beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!



Toon het eerste bericht

1121 reacties

Badge +13
@Jurgen - Telfort

Sorry dat ik te kritisch ben, met vragen/ conclusies.

Denk dat ik maar beter 🤐
fijner voor Telfort

Geen probleem!
Reputatie 3
Bij dezen een oproep aan iedereen die nu in het buitenland en hinder ondervindt om een reactie te plaatsen en het telefoonnummer toe te voegen aan het profiel.

@Mensa Jouw case is natuurlijk bekend en wordt op dit moment onderzocht


Prima deze oproep. Maar weet dat slechts relatief weinigen het forum gebruiken (in de voorgaande 11 jaar had ik het zélf nog nooit gelezen), en zo wel, moeite hebben om dit topic te vinden (zie ook de opmerking van @annelies imberg van vanochtend), en dan al helemaal jóuw post op plekje 124 of zo).

Er zullen dus per definitie weinig reacties komen. Misschien wel fijn voor Telfort, want dan kan blijven worden ontkend dat er een structureel roaming probleem is.

Maar jou een beetje denkende te kennen, schat ik in dat dit nu juist jouw bedoeling niet is. Kun je je oproep daarom niet op een zichtbare plaats op de website zetten. Of, wat @Diemsetoren al eerder suggereerde, iedere klant een sms sturen of een email.
Reputatie 3
Bij dezen een oproep aan iedereen die nu in het buitenland en hinder ondervindt om een reactie te plaatsen en het telefoonnummer toe te voegen aan het profiel.

@Mensa Jouw case is natuurlijk bekend en wordt op dit moment onderzocht :)


Mijn tweede reactie is over je tweede opmerking. Volgens mij is het structurele probleem als volgt. Telfort heeft op voorcalculatiebasis roaming contracten afgesloten. Nu het drukker wordt, is er een tekort aan bandbreedte voor Telfort klanten. Dit zou dan verklaren waarom ik tot vorige week 3G in het appartement had in Benidorm en op een aantal andere plaatsen, en in elk geval sinds 18 juni slechts E.

Nu zit ik te eten in een zaakje. Hier had ik vorige week ook 3G, nu alleen nog maar G, minder dan E dus. Zie screenshot. Geen data dus. En dat in Benidorm. Kun je dit niet eens navragen bij de afdeling Roaming of Contracten.
Reputatie 8
Badge +17
...Nu het drukker wordt, is er een tekort aan bandbreedte voor Telfort klanten. Dit zou dan verklaren waarom ik tot vorige week 3G in het appartement had in Benidorm en op een aantal andere plaatsen, en in elk geval sinds 18 juni slechts E...gebrek aan bandbreedte hoeft vooralsnog niet te betekenen dat de dataverbinding (qua modus; G/E/3G/H/H+) "teruggeschroeft" wordt.

een 100Mbps verbinding kan 100Mbps aan data doorgeven, echter als er "aan het begin" een 10Mbps aansluiting aanwezig is zal je er nooit 100Mbps aan data overheen krijgen.
Badge +13
Bij dezen een oproep aan iedereen die nu in het buitenland en hinder ondervindt om een reactie te plaatsen en het telefoonnummer toe te voegen aan het profiel.

@Mensa Jouw case is natuurlijk bekend en wordt op dit moment onderzocht


Prima deze oproep. Maar weet dat slechts relatief weinigen het forum gebruiken (in de voorgaande 11 jaar had ik het zélf nog nooit gelezen), en zo wel, moeite hebben om dit topic te vinden (zie ook de opmerking van @annelies imberg van vanochtend), en dan al helemaal jóuw post op plekje 124 of zo).

Er zullen dus per definitie weinig reacties komen. Misschien wel fijn voor Telfort, want dan kan blijven worden ontkend dat er een structureel roaming probleem is.

Maar jou een beetje denkende te kennen, schat ik in dat dit nu juist jouw bedoeling niet is. Kun je je oproep daarom niet op een zichtbare plaats op de website zetten. Of, wat @Diemsetoren al eerder suggereerde, iedere klant een sms sturen of een email.


Goed punt. We kijken nu naar alle opties om meer voorbeelden binnen te krijgen en dit lijkt me goede suggesties. Tegelijkertijd wachten we op antwoord op de andere vragen.

Wat er precies gebeurt waardoor veel klanten niet handmatig verbinding kunnen maken met een 3G-netwerk dat wél beschikbaar is, is nog steeds onduidelijk. De vraag staat met hoge urgentie en een handvol voorbeeldcases uit bij onze contactpersoon bij KPN. Ik kan de suggesties in dit topic dus niet bevestigen noch ontkrachten. Als dit een structurele keuze van Telfort was, zou niemand ooit verbinding kunnen maken met 3G in het buitenland en dat lijkt niet het geval.
Reputatie 3
Ik gebruik het verkeerde woord. Beter had geweest "ingekochte hoeveelheid dataverkeer".
Reputatie 3
[Edit: aantal citaten verminderd voor betere leesbaarheid]

Wat er precies gebeurt waardoor veel klanten niet handmatig verbinding kunnen maken met een 3G-netwerk dat wél beschikbaar is, is nog steeds onduidelijk. De vraag staat met hoge urgentie en een handvol voorbeeldcases uit bij onze contactpersoon bij KPN. Ik kan de suggesties in dit topic dus niet bevestigen noch ontkrachten. Als dit een structurele keuze van Telfort was, zou niemand ooit verbinding kunnen maken met 3G in het buitenland en dat lijkt niet het geval.

Ik ben op dit moment in Duitsland op werk en heb gedurende de dag contact gehad met Richie van KPN (en dus ook telfort). We hebben een aantal instellingen waaronder het apn veranderd om de verbinding te testen. Nu heb ik uiteindelijk wel connectie gekregen met 1 van de netwerken (telekom.de). Dit is echter alleen een connectie met het edge netwerk. A speedtest gaf me de volgende resultaten:
ping 135ms
18ms jitter
0,19 mb/s download
0,08 mb's upload

Richie heeft mij gevraagd connectie te maken met het vodafon.de netwerk omdat deze mogelijk wel 3g dekking heeft echter krijg ik daar compleet geen internet connectie mee. Ook connectie gemaakt met het o2 netwerk. Precies hetzelfde verhaal als vodafon.de

Quote van Richie:
"Telfort heeft geen 4G data in het buitenland, waardoor je aangewezen bent voor data op het 3G netwerk van de buitenlandse provider en als deze niet aanwezig of beschikbaar is in een gebied, gaat je toestel opzoek naar een ander ‘data’ netwerk van deze provider. Dit is dan in de meeste gevallen EDGE, met als gevolg langzaam internet"

Wij hebben een aantal klachten ontvangen en deze zijn ook in onderzoek, want ingeval van “data”roaming gerelateerd problemen kunnen er meerdere oorzaken zijn"

Ik snap de bovenstaande uitleg van Richie, maar als ik bijvoorbeeld op https://opensignal.com/ kijk voor 3g connecties dan staat de provider waarmee ik geen 3g connectie kan maken (o2) overal groen op de straat waar ik nu zit . Er is dus wel degelijk een 3g connectie beschikbaar op deze locatie maar laat mij niet toe om connectie te maken.

We blijven op deze manier natuurlijk wel erg lang al bekende informatie heen en weer spelen. Richie is (zover ik kan inschatten) dan ook niet op de hoogte gesteld van het met hoge urgentie openstaande probleem aangezien zijn uitleg nog steeds naar de buitenlandse netwerken wijst. Wel geeft hij aan dat er klachten zijn geweest.
Reputatie 3
[Edit: aantal citaten verminderd voor betere leesbaarheid]


Ik ben op dit moment in Duitsland op werk en heb gedurende de dag contact gehad met Richie van KPN (en dus ook telfort). We hebben een aantal instellingen waaronder het apn veranderd om de verbinding te testen. Nu heb ik uiteindelijk wel connectie gekregen met 1 van de netwerken (telekom.de). Dit is echter alleen een connectie met het edge netwerk. A speedtest gaf me de volgende resultaten:
ping 135ms
18ms jitter
0,19 mb/s download
0,08 mb's upload

Richie heeft mij gevraagd connectie te maken met het vodafon.de netwerk omdat deze mogelijk wel 3g dekking heeft echter krijg ik daar compleet geen internet connectie mee. Ook connectie gemaakt met het o2 netwerk. Precies hetzelfde verhaal als vodafon.de

[...]

We blijven op deze manier natuurlijk wel erg lang al bekende informatie heen en weer spelen. Richie is (zover ik kan inschatten) dan ook niet op de hoogte gesteld van het met hoge urgentie openstaande probleem aangezien zijn uitleg nog steeds naar de buitenlandse netwerken wijst. Wel geeft hij aan dat er klachten zijn geweest.


Hoi Brian,

Dit is de officiële uitleg die mij aanvankelijk ook logisch leek: "Telfort ondersteunt nog geen 4G in het buitenland. Dus gaat het toestel op zoek naar 3G. En aangezien 3G wordt afgebouwd, komt het vaak op E uit."

Deze uitleg ligt voor de hand en wordt mogelijk met de beste intentie gegeven. Maar zij klopt niet. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat mijn vrouw bij T-mobile zit met óók een Samsung toestel. De afgelopen anderhalve week in Spanje hebben we veel testen gedaan: daar waar ik op E kwam, had zij altijd en overal snel 3G en H+ tot haar beschikking bij de bekende (uitstekende) Spaanse netwerken, waarmee ook Telfort contracten heeft.

Er is dus iets anders aan de hand. Ook als Telfort 4G zou aanbieden, dan lopen we door dit "iets anders" vermoedelijk tóch weer tegen de slechte connectiviteit aan. Dus dit "iets anders" moet worden geïdentificeerd en opgelost.

Mocht je Richie nog spreken, dan kun je dit wellicht mer hem delen. Richie is zo te lezen een echte "techneut", die wil de oorzaak vinden en oplossen, zonder "commerciële afwegingen". Goed om te horen! Dan gebeurt er tenminste iets.
Reputatie 3
[Edit: aantal citaten verminderd voor betere leesbaarheid]

Hoi Brian,

Dit is de officiële uitleg die mij aanvankelijk ook logisch leek: "Telfort ondersteunt nog geen 4G in het buitenland. Dus gaat het toestel op zoek naar 3G. En aangezien 3G wordt afgebouwd, komt het vaak op E uit."

Deze uitleg ligt voor de hand en wordt mogelijk met de beste intentie gegeven. Maar zij klopt niet. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat mijn vrouw bij T-mobile zit met óók een Samsung toestel. De afgelopen anderhalve week in Spanje hebben we veel testen gedaan: daar waar ik op E kwam, had zij altijd en overal snel 3G en H+ tot haar beschikking bij de bekende (uitstekende) Spaanse netwerken, waarmee ook Telfort contracten heeft.

Er is dus iets anders aan de hand. Ook als Telfort 4G zou aanbieden, dan lopen we door dit "iets anders" vermoedelijk tóch weer tegen de slechte connectiviteit aan. Dus dit "iets anders" moet worden geïdentificeerd en opgelost.

Mocht je Richie nog spreken, dan kun je dit wellicht mer hem delen. Richie is zo te lezen een echte "techneut", die wil de oorzaak vinden en oplossen, zonder "commerciële afwegingen". Goed om te horen! Dan gebeurt er tenminste iets.


Hallo Mensa,

Ik hou dit topic al enige tijd in de gaten dus was op de hoogte van alle testjes die je hebt gedaan. Dank daarvoor! Ik heb dit inderdaad ook terug gestuurd naar Richie. Ik heb Richie eerder vandaag ook een link gestuurd naar dit topic.

Ik heb in mijn laatste mail toegevoegd dat ik voorheen via een choozze abonnement wel gewoon 3g connectie had hier op werk. Dit is dan ook doorgezet naar de specialisten bij KPN. Ze hebben nu alle benodigde informatie gelogd en kunnen hiermee aan de slag. Morgen krijg ik een update van de stand van zaken. Ik zal jullie ook up to date houden. Ik ben in ieder geval blij dat er nu echt naar gekeken wordt. Ik ben de eerstkomende dagen niet meer in DE dus mocht ik nog iets moeten testen na vandaag dan zal dit wel een aantal dagen kunnen duren.

Brian
Reputatie 3
Hoi Brian,

Bij voorbaat dank voor de updates.

Het kost ons forumleden al met al de nodige tijd, maar het is prettig te weten dat er nu specialisten op zitten én dat jij daar direct contact mee hebt.
De boodschap van de forumleden wordt dus serieus genomen, dat vind ik belangrijk.
Hoi Brian,

Bij voorbaat dank voor de updates.

Het kost ons forumleden al met al de nodige tijd, maar het is prettig te weten dat er nu specialisten op zitten én dat jij daar direct contact mee hebt.
De boodschap van de forumleden wordt dus serieus genomen, dat vind ik belangrijk.


Hallo.
Ik liep tegen hetzelfde aan als Brian tov de providers. Ik heb een dualsim toestel en heb als andere sim kaart 1 van simpel gebruikt. Daarmee kreeg ik 4G. Dus zelfde plaats, zelfde toestel, andere provider. Dit was in Bodenmais (D).
[Edit: aantal citaten verminderd voor betere leesbaarheid]

Hallo Mensa,

Ik hou dit topic al enige tijd in de gaten dus was op de hoogte van alle testjes die je hebt gedaan. Dank daarvoor! Ik heb dit inderdaad ook terug gestuurd naar Richie. Ik heb Richie eerder vandaag ook een link gestuurd naar dit topic.

Ik heb in mijn laatste mail toegevoegd dat ik voorheen via een choozze abonnement wel gewoon 3g connectie had hier op werk. Dit is dan ook doorgezet naar de specialisten bij KPN. Ze hebben nu alle benodigde informatie gelogd en kunnen hiermee aan de slag. Morgen krijg ik een update van de stand van zaken. Ik zal jullie ook up to date houden. Ik ben in ieder geval blij dat er nu echt naar gekeken wordt. Ik ben de eerstkomende dagen niet meer in DE dus mocht ik nog iets moeten testen na vandaag dan zal dit wel een aantal dagen kunnen duren.

Brian


Hallo.
Ik liep tegen hetzelfde aan als Brian tov de providers. Ik heb een dualsim toestel en heb als andere sim kaart 1 van simpel gebruikt. Daarmee kreeg ik 4G. Dus zelfde plaats, zelfde toestel, andere provider. Dit was in Bodenmais (D).

Like (0)CiteerMore
Reputatie 3
@@2dfarmer Kan je eens je 4g uit zetten en kijken of je met simpel connectie krijgt met 3g terwijl dat met telfort niet lukt? Er zit namelijk een verschil tussen 3g en 4g ook qua dekking en telfort biedt nog geen 4g. Als je met simpel wel 3g krijgt en met telfort niet hebben we nog een case die telfort/kpn kan onderzoeken.
@@2dfarmer Kan je eens je 4g uit zetten en kijken of je met simpel connectie krijgt met 3g terwijl dat met telfort niet lukt? Er zit namelijk een verschil tussen 3g en 4g ook qua dekking en telfort biedt nog geen 4g. Als je met simpel wel 3g krijgt en met telfort niet hebben we nog een case die telfort/kpn kan onderzoeken.

Ik ben al weer in Nl.
Maar dat heb ik daar wel geprobeerd en met simpel had ik 3G en 4G.
We kunnen lang blijven zoeken naar oorzaken waarom e.e.a. niet functioneert. Wij zijn helaas geen experts maar gebruikers.
Krijg stellig de indruk dat het te maken heeft met het feit dat Telfort het budget label is en de keuzes en instellingen die daar bij horen met de buiyenlandse partners.
Op zich niets mis mee maar communiceer dit dan ook.
Ik ga nu het juridische traject ostarten om mijn abonnement te ontbinden.
@iltrunco

Meld het bij consuwijzer ‭(088) 070 70 70‬

Hoe meer mensen dit gaan doen hoe eerder men in actie gaat komen (lees ASM).

Ben nog met andere dingen bezig alleen loop hier even niet op voorruit.
Reputatie 3
Beste @Jurgen - Telfort, @iltrunco, @Theo v Zuiden, @Brian.92 en alle andere volgers van dit topic op dit forum,

Brian, heb jij inmiddels al een update van de specialisten van KPN?

Zoals gezegd heb ik een Telfort simkaart en mijn vrouw T-mobile. Wij hebben een bijna identiek Samsung toestel.

Wij zijn op vakantie in Spanje en doorkruisen het land: steden, dorpen en buitengebieden. Telfort heeft geen 4G in het buitenland, T-mobile wel. Om eerlijk te vergelijken heb ik het toestel van mijn vrouw vorige week op 2G/3G gezet (dus 4G uitgeschakeld), en die van mij ook. Alle andere instellingen zijn ook gelijk.

In het kader van dit onderzoek ("hoe komt het dat Telfort klanten geen of slecht bereik in het buitenland hebben") kijken we (mijn vrouw en ik) overal waar wij zijn welke verbinding we hebben.

Onze bevinding is dat mijn vrouw letterlijk *overal* 3G (of H+) verbinding heeft. Let wel: overal!! Ik kom bijna nooit verder dan E (=2G), terwijl ik regelmatig geen enkele verbinding heb. Soms (incidenteel) heb ik 3G, maar meestal niet.

De meest veelzeggende meting heb ik gisterenavond gedaan. Die wil ik daarom graag hier met iedereen op dit forum delen. We waren toen in Alicante, een grote stad in Spanje met uitstekende netwerkverbindingen.

Het toeval wil dat ik juist gisteren een goede (!!) dag met mijn Telfort simkaart had:
- in de ochtend had ik een uitstekende 3G verbinding in Benidorm
- tussen 11 en 15 uur waren we in een stadje Benissa, waar ik nog steeds een uitstekende verbinding had
- vanaf 17 uur waren we in Alicante waar ik - aanvankelijk - nog steeds een uitstekende 3G verbinding had.

Nodeloos te zeggen, dat mijn vrouw op al deze locaties óók een uitstekende 3G verbinding had. We hebben diverse snelheidsmetingen gedaan en die waren vergelijkbaar. Wat natuurlijk ook logisch is: 3G = 3G.

Tot nu toe dus alleen maar goed nieuws over gisteren 🙂 !!

Maar nu komt het:

Tussen 19:00 uur en 22:30 uur zaten we naast elkaar op twee stoelen in een van de hoofdstraten van Alicante: er was een processie. Die hebben we helemaal bekeken.
Aan het begin van de processie had ik nog gewoon prima 3G. Tijdens de processie hadden we geen tijd meer voor onze telefoontjes.
Na afloop van de processie, zo tegen half 11, zag ik, dat ik geen 3G verbinding meer had, maar E. Terwijl we in die tussentijd niets met onze telefoontjes hadden gedaan!
Mijn vrouw met haar T-mobile simkaart nog steeds 3G.

Ik dacht ogenblikkelijk: dít is hét moment voor een meting. We hebben exact op hetzelfde moment (om 22:29 uur) de OOKLA snelheidstest gedaan, op een afstand van hoogstens 50 centimeter van elkaar.

Het toeval en mooie is daarnaast bij deze meting, dat onze simkaarten beide via Orange Spanje gingen roamen en de server Aeromax in Alicante gebruikten, dus voor 100% exact dezelfde omstandigheden en infrastructuur!!!

Hoe mooi wil je het hebben voor een meting... 🙂.

En wat zien we:
- via Telfort 0,17 Mbps download en 0,10 Mbps upload
- via T-Mobile 12,5 Mbps download en 3,97 Mbps upload

Dus via T-Mobile pakweg 70 / 40 x zo snel
(en let wel: zoals gezegd staat de T-Mobile van mijn vrouw geforceerd op 2G/3G; zij heeft ook in Alicante 4G, dan zou zij nóg veel hogere snelheden hebben bereikt).

Dit is een voorbeeld dat voor zich spreekt. Nogmaals: identieke tijd, plaats, omstandigheden. Dit is zo'n mooi voorbeeld dat ik dit per se wil publiceren.

Telfort: hoe kán dit:

1. De hele dag had ik gisteren aanvankelijk 3G (hoera!), en zonder dat ik iets met mijn telefoon had gedaan viel de connectie terug naar E
(ik heb daarna nog via o.a. herstarten geprobeerd weer op 3G te komen, maar niets hielp meer, het bleef E); dit lijkt te duiden op instabiliteit van de Telfort connecties

2. Ik had via Telfort E, mijn vrouw onder exact dezelfde condities maar via T-Mobile 3G (H+); dit lijkt te duiden op inferieure roaming contracten bij Telfort

Beste Telfort, een duidelijker voorbeeld dan deze meting kan niemand meer maken. Leg dít de klanten maar eens uit. Ik hoor de uitleg graag, want ik baal hiervan.

Na de processie in Alicante zijn we teruggereden naar Benidorm. Daar had ik zelfs geen E meer, maar slechts GSM.

Tot slot het volgende. Zoals gezegd heeft mijn vrouw letterlijk óveral waar wij in Spanje komen een prima 3G-verbinding. Het verhaal dat de slechte connectie van Telfort-klanten komt doordat 3G in het buitenland wordt afgebouwd en Telfort nu eenmaal nog geen 4G aanbiedt, klopt gewoonweg niet.

Ook klopt het niet dat de problemen voor Telfort-klanten zullen zijn verdwenen zodra Telfort 4G in het buitenland aanbiedt: met inferieure contracten heb je dan nog steeds de situatie dat 4G overal in het buitenland beschikbaar is, maar dat Telfort-klanten daar nauwelijks iets aan hebben. Net zoals nú: 3G is overal in het buitenland, maar zelden beschikbaar voor Telfort-klanten.

Bijlagen:
1. screenshot van mijn OOKLA test via Telfort gisteren
2. screenshot van dezelfde test via T-mobile gisteren
3. screenshot van de locatie waar we van 19:00 tot 22:30 uur waren
Reputatie 3
@Mensa Om antwoord te geven op je vraag. Ik ben gisteren gebeld door KPN/Telfort. Hieruit bleek dat ze nog aan het onderzoeken zijn. Ook werd vermeld dat er een onderzoek loopt naar eenzelfde soort zaak van iemand die in spanje zit en ook op het forum heeft gepost. Rara op wie zal die zaak betrekking hebben 😛.

Jammergenoeg nog geen uitsluitsel dus.
Reputatie 3

@Mensa Om antwoord te geven op je vraag. Ik ben gisteren gebeld door KPN/Telfort. Hieruit bleek dat ze nog aan het onderzoeken zijn. Ook werd vermeld dat er een onderzoek loopt naar eenzelfde soort zaak van iemand die in spanje zit en ook op het forum heeft gepost. Rara op wie zal die zaak betrekking hebben 😛.

Jammergenoeg nog geen uitsluitsel dus.


Hoi @Brian.92,

Ja, dat ben ik. Zoals ik eerder schreef ben ik heel blij dat onze cases nu bij de 3e lijns topspecialisten van KPN liggen. Dit zijn vaak mensen die gewoon willen weten hoe het zit en niet rusten tot ze de oorzaak weten. Ze halen de onderste steen boven.

Het maakt mij niet uit hoe lang ze erover doen, als ze het maar grondig doen en de zaak voor alle Telfort-klanten oplossen. Mede daarom ben ik ook zo blij met mijn "Alicante meting" van gisteren, die ik hun vanmiddag nog ga doorspelen.

Het gaat mij niet om het oplossen van "mijn zaak", maar voor alle Telfort klanten. Ik heb aangegeven dat ik bereid ben tot het doen van metingen hier ter plekke. Zélf heb ik nu géén probleem: zolang ik samen met mijn vrouw ben, heb ik altijd connectie via T-mobile 🙂.

Neemt niet weg dat ik er van baal. En dat Telfort een wanprestatie levert.
Badge +13


Onderwerp: Verminderde mobiele internetervaring in het buitenland

Beschrijving: Op dit moment ondervinden onze klanten een verminderde mobiele internetervaring in het buitenland. Het gaat hier om een technisch probleem. Dat vinden wij heel vervelend. Samen met de buitenlandse providers waar we roaming afspraken mee hebben, en onze netwerkspecialisten werken we nu met man en macht aan een oplossing.

Wat kun je zelf doen?
Gebruik eerst deze pagina van de toestelhulp om eventuele toestelproblemen uit te sluiten als oorzaak. Leveren deze stappen geen verbetering op, probeer dan met deze stappen handmatig verbinding te maken met een ander netwerk.
Op Telfort.nl vind je een lijst met providers waarmee je in verschillende vakantielanden verbinding kunt maken. Ga voor deze lijst naar onze Buitenland-pagina en klik op 'Bekijk de dekking in de meest bezochte vakantielanden'. Bekijk je deze lijst op je mobiel, draai je scherm dan horizontaal voor betere leesbaarheid. Op de website OpenSignal bekijk je de beschikbare dekking van verschillende providers.
Ervaar je nog steeds een trage verbinding en ben je de komende dagen nog in het buitenland, laat dan een reactie achter in dit topic. Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat je meemaakt en wat je hebt geprobeerd. Hiermee help je onze netwerkspecialisten om tests uit te voeren waar nodig. Dank aan iedereen die dit tot nu toe al heeft gedaan.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.

---------
[edit: onderstaand overzicht van updates versimpeld]

Update: 5 juli 2018
We hebben een lijst gepubliceerd met aanbieders in verschillende vakantielanden. Deze vind je op de Buitenland-pagina onder de knop ‘Bekijk de dekking in de meest bezochte vakantielanden’.
- Een aantal lokale roamingproblemen is inmiddels verholpen.
- Vandaag is de automatische netwerkselectie op Telfort-simkaarten verbeterd. Dit heeft effect wanneer je je toestel uitzet en weer aanzet.
- Er zijn vijf tests gedaan in Europa (Spanje, Duitsland, België, Frankrijk, Italië), waarbij veelal werkende 3G-verbindingen zijn ervaren met hier en daar een kleine onderbreking of vertraging.
- Er is onderzocht hoeveel data Telfort-klanten de afgelopen tijd hebben verbruikt in het buitenland. We zien dat data bij Telfort in het buitenland relatief even veelvuldig wordt verbruikt als bij KPN.
- Het onderzoek op simkaartniveau wordt vervolgd.

Update: 13 juli 2018
We zijn sinds een aantal weken druk bezig met acties om de roaming-ervaringen bij Telfort te verbeteren. Ten eerste hebben we begin deze maand een paar verbeteringen doorgevoerd, waaronder de automatische netwerkselectie op Telfort-simkaarten. We zien dat dit positieve invloed heeft gehad op de ervaringen van verschillende klanten. Ten tweede hebben we meerdere lokale test uitgevoerd. Uit de tests blijkt dat roamingprestaties op 3G slechter én beter kunnen uitpakken bij Telfort dan bij andere providers. Ten derde hebben we een grondige analyse gedaan op simkaartniveau. We zien geen afwijkingen op de simkaart die invloed kunnen hebben op mobiel internet in het buitenland.
Helaas hebben we in al onze onderzoeken geen grondoorzaken kunnen vinden voor alle meldingen. We moeten de klachten daarom op individuele basis behandelen en dat blijven we ook doen.
Om zo snel mogelijk de ervaring van internet in het buitenland te verbeteren, zijn we aan de slag met het voorbereiden van de uitrol van 4G in het buitenland. We hopen jullie snel hierover positieve updates te kunnen geven. Hiervoor zijn we afhankelijk van de snelheid van buitenlandse providers om hieraan mee te werken.

Update: 24 december 2018
Hierbij de laatste maandelijke update op het forum. Vanaf nu kun je in 17 landen in Europa bij tenminste 1 aanbieder op het 4G-netwerk: Spanje, Frankrijk, Duitsland, België, Italië, Griekenland, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Oostenrijk, Denenmarken, Zwitserland, Zweden, Noorwegen, Hongarije, Estland, Finland, Litouwen.
Het lijstje 'Dekking in de meest bezochte vakantielanden' houden we up to date. Volgt er een belangrijke update over 4G in het buitenland bij Telfort, dan houden we je natuurlijk op de hoogte op het forum.
Badge +13


Hoe lang gaat het nog duren voordat deze problemen worden opgelost?
We werken samen met de buitenlandse providers waar we roaming afspraken mee hebben en onze netwerkspecialisten met man en macht aan een oplossing. We kunnen op dit moment nog niet zeggen wanneer het is opgelost.

Maar ik ben maar een week of twee op vakantie?
We begrijpen dat dit heel vervelend is. Zoals gezegd, doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Waarom kan ik geen gebruik maken van een 4G-netwerk in het buitenland?
Op dit moment werken we hard aan de verbetering van de internetervaring in het buitenland en gaan we zorgen voor een goede 4G ervaring. De verwachting is dat dit voor de meeste landen zo snel mogelijk en in ieder geval voor het einde van het jaar is afgerond.
Badge +13
@Brian.92 @Mensa

Niet alleen de netwerkspecialisten die jullie hebben gesproken, maar ook mijn collega’s bij Telfort en KPN, waaronder de directie, hebben hun volledige aandacht op dit onderwerp.

1. De hele dag had ik gisteren aanvankelijk 3G (hoera!), en zonder dat ik iets met mijn telefoon had gedaan viel de connectie terug naar E.
Zoals je zelf hebt gemerkt, speelt de verminderde ervaring niet overal altijd en ook niet voor iedere klant. We proberen er achter te komen wat er precies in de techniek gebeurt waardoor je overschakelt van 3G naar EDGE, waar een simkaart van een andere provider dat niet doet. Wij zijn op dit moment regelmatig met elkaar in gesprek over dit onderwerp en proberen inderdaad de onderste steen boven te krijgen.

Dank voor jullie geduldige feedback en bevindingen rond dit onderwerp.
Aan allen

Vind dat we Jürgen moeten opgeven voor DE sprookjesschrijver van het jaar.

Vroeger had je sprookjes van Grimm je zou daar een hoop centjes verdiend kunnen hebben.

“Niet alleen de netwerkspecialisten die jullie hebben gesproken, maar ook mijn collega’s bij Telfort en KPN, waaronder de directie, hebben hun volledige aandacht op dit onderwerp.“

Hoop woorden zegt alleen helemaal niks!!!!

ÉÉN VRAAG:

Hoe kan het dat een ieder met een andere provider WEL internet in zone 1 kan gebruiken??????
Reputatie 8
Badge +11
.....Hoe kan het dat een ieder met een andere provider WEL internet in zone 1 kan gebruiken??????
Doordat die andere providers die technische problemen blijkbaar niet hebben :8
Badge +13
Aan allen

Vind dat we Jürgen moeten opgeven voor DE sprookjesschrijver van het jaar.

Vroeger had je sprookjes van Grimm je zou daar een hoop centjes verdiend kunnen hebben.

“Niet alleen de netwerkspecialisten die jullie hebben gesproken, maar ook mijn collega’s bij Telfort en KPN, waaronder de directie, hebben hun volledige aandacht op dit onderwerp.“

Hoop woorden zegt alleen helemaal niks!!!!

ÉÉN VRAAG:

Hoe kan het dat een ieder met een andere provider WEL internet in zone 1 kan gebruiken??????


Hallo Theo,
Gelet op de forumregels, wil ik je vragen om de aanval minder op de persoon te richten.

Ik snap je boosheid, aangezien het een frustrerende zaak is die al een paar weken voortduurt zonder concrete verbeteringen. Wat @GJC zegt klopt: het gaat om een of meer technische problemen die alleen bij ons lijken te spelen. Zoals we gezien hebben op 12 juni, kan bijvoorbeeld een stroomstoring in een datacenter voor problemen zorgen in het buitenland. We zoeken op dit moment met hulp van klanten zoals Mensa en Brian naar de oorzaak van de problemen die nu nog spelen.

Reageer