vraag

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!


Diemsetoren
Reputatie 1
Zoals de titel zegt. Misschien beter om één en ander centraal te houden.

Post hier uw ervaringen omtrent internet gebruik in het buitenland.

137 Reacties

Mensa
Reputatie 2
@Diemsetoren, goed initiatief!

Voor degenen die voor het eerst tegen dit onderwerp aanlopen het volgende. Er zijn diverse topics met diverse titels en tientallen reacties over "onacceptabel bereik met Telfort in het buitenland". U kunt ze vinden door te zoeken op "roaming", "buitenland", "4G".

Om onze krachten te bundelen graag nieuwe reacties in dít topic.
Bart - Telfort
Reputatie 2
Badge
Hoi Diemsetoren en Mensa, dit klinkt niet goed. Wat gaat er precies mis in het buitenland? En dan specifiek waar? Daar ben ik wel benieuwd naar. Dan ga ik uitzoeken wat er aan de hand is en wat ik er in kan betekenen, ik hoor het graag.
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Bart - Telfort schreef:

Hoi Diemsetoren en Mensa, dit klinkt niet goed. Wat gaat er precies mis in het buitenland? En dan specifiek waar? Daar ben ik wel benieuwd naar. Dan ga ik uitzoeken wat er aan de hand is en wat ik er in kan betekenen, ik hoor het graag.



@Bart - Telfort een paar lopende recente topics:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/altijd-slechte-of-geen-ontvangst-in-het-buitenland-76046
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/snelheid-binnen-eu-76114
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/geen-bereik-in-duitsland-76254/index1.html#post627378
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/geen-2g-3g-of-4g-internet-in-duitsland-76224/index1.html#post627403
Diemsetoren
Reputatie 1
Bart - Telfort schreef:

Hoi Diemsetoren en Mensa, dit klinkt niet goed. Wat gaat er precies mis in het buitenland? En dan specifiek waar? Daar ben ik wel benieuwd naar. Dan ga ik uitzoeken wat er aan de hand is en wat ik er in kan betekenen, ik hoor het graag.



Ga niet nog eens alles herhalen wat al geschreven is. Niet alleen door mijn maar ook andere gebruikers zie topic links van @nelly jacoba

Wacht rustig dit topic af welke klachten er nog komen want achterover leunen mbt dit onderwerp doet men toch al ...
Theo v Zuiden
Reputatie 1
Helaas geen dagboek bijgehouden voor jullie.

Als ik dat wel zou hebben gedaan zou ik er naast het autorijden er een dagtaak aan hebben gehad.

Als ik de revieuws lees en samenvoeg met mijn ervaring is het gewoon janken met de pet op.

Bovenstaand is natuurlijk allang bekend bij Telfort.

Zolang niet iedereen gaat mekkeren blijft men het gewoon sussen en hoopt men dat er geen of weinig mensen weggaan (Abb opzeggen).

Telfort bied een dienst aan, welke discutabel is:

IETS VERKOPEN TERWIJL HET NIKS IS

Wanprestatie
(mag dat wettelijk eigenlijk wel?)

Zeker met het verhaal erbij wat door Jürgen word gegeven

“Een lokale prepaid simkaart aanschaffen met 4G internet. Deze zijn bijvoorbeeld te vinden op vliegvelden.
-> Waar mogelijk, kun je gebruik maken van Wifi Hotspots.”

Alles de revue te hebben laten passeren ga ik als de tijd het toelaat, bovenstaande eens toetsen bij de Consumentenbond, en de toezichthouder, wellicht dat die helderheid kunnen verschaffen hoe te handelen:
- Telfort te gaan dwingen hun verkoop verhaal waar te maken
-beëindigen contract (heb ik het allerliefste)
Ben lang klant bij Telfort maar dit kan echt niet.
Zonde van m’n tijd en alle ergenis welke bovenstaande veroorzaakt.

Alvorens over te gaan tot actie @Rozemarijn - Telfort

Welk aanbod ga je nu concreet neerleggen

-leveren wat je als telecom provider toezegd (bereikbaarheid 3G)
-wij als Telfort stellen je zonder kosten direct op te kunnen zeggen
(mee te werken met overzetten met behoud nr naar andere provider).

Ben benieuwd naar je reactie
Bart - Telfort
Reputatie 2
Badge
Bedankt beiden. Ik wacht de reacties nog even af zodat ik een duidelijk beeld krijg. Ik zal dit goed in de gaten houden en samen met mijn collega's bespreken. Ook zal ik de andere topics regelmatig eens bekijken en hopelijk kunnen we zo een goed plan opstellen voor verbetering.
Theo v Zuiden
Reputatie 1
Eigenlijk zou ik zoals al eerder aangegeven m’n contract zonder ellende willen beëindigen.
Vind dit echt ZO waardeloos.

Ook de reactie koop in het buitenland een sim kaart

Pfffffff
Diemsetoren
Reputatie 1
Bart - Telfort schreef:

Bedankt beiden. Ik wacht de reacties nog even af zodat ik een duidelijk beeld krijg. Ik zal dit goed in de gaten houden en samen met mijn collega's bespreken. Ook zal ik de andere topics regelmatig eens bekijken en hopelijk kunnen we zo een goed plan opstellen voor verbetering.



Stel voor de topics gelijk even door te lopen van de afgelopen week... Dan wordt eea duidelijk voor je 😉

Anders vraag je collega's @rozemarijn en @jurgen maar even.
Mensa
Reputatie 2
@Bart - Telfort
Sorry Bart, je reactie vind ik storend. Zoals @Diemsetoren al zegt: Lees even de door @nelly jacoba genoemde topics door, dan weet je precies wat er aan de hand is. En dan weet je ook dat jij er in jouw positie niets aan kunt veranderen.

Ik heb vanmiddag @Jurgen - Telfort in een gerelateerd topic een vraag gesteld en we wachten eerst zijn antwoord af.

Wij zijn het helemaal zat.
onne81
Reputatie 1
Ik zou de mogelijkheid zonder boete te kunnen overstappen naar KPN ( of Simyo) wel op prijs stellen. Ik ben eind vorig jaar zo onhandig geweest om mijn abonnement met een jaar te verlengen terwijl ik wist dat Telfort geen 4G heeft buiten NL. Maar de laatste tijd lijkt het ook op 3G bar en boos. Ik moet telkens handmatig netwerk kiezen en ben soms onbereikbaar.

Als ik naar KPN mag overstappen zonder boete zou dat een mooi gebaar zijn. En voor KPN is dat fijn, want aan het eind van de rit lever ik dan meer geld op. Voor mij is dat fijn omdat ik niet meer €15 per maand aan buitenlandse prepaid kaarten kwijt ben.

Als het niet kan dan graag alle problemen oplossen. Ik wil in plaatsen als Brussel, Madrid of Londen (of andere grote Europese steden) probleemloos gebruik kunnen maken van mijn mobiel zonder extra kosten.

Ik hoor graag!
onne81
Reputatie 1
Ik had vanochtend al wat laten weten over mijn ervaring in Londen in een ander topic.

Ik zat vandaag via tot mijn verbazing opeens op het EE netwerk met Telfort waar ik gisteren niet op mocht. Omdat ik een dualsim heb en met een Spaanse prepaid simkaart ook op EE heb ik eens vergeleken.

Alle tests zijn gedaan vanuit Poland street in Soho, Londen op een Note 8. Dit was rond 16:30.

Met de Spaanse prepaid sim haal ik 47 Mbps down en 24.2 Mbps up. Dit was op 4G via EE.

Omdat Telfort geen 4G heeft heb ik voor een goede vergelijking 4G uitgezet. Ik haal dan met de Spaanse sim 9 Mbps down en 1 Mbps up.

Met Telfort haal ik op EE een snelheid van 2.57 Mbps down en 0.37 Mbps up.

Waarom dit verschil Telfort?
Mensa
Reputatie 2
@Jurgen - Telfort,
@Rozemarijn - Telfort

Hoewel er sprake is van een structureel probleem hierbij mijn ervaring van vanmiddag vanuit Benidorm. Benidorm is vermoedelijk de plaats met de beste dekking in Spanje door alle Spaanse providers.

Vanmiddag heb ik een grote afstand gelopen en kwam nergens uit boven E. Het bereik was zelfs zo slecht, dat ik niet eens de OOKLA snelheidstest kon doen op veel plaatsen.

Ik kom hier regelmatig en ik kan me niet herinneren dat ik in het verleden, toen we nog "buitenland bundels" bij Telfort moesten kopen, zo laag zat. Er bekroop mij, zeker gezien de huidige discussies in het forum, de volgende gedachte. Sinds juni 2017 is Europadekking bij wet verplicht gesteld. In plaats van opbrengstenpost is buitenlands internet nu een kostenpost geworden. Kan het zo zijn, dat Telfort de contracten met de providers gedowngradet heeft...

In elk geval gaf mijn snelheidstest aan (houdt u zich even goed vast): 0,17 Mb/s download, 0,05 Mb/s upload. En dit was op het netwerk van Orange, het beste van Spanje. Overigens is Movistar een zeer goede tweede. Handmatig Movistar kiezen gaf een vergelijkbaar resultaat.

Welkom op de elektronische Telfort snelweg...

Telfort, wat is hierop uw antwoord...?
Theo v Zuiden
Reputatie 1
Als het allemaal niet zo triest zou zijn, zou een paard accuut de hik krijgen.

Het ergste nog is eigenlijk dat wij allemaal dingen hier melden, die allang binnen Telfort bekend zijn.

Gelet op de reactie’ van de moderatoren ( welke in dienst zijn van Telfort dus ook net doen alsof ze ... zijn)
Rene154
Reputatie 1
Bart - Telfort schreef:

Hoi Diemsetoren en Mensa, dit klinkt niet goed. Wat gaat er precies mis in het buitenland? En dan specifiek waar? Daar ben ik wel benieuwd naar. Dan ga ik uitzoeken wat er aan de hand is en wat ik er in kan betekenen, ik hoor het graag.



Goeieavond @Bart - Telfort,

Ik heb geen zin om alles nog een keer te gaan typen, via de volgende link kom je op het topic waarin ik heel uitgebreid ingegaan ben op de dramatische ervaring die ik heb met Telfort in het buitenland:

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/altijd-slechte-of-geen-ontvangst-in-het-buitenland-76046

Samengevat: in alle landen buiten Nederland waar ik kom, heb ik geen of slechte verbinding. Het is zo erg dat ik mijn telefoon eigenlijk net zo goed niet mee kan nemen als ik naar het buitenland ga. Het is niet gekoppeld aan specifieke locaties of wat dan ook, de verbinding is gewoon 90% van de tijd dusdanig slecht (of überhaupt geen verbinding) dat de telefoon onbruikbaar is. Waarbij ik inmiddels alle tips heb geprobeerd die eventueel verschil kunnen maken.

Mijn conclusie is inmiddels dat jullie gewoon hele slechte contracten hebben met slechts een heel beperkt aantal buitenlandse providers, waarbij de verbinding van Telfort klanten bewust wordt geknepen. Juist ook omdat er op dit forum vele anderen zijn met precies dezelfde slechte ervaringen, het ligt dus niet aan mij. Daarbovenop: het ontbreken van 4G in het buitenland werkt natuurlijk ook niet mee. Ik heb hier heel concrete vragen over gesteld richting je collega's, @Rozemarijn - Telfort en @Jurgen - Telfort. Maar een concreet antwoord krijg ik niet.
Rene154
Reputatie 1
Mensa schreef:

Er bekroop mij, zeker gezien de huidige discussies in het forum, de volgende gedachte. Sinds juni 2017 is Europadekking bij wet verplicht gesteld. In plaats van opbrengstenpost is buitenlands internet nu een kostenpost geworden. Kan het zo zijn, dat Telfort de contracten met de providers gedowngradet heeft...



Ha @Mensa, heel herkenbaar gevoel, sinds ik hier op dit forum de vele klachten heb gelezen die vergelijkbaar zijn met mijn eigen klachten, trek ik dezelfde conclusie. En de Telfort medewerkers blijven de schuld bij buitenlandse providers leggen, terwijl die buitenlandse providers prima netwerken hebben.
Bart - Telfort
Reputatie 2
Badge
Bedankt allen. Ik ga zeker dit overleggen met mijn collega's om te kijken welke lering we hier uit kunnen trekken en welke acties wij verder kunnen uitzetten. Het is absoluut niet de bedoeling van mij om een storend antwoord te geven, excuses. Ik zal straks met mijn collega's overleg plegen en dan komen wij hier later op terug.
Mensa
Reputatie 2
Hoi @Bart - Telfort,
Dank je. Alles is namelijk al gezegd in de door @nelly jacoba hierboven genoemde topics. Ons verzoek aan jullie is om goede nota van dit alles te nemen, in overleg te treden met collega's binnen Telfort die alles van de achtergronden t.a.v. roaming en de slechte Telfort contracten weten. En dan willen wij een eerlijk antwoord, zonder omtrekkende bewegingen en ontkenningen. En een oplossing. Wij zijn allen trouwe Telfort klanten en weten dat er iets niet goed zit. Dit is niet "mobiel internet zoals u thuis gewend bent", zoals Telfort belooft. Sterker nog, het is doorgaans onwerkbaar in het buitenland. We kunnen ons voorstellen dat een intern onderzoek jullie een paar dagen tijd kost. Overhaast het niet. Maar dan ook een degelijk en eerlijk anwoord. Dank alvast.
edwin14
Misschien gaat het sneller als de Consumentenbond ook wat kritische vragen gaat stellen over het uitblijven van activatie van 4G door Telfort in het buitenland?
Mensa
Reputatie 2
Hoi @edwin14,

Voor alle duidelijkheid: het gaat niet alleen over het niet beschikbaar zijn van 4G voor Telfort-klanten. Ook staat nu vast dat 3G voor Telfort klanten op veel plaatsen in het buitenland inmiddels slecht of zelfs onwerkbaar is. Dat is nóg veel kwalijker. Want dan kun je níets meer in het buitenland.

Zeker goede punten om bij de Consumentenbond neer te leggen.

Maar laten we eerst Telfort de kans geven om met een eerlijk en transparant antwoord te komen in dit forum. En... met een oplossing.

We laten ons als Telfort-klanten niet langer met een kluitje in het riet sturen.
edwin14
Hi @Mensa,

Bedankt voor de aanvulling, daar ging ik nog even aan voorbij. Maar het uitblijven van toelating tot 4G netwerken in het buitenland lijkt mij onlosmakelijk verbonden met de problemen met 3G ontvangst, omdat de focus daar allang niet meer op ligt bij de providers.
Mensa
Reputatie 2
Hoi @edwin14,

Ik dacht ook lange tijd dat Telfort mbt 3G zijn zaakjes op orde had en dat de problemen die velen in het buitenland ondervinden door het niet onderhouden c.q. de afbouw van de 3G netwerken aldaar komt. Daarom dacht ik: 4G wordt de oplossing.

Totdat ik, mede gevoed door opmerkingen in het Telfort forum, zelf wat testen ben gaan uitvoeren. Het toeval wil, dat mijn vrouw al sinds jaar en dag een abonnement (het goedkoopste) bij T-Mobile heeft. Zodoende kunnen wij op dezelfde plaats en op dezelfde tijd verbinding maken met 3G. En wat blijkt dan telkens: probleemloos bij mijn vrouw, terwijl ik vaak op E blijf steken.

Nog beter zijn de testen van ervaringsexpert @Diemsetoren, die op de vrachtwagen met zijn duochauffeur dagelijks Europa doorkruist en drie abonnementen "aan boord" heeft: Telfort (van hemzelf), KPN (bedrijfstelefoon), Vodafone (zijn collega aan boord). Alléén Telfort geeft overal problemen. Het zou mij niet verbazen als hij deze week weer wat meetgegevens in dit forum publiceert.

Vooral het feit dat het met KPN (moederbedrijf van Telfort!!) wél goed gaat wekt de indruk dat Telfort met inferieure contracten met buitenlandse providers werkt, ten gunste van de winst, ten koste van ons: de Telfort klanten.

Des te vervelender zijn opmerkingen van de Telfort moderators van dit forum, dat problemen in het buitenland komen door de slechte kwaliteit van de netwerken aldaar. Ik kan je verzekeren dat er niets met die netwerken aan de hand is (anders zou zo'n provider in zo'n land niet eens meer bestaan). Maar er is álles aan de hand met de roaming contracten die Telfort afsluit...

Het is op zich mooi als we ergens in 2018 4G in het buitenland krijgen, maar de kans bestaat dat Telfort ook hier weer inferieure contracten afsluit. Dan hebben we er alsnog niets aan.

Allemaal te triest voor woorden.
edwin14
Hi @Mensa,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik mag hopen dat Telfort dan inderdaad snel met oplossingen gaat komen met betrekking tot goed werkende roaming, al lees ik wel dat deze problemen al heel lang spelen en dat er tot op heden eigenlijk nog niets is verbeterd door deze provider.

Reden genoeg om dit dus inderdaad ook bij de Consumentenbond te gaan melden als er binnen een redelijke termijn geen concretere antwoorden komen, dan men tot op heden heeft gegeven. Maar laten we dan inderdaad maar eerst de reactie van Telfort afwachten.
Jurgen - Telfort
Badge +13
Dank @Diemsetoren voor dit topic en dank @Mensa, @edwin14, @Rene154, @Theo v Zuiden, @onne81 voor jullie reacties.

Dit topic kan ik alleen maar toejuichen. Hoe meer klanten zich laten horen, hoe beter ons zicht op de problematiek. Vooral concrete voorbeelden zoals die van @onne81 zijn erg waardevol. Als je geen bericht wil typen maar wel dezelfde ervaring hebt, kun je ook een like geven aan andermans post door op het hartje te klikken.

Oplossing
Wat in elk geval duidelijk is, is de structurele oplossing voor dit probleem: 4G in het buitenland. Onze technische oplossing hiervoor schakelt de kwaliteit in heel Europa gelijk aan KPN. Met andere woorden, je hebt dan dezelfde snelheid en dekking als iemand die bij KPN zit (wat natuurlijk niet betekent dat de dekking en snelheid even goed wordt als die in Nederland). Het heeft, zoals eerder gezegd, veel voeten in de aarde om dit mogelijk te maken. Ons doel is nog steeds om het dit jaar voor elkaar te krijgen.

Opzeggen
Tussentijds opzeggen is op basis van een slechte roamingervaring is niet mogelijk, omdat we niet verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van mobiele diensten in het buitenland. Dat is wat onze voorwaarden aangeven, maar natuurlijk heb je daar als klant niets aan. Daarom heeft het onze volledige aandacht om tot duidelijkheid en waar mogelijk tot tussentijdse oplossingen te komen. We verwachten deze week nog een update.
Mensa
Reputatie 2
Beste @Jurgen - Telfort,

Een hoopgevende post van jou. Vooral de zin "Onze technische oplossing hiervoor schakelt de kwaliteit in heel Europa gelijk aan KPN." Geldt dit dan ook voor de kwaliteit van 3G (daar waar 4G niet beschikbaar)? Zo ja, dan kunnen we gezien de ervaringen van @Diemsetoren met "KPN versus Telfort" de nabije toekomst met vertrouwen tegemoet zien.

We zijn allemaal trouwe klanten van Telfort. We wíllen niet weg, "alleen maar" werkbaar internet.

We zien allemaal uit naar je update, hopelijk deze week.
Jurgen - Telfort
Badge +13
Mensa schreef:

Beste @Jurgen - TelfortGeldt dit dan ook voor de kwaliteit van 3G (daar waar 4G niet beschikbaar)?


Klopt!

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)