beantwoord

GSM Signaalversterker

• 1 juli 2018
  • 14 reacties
  • 679 keer bekeken

Ik gebruik een simkaart voor mijn alarminstallatie in het buitenland maar het signaal is bij ons huis zeer zwak. Te zwak om betrouwbaar te zijn.

Er bestaan speciale GSM Signaalversterkers met een richtantenne buiten, een versterker en een binnen antenne. De prijs varieert van € 35,00 tot € 350,00.
Heeft iemand ervaring met betaalbare apparatuur en helpt het ook echt? En waar moet ik rekening mee houden voor een Telfortaansluiting, zoals 900 of 1800 Mhrz. of iets anders waar ik niet aan heb gedacht.

Admin: topic verplaatst naar de juiste categorie
icon

Beste antwoord door GJC 1 juli 2018, 15:54

Ik begrijp dat je het in het buitenland wilt inzetten. Uiteraard ken ik de regels daar niet, maar ik denk dat je moet informeren bij de provider waarmee je daar verbindt. Die levert tenslotte het signaal en is doorgeefluik voor Telfort. Het is daar geen eigen signaal van Telfort, er is alleen 'een code aan verbonden' die aangeeft dat het van en naar Telfort komt/gaat.
Overigens komt ook de vraag bij me op of je wel voldoet aan de eis van Telfort dat een simkaart niet uitsluitend in het buitenland gebruikt mag worden. Van de exacte regels hieromtrent en de eventuele uitzonderingen ben ik niet op de hoogte, maar het is wel iets om rekening mee te houden als je een Telfort simkaart gebruikt.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Zodra je gaat zenden, heb je een (zend) vergunning nodig.
De boete bij misbruik (zonder vergunning) kan vele tienduizenden euri's bedragen.............
Een dergelijk antwoord heb ik dus helemaal niets aan.
Ik ga helemaal niet zenden. Ik vraag om een signaalversterker en daar is niets illegaals aan.
Een signaalversterker is bedoeld om het (zwakke) signaal van de zendmast (ie te ongunstig staat) te versterken zodat de communicatie beter wordt.
De apparatuur is overal in Europa legaal te verkrijgen, ik vraag alleen om raad welke ik moet kiezen/waar ik mee moet rekenen.
Ron heeft wel een punt tenzij het alleen om de ontvangst gaat. Wat de ontvangst betreft gaat het om de ontvangst hier in Nederland?
Dit topic op tweakers kan nuttig zijn.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1712603

Edit meer hier
https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/repeaters
Reputatie 3
Badge +1
Hoe koppel je de uitgang naar de installatie?
Dat is draadloos, dus ................
Een signaal versterker voor GSM werkt ook nog eens 2 kanten op, dus je zendt wel degelijk!
Zie https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/repeaters
Reputatie 8
Badge +11
Misschien in dit verband een interessant draadje op Tweakers:
https://tweakers.net/nieuws/126449/agentschap-telecom-verscherpt-controle-op-illegaal-gebruik-netwerkrepeaters.html

Wel een jaartje oud, maar toch leuk om alle commentaren te lezen.
Dank je wel GJC. Heel raar, is weer zo'n beslissing als met Radio Veronica in de vorige eeuw denk ik.
Gaat mij niet om chinees spul. Als je Googled dan zie je dat de Belgische telecom zelf van deze apparaten levert en dan zie ik ook dat het lijkt op de ontvangers die in Italie gebruikt worden om Internet via het G4 GSM netwerk te gebruiken.
Dat wil ik allemaal niet, ik wil gewoon voldoende signaal omdat ik hier in een grijs gebied zit en wel veilig wil wonen. Ook in Spanje zijn deze apparaten heel gebruikelijk.
Dit zijn allemaal landen met een mindere dekking. In Nederland zijn we wat dit betreft gewoon verwend.
Dus nog eens mijn vraag; aan welke voorwaarden moet een signaalversterker voldoen om een signaal van Telfort op te pakken (in het buitenland). Een plek waar het agentschap van GJC geen bevoegdheid heeft :-)
.
Nogmaals de vraag waar wil je dit inzetten bij het huis in het buitenland en dan welk buitenland?

In Nederland is de oplossing vowifi onder andere vodafone is daar redelijk ver in, kpn schijnt daar ook mee bezig te zijn.
https://www.vodafone.nl/4gbellen/

In het buitenland moet je weten via welk netwerk/provider je verbonden bent Telfort heeft daar zelf geen masten staan.
Dus dan vraag je het op het verkeerde forum, tenzij iemand hier dat weet.
Reputatie 3
Badge +1

Dus nog eens mijn vraag; aan welke voorwaarden moet een signaalversterker voldoen om een signaal van Telfort op te pakken.
Geleverd zijn door Telfort / KPN?

Ten overvloedde: Veronica heeft nooit de regels overtreden, ze zijn gestopt toen de wet van kracht werd.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp dat je het in het buitenland wilt inzetten. Uiteraard ken ik de regels daar niet, maar ik denk dat je moet informeren bij de provider waarmee je daar verbindt. Die levert tenslotte het signaal en is doorgeefluik voor Telfort. Het is daar geen eigen signaal van Telfort, er is alleen 'een code aan verbonden' die aangeeft dat het van en naar Telfort komt/gaat.
Overigens komt ook de vraag bij me op of je wel voldoet aan de eis van Telfort dat een simkaart niet uitsluitend in het buitenland gebruikt mag worden. Van de exacte regels hieromtrent en de eventuele uitzonderingen ben ik niet op de hoogte, maar het is wel iets om rekening mee te houden als je een Telfort simkaart gebruikt.
Waar je rekening mee moet houden mits het toegestaan is voor welk netwerk.
Hier een link hoe en wat in Nederland
http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
Dank je wel Galdor68 en GJC,

Hier kan ik wat mee. Ben op zoek gegaan en ja, de provider hier is I-Wind en alle gegevens gevonden, ook de signaalversterker - gewoon verkrijgbaar daar!
Dat ik de simkaart hier gebruik is destijds uitgebreid met telfort gecommuniceerd en is slechts 1 van het hele pakket wat ik bij Telfort afneem. Het zijn de mensen van Telfort zelf die mij naar dit forum verwezen hebben met mijn vraag.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, altijd fijn als iemand iets aan ons meedenken heeft.

Fijne dag verder.

Even ter verduidelijking en om wat vragen weg te nemen, het is inderdaad niet toegestaan om een gsmversterker te gebruiken officieel maar ik leg het wel is zo uit aan klanten die deze vraag stellen.

Zie het als de wietwet dat mag ook niet en klopt ook voor geen kant maar toch wordt het gedoogd. Ik vermoed dat providers heus wel weten dat ze ingezet worden en denken als we er geen last van hebben stoort het niet.

Je moet een vergunning aanvragen en die loop zo op naar 100.000 euro. Verder zijn mobiel signaal versterkers  gewoon frequentie versterkers op bepaalde frequenties zoals bijvoorbeeld 2G op 900Mhz en 3G-2100Mhz net als je 27MC bakkie vroeger. Die mogen niet zenden en dat is wat een gsm versterker WEL doet.

MAAAAAAR  Bepaalde gsm versterkers zoals van Huaptec, Hiboost of Coiler houden zich aan alle EMC en RED richtlijnen waardoor ze in principe met en TEST rapport van bijvoorbeeld TESTLAB in Duitsland. aantoonbaar dus niet storen en als ze niet gebruikt worden (geen telefoongesprek) dan gaan ze in een niet zenden modus over (standby) tot dat er gebeld wordt. 

Ze mogen niet zenden dus theoretisch mogen ze alleen niet als je gebeld of zelf belt. Maar omdat digitale gsm versterkers dit dus zelf regelen storen ze dus niet en kunnen ze moeilijk gevonden worden omdat ze niet constant zenden. Als je bijvoorbeeld in China z'n ding koopt worden de richtlijnen niet aangehouden en zenden ze continu op vol vermogen (vaak veel te sterk). Her is dus raadzaam zeker als je een bedrijf bent om 1 van eerder genoemde erkende merken te nemen dit voorkomt waarschijnlijk 99% van alle problemen en je stoort er niemand mee, in het ergste geval kan je buurman ook weer bellen haha.

Bron: gsmversterkers.nl

Hallo @hhwer , 4G signaalversterkers mogen alléén gebruikt worden nà toestemming van de betreffende provider aldus de richtlijnen van het Agentschap Telecom, zie hieronder hun website aangaande signaalversterkers:

https://tweakers.net/nieuws/126449/agentschap-telecom-verscherpt-controle-op-illegaal-gebruik-netwerkrepeaters.html

Reageer