beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!



Toon het eerste bericht

1121 reacties

@Jurgen - Telfort

Als je meer dan 80% alleen maar een E ziet/krijgt in een reis van meer dan 6500 km is het op toch wel meer dan op een enkele plaats.

Inmiddels is men meer dan 1 1/2 maand er mee bezig, met helaas nog steeds geen oplossing
(Lees probleem/ problemen geen of nauwelijks 3G).

- de vraag is hoe gaat men als Telfort naar haar klanten hiermee om??!!

-gaat men compenseren
-kan je je contract verscheuren

Telfort leverd niet wat men beloofd
(Idg niet de laatste maanden)

Zo beter m’n vraag onderbouwd?!?!
Ik was zaterdag in Duitsland, maar zoals vele hier had ik bijna geen internet. Ik kon verbinding maken met o2.de, vodafone.de. Ik kon ook nog kiezen voor Telekom.de, maar die weigerde mijn simkaart.
02.de was een drama, vaak geen internet en af en toe hoogstens een E. Kon dus met dat internet niets doen, behalve dat soms een whatsapp bericht binnenkwam. Vodafone was tevens een drama en viel bovendien voortdurend weg. Ik had nergens G3 en onbruikbaar internet.

Ik had nog met de helpdesk gebeld en nadat ik aangaf dat het niet aan mijn instelling lag, werd ik in de wacht gezet. Na vijf minuten kreeg ik te horen dat Telfort inderdaad problemen had met mobiel internet in Duitsland en dat ze daar niets aan kon doen.

Ik moest de hele tijd gebruik maken van hotspots. Mijn vrienden hadden allemaal 4G (Vodafone, KPN, T-Mobile etc.). Ik vind het onacceptabel van Telfort. En als ik op dit forum kijk is dit af vanaf 2016 een probleem (zeer traag internet in Duitsland). Volgens mij is het recente probleem dat je helemaal geen internet meer hebt op sommige plekken in het buitenland.

Helaas heb ik mijn contract een paar maanden geleden verlengd. Ik zit overigens al jaren bij Telfort internet/tv thuis. Nu iets langer dan een jaar bij Telfort mobiel. Ik heb nu ontzettende spijt dat ik mijn abonnement heb verlengd, want Telfort mobiel is een drama (blijkt nu). Ze lossen dit probleem niet op en laten hun klanten in de kou staan. Het zou hen sieren als deze klanten kosteloos hun abonnement mogen opzeggen. Ze zijn immers niet in staat om deugdelijk internet te leveren in het buitenland.
Reputatie 2
-storing al idg vanaf 14 mei??
De eerste melding waarin roaming Telfort werd vergeleken met andere providers kwam volgens mij op 25 mei: https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/altijd-slechte-of-geen-ontvangst-in-het-buitenland-76046. Misschien heb ik een eerdere melding over het hoofd gezien.


"@Jurgen - Telfort, fijn dat je naar mijn bericht verwijst, waarbij ik inderdaad op 25 mei een bericht heb geplaatst over mijn altijd dramatische internetervaring bij telfort in het buitenland, waarbij ik regelmatig helemaal geen verbinding heb. Echter, zoals ik in mijn berichten van destijds al heb aangegeven, speelt de problematiek al veel langer, waarbij ik ook vorige jaar en zelfs in de jaren daarvoor al grote problemen ondervond. Zoals destijds al aangegeven.

Ten tijde van mijn bericht stonden er al vele, vele, topics op dit forum van mensen met vergelijkbare problemen. En ook nu stromen de berichten op dit forum nog binnen.

Ik krijg bij de laatste paar van jouw berichten een onprettige smaak in mijn mond, ik krijg het gevoel dat de klachten worden gebagatelliseerd. Als dit de strekking is van jullie reactie richting de Consumentenbond, wordt het geloof ik tijd om als klant ook ons verhaal bij de Consumentenbond te doen.

Onze technische collega's proberen op dit moment met man en macht de oorzaak te achterhalen om het zo snel mogelijk op te lossen.

Dat is heel fijn. Maar houd alsjeblieft op met het posten van berichten waarin je opmerkt dat er af en toe op een aantal plekken een verminderde internetervaring kan zijn. Het irriteert mij en velen anderen ook: voor een fors deel van jullie klantengroep zijn de problemen veel serieuzer dan dat. Dat het uberhaubt in 2018 mogelijk is dat klanten van Telfort niet eens een netwerkverbinding hebben, dus niet eens kunnen bellen, terwijl hun reisgenoten met andere providers nergens last van hebben, is in deze tijd eigenlijk onbestaanbaar. Maar het gebeurt nog steeds en als klant sta ik nog steeds in de kou. Het enige wat ik te horen heb gehad is dat jullie het vervelend voor mij (en alle andere klant) vinden. Maar daar schiet ik nog altijd niets mee op, zelfs excuses voor deze belabberde situatie lijkt al teveel gevraagd.
Reputatie 3
Beste @Jurgen - Telfort,

Een heldere rapportage van @VincentV, met dank. Ook hier een situatie dat alle mensen uit zijn gezelschap werkbaar internet hebben, behalve @VincentV als Telfort-klant.

Ook hier een verschil tussen KPN en Telfort, dat er in theorie niet kan zijn.

Vergelijkbare rapportages uit Duitsland kwamen van diverse forumleden, waaronder @Diemsetoren en @Brian.92. Brian zit bijna wekelijks in Duitsland, vaak op dezelfde plek. Brian kan herhalbare metingen uitvoeren. Ik zou zeggen: stuur een Telfort-specialist naar Brian toe en doe daar onderzoek.

In dit topic heb je geschreven dat Telfort-klanten "sinds kort" problemen ondervinden in het buitenland.
Zoals @VincentV en diverse anderen opmerken speelt het probleem van "een verminderde internetervaring voor Telfort-klanten in het buitenland" al jaren. Ik herken dit. Alleen viel dat voorheen niet zo op: je kocht een internetbundel van 100Mb bij Telfort en deed daar incidenteel wat mee.
De Europese wetgeving die medio 2017 is ingevoerd heeft als onderliggende filosofie dat mensen Europa als één ervaren en dus in het buitenland hetzelfde met internet doen als thuis. En pas dán merk je, dat dit bij Telfort niet kan. Niet alleen door het ontbreken van 4G, maar erger nog, zelfs door het met regelmaat niet beschikbaar zijn van 3G en wegvallende verbindingen.

Ik ben het met @Theo v Zuiden eens, dat het onderzoek wel erg lang duurt. Zoals eerder gezegd werk ik bij een instelling die miljarden betalingen in Europa per jaar verzorgt. Dit moet altijd foutloos. Men kan niet tegen klanten zeggen "dat het soms kan gebeuren dat een financiële transactie niet, niet tijdig of niet juist wordt verwerkt".
Er zijn talloze controlemechanismes. Fouten worden binnen een paar uur gediagnosticeerd en voorgoed opgelost. Waarom heeft Telfort hier dan vele weken voor nodig? Datacommunicatie is in de telecomwereld niet wezenlijk anders dan in de financiële wereld.
Afgelopen 2 weken in België, Frankrijk en Spanje geweest. Meestal edge en soms H+.
De helpdesk van Telfort praat onzin door te stellen dat de zendmast waarschijnlijk overbelast is. Vandaar dat iemand met een andere provider gewoon 4G heeft natuurlijk. Als ze dit onzinverhaal niet vol kunnen houden dan moet je met iemand van sim wisselen om te testen. Niemand gelooft deze sprookjes meer.
Telfort, lever je klanten gewoon waar ze voor betalen graag!
Reputatie 3
Beste @Rene154,

Ik wil hierbij aangeven dat ik jouw post van vlak hiervoor 100% onderschrijf:
De problemen zijn er al jaren, kennelijk alléén bij Telfort, en lijken te worden gebagatelliseerd.

Alleen al het feit dat de problemen jaren bestaan zonder te zijn opgelost geeft al te denken.
Reputatie 3
Beste @Jurgen - Telfort,

Weer iemand, @Hanzzzzzz, met voornamelijk Edge...

Ja, het verhaal van de overbelaste zendmasten, en dan vooral natuurlijk "door de nieuwe Europese wetgeving van medio 2017", zal voor veel mensen die Telfort bellen een plausibele verklaring zijn voor het slechte internet via Telfort in het buitenland.

Tot ze iemand spreken die bij een andere provider zit... en via dezelfde buitenlandse roamingpartner en dezelfde zendmast wél goed internet heeft. Rara, hoe kan dit?
Ik zit nooit in het buitenland maar is het niet hebben van 4g in het buitenland niet gewoon een luxe probleem? Zijn we niet te verwend.
Een goede 3g verbinding zou ik wel als minimaal zien.
Hoe sneller je verbinding hoe meer data je verstookt.
Uiteraard als je er voor je werk bent wil je een goede verbinding maar het lijkt dat je dan niet via een mobiel gaat klungelen.

Mocht ik wel naar het buitenland gaan zou ik een spraak verbinding toch belangrijker vinden.
Nu is voor mij ook in Nederland mijn data verbinding niet het belangrijkste dus ik kijk er daarom ook anders tegenaan.

En hoewel er nu goedkopere providers zijn zitten de meeste toch bij Telfort vanwege de lage prijs daar is het niet aanbieden van 4g in het buitenland de prijs voor.
Het is trouwens wel een valkuil om je je als klant te verdiepen in het waarom van het trage internet en de mogelijke oplossingen.
Ik wil mijn product. Als ik dat niet krijg bij Telfort dan ga ik maar naar een andere provider.
Het is trouwens wel een valkuil om je je als klant te verdiepen in het waarom van het trage internet en de mogelijke oplossingen.
Ik wil mijn product. Als ik dat niet krijg bij Telfort dan ga ik maar naar een andere provider.
Dat product krijg je in het buitenland is dit tot 3g maar dat blijkt uit jouw ervaring ook niet overal zo te zijn. Hoewel H+ net een stap hoger is dan 3g.
Reputatie 3
Ik zit nooit in het buitenland maar is het niet hebben van 4g in het buitenland niet gewoon een luxe probleem? Zijn we niet te verwend.
Een goede 3g verbinding zou ik wel als minimaal zien.
Hoe sneller je verbinding hoe meer data je verstookt.
Uiteraard als je er voor je werk bent wil je een goede verbinding maar het lijkt dat je dan niet via een mobiel gaat klungelen.

Mocht ik wel naar het buitenland gaan zou ik een spraak verbinding toch belangrijker vinden.
Nu is voor mij ook in Nederland mijn data verbinding niet het belangrijkste dus ik kijk er daarom ook anders tegenaan.

En hoewel er nu goedkopere providers zijn zitten de meeste toch bij Telfort vanwege de lage prijs daar is het niet aanbieden van 4g in het buitenland de prijs voor.


Klopt helemaal je verhaal. Ware het niet dat ik dan ook 3g hoor te krijgen wat ik op de KPN telefoon ook heb en aangezien ik met een zakelijke KPN telefoon onderweg ben zie ik dat dit niet het geval is. En daar zit hem juist de kneep. Telfort bevestigd dat je met Telfort hetzelfde hebt als KPN en dat is het niet. Gister via Duitsland Oostenrijk naar italie... In eerst genoemde land gewoonweg bagger. 70 procent 2g en continu verlies van verbinding terwijl KPN telefoon vrolijk 4g blijft houden en waar geen 4g is dan overgaat op 3g en stabiel.

Oostenrijk wel 3g maar de minder dan de helft aan snelheid waardoor pc radio luisteren nog niet gaat.

Alleen Italië op Vodafone netwerk rond Milaan wel goede snelheid..

Nogmaals als je uitspraken doet dat Telfort hetzelfde levert als KPN dan hoor je het na te streven ondanks de kosten die ik ervoor betalen moet. En dat is nu gewoonweg niet het geval gezien de vele ervaringen ook voor mei 2018.

Ik heb zowel T-mobile als in het verleden Vodafone gehad. Zit al 28 jaar op de weg in Europa en sinds de laatste jaren al wel met internet en idd we zijn al wat verwend maar gezien de techniek in de huidige tijd past toch echt geen signaal verlies en edge verbindingen meer.
Als het Telfort toestel niet zakelijk is kan en mag je dat tot op zekere hoogte niet vergelijken.
Ik kan de meeste reacties wel begrijpen daar niet van, maar zelfs in Nederland kan 4g(+)nog lang niet gegarandeerd worden.

Vodafooon is een globalere provider dan KPN dus daar zou je ook beter van mogen verwachten, ook in Nederland is het verschil steeds minder en met het voice over wifi zijn ze zelfs verder. Datzelfde geld voor Tmobile dat is europees gezien ook een grotere speler dan KPN.
In Nederland levert Telfort en nog een paar andere providers wel via hetzelfde mobiele netwerk voor over de grens wordt dat verder nergens zover ik weet gesuggereerd. Maar inderdaad zoals ik zelf al schreef minder dan 3g is weinig, maar zeker in de buitengebieden over de grens hoevol staan die landen met 3 en 4g zenders en steunzenders?
Reputatie 3
Hoi @Galdor68,

Je schrijft:
Een goede 3g verbinding zou ik wel als minimaal zien.

En dát is nu precies waar het over gaat in dit topic: velen ervaren in het buitenland dat je niet verder komt dan Edge, en dat is onwerkbaar. Zelf ervaar je dat niet, omdat je nooit in het buitenland bent, zoals je zelf schrijft. Maar ik kan je verzekeren dat het erg frustrerend is als je keer op keer tegen Edge aanloopt.

Je schrijft ook:
En hoewel er nu goedkopere providers zijn zitten de meeste toch bij Telfort vanwege de lage prijs daar is het niet aanbieden van 4g in het buitenland de prijs voor.

Nogmaals, het gaat in dit topic primair over het niet beschikbaar zijn van 3G.
Maar omdat je 4G noemt tóch even. Alle Nederlandse providers bieden 4G in het buitenland aan, behalve Telfort. Diverse van deze providers zijn goedkoper dan Telfort. ZelfsT-Mobile is goedkoper, en dat met een uitstekende kwaliteit, zowel in binnen- als buitenland.
Prijs kan dus niet als reden worden aangevoerd door Telfort voor het niet beschikbaar zijn van 4G in het buitenland. Dat dóet Telfort trouwens ook niet. Telfort zegt: de prioriteiten lagen tot nu toe ergens anders. En dat kán. Maar nu moet 4G dan ook wel heel erg snel komen.
En wel 4G zónder de problemen die nu met 3G worden ervaren in het buitenland.

Overigens is 4G al lang geen luxe meer. Ex Telfort moderator @Wieger heeft hier in februari onderzoek naar gedaan en schrijft in deze post https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/biedt-telfort-4g-in-het-buitenland-aan-71629#post608494:
Zelf heb ik afgelopen week eens getest met het 3G netwerk bij mij thuis. Heb mijn telefoon bewust van 4G af gehaald en ben gaan internetten. Wat bleek; mijn telefoon is niet meer ingesteld op de 3G snelheden. Veel applicaties zijn dusdanig zwaar geworden dat het laden tot 30 seconden duurt over 3G en ik na een dag gebruik al de stoom uit mijn oren zag komen. Ik kan me daarom bijzonder goed voorstellen hoe dat is op vakantie. Zeker als je dan terugvalt op zwaardere apps, zoals Google Maps om te navigeren en deze app slechter reageert op 3G.

Dus volgens Wieger is het ontbreken van 4G is al lastig in het buitenland. Laat staan het ontbreken van 3G...

Je schrijft ook:
zitten de meeste toch bij Telfort vanwege de lage prijs
Ik ben al elf jaar klant. Vermoedelijk heb ik ooit inderdaad voor Telfort gekozen voor de destijds scherpe prijs. Maar inmiddels zijn er goedkopere en kwalitatief minstens gelijkwaardige alternatieven. Ik "zit" dan ook niet meer bij Telfort vanwege de prijs. Ik voel me gewoon thuis bij Telfort. En dat geldt denk ik voor (vrijwel) alle mensen die in dit topic posten. Dit zijn doorgaans trouwe Telfort-klanten die over het algemeen tevreden zijn met Telfort. Daarom stopt iedereen energie in het leveren van bijdragen in dit topic in plaats van weg te lopen. Mensen delen hun ongenoegen: "Telfort, wat maak je ons nú?", hopend dat Telfort erin slaagt terug te komen op de kwaliteitsniveaus die we altijd als trouwe klanten ervaren hebben.
Badge +13
Update: op dit moment worden de simkaarten onderzocht die in het buitenland voor problemen hebben gezorgd (geen internet of alleen Edge). Daarnaast wordt iedere case op het forum nader onderzocht.
Badge +13
Als je meer dan 80% alleen maar een E ziet/krijgt in een reis van meer dan 6500 km is het op toch wel meer dan op een enkele plaats.
Inmiddels is men meer dan 1 1/2 maand er mee bezig, met helaas nog steeds geen oplossing
(Lees probleem/ problemen geen of nauwelijks 3G).
- de vraag is hoe gaat men als Telfort naar haar klanten hiermee om??!!

De storing speelt niet continu voor iedere klant en overal in Europa. Daarom gaan we met iedere klant die hier hinder van ondervindt 1 op 1 in gesprek om het zo goed mogelijk op te lossen, wat de geleden schade betreft.

Ik snap de frustratie die dit probleem bij je opwekt. Ik heb even gezocht en vond jouw bericht van een maand geleden waarin je jouw slechte ervaringen beschrijft in het buitenland. Als je tijdens je rondreis in Portugal, Spanje en Frankrijk 80% van de tijd niet verder kwam dan E, dan heb je ernstig last gehad van dit probleem. Mocht je dit 1 op 1 willen bespreken, laat het me dan vooral weten.

Houd alsjeblieft op met het posten van berichten waarin je opmerkt dat er af en toe op een aantal plekken een verminderde internetervaring kan zijn. Het irriteert mij en velen anderen ook: voor een fors deel van jullie klantengroep zijn de problemen veel serieuzer dan dat.
Ik begrijp de irritatie. Helaas hebben we geen exacte cijfers van de impact van dit probleem. Daarom gebruikte ik eerder de bewoording ‘sommige plekken’. Ik heb dit inmiddels op twee plekken aangepast naar ‘veel’. Wij nemen deze problemen zeer serieus. We zitten om de dag samen om de volgende stap te bepalen in het onderzoek.

Beste @In dit topic heb je geschreven dat Telfort-klanten "sinds kort" problemen ondervinden in het buitenland.<br /> Zoals [user=105882]VincentV en diverse anderen opmerken speelt het probleem van "een verminderde internetervaring voor Telfort-klanten in het buitenland" al jaren. Ik herken dit. Alleen viel dat voorheen niet zo op: je kocht een internetbundel van 100Mb bij Telfort en deed daar incidenteel wat mee.
De Europese wetgeving die medio 2017 is ingevoerd heeft als onderliggende filosofie dat mensen Europa als één ervaren en dus in het buitenland hetzelfde met internet doen als thuis. En pas dán merk je, dat dit bij Telfort niet kan. Niet alleen door het ontbreken van 4G, maar erger nog, zelfs door het met regelmaat niet beschikbaar zijn van 3G en wegvallende verbindingen.

Je hebt helemaal gelijk dat er al in eerdere jaren problemen hebben gespeeld rond roaming bij Telfort. Het lastige is om hierin een trend of grondoorzaak te vinden, omdat roamingproblemen meerdere oorzaken kan hebben: eerder was het voor het Franse Orange-netwerk een fout in onze instellingen, een stroomstoring heeft een probleem veroorzaakt en ook toestelinstellingen kunnen van invloed zijn.

Nu (dus: sinds kort) is er een ander issue vastgesteld. Ik zou, net als iedereen in dit topic, heel graag willen dat we dit probleem veel eerder hadden geïdentificeerd, namelijk wanneer het begon. Dan waren we ook sneller tot een oplossing gekomen. Het beste wat ik nu kan doen, is jullie zo goed en vaak mogelijk op de hoogte houden. We steken om de dag de koppen bij elkaar om de volgende stap te bepalen. De updates geef ik jullie zo snel mogelijk.

Als het Telfort toestel niet zakelijk is kan en mag je dat tot op zekere hoogte niet vergelijken.
Telfort, KPN en de zakelijke varianten zouden hetzelfde moeten presteren in het buitenland. Wat we hebben gezien, is dat Telfort-simkaarten sneller of langer naar een Edge-netwerk gaan dan andere simkaarten. We zijn dit op dit moment aan het onderzoeken.

De meldingen / updates van @muziekboot @vriesman @Brian.92 @Diemsetoren @Hart66 @r.wolters @VincentV @Hanzzzzzz zijn inmiddels bekend bij de technici, maar we hebben niet van iedereen alle gegevens compleet. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zet dan je telefoonnummer in je profiel. Ik heb de moderators gevraagd te reageren op jullie individuele cases.
Reputatie 3
Goed... Zal nu vanaf sommige posities speedtesten posten. Als gezegd nu nog in Italië aan de voet van de montblanc en verbinding nog steeds via Vodafone en daarmee een redelijke stabiele verbinding op 3g..

Speedtest staat in afbeelding.

Straks update vanuit Frankrijk.
Reputatie 3
Als het Telfort toestel niet zakelijk is kan en mag je dat tot op zekere hoogte niet vergelijken.
Ik kan de meeste reacties wel begrijpen daar niet van, maar zelfs in Nederland kan 4g(+)nog lang niet gegarandeerd worden.


Ik mag dat zeker 1 op 1 vergelijken. Als de zakelijke KPN telefoon en op max 3g ingesteld is en op de dezelfde roaming partner zit dan moet , want Telfort bevestigd dit zelf , de service bij beiden hetzelfde zijn. En in dit geval is dat niet zo.

En ja voor ik van T-mobile naar Telfort overging wist dat er geen 4g was in het buitenland en daar gaat de gehele discussie ook niet over.

Maar bij ontbreken van 4g mag ik toch voor welk bedrag dan ook in de maand een service verwachten die gelijk is zoals wordt verondersteld.
Reputatie 3
Nu ter hoogte van Chamonix. Verbinding met alleen SFR. Zover je van verbinding mag praten.
Waarom kan ik wel posten?? Hotspot kpn telefoon 😉
Algemene tip

Als je een navigatie app zou willen gebruiken neem dan

HERE WeGo

Je gaat van te voren alle kaarten down loaden en je gebruikt het off line.

Super app en geen gebruikskosten en werkt altijd
Algemene tip
Als je een navigatie app zou willen gebruiken neem dan
HERE WeGo
Je gaat van te voren alle kaarten down loaden en je gebruikt het off line.

🆒
Aan de andere kant: Off line mis je dan wél de actuele file meldingen en omleidingen.
On line heeft ons al véle uren stilstaan in files bespaard tijdens vakanties (ik gebruik TT Mobile app).
@vriesman

Heb je gelijk in, maar beter wel weten waar je bent, dan verdwalen omdat je geen verbinding kan krijgen.

Helaas neem ik dan het probleem dan maar voor Lief 🤐
Als je meer dan 80% alleen maar een E ziet/krijgt in een reis van meer dan 6500 km is het op toch wel meer dan op een enkele plaats.
Inmiddels is men meer dan 1 1/2 maand er mee bezig, met helaas nog steeds geen oplossing
(Lees probleem/ problemen geen of nauwelijks 3G).
- de vraag is hoe gaat men als Telfort naar haar klanten hiermee om??!!

De storing speelt niet continu voor iedere klant en overal in Europa. Daarom gaan we met iedere klant die hier hinder van ondervindt 1 op 1 in gesprek om het zo goed mogelijk op te lossen, wat de geleden schade betreft.

Ik snap de frustratie die dit probleem bij je opwekt. Ik heb even gezocht en vond jouw bericht van een maand geleden waarin je jouw slechte ervaringen beschrijft in het buitenland. Als je tijdens je rondreis in Portugal, Spanje en Frankrijk 80% van de tijd niet verder kwam dan E, dan heb je ernstig last gehad van dit probleem. Mocht je dit 1 op 1 willen bespreken, laat het me dan vooral weten.

Houd alsjeblieft op met het posten van berichten waarin je opmerkt dat er af en toe op een aantal plekken een verminderde internetervaring kan zijn. Het irriteert mij en velen anderen ook: voor een fors deel van jullie klantengroep zijn de problemen veel serieuzer dan dat.
Ik begrijp de irritatie. Helaas hebben we geen exacte cijfers van de impact van dit probleem. Daarom gebruikte ik eerder de bewoording ‘sommige plekken’. Ik heb dit inmiddels op twee plekken aangepast naar ‘veel’. Wij nemen deze problemen zeer serieus. We zitten om de dag samen om de volgende stap te bepalen in het onderzoek.

Beste @In dit topic heb je geschreven dat Telfort-klanten "sinds kort" problemen ondervinden in het buitenland.<br /> Zoals [user=105882]VincentV en diverse anderen opmerken speelt het probleem van "een verminderde internetervaring voor Telfort-klanten in het buitenland" al jaren. Ik herken dit. Alleen viel dat voorheen niet zo op: je kocht een internetbundel van 100Mb bij Telfort en deed daar incidenteel wat mee.
De Europese wetgeving die medio 2017 is ingevoerd heeft als onderliggende filosofie dat mensen Europa als één ervaren en dus in het buitenland hetzelfde met internet doen als thuis. En pas dán merk je, dat dit bij Telfort niet kan. Niet alleen door het ontbreken van 4G, maar erger nog, zelfs door het met regelmaat niet beschikbaar zijn van 3G en wegvallende verbindingen.

Je hebt helemaal gelijk dat er al in eerdere jaren problemen hebben gespeeld rond roaming bij Telfort. Het lastige is om hierin een trend of grondoorzaak te vinden, omdat roamingproblemen meerdere oorzaken kan hebben: eerder was het voor het Franse Orange-netwerk een fout in onze instellingen, een stroomstoring heeft een probleem veroorzaakt en ook toestelinstellingen kunnen van invloed zijn.

Nu (dus: sinds kort) is er een ander issue vastgesteld. Ik zou, net als iedereen in dit topic, heel graag willen dat we dit probleem veel eerder hadden geïdentificeerd, namelijk wanneer het begon. Dan waren we ook sneller tot een oplossing gekomen. Het beste wat ik nu kan doen, is jullie zo goed en vaak mogelijk op de hoogte houden. We steken om de dag de koppen bij elkaar om de volgende stap te bepalen. De updates geef ik jullie zo snel mogelijk.

Als het Telfort toestel niet zakelijk is kan en mag je dat tot op zekere hoogte niet vergelijken.
Telfort, KPN en de zakelijke varianten zouden hetzelfde moeten presteren in het buitenland. Wat we hebben gezien, is dat Telfort-simkaarten sneller of langer naar een Edge-netwerk gaan dan andere simkaarten. We zijn dit op dit moment aan het onderzoeken.

De meldingen / updates van @muziekboot @vriesman @Brian.92 @Diemsetoren @Hart66 @r.wolters @VincentV @Hanzzzzzz zijn inmiddels bekend bij de technici, maar we hebben niet van iedereen alle gegevens compleet. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zet dan je telefoonnummer in je profiel. Ik heb de moderators gevraagd te reageren op jullie individuele cases.


Heb m'n nummer in mijn profiel gezet. Ik hoop op een zonnige reactie. Het contact met de helpdesk via Twitter was tot nu toe niet erg hoopvol.
Reputatie 3
Nu ter hoogte van Chamonix. Verbinding met alleen SFR. Zover je van verbinding mag praten. Waarom kan ik wel posten?? Hotspot kpn telefoon ;)

Volgens mij staat die berg van foto 3 in de weg, @Diemsetoren 🙂 :-)

Bijzondere screenshot: bovenin staat wél 3G, en tóch geen verbinding kunnen maken.
Heb je verderop in Frankrijk nog een speedtest gedaan? Zo nee, kun je dat alsnog doen?

Als Telfort aan iedere klant een KPN-telefoontje geeft, dan kan iedereen een hotspotje onderweg creeren en is het Telfort-probleem ook opgelost 😉
Reputatie 3
Nu ter hoogte van Chamonix. Verbinding met alleen SFR. Zover je van verbinding mag praten. Waarom kan ik wel posten?? Hotspot kpn telefoon ;)

Volgens mij staat die berg van foto 3 in de weg, @Diemsetoren 🙂 :-)

Bijzondere screenshot: bovenin staat wél 3G, en tóch geen verbinding kunnen maken.
Heb je verderop in Frankrijk nog een speedtest gedaan? Zo nee, kun je dat alsnog doen?

Als Telfort aan iedere klant een KPN-telefoontje geeft, dan kan iedereen een hotspotje onderweg creeren en is het Telfort-probleem ook opgelost ;-)






Zeker.... Deze ter hoogte van Genève. Wel 3g maar onstabiel... En qua snelheid ? Tja zeg het maar
Reputatie 3
De snelheid van een verbinding kan altijd variëren. Zij is mede afhankelijk van de drukte. Een 3G verbinding van 2 tot 3Mbps vind ik als ondergrens acceptabel en werkbaar.

Maar instabiliteit is niet acceptabel, alles moet wel gewoon blijven werken.

Leuk, die testjes onderweg!

Misschien is het nog een idee om de app OpenSignal te installeren (https://opensignal.com/).

OpenSignal meet automatisch (tot 1000x per dag, kun je zelf instellen) welk type verbinding je hebt: géén, 2G, 3G, 4G en maakt daar grafiekjes van. Dat is mooi als je een lange rit in Europa maakt.

OpenSignal voert geen snelheidstesten uit en verbruikt geen of nagenoeg geen data.

(met dank aan @Kees-Jan voor deze tip aan mij onlangs)

Reageer