beantwoord

Geen netwerk Colombia

• 5 maart 2019
  • 2 reacties
  • 223 keer bekeken

Heb eerste dag in Colombia verbindingmet Claro gehad. Niet automatisch maar handmatig gedaan. Kreeg ook welkomstmelding. Even later verdween het netwerk en krijg ik steeds de melding dat mijn simkaart niet toestaat verbinding met Claro te maken
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 maart 2019, 14:05

Hoi @Woldinga, wat leuk dat je vanuit Colombia ons Forum hebt gevonden. Ik begrijp dat je de eerste dag een verbinding kon krijgen met het netwerk Claro. Nu kan dit niet meer, want je mag volgens de simkaart geen verbinding maken. Ik zie Claro zo ook niet op ons lijstje staan met providers in Colombia. Kun je verbinding maken met een ander netwerk? Ik wil je toch vragen dit handmatig te doen. Zet ook het toestel regelmatig eens uit en weer aan.

Roaming moet inderdaad aan staan. Wil je nou geen data willen gebruiken, dan wil ik je wel aanraden om mobiele data uit te zetten.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 3
Hallo,

Begrijp ik goed dat u in het buitenland uw internet op uw telefoon wil gebruiken?
Zo ja controleer dan of roaming aan staat.

Let op! buiten de EU kunnen de kosten erg hoog zijn. kijk ook hier

Roaming aanzetten op Android

Op je Android-smartphone kun je roaming aanzetten via de instellingen. Hoe dat precies gaat is bij elk Android-toestel en elke Android-versie verschillend, maar je vindt de optie via Instellingen > Netwerken > Mobiele data > Dataroaming - of iets wat daarop lijkt. Misschien staat het schuifje bij jou uit, maar om te kunnen internetten in het buitenland moet je hem dus aanzetten.

Roaming aanzetten op je iPhone

Ook op je iPhone staat roaming waarschijnlijk uit - en anders heb je misschien een dikke rekening gekregen van je laatste tripje. Ook hier is het inschakelen weer heel eenvoudig. Ga via Instellingen naar Mobiel netwerk. In dit menu kun je je mobiele data en persoonlijke hotspot in- of uitschakelen. Onder het kopje Mobiele datavind je Opties mobiele data, daar kun je Dataroaming inschakelen. Ook kun je bepalen of je roaming alleen wil gebruiken voor data, of voor gesprekken en data.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Woldinga, wat leuk dat je vanuit Colombia ons Forum hebt gevonden. Ik begrijp dat je de eerste dag een verbinding kon krijgen met het netwerk Claro. Nu kan dit niet meer, want je mag volgens de simkaart geen verbinding maken. Ik zie Claro zo ook niet op ons lijstje staan met providers in Colombia. Kun je verbinding maken met een ander netwerk? Ik wil je toch vragen dit handmatig te doen. Zet ook het toestel regelmatig eens uit en weer aan.

Roaming moet inderdaad aan staan. Wil je nou geen data willen gebruiken, dan wil ik je wel aanraden om mobiele data uit te zetten.

Reageer