Geen service in het buitenland

• 9 november 2018
  • 5 reacties
  • 484 keer bekeken

Ik heb nooit service wanneer ik in het buitenland ben, allebei binnen of buiten het EU. Ik kan niet bellen/gebeld worden, en ik heb geen mobiel internet. Ik heb mijn telefoon aan en uit gezet maar dat werkt ook niet. Ik heb geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren maar ook dat werkt niet. Ik probeerde de blokkade opheffen. Maar ontvangde ik de foutmelding: ims ut exception code = 0 . Kan iemand me even helpen?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Welkom op het Telfort forum, ingenuous. Helemaal geen service hebben als je in het buitenland bent is lastig natuurlijk, met een mobiele telefoon wil je overal bereikbaar kunnen zijn. Heb je bovenin de melding staan dat er geen service is, of staat er wel een provider en werkt niets?
Op welke manier probeerde je de blokkade precies op te heffen? Ik zie geen blokkade staan bij de instellingen, maar het zou kunnen zijn dat er in een achterliggend systeem iets anders staat ingesteld. Ik zal hiervoor maandag contact opnemen met de technische dienst (zij zijn nu gesloten) en daarna laat ik je weten wat er uit is gekomen!
Jasper, dank je wel. Ik hoor je verder graag.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo ingenuous, hier ben ik weer. Ik heb de technische dienst net gesproken. Zij zagen inderdaad een blokkade in een achterliggend systeem staan. Zij hebben deze nu verwijderd, als je jouw toestel uitzet, een paar minuten wacht en weer aanzet zou je wel verbinding moeten kunnen maken. Ik hoor graag van je of het daarmee lukt 🙂
Bedankt Jasper.Ik check het volgende keer als ik naar buitenland ga. Dan vertel ik je of het lukt.
Reputatie 8
Badge +10
Dat is goed, ik wacht je bevindingen dan af 🙂

Reageer