beantwoord

Geen service in Italië.

  • 16 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 669 keer bekeken

In alle landen heb ik verbinding via een provider, behalve in Italië. Ik ben nu op Sicilië en heb weer geen service! Stop ik mijn Sim kaart in de telefoon van mijn partner dan werkt die wel. Stopt mijn partner zijn simkaart in mijn telefoon dan werkt het ook. Ik snap niet waarom mijn simkaart in mijn telefoon het niet doet. En dan alleen niet in Italië? In België, Frankrijk, spanje werkt het dus wel.
Ik geb al een keer een nieuwe simkaart gekregen, maar het probleem blijft.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 oktober 2018, 09:48

Goedemorgen jmukwant, dankjewel voor de extra informatie! Ik heb het doorgegeven aan de Technische Dienst, zij gaan hiermee aan de slag. Ik houd je op de hoogte van de ontwikkelingen, en laat het je direct weten zodra ik meer informatie voor je heb.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Hoi jmukwant, leuk dat je het forum gevonden hebt! Wat raar dat je met jouw simkaart in jouw telefoon problemen met bereik hebt, terwijl je dat in een andere telefoon niet hebt. En ook alleen in Italië, begrijp ik. Dat is wel bijzonder. Fijn dat je al een paar dingen geprobeerd hebt, en ook goed om te weten dat je simkaart nieuw is.
Heb je, voor de zekerheid, de instellingen van je telefoon al nagekeken toen jouw simkaart er in zat? Kan je wel netwerken vinden, als je daarnaar gaat zoeken? En zo ja, lukt het om handmatig een ander netwerk te kiezen?
Ik zie mijn reactie niet terug.
De instellingen op mijn telefoon staan goed. Als ik switch naar handmatig netwerken zoeken, blijft de telefoon zoeken maar vindt niks. Ik kan dus ook geen netwerk handmatig kiezen.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi jmukwant, dat is wel echt bijzonder (en lastig natuurlijk). Ik wil dit graag voor je laten nakijken door de specialisten, daar heb ik nog wat extra informatie voor nodig.
Welk merk en type mobiele telefoon gebruik je? Ik ben ook wel benieuwd wat voor telefoon je partner heeft, waarin jouw simkaart het in Italië wel doet. En heeft jouw partner ook een Telfort abonnement en simkaart, of is dat van een andere provider?
wij hebben beiden een Apple iPhone 6s. In de mijne zit alleen wat meer geheugen. Wij hebben ook beiden een Telfort abonnement.
in het voorjaar waren wij op Sardinië toen dit probleem zich ook voordeed. Toen heb ik ook een andere simkaart gevraagd. We zitten nu op Sicilië.
Als ik de telefoon helemaal uit en weer aanzet krijg ik de melding als ik de pincode van de simkaart ingetikt heb: iPhone niet geactiveerd raadpleeg uw aanbieder als dit probleem zich blijft voordoen.
Vervolgens krijg ik de melding links boven: geen service.
Misschuen helpt deze melding bij het zieken baar de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +8
Goedemorgen jmukwant, dankjewel voor de extra informatie! Ik heb het doorgegeven aan de Technische Dienst, zij gaan hiermee aan de slag. Ik houd je op de hoogte van de ontwikkelingen, en laat het je direct weten zodra ik meer informatie voor je heb.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi jmukwant, de technische dienst heeft naar je verbinding gekeken. Zij zien wel dat er even contact met een netwerk in Italië is geweest, maar het was maar kort. Ben je nog in het buitenland, of ben je inmiddels terug in Nederland?
Reputatie 7
Badge +8
Hi jmukwant, ik hoop dat je een fijn verblijf op Sicilië gehad hebt! Mocht je (weer) in het buitenland zijn, en ditzelfde probleem opmerken, laat het mij/ons dan weten. Dan kunnen we meteen de Technische Dienst inschakelen, zodat ze er naar kunnen kijken wanneer je in het buitenland bent, en uitzoeken wat de oplossing is 🙂
Probleem gevonden. Toestel blijkt uit Amerika te komen. Het is daar voor een bepaalde provider gemaakt. Om kosten te sparen is de lte antenne weggelaten. En die heb je nu juist in Italië nodig.

Bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi jmukwant, dankjewel voor je berichtje! Wel fijn dat de oorzaak boven water is, heb je er nog veel zoekwerk aan gehad? Dat maakt het inderdaad in sommige landen wel lastig voor je mobiele internetverbinding. Ik hoop dat je er een goede oplossing voor kan vinden, en je weet ons te vinden als we iets voor je kunnen doen!

Reageer