beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!



Toon het eerste bericht

1121 reacties

Reputatie 8
Badge +11
@Diemsetoren Bedankt voor de vele informatie. Deze is erg waardevol. Ik zal er dan ook voor zorgen dat onze netwerkspecialisten hier mee aan de gang kunnen. Wanneer ik daar een terugkoppeling van heb mogen ontvangen, dan zal ik de ervaring delen.

@Hanzzzzzz Bedankt voor het toevoegen van het mobiele nummer. Zou je ook nog het type toestel willen toevoegen? Je gaf aan dat je meestal edge had en af en toe H+. Had je af en toe wel goede verbinding of was de verbinding constant slecht? Ik ben benieuwd. En ook jouw ervaringen zou ik delen met de netwerkspecialisten.
Algemene tip
Als je een navigatie app zou willen gebruiken neem dan
HERE WeGo
Je gaat van te voren alle kaarten down loaden en je gebruikt het off line.

🆒
Aan de andere kant: Off line mis je dan wél de actuele file meldingen en omleidingen.
On line heeft ons al véle uren stilstaan in files bespaard tijdens vakanties (ik gebruik TT Mobile app).

Of een gewoon navigatie systeem van Garmin of TomTom. Ook daarmee met een speciaal kabeltje krijg je vrij betrouwbare filemeldingen.
Het grootste voordeel van Google maps zijn de meest actuele kaarten, zonder grote bedragen kwijt te zijn, hierom heb ik speciaal een navigatie met levenslange updates gekozen.
En als backup nog steeds een echte kaart in de auto.
Reputatie 8
Badge +11
.....een echte kaart.....
Misschien moet je voor de jeugd even uitleggen wat dat is 😉
.....een echte kaart.....
Misschien moet je voor de jeugd even uitleggen wat dat is ;)

Mischien wel.
Mijn punt is hoewel ik alle reacties snap is er voor veel problemen wel een offline oplossing. We worden te afhankelijk van mobiele oplossingen.
Zo gaat er met een kampeer vakantie gewoon een transistor radio mee. De auto radio afstemmen op een lokale zender voor de file berichten wat in frankrijk met mijn 3 woordjes niet echt werkt. Is er voor de verzekering een app nodig dan installeer ik die thuis. Zou dan wel fijn zijn indien nodig dat je deze wel kan gebruiken.

Verder zal ik dit topic niet vullen met semi of topic berichten dus bij deze mijn excuses indien mijn reacties zo overkomen.
Beste Bart,
Als je werkelijk gekeken had, dan had je gezien dat het type toestel er in staat.
Er wordt vaak een (onnodige) actie bij mij gelegd terwijl ik toch echt een oplossing van Telfort verwacht.
Kan je mij de oplossing spoedig geven?
Vriendelijke groet,
Hans
Reputatie 3
De snelheid van een verbinding kan altijd variëren. Zij is mede afhankelijk van de drukte. Een 3G verbinding van 2 tot 3Mbps vind ik als ondergrens acceptabel en werkbaar.

Maar instabiliteit is niet acceptabel, alles moet wel gewoon blijven werken.

Leuk, die testjes onderweg!

Misschien is het nog een idee om de app OpenSignal te installeren (https://opensignal.com/).

OpenSignal meet automatisch (tot 1000x per dag, kun je zelf instellen) welk type verbinding je hebt: géén, 2G, 3G, 4G en maakt daar grafiekjes van. Dat is mooi als je een lange rit in Europa maakt.

OpenSignal voert geen snelheidstesten uit en verbruikt geen of nagenoeg geen data.

(met dank aan @Kees-Jan voor deze tip aan mij onlangs)


Ga morgenavond wederom even op en neer naar Milaan. Zal dan die app eens gaan gebruiken. Met name in Duitsland...
Ben inmiddels weer thuis in NL.
.....een echte kaart.....
Misschien moet je voor de jeugd even uitleggen wat dat is ;)

... Mijn punt is hoewel ik alle reacties snap is er voor veel problemen wel een offline oplossing. We worden te afhankelijk van mobiele oplossingen. ...

Ik snap je boodschap. Ik heb ook stapels wegenkaarten op zolder en een wereldontvanger. En ik 'mail' ook wel eens een echte analoge ansichtkaart. Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat Telfort levert wat het zou moeten leveren (betrouwbare 3G). En liefst z.s.m. in de pas met (meen ik) alle overige NL aanbieders (4G).
Ook Tele2 niet.
Helemaal onderaan "verstopt".
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-in-het-buitenland/
Reputatie 3
Badge +4
Als eerste heel erg bedankt voor al jullie reacties met nuttige informatie. Ik zou wat dieper in willen gaan op verschillende reacties die zijn langsgekomen.

@Hart66, begrijpelijk dat je dit een waardeloze situatie vindt. Ik zou willen vragen of je je profiel wilt aanvullen met het telefoonnummer waarmee je geen bereik kreeg. Zou je ook je instellingen en soort toestel willen delen in dit topic? Ook gaf je aan dat je man bij KPN zit en kon verbinden met Orange. Kun je zijn nummer met een spatie als tweede nummer toevoegen in hetzelfde veld in je profiel?

@Serman, heel begrijpelijk dat de langzame verbinding heel frustrerend is 😞 Jouw melding is doorgezet naar de technici. Ben je op dit moment nog in Portugal?

@Hanzzzzzz, we willen dit graag voor je oplossen, we kunnen hier helaas geen termijn voor inschatten. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zal dit uiteraard worden gedeeld in dit topic.
Ik ben nog in Portugal tot zaterdag. Dank voor uw reactie.
Reputatie 3
En ja hoor, daar is weer een melding van een Telfort-klant, @Scio, die gisteren op vakantie is gegaan en direct over de grens met Duitsland, zoals zovelen, geen verbinding meer heeft.

De melding is ondergebracht in een eigen topic, vandaar hier voor het overzicht en de volledigheid een verwijzing:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/bellen-en-internet-duitsland-76752.

@Jurgen - Telfort, er komen veel meldingen uit Duitsland, heb je nog iets met mijn suggestie van deze week gedaan om als Telfort zelf te gaan meten in Duitsland. Lijkt me goed te doen, want het is dichtbij.

De problemen met Duitsland zijn er al heel lang, o.a. @Diemsetoren en @Brian.92 rapporteren er regelmatig over. Het kán toch niet dat het zoveel tijd kost om het probleem te diagnosticeren?
Reputatie 3
@Jurgen - Telfort @Rozemarijn - Telfort @Bar

We hebben het er al eens vaker over gehad dat niet iedereen hier in het forum komt om zijn ongenoegen te uiten of ervaringen te delen omdat men vaak misschien maar kort even in het buitenland is.

Voorgeslagen had ik al om een broadcast SMS eruit te doen naar iedere Telfort abbonee om mocht men problemen in het buitenland ervaren
dan zijn of haar ervaringen in het centrale topic te posten. Helaas is hier geen of vooralsnog geen gehoor aan gegeven.

Ik ga er nog steeds vanuit dat Telfort zelf een goed product wil aanbieden die idd zoals verondersteld niet onder doet of gelijk is aan KPN en tot oplossingen wil gaan komen.


Misschien is het dan handig in het kader van transparantie om oplossingen te kunnen bieden om dit misschien op zijn minst via een nieuws mededeling op Twitter en Facebook te doen.

Dat de mensen verwezen worden naar het forum topic om daarmee tot een oplossing te komen en tevreden klanten te hebben en nog belangrijker, een goed werkend als belooft product aan te kunnen bieden.

Daarmee haal je een angel weg en dat men op de hoogte is van problemen of enkele problemen voor sommige in het buitenland en alles in het werkt stelt om deze op te lossen maar dan wel een duidelijk beeld wil hebben door informatie van de gebruikers.

Zeker met de vakanties voor de deur ben ik bang dat er vele meldingen gaan volgen. En hiermee ben je de stortvloed van negativiteit die kan gaan volgen voor.


Het is maar een idee.....

Zelf zal ik en ook @Mensa @nelly jacoba en nog anderen Telfort blijven voorzien van informatie met eigen ervaringen.

Maar eens houdt het ook daar op...
Ik ga over een paar weken naar Duitsland en Oostenrijk. Kon ik maar overstappen naar KPN ...
Meldingen zal ik niet doen, want tijdens vakantie wil ik hier helemaal niet mee bezig zijn.
Maar ik heb het bange vermoeden dat ik na terugkomst nog meer ga uitzien naar mijn contract einddatum.
Reputatie 3
Ik ga over een paar weken naar Duitsland en Oostenrijk. Kon ik maar overstappen naar KPN ...
Meldingen zal ik niet doen, want tijdens vakantie wil ik hier helemaal niet mee bezig zijn.
Maar ik heb het bange vermoeden dat ik na terugkomst nog meer ga uitzien naar mijn contract einddatum.


Precies, @vriesman, dat is het punt: mensen hebben er helemaal geen zin in om met dit soort gedoe bezig te zijn op vakantie. Zonde van je tijd: het moet gewoon werken.

En als mensen weer thuis zijn, is het achter de rug en komt er ook geen melding. Daarom zal het aantal meldingen op het forum nooit een indicatie zijn voor de werkelijke omvang van het probleem. Mensen nemen hun verlies en stappen op zodra het contract bij Telfort "erop zit". Een bekend gezegde is: "Vertrouwen komt te voet en gaat te paard "

Ik vrees dat Telfort dit nog niet zo duidelijk voor ogen staat. En dat men verrast zal zijn als mensen weggaan. Het is natuurlijk niet normaal dat men nu al weken bezig is en nog niet eens de oorzaak van de problemen kent. Ik wéét het: de mobiele technische infrastructuur is complex, maar daarvoor heb je dan ook topspecialisten in huis.
Reputatie 2

En als mensen weer thuis zijn, is het achter de rug en komt er ook geen melding. Daarom zal het aantal meldingen op het forum nooit een indicatie zijn voor de werkelijke omvang van het probleem.


Dat klopt wel. Ik heb al vele jaren veel problemen met Telfort in het buitenland, en heb eigenlijk pas in mei dit jaar er echt een punt van gemaakt. Daarvoor heb ik het gewoon ‘geslikt’. En met mij vast ook vele anderen.
Reputatie 3

En als mensen weer thuis zijn, is het achter de rug en komt er ook geen melding. Daarom zal het aantal meldingen op het forum nooit een indicatie zijn voor de werkelijke omvang van het probleem.


Dat klopt wel. Ik heb al vele jaren veel problemen met Telfort in het buitenland, en heb eigenlijk pas in mei dit jaar er echt een punt van gemaakt. Daarvoor heb ik het gewoon ‘geslikt’. En met mij vast ook vele anderen.


@Jurgen - Telfort,
Waarvan acte!
Reputatie 2
Logisch ook, normaal heb je er al geen zin in om met dit soort dingen bezig te zijn, maar al helemaal niet op vakantie! Om nou tijdens je vakantie alleen maar bezig te zijn om met Telfort contact op te nemen is voor veel mensen die maar twee weken gaan gewoon echt zonde van de tijd. Met alle testjes en dingetjes die Telfort van je verlangd ben je zomaar weer een halve dag verder... En het erge: het wordt er niet eens beter van!
Badge +13
Update
- Een aantal lokale roamingproblemen is inmiddels verholpen.
- Vandaag is de automatische netwerkselectie op Telfort-simkaarten verbeterd. Dit heeft effect wanneer je je toestel uitzet en weer aanzet.
- Er zijn vijf tests gedaan in Europa (Spanje, Duitsland, België, Frankrijk, Italië), waarbij veelal werkende 3G-verbindingen zijn ervaren met hier en daar een kleine onderbreking of vertraging.
- Er is onderzocht hoeveel data Telfort-klanten de afgelopen tijd hebben verbruikt in het buitenland. We zien dat Telfort-klanten veelvuldig data verbruiken in het buitenland.
- Het onderzoek op simkaartniveau wordt vervolgd.
Badge +13
@Jurgen - Telfort, er komen veel meldingen uit Duitsland, heb je nog iets met mijn suggestie van deze week gedaan om als Telfort zelf te gaan meten in Duitsland. Lijkt me goed te doen, want het is dichtbij.
Zie mijn laatste update: er zijn vijf tests gedaan in Europa (Spanje, Duitsland, België, Frankrijk, Italië), waarbij veelal werkende 3G-verbindingen zijn ervaren met hier en daar een kleine onderbreking of vertraging.

Voorgeslagen had ik al om een broadcast SMS eruit te doen naar iedere Telfort abbonee om mocht men problemen in het buitenland ervaren dan zijn of haar ervaringen in het centrale topic te posten. Helaas is hier geen of vooralsnog geen gehoor aan gegeven.
We doen op dit moment naast de bovenstaande tests gericht en efficiënt onderzoek op basis van bestaande klantsignalen. Dat heeft drie redenen:
1. Uitgaan van bestaande signalen is het snelst.
2. We kunnen maar een beperkt aantal klantsignalen onderzoeken.
3. Hoewel we de problemen hebben teruggezien, tonen zowel lokale tests als Business Intelligence inzichten aan dat Telfort-klanten veelvuldig data verbruiken in het buitenland. De problemen lijken te worden veroorzaakt op specifieke locaties en/of bij een specifieke reeks simkaarten. Het is dus logisch en handig om uit te gaan van klantsignalen die er al zijn.

Dank voor de feedback!
Reputatie 3
Update
- Een aantal lokale roamingproblemen is inmiddels verholpen.
- Vandaag is de automatische netwerkselectie op Telfort-simkaarten verbeterd. Dit heeft effect wanneer je je toestel uitzet en weer aanzet.
- Er zijn vijf tests gedaan in Europa (Spanje, Duitsland, België, Frankrijk, Italië), waarbij veelal werkende 3G-verbindingen zijn ervaren met hier en daar een kleine onderbreking of vertraging.
- Er is onderzocht hoeveel data Telfort-klanten de afgelopen tijd hebben verbruikt in het buitenland. We zien dat Telfort-klanten veelvuldig data verbruiken in het buitenland.
- Het onderzoek op simkaartniveau wordt vervolgd.


Dank voor de update. Deels kan ik het onderbouwen. Als bekend ben ik veel onderweg in Europa .. zo nu ook onderweg naar Milaan en op dit moment in Italië. Afgelopen nacht ruim al 1000 km een "testen" gedaan met de app Open Signal. Ik zal later deze dag een update geven inclusief screenshots en meet gegevens.

Ik wil niet te euforisch klinken maar idd tov van de laatste keren merk ik een verbetering. Dit is overigens geen reden voor garantie want we hebben al vaker gemerkt dat dit zeer veel switcht. Vooralsnog gematigd positief.
Reputatie 3
Hoi @Jurgen - Telfort,

Dank voor de regelmatige updates en voor deze in het bijzonder.

Klinkt goed. Mooi dat er problemen gevonden zijn. Diagnose is immers de eerste stap naar oplossingen. Kun je aangeven (is puur interesse) aan wat voor soort zaken we moeten denken bij lokale roamingproblemen? En waarom deze wel bij Telfort spelen / speelden en niet bij KPN?

Ik ben nieuwsgierig naar de meetgegevens van "onze man in Europa" @Diemsetoren.
Reputatie 3
Of ze bij KPN niet speelden @Mensa ben ik me niet zeker van.

Na 5 min daar in het forum gekeken te hebben kwam ik deze op de eerste pagina al tegen..
https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/slecht-mobiel-internet-in-duitsland-454382


https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/2e-jaar-geen-internet-op-vakantie-454473

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/kan-ineens-niet-meer-roamen-in-italie-454373

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/slecht-mobiel-internet-in-het-buitenland-454372

Één sluit het ander niet uit ???
Reputatie 8
Badge +11
@Serman Ik heb het doorgegeven aan de netwerkspecialisten. Zij zullen gaan kijken naar jouw verbinding. Ik wil je ondanks de problemen die je ervaart toch nog een paar fijne dagen wensen. Wanneer ik een terugkoppeling heb hoor je dat.

@Scio Net op vakantie en dan al zoveel problemen. Ik kan mij goed voorstellen dat je daar van baalt. Dat is zeker geen fijn begin, dat begrijp ik heel goed. We zijn inderdaad zoals @Mensa aangeeft flink aan het onderzoeken naar waar het probleem vandaan komt zodat we tot de oplossing kunnen komen. Ik kan hier spijtig genoeg nog geen termijn aan hangen, hoe graag ik dat ook wil.

@vriesman Vakantie, lekker zeg. Alleen nu lees je deze berichten voordat je op vakantie gaat. Ik kan mij dan goed voorstellen dat je erg sceptisch bent. Hopelijk valt het allemaal mee en hoef je hier niet de vakantie mee bezig te zijn. Mocht je toch problemen hebben, dan horen wij dat uiteraard graag en dan laten wij het onderzoeken door de netwerkspecialisten.

@Diemsetoren Ik ben heel benieuwd naar de testuitslagen. Ik zal ze dan ook wel zien. In ieder geval goed om te lezen dat er een verbetering ervaren wordt. Daar zijn we naar op zoek.
Reputatie 3
@Jurgen - Telfort
@Bart - Telfort

Als afgesproken hier mijn bevindingen van de afgelopen nacht en dag tot nu toe.
Deze afbeelding geeft het signaal weer die ik gedurende periode in Duitsland had (650km)

Route Oberhausen ,Keulen,Frankfurt, Nürnberg, München. Let wel dit geeft de verbinding van signaal aan en niets over de sterkte ervan!!!



Gemiddeld met speedtesten lag het op 5 mbit download en 3 upload. 1 uitschieter zat er bij Würzburg en het zou toch mooi zijn dat het overal met 3g zo was.



Volgende screen is het signaal in Oostenrijk . Wederom is het de verbinding en ook hier lag het rond het gemiddelde van Duitsland.

Dan komen we aan in Italië vanaf de Brenner richting Garda.



Hier een wat instabiele verbinding.
Ook wat betreft de snelheden...
Deze lagen ver onder de maat. Vreemde is dat je wel bijna volle bak signaal hebt.



Dus résumé.. in D zeker op dit traject een verbetering tov begin van de week. Toeval? Ik hoop het niet en zou zeer blij zijn dat @Jurgen - Telfort zijn verhaal hier mee bevestigd wordt.

Het enige wat te wensen valt is dat de snelheden wat omhoog gaan want deze zitten naar mijn mening vaak aan de ondergrens. Maar hé step by step komen we er.

Stabiliteit is wat betreft zo op de autobanen acceptabel te noemen.

Wel is het natuurlijk zo dat ik de dekkingsgraad in buitengebieden van de autobanen niet bevestigen kan. Maar zou algemeen de snelheid verhoogd worden tot acceptabele gemiddelden dan zou het ook hier geen probleem moeten zijn.

Hopende hiermee voor nu een duidelijk beeld te hebben gegeven.
Aankomende nacht gaat de rit weer via Montblanc Frankrijk België retour en zal kijken hoe het daar zit.
Reputatie 3
Deze van Oostenrijk ontbrak in vorige posting.. kreeg hem met bewerken er niet in dus bij deze

Reageer