beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!



Toon het eerste bericht

1121 reacties

@Bart - Telfort
Mijn scepsis en cynisme komen helaas niet voort uit dit forum, maar uit meerdere ervaringen in het buitenland.
Geloof me, dat ik meerdere malen krachttermen heb gebruikt toen ik niet kon, wat mijn vrouw (bij een andere provider) wél kon.
Zolang mijn contract nog loopt heb ik echter weinig keuze, en hoop ik inderdaad dat het meevalt.
Alleen als 3G goed werkt en tegen eind dit jaar 4G beschikbaar komt blijf ik Telfort klant. Loyaliteit kent helaas zijn grenzen.
Reputatie 1
Ik ga binnenkort op vakantie naar Frankrijk en hoop maar dat de 3G er goed werkt. Ik zal het nodig hebben voor mijn studie. Voor mij geldt dus ook: alleen als 3G goed werkt en heel snel 4G beschikbaar komt blijf ik klant.
Reputatie 3
Hoi @marc_b,
Wil je een keer een berichtje in dit topic zetten met je ervaringen in Frankrijk?
Alvast prettige vakantie!
Reputatie 1
Hoi, dat zal ik zeker doen.
Reputatie 1
Vandaag naar de Telfortshop in Nijmegen gegaan.
De medewerker heeft de SIMcard vervangen voor een nieuwe.
Probleem leek opgelost want ik kon weer bellen etc.
Tot ik de grens met Duitsland weer passeerde, toen viel weer alles weg.
Toestel geeft nu aan dat ik verbinding zou hebben via o2.de.
Maar verbinden ho maar.
Stop ermee voor nu, bij terugkeer in NL gaat Telfort in de vuilnisbak, dat is enige plek waar deze ...... thuishoort.
Reputatie 8
Badge +11
@vriesman Dat is erg spijtig om te horen, toch begrijpelijk. Ik hoop dan ook zeker dat het meevalt. Er zijn in ieder geval al wat verbeteringen doorgevoerd. Ik ben dan ook benieuwd naar je ervaringen.

@marc_b Ik kan mij zeker goed voorstellen dat je graag internet in Frankrijk wilt. Zeker omdat je het nodig bent voor de studie. Ik hoop dan ook echt dat het goed werkt. Ik ben net als @Mensa benieuwd naar jouw bevindingen. 4G staat zeker op de wensenlijst, dit gaat ook nog komen, hopelijk zelfs dit jaar nog. In ieder geval een hele fijne vakantie gewenst.
Reputatie 3
Nu inmiddels weer in Frankrijk. Volgende screen is vanaf de Montblanc tot voorbij Genève aan de Franse kant welteverstaan. Autoroute A40... Verbinding zeer instabiel... Van 2g naar 3g tot stukken niets....

Snelheid is helemaal niet waard om het erover te hebben



To be continued
Reputatie 3
Een domper na je positieve ervaringen van gisteren, @Diemsetoren, maar ook nu weer bijzonder nuttige metingen voor het onderzoek van Telfort. Misschien kun je wel in dienst komen 🙂.

Hopelijk ga je door met meten, zoals ik eerder zei verkeer jij door jouw baan in een unieke "meetpositie". Telfort is er serieus mee bezig, jouw metingen zijn zeer waardevol voor Telfort denk ik.
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299/index12.html#post632346

Wel apart dat de app zegt 80% verbinding via 3G, en dat de gebruikerservaring is:
Verbinding zeer instabiel... Van 2g naar 3g tot stukken niets....
Snelheid is helemaal niet waard om het erover te hebben


Dat lijkt te betekenen dat puur het hebben van een 3g verbinding nog niets zegt.
Reputatie 3
Idd @nelly jacoba

Als ook gister in Duitsland. Er is niets gelogen dat er 3g verbinding is en dat er data verbruikt wordt. Alleen als we kijken op welke snelheid dit gebeurt dan zit dit wel op ondergrens.

En zoals ik gister al melde test ik nu op de Autobahn waar palen kort aan staan. Zou je in de binnenlanden zitten zal het 3g signaal of nog zwakker zijn of geheel weg.
Reputatie 8
Badge +11
Maar misschien stabieler door het niet steeds van paal naar paal te hoeven overspringen? Geen idee, zomaar een gedachtegang.
Maar misschien stabieler door het niet steeds van paal naar paal te hoeven overspringen? Geen idee, zomaar een gedachtegang.
Dan zou je nooit in de auto kunnen internetten.
En in Nederland gaat dat wel goed.
Reputatie 8
Badge +11
Ik bedoel ook niet dat het niet kan, maar mogelijk is de snelheid lager door het steeds overnemen van de verbinding. Ik kan me daar best wat bij voorstellen.
Gewoon voortbordurend op wel 3G, maar bedroevend traag. Tenslotte is de oorzaak nog altijd niet boven water.
Reputatie 3
Laatste uur in F vanaf Toul tot voorbij Metz



En wat betreft snelheid thv Metz op de A31 👍
Zou bijna denken dat er een upgrade op mijn kaart is geweest.

Reputatie 3
Kijk, dít zijn nog eens resultaten: 100% 3G en een prachtige snelheid. Het lijkt allemaal nogal onvoorspelbaar: soms goed, en dan weer tijden slechte verbinding. Kortom instabiel. Stof tot nadenken voor de Telfort specialisten! Leuk deze metingen, @Diemsetoren! Dank je.
Zou bijna denken dat er een upgrade op mijn kaart is geweest

@Jurgen - Telfort
@Bart - Telfort
Is dat door Telfot na te kijken?

Met deze waardes is met 3g goed te leven, lijkt me.

Edit: Bart toegevoegd, als dienstdoende moderator in dit topic.
Reputatie 3
YZou bijna denken dat er een upgrade op mijn kaart is geweest

@Jurgen - Telfort
Is dat door Telfot na te kijken?

Met deze waardes is met 3g goed te leven, lijkt me.


Hoi @nelly jacoba, met dit soort waarden is inderdaad uitstekend met 3G te leven. Mits stabiel.
Ik ben ook wel benieuwd of er wellicht een upgrade heeft plaatsgevonden. Intrigerend!
Niet verkeerd 16,7 Mbps .... had ik dat thuis maar .....
Al drie dagen geen service of een E voor internet. Ik werk in het buitenland en heb mijn telefoon nodig. Dit is niet te doen! Ik heb alles al geprobeerd en als je belt met telfort hoor je alleen, geen idee hoe lang het duurt: koop een prepaid kaart. Ook daarvoor moet ik naar de stad rijden en ben ik uren kwijt, die ik niet beschikbaar heb. Zou fijn zijn als dit nu snel wordt opgelost. Ik en mijn team lopen nu echt tegen problemen aan hierdoor.
Reputatie 3
Nu inmiddels ook Luxemburg door..



Met 2x een speed meting

Bij binnenkomst



En net voor uitgaan Luxemburg

Reputatie 3
Al drie dagen geen service of een E voor internet. Ik werk in het buitenland en heb mijn telefoon nodig. Dit is niet te doen! Ik heb alles al geprobeerd en als je belt met telfort hoor je alleen, geen idee hoe lang het duurt: koop een prepaid kaart. Ook daarvoor moet ik naar de stad rijden en ben ik uren kwijt, die ik niet beschikbaar heb. Zou fijn zijn als dit nu snel wordt opgelost. Ik en mijn team lopen nu echt tegen problemen aan hierdoor.

Waar is dat met alleen E ... ?
Lees ik niet uit bericht...
Reputatie 3
Schiet me nog te binnen... Gister sprak ik een collega in Milaan die gewisseld was van t mobile naar KPN ivm ook KPN thuis. Maar totaal niet te spreken was over KPN als hij deze 2 met elkaar vergeleek .Gezien op de vorige pagina waarin ik een aantal links had uit het forum van KPN sluit het één het ander niet uit denk ik.

Wel kan ik bevestigen dat door inmiddels persoonlijk contact met de mannen van Telfort men echt serieus bezig is om het geheel in kaart te brengen en oplossingen te bieden.


Ik vind dat dit ook gezeg mag worden dat ik mijn petje afneem op de manier zoals dit nu gebeurt.

CHAPEAU.....

Wordt vervolgd en straks update over traject België cq Ardennen.
Reputatie 3
Wel kan ik bevestigen dat door inmiddels persoonlijk contact met de mannen van Telfort men echt serieus bezig is om het geheel in kaart te brengen en oplossingen te bieden.

Ik vind dat dit ook gezegd mag worden dat ik mijn petje afneem op de manier zoals dit nu gebeurt.

CHAPEAU.....


Ik herken dit en onderschrijf dit, @Diemsetoren. Men staat bij Telfort voor een goed product, baalt dus van de huidige problemen en werkt met man en macht om alles op te lossen.

Vandaar dat het belangrijk is dat iedereen een melding doet als je tegen problemen in het buitenland aanloopt. Zo concreet mogelijk. Zaken als datum, tijd, land, plaats, type verbinding, snelheid. Dit helpt Telfort enorm.

Inderdaad zijn complimenten op zijn plaats voor de manier waarop Telfort dit nu oppakt. Maar pas tevreden zijn we natuurlijk als alles is opgelost.
Maar pas tevreden zijn we natuurlijk als alles is opgelost.


Dus zondag 2 uurtjes vrij voor Max, rest van het weekend aan de bak.. .:)
Al drie dagen geen service of een E voor internet. Ik werk in het buitenland en heb mijn telefoon nodig. Dit is niet te doen! Ik heb alles al geprobeerd en als je belt met telfort hoor je alleen, geen idee hoe lang het duurt: koop een prepaid kaart. Ook daarvoor moet ik naar de stad rijden en ben ik uren kwijt, die ik niet beschikbaar heb. Zou fijn zijn als dit nu snel wordt opgelost. Ik en mijn team lopen nu echt tegen problemen aan hierdoor.

Waar is dat met alleen E ... ?
Lees ik niet uit bericht...


Dat betekent volgens mij dat het internet edge is ofzo. In ieder geval geen 3g.

Reageer