beantwoord

Geen service in buitenland

• 8 februari 2019
  • 5 reacties
  • 315 keer bekeken

Ik heb geen service in buitenland. Data rooming staat wel aan. Vanaf gisteren kan ik niks met m'n telefoon als ik geen WiFi heb. Graag zsm oplossen!
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 8 februari 2019, 14:07

Dag @D1986. Welkom hier op het Forum. Lastig dat je geen service hebt in het buitenland. Er zijn een aantal zaken die ervoor kunnen zorgen dat je geen service hebt in het buitenland. Kun je deze stappen proberen of controleren?
  • Zet je toestel volledig uit en weer aan
  • Kies handmatig een mobiel netwerk ('Instellingen' > 'Aanbieder' > 'Automatisch' uitschakelen en kies handmatig een andere provider)
  • Zet 4G uit en zet je toestel vast op 2G of 3G (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
Is het niet gelukt, kan je mij dan laten weten welk toestel je hebt en welke providers je hebt geselecteerd? Zou je daarnaast je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, 06-nummer en de naam van de contracthouder? Dan kan ik ook je netwerkinstellingen aan onze kant controleren.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wellicht staat er aan de kant van Telfort iets niet goed omdat je z.s.m. geholpen wilt worden kun je het via de chat of Twitter proberen omdat je op dit forum geholpen wordt zodra je topic aan de beurt is
Reputatie 6
Badge +8
Dag @D1986. Welkom hier op het Forum. Lastig dat je geen service hebt in het buitenland. Er zijn een aantal zaken die ervoor kunnen zorgen dat je geen service hebt in het buitenland. Kun je deze stappen proberen of controleren?
  • Zet je toestel volledig uit en weer aan
  • Kies handmatig een mobiel netwerk ('Instellingen' > 'Aanbieder' > 'Automatisch' uitschakelen en kies handmatig een andere provider)
  • Zet 4G uit en zet je toestel vast op 2G of 3G (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
Is het niet gelukt, kan je mij dan laten weten welk toestel je hebt en welke providers je hebt geselecteerd? Zou je daarnaast je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, 06-nummer en de naam van de contracthouder? Dan kan ik ook je netwerkinstellingen aan onze kant controleren.
Reputatie 6
Badge +8
Dag @D1986. Ik heb geen reactie meer van je gekregen. Heb je inmiddels service in het buitenland? 🙂 Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan doen.
Hallo,
Afgelopen weekend was ik in Belgié en ik had GEEN internet.
Alles gedaan maar no
Nu ga ik binnenkort op vakantie in Schotland en wil het graag geregeld zien.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo,
Afgelopen weekend was ik in Belgié en ik had GEEN internet.
Alles gedaan maar no
Nu ga ik binnenkort op vakantie in Schotland en wil het graag geregeld zien.

Dag @Linda Kwakernaat. Frustrerend dat je in België geen mobiel internet had. Ik heb je netwerkinstellingen zojuist gecontroleerd en ik zie aan onze kant geen bijzonderheden. Je zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van mobiel internet in het buitenland. Ik kan het dus op afstand niet voor je regelen. Heb je de stappen uitgevoerd uit mijn voorgaande bericht? Die zijn namelijk wel van belang. Verder ben ik benieuwd wat voor toestel je hebt en welke providers je hebt geselecteerd toen je in België was. Ik hoor graag van je.

Reageer