beantwoord

Geen service buitenland

• 17 oktober 2016
  • 12 reacties
  • 1043 keer bekeken

Goedendag,

Sinds een week ben ik in het buitenland (Denemarken/Zweden). De eerste 2-3 dagen van mijn vakantie was er niks aan de hand. Echter, vanaf vrijdag heb ik "geen service" meer. Ik kan niet bellen en niet gebeld worden. Internet heb ik niet getest en is ook niet nodig. Simkaart al in een andere telefoon geprobeerd en dan doet hij het ook niet.

Kunnen jullie mij zo spoedig mogelijk helpen?
icon

Beste antwoord door voltigegek 20 oktober 2016, 14:48

(Het werkt overigens dus alleen als ik handmatig een provider selecteer en daarna mijn telefoon opnieuw opstart heb ik ontdekt)
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hallo voltigegek, welkom op ons forum! Opvallend dat het wel heeft gewerkt. Vaak helpt het om handmatig een andere provider te selecteren. Je telefoon zal verschillende netwerken herkennen. Probeer ze allemaal een keer uit.

Kom je er zelf niet helemaal uit, dan is er extra ondersteuning op Telfort toestelhulp.

Ik hoor graag of het gelukt is! 🙂
Dag Leon,

Hartelijk dank voor je reactie. Helaas, als ik handmatig een netwerk probeer te kiezen verandert er niks. De melding "geen service" blijft staan.

De dekking is overigens wel goed, ten minste, ik ben inmiddels op verschillende plaatsen in Zweden (Zuid) geweest en ook in de grotere steden hier. De mensen die ik heb ontmoet hebben ook altijd bereik.

Daarna de toestelhulp geraadpleegd. Roaming heb ik niks mee gedaan, is dit nodig voor bellen? Ik ben bang voor extra kosten...

Verder heb ik de fabrieksinstellingen niet terug gezet want ik heb geen back up en kan deze door mijn vakantie niet maken.

Wat nu?!
Reputatie 5
Badge +1
Hi voltigegek,

Dat is jammer! Roaming dient inderdaad aan te staan. Maak je misschien gebruik van een iPhone? De iPhone heeft namelijk ook een instelling "Roaming in de EU". Zorg ervoor dat die UIT staat. Een aantal Android toestellen kennen deze instelling ook. "Roaming" dus AAN en "Roaming in de EU" UIT.

Heeft dat iets opgeleverd?
Ik heb een iPhone 5s en ik kan niet vinden waar ik Roaming in de EU uit kan zetten. Ik zie alleen waar ik dataroaming aan kan zetten. Maar volgens jullie helpdesk moet dataroaming uit staan als ik niet wil internetten.

Dus nee het is helaas niet gelukt. ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen.
Vreemd genoeg heb ik sinds gisteravond bereik na handmatig selecteren van netwerk. Gaat overigens zeer traag en moeizaam maar voor nu is het probleem dus verholpen.
Ik heb hetzelfde probleem! Ik zit in Indonesië heb totaal geen bereikbaar alles staat bij mij ingeschakeld. Ik ben technisch aangelegd dus daar ligt t niet aan... Ik wil zosnel mogelijk bereikbaar kunnen zijn!!! Ik maak gebruik van Samsung edg 6
Handmatig zoeken naar een netwerk heeft geen oplossing geboden en automatisch ook niet...
Ik heb ook te vroeg gejuicht. Het werkte allemaal tot ik vanochtend zo'n 300 km gereden heb. Dit is echt waardeloos en geen structurele oplossing voor mij dus!!!
(Het werkt overigens dus alleen als ik handmatig een provider selecteer en daarna mijn telefoon opnieuw opstart heb ik ontdekt)
Reputatie 5
Badge +1
Hoi voltigegek,

Het is soms erg moeilijk om te bepalen waarom internet het in het buitenland niet (goed) werkt. Ik ben in ieder geval blij dat je wel een verbinding tot stand hebt weten te krijgen. Dat betekent namelijk dat de instellingen in de telefoon goed staan en dat er geen blokkade in de weg zit.

Ik heb zelf zelf ook een Telfort simkaart. Ik ben niet zo lang geleden nog in Parijs geweest. Ik heb daar in dezelfde stad op verschillende plekken steeds handmatig verschillende netwerken geselecteerd om zo het beste bereik te hebben.

Zoals ik al aangaf is het soms erg moeilijk om aan te geven waarom een verbinding in het buitenland niet goed is simpel weg omdat het niet ons netwerk is. Het advies is dan blijven zoeken naar de meest ideale match.

In het buitenland kan je trouwens geen gebruikmaken van 4G enkel van 3G.
Bedankt voor je reactie Leon. Ik heb eerder met andere providers nooit problemen gehad dus blijf het vreemd vinden. Maar voor nu is het oke, morgen kom ik weer terug naar Nederland dus het is fijn dat het "opgelost" is.
Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen voltigegek,

Het kan best zijn dat de configuratie op de simkaart van een bepaalde provider beter communiceert met een buitenlands netwerk dan die van een andere provider. Dit kan per land en per provider ook weer verschillen. Je kunt het je voorstellen dat er vele factoren van belang zijn bij het tot stand komen van een goede verbinding.

Ik ben blij dat het voor jou nu enigszins opgelost is. Alvast een goed reis terug naar Nederland! :)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.