere gebruikers tegelijk data afnemen via een Wifisignaal die het afgeeft. Kan voor mensen wellicht nu ook een oplossing zijn om ergenis tijdens hun aankomende vakantie te voorkomen. Op Marktplaats worden ze regelmatig 2ehands aangeboden voor een paar tientjes. Ik heb er zelf ook nog eentje in de aanbieding 😉
@Edwin

Je schrijft

“In theorie zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat die buitenlandse providers Telfort er eerder afgooien omdat ze daar een mindere deal mee hebben, ook omdat ze geen 4G afnemen (en dus minder data afnemen). Dan is er bij drukte op die netwerken wellicht een ingestelde volgorde van toe te laten ‘roamingklanten’. Wat ik hiermee voornamelijk wil zeggen is, het kan ook buiten Telfort om een oorzaak hebben.”

Als je niet betaald
(of heel weinig) en je word er afgegooid ligt de oorzaak bij ......

JUIST Telfort.

Wat betreft je redenatie betreffende de MIfi

TUURLIJK je hebt een tegoed bij de bank, deze zegt kan even je niks geven, want m’n compu ligt plat (want ik betaal te weinig aan onderhoud) EN je gaat het elders dan maar lenen??

Ook erg krom toch???
Reputatie 2
Ik ben nu in Hong Kong en al 48 uur probleemloos aangemeld op een netwerk zonder telkens handmatig te moeten selecteren etc. Dat is wel echt beter dan 2 weken terug in Londen. Mobiel internet ga ik hier niet testen :D

Ik ben blij dat Telfort nu zegt werk van te maken van 4G en dit er in de EU aan lijkt te komen dit jaar. Ook de informatie op deze pagina is veel duidelijker en transparanter geworden. Fijn @Jurgen - Telfort. Ik hoop dat Telfort de technische problemen op 2G en 3G in de EU snel oplost.
Snap ik als je buiten zone 1 je aan gaat melden kost het Euries toch??

Het cirkeltje is dan weer rond!!!
Reputatie 3
Ik ben blij dat Telfort nu zegt werk van te maken van 4G en dit er in de EU aan lijkt te komen dit jaar. Ook de informatie op deze pagina is veel duidelijker en transparanter geworden. Fijn @Jurgen - Telfort. Ik hoop dat Telfort de technische problemen op 2G en 3G in de EU snel oplost.

De informatie over buitenland is inderdaad veel beter geworden. Ook goed dat @Jurgen - Telfort gisteren een duidelijke en goed vindbare post heeft geplaatst over de huidige problemen met 2G/3G.

Dat 4G eraan komt (eindelijk!) is mooi. Dit betekent echter niet per definitie dat Telfort-klanten geen problemen meer hebben in het buitenland, omdat bij 4G dezelfde technisch infrastructurele zaken kunnen spelen die nu bij 2G/3G spelen. De problemen rond 2G/3G moeten dus in elk geval worden gediagnosticeerd en opgelost. De eerdere aankondiging van Jurgen dat het in de bedoeling ligt om voor Telfort-klanten dezelfde infrastructuur te gebruiken als voor KPN-klanten, lost vermoedelijk wél alles in één klap op.

Deze slogan zegt dat niet genoeg??

Men beloofd alleen ligt het aan ........

Ik zou dat als bedrijf niet achter me aan willen hebben

BELOVEN EN NIET WAAR MAKEN
Reputatie 3
Klopt, @Theo v Zuiden. Beloofd is beloofd: dit moet Telfort waarmaken. Óf de tekst aanpassen.
@Mensa

Aanpassen zal niet zo snel gebeuren want, dan is het helder:

MISLEIDING en kan men weg en een claim neerleggen.

Makkelijkst om je te verschuilen achter je technische dienst.

Ik zou als IT niet willen werken bij een werkgever, die je zo wegzet als minkukkel!!!

Al eerder aangegeven, dat er GEEN problemen bij andere providers in deze mate is.

Geef het ruiterlijk toe, dat je een budget provider bent en NIET kan waar maken, omdat je goedkoop in zone 1 inkoop doet!!!

Kan een ieder bepalen of je dat zou willen!!!

Niet allemaal klanten lokken en als je tegen de lamp loopt je verschuilen.

Uiteindelijk gaat dit ze een aantal klanten kosten.

Niemand die nu problemen ondervind stapt naar de rechter.

Kost je heel veel tijd en ergenis
(waardoor ze tot nu toe ermee wegkomen).

De tijd gaat het leren
@Theo v Zuiden

Ga je nu echt iedere paar uur hetzelfde verhaal in iets andere bewoordingen posten? :?:?
👓👓👓
In frankrijk als ik geluk heb h bevinding zoals in beschrijving ander providers geprobeerd zijn nog slechter .belgie ging wel goed gewoon 3g .
Vind dit toch raar mijn man Andere provider thuis heeft gewoon 4 g
Lijkt er op dat sinds nieuwe wet
Telfort zijn zaken met buitenlandse providers niet op orde heeft.
Toen je er nog extra voor moest betalen was alles gewoon goed.
Kort om dit is een gemiste kans
Doe hier snel iets aan gaat jullie veel klanten kosten anders want jullie maken niet waar met wat er beloofd word
Net contact gehad met de Consumentenbond.

Zij gaven aan dat dit al langer bekend is bij hun.

Telfort staat als budget maatschappij bekend en doet tot opheden veel zaken met budget maatschappijen in het buitenland, met als resultaat in Zone 1 niet of nauwelijks gebruik kunnen maken van je bundel.

Men heeft gevraagd of een ieder die problemen heeft dit te melden bij hun op telefoonnummer 070-4454545.

Hoe meer klachten hoe eerder men daar bereid is om er wat mee te doen.

Ga ervan uit dat het allemaal draait om heel veel Euro’s en men voor een kleinere groep men echt niet overstag zal gaan.

Advies om gewoon te kijken naar een provider, die wel doet wat men beloofd.

Wellicht iets duurder, maar krijg je we wat je zou moeten krijgen.

Er zijn idg 2 providers die wel een sterke partij zijn zowel in Nederland als in Zone 1

Vodafone en T mobile.
Reputatie 1
Mijn prepaid internet bundel werkt niet in Frankrijk. Ik heb al jullie aanwijzingen gevolgd (roaming staat aan, toestel is opnieuw gestart, etc.). Ik heb wel telefoonbereik (weliswaar op de caming wat minder, maar ik heb het ook geprobeerd in stad, waar ik heel goed bereik heb). Als ik dataverbinding aanzet, zie ik wel bovenin het symbool verschijnen, maar apps en internetbladzijden verversen niet. Een beetje jammer, want nu heb ik mijn internetbundel voor niets gekocht...

Men heeft gevraagd of een ieder die problemen heeft dit te melden bij hun op telefoonnummer 070-4454545.
Hoe meer klachten hoe eerder men daar bereid is om er wat mee te doen.

Wellicht iets duurder, maar krijg je we wat je zou moeten krijgen.

Heeft dat nog zin?
Op de website van Telfort staan uitspraken als "gewoon zoals je gewend bent", "met onze abonnementen zit je wel goed". Not, dus.
En "die leuke wintersportfoto" krijg ik ook met geen mogelijkheid geupload.

Maar tegelijkertijd staan er nu (sinds wanneer?) disclaimers dat (helaas, helaas) nog geen 4G kan worden aangeboden. Dat de max. 3G is, maar dat zelfs 3G niet overal wordt ondersteund.
En of je dan zélf even een andere provider wil instellen "zodat je lekker snel kunt internetten".
Ik geloof best dat 4G buitenland er ooit komt. Dat zal dan wel, vermoed ik, ná de zomervakantie zijn. Of begin 2019, na de volgende wintersport. En laat ik dan nét kunnen overstappen...
@vriesman

Zoals je al schrijft men heeft zich overal op ingedekt.

Maximaal te halen snelheid en je krijgt geen extra kosten in zone 1 (je kan het niet eens gebruiken).

Mag dat je overal zo op indekken??

Bovenstaande vraag oa neergelegd bij ConsuWijzer (welke het door speeld aan de AFM), zolang men NIET klaagt gebeurd er niks.

Zoals al eerder aangegeven je kan stappen naar de rechter ondernemen
(als je daar zin in hebt) en laten toetsen op eerlijkheid.

Bij navraag blijkt (zegt men), dat KPN het ook niet zo geweldig zou doen in Zone 1 (Consumentenbond).

Af en toe komt er een reactie vanuit Telfort een hoop getetter, maar verder gebeurd er niks.

Roeptoeteren noemen we dat!!!

Heb inmiddels een aantal kritische vragen bij Telfort neergelegd en kritische zaken aangekaart.

Er gebeurd niks iedereen die emmert word met een kluitje in het riet gestuurd.

Ik ben er klaar mee, met dingen hier neer te zetten.

Wens een ieder heel veel succes, met de keuze als je contract periode af is gelopen.

Het gaat jullie GOED
Reputatie 3
Beste @vriesman,

Er staat inderdaad op de website van Telfort "dat 3G niet overal ondersteund wordt".

Dat betekent echter dat er landen zijn waar Telfort géén 3G roaming contracten met lokale providers heeft.

In alle "gebruikelijke" landen (Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Spanje, Verenigd Koninkrijk, enzovoorts, zie de Buitenlandpagina van de website van Telfort) heeft men voor elk land met meerdere lokale providers 3G roaming contracten, dus ondersteunt Telfort daar 3G.

Dat 3G in de praktijk niet altijd in die landen functioneert voor Telfort-klanten is een andere zaak: dat zou dan niet mogen kunnen.

De door jou geciteerde opmerking op de website van Telfort mag dus niet door Telfort worden gebruikt als een generieke disclaimer in de trend van "soms werkt 3G wel, en soms werkt 3G niet". In de betreffende landen móet 3G gewoon altijd werken. Daar moet Telfort zorg voor dragen.
Beste @vriesman,

Er staat inderdaad op de website van Telfort "dat 3G niet overal ondersteund wordt".

Dat betekent echter dat er landen zijn waar Telfort géén 3G roaming contracten met lokale providers heeft.

De door jou geciteerde opmerking op de website van Telfort mag dus niet door Telfort worden gebruikt als een generieke disclaimer in de trend van "soms werkt 3G wel, en soms werkt 3G niet". In de betreffende landen móet 3G gewoon altijd werken. Daar moet Telfort zorg voor dragen.

Werkt 3G dan altijd, of alleen als ik handmatig één van de gecontracteerde providers selecteer?
Bijv. wat als mijn telefoon in Oostenrijk met T-Mobile verbindt? Of onderweg als ik via Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië rijd? Kan ik er dan op rekenen dan ik steeds vanzelf 3G heb?
@vriesman
Ik ben er klaar mee, met dingen hier neer te zetten.
Wens een ieder heel veel succes, met de keuze als je contract periode af is gelopen.
Het gaat jullie GOED

Bedankt, jij ook. En toch bedankt voor het neerzetten. Het draagt, denk ik, bij om de zaak in beweging te krijgen. Als iedereen z'n mond houdt, gebeurt er zeker niets. :)
Mijn loyaliteit aan Telfort, is inmiddels al veel te lang op de proef gesteld.... Dus zal ook een keuze gaan maken.
Reputatie 3
Beste @vriesman,

Werkt 3G dan altijd, of alleen als ik handmatig één van de gecontracteerde providers selecteer?
Bijv. wat als mijn telefoon in Oostenrijk met T-Mobile verbindt? Of onderweg als ik via Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië rijd? Kan ik er dan op rekenen dan ik steeds vanzelf 3G heb?

Ja, je kunt erop rekenen dat je steeds vanzelf 3G hebt. Je telefoontje (samen met de complexe softwaresystemen van telecomproviders) zorgt ervoor dat alleen contact wordt gelegd met buitenlandse providers waar jouw provider roaming contracten mee heeft en zoekt ook vanzelf het beste signaal. Daar heb je als gebruiker geen omkijken naar. In de loop van een dag kun je dan ook wel eens zien dat de roaming provider (vanzelf) verandert. Dit kan ook gebeuren als je je verplaatst.

Je kunt er in je telefoontje ook voor kiezen om de roaming provider zelf handmatig te selecteren. Ik heb dat wel eens als experiment geprobeerd. Het werkt natuurlijk wel, maar het is bewerkelijk en heeft niet veel nut: je ziet een lijst van alle beschikbare providers, maar dan moet je ook weten met welke buitenlandse provider jouw provider een roaming contract heeft. Anders kun je dat netwerk wel selecteren, maar krijg je vervolgens een foutmelding...

Selecteer je een provider met wie er een contract is, dan werkt het wél, maar dan heeft het nog niet zoveel zin, omdat zoals ik schreef jouw telefoontje beter dan jij weet, welke roaming provider op díe plek en op dát moment het beste voor jou is.

Hierop is één uitzondering, namelijk als je je in een grensgebied van Zone 1 (grofweg de EU) bevindt.

Binnen zone 1 kun je internetten uit je bundel, daarbuiten is het erg duur. Je telefoontje "weet" dat niet en verbindt je bijvoorbeeld in Griekenland met een Turkse roaming partner, omdat die het beste signaal levert. Daar word je na afloop van je vakantie niet blij van...

Ik schreef aan het begin: "je kunt erop rekenen dat...".
Helaas geldt dit momenteel niet overal en/of niet altijd voor Telfort-klanten. Je kunt in een gebied zijn waar volop en goed 3G internet is van meerdere buitenlandse telecomproviders waar Telfort een roamingcontract mee heeft, terwijl jouw telefoontje toch niet verder komt dan E (Edge, =2G) of soms zelfs helemaal geen contact.
Het heeft dan in mijn optiek geen zin om handmatig een andere provider te kiezen, want zoals ik al schreef heeft je telefoontje al de allerbeste voor je gevonden... Ik heb dit de laatste weken ook veelvuldig uitgeprobeerd.

Het probleem zit ergens bij Telfort.

Zoals degenen die mijn posts van de afgelopen twee weken hebben gevolgd weten, is het me hier in Spanje vaak overkomen dat mijn vrouw via haar T-Mobile simkaart 3G verbinding had, terwijl ik op E zat of zelfs geen verbinding. En dan hebben we het overeen buitenlandse providers waarmee zowel Telfort als T-Mobile 3G roamingcontracten hebben.
Overigens heeft mijn vrouw via T-Mobile altijd en overal 3G connectie (zelfs 4G, maar dat laat ik voor de zuiverheid van de discussie hier en nu even buiten beschouwing).

Toch even voor de zekerheid: check of jouw telefoontje ingesteld staat op 2G/3G en niet op 4G. Je telefoontje zoekt zoals gezegd het beste signaal. Als dat 4G is, krijg je geen goede verbinding als Telfort-klant, omdat Telfort (nog steeds) geen 4G aanbiedt. Als je je telefoontje op 2G/3G instelt, zoekt het alleen díe verbindingen.

Reageer