beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!

Toon het eerste bericht

1093 reacties

Reputatie 3
Hier nog een foto van afgelopen week, de poppetjes bij de namen zeg maar 😂
De personen die mede verantwoordelijk zijn voor de voortgang van het realiseren van 4G in het buitenland.

En natuurlijk leuk voor het plakboek.

Van links naar rechts @Jurgen - Telfort , Richie, Balte , Olga , Ronald, Adri, Sander , Geertje, @Cindy - Telfort en @Alexandra - Telfort
Reputatie 3
@Jurgen - Telfort @Bart - Telfort @Alexandra - Telfort @Cindy - Telfort
Ook inmiddels ondervonden dat idd 4G in Italie ook een feit is op TIM provider.
En een verbinding waar je best tevreden mee mag zijn

Reputatie 1
Ook in Engeland is 4G een feit. Nog lang niet overal, want het schakelt nog regelmatig terug naar 3G, maar blijf wel continu data verbinding houden. 4G wel alleen via provider 3UK. Snelheid binnen bij de Starbucks bij Wembley stadium:

Reputatie 1
Resultaat screenshot met de locatie en gebruikte server:

Reputatie 5
Badge +7
Diemsetoren schreef:

@Jurgen - Telfort @Bart - Telfort @Alexandra - Telfort @Cindy - Telfort
Ook inmiddels ondervonden dat idd 4G in Italie ook een feit is op TIM provider.
En een verbinding waar je best tevreden mee mag zijn

Fijn om te horen, super! 🙂

derx schreef:

Ook in Engeland is 4G een feit. Nog lang niet overal, want het schakelt nog regelmatig terug naar 3G, maar blijf wel continu data verbinding houden. 4G wel alleen via provider 3UK. Snelheid binnen bij de Starbucks bij Wembley stadium

Hoi derx, dankjewel voor het delen! Fijn dat 4G ook hier en daar in Engeland al werkt, er wordt nog hard gewerkt aan de uitrol en het uitbreiden naar meerdere providers 🙂
Reputatie 2
Leuk om de fotos te zien van deze toffe actie. @Diemsetoren en @Mensa . Zeker verdiend na alle inzet en hulp bij dit probleem.

Ik heb in DE overigens nu een stabiele verbinding maar qua snelheid is is het nog niet geweldig (7mb/s). Duitsland/Borken zal altijd wel een zwakke lokatie blijven maar zolang ik stabiel internet heb vindt ik het al prima.
Reputatie 1
Zo, zojuist terug van een rondje div landen. DE, BE, LUX en FR.
Soms wel verbinding soms niet, dan weer resetten, toestel aan/uit.
Dan wel internet en niet bellen. Dit geldt voor alle landen. M’n vrouw heeft wel overal verbinding, dus het kan wel.
Ik ben het beu, zodra m’n abonnement afloopt gaan Telfort en ik uit elkaar. Ook internet thuis gaat eruit, er komt toch glasvezel dus komt nog goed uit ook.
Ik ga niet meer zitten klooien om ergens alsjeblieft verbinding te krijgen.
Er zijn voldoende andere providers waar het wel werkt.
Reputatie 1
Vreemd. Ik ben begin december vanuit Nederland naar Frankfurt gegaan. 2 dagen daarna vanuit Frankfurt naar London via de route Frankfurt -> Keulen -> Aken -> Heerlen (om te tanken, want leaseauto) -> Brussel -> Gent -> Calais (FR) -> Kanaaltunnel -> Folkstone -> London. Tot in Engeland totaal geen issues gehad, en eigenlijk continu op 4G gezeten, met heel af en toe een fallback naar 3G. Ik gebruik TomTom Go met live services op m'n telefoon voor navigatie, en die begint vrij snel te miepen als er geen verbinding is, maar zoals gezegd heb ik de hele reis geen enkel probleem gehad. Zelfs de handovers tussen de netwerken in verschillende landen geen heel vlot.
In Engeland kreeg ik in eerste instantie alleen 3G, en daar heb ik (na alle netwerken geprobeerd te hebben) handmatig gekozen voor 3UK omdat ik daar wel een 4G verbinding kreeg. Bij O2 (wat waarschijnlijk het voorkeursnetwerk is) ging het (vooralsnog) maar tot 3G. Maar ook in Engeland geen enkele keer problemen gehad met de verbinding.
Heb je misschien een oude simkaart of zo ? Ik weet dat ik bij mijn laatste verlenging in dec 2017 een nieuwe simkaart gekregen heb, en deze gebruik ik nu ook, en heb op dit moment in het buitenland zoals gezegd totaal geen issues meer.
Reputatie 1
@derx Nee, geen oude simkaart. Zelfde als van m’n vrouw, die ook bij Telfort zit. Bij haar werkte het wel.
Same shit als eerder dit jaar, en daarvoor. Dus ik heb er genoeg van. Soms werkt het wel goed, en soms weer niet. Ergens houdt het op, en dat is nu.
Reputatie 1
Vervelend. Ik hoop dat je bij een andere provider meer geluk hebt.
Reputatie 6
Badge +9
Hoi Tourtoise, wat apart dat jij geen goede verbinding krijgt terwijl jouw vrouw met ook Telfort het wel gewoon heeft. Ik kan mij dan ook wel goed voorstellen dat je baalt.

Het lijkt zo echter niet aan de netwerken te liggen, maar meer aan het toestel of de simkaart als ik het zo lees. Heb je wellicht de mogelijkheid om de simkaarten van jouw vrouw en die van jou van toestel te wisselen? Verhuist het probleem dan mee? Dan zit het in de simkaart. Je kan dan een vervangende simkaart aanvragen. Blijft het probleem in jouw toestel, dan kun je daar nog eens de instellingen nalopen. Wellicht kan onze toestelhulp je daar nog bij helpen.
Reputatie 1
Gedeeltelijk woon ik in Thailand, als m’n Thaise simkaart in dit zelfde toestel zit heb ik geen problemen, naar Vietnam, Singapore, Laos etc etc, zelfs hier in NL werkt ie.
Ook m’n USA sim werkt prima, hier en ook in Canada.
Heb net n nwe Telfort simkaart aangevraagd.
Reputatie 6
Badge +9
Dan is de simkaart mogelijk het probleem inderdaad. Als de overige simkaarten wel goed werken. Benieuwd of de vervangende simkaart wel goed werkt. Zo niet, zou je dan een eigen topic willen starten? Dan gaan we het verder onderzoeken.
Badge +13
Update: 24 december 2018
Hierbij de laatste maandelijke update op het forum. Vanaf nu kun je in 17 landen in Europa bij tenminste 1 aanbieder op het 4G-netwerk: Spanje, Frankrijk, Duitsland, België, Italië, Griekenland, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Oostenrijk, Denenmarken, Zwitserland, Zweden, Noorwegen, Hongarije, Estland, Finland, Litouwen.
Het lijstje 'Dekking in de meest bezochte vakantielanden' houden we up to date. Volgt er een belangrijke update over 4G in het buitenland bij Telfort, dan houden we je natuurlijk op de hoogte op het forum.
Reputatie 1
Weinig berichten meer in dit topic. Goed nieuws volgens mij!

Sinds een week zie ik in België ook 4G op het netwerk van Orange. Eerder was dat al bij Base. Mijn telefoon roamt zonder uitzondering op het netwerk van Orange (voorkeursnetwerk?), waardoor ik alsnog op 3G zat. Tot een week geleden dus. Helemaal happy nu!

Thanks Telfort! (Of moet ik al KPN zeggen? 😉)

Reputatie 6
Badge +9
Dat is zeker goed nieuws! Blij om te lezen dat het nu ook België zonder problemen 4G hebt. 🙂

Graag gedaan @Marty.
Reputatie 8
Badge +17
http://4gmasten.nl/nieuws/overige-4g-nieuws/580-duitse-lte-netwerken-slechter-dan-europese-buren
Reputatie 6
Badge +9
Bedankt voor het delen Kees-Jan. Dat verklaart helaas dat 4G niet altijd de kwaliteit heeft van wat je in Nederland gewend bent. Dat is natuurlijk heel jammer, maar helaas weinig aan te doen.

Reageer