beantwoord

Geen netwerk buitenland op telfort nummers

Op alledrie Telfort abonnementen krijgen we in het buitenland (o.a. Cyprus, Duitsland) geen netwerk. Blokkades staan uit voor zover ik ze kan zien. Roaming aan etc. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Deborah 11 april 2018, 11:49

Hoi Rick55, ik lees terug dat je echt veel hebt geprobeerd. Bijzonder vind ik dat jullie alle drie op je adres hetzelfde probleem hadden. Fijn dat het uiteindelijk was opgelost. In sommige gevallen kan het soms handiger zijn om langs een Telfort winkel te gaan. Iemand kan waar je bij staat meekijken. Ook vanuit het forum kunnen we met afdelingen bellen die de mobiele verbinding kunnen controleren 🙂. Fijn in ieder geval dat het is opgelost. Dat klopt inderdaad, in uitzonderlijke situaties moet er echt iemand van Telfort naar de verbinding kijken. Bedankt nog voor het laten weten!

Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Sttaat 4G wel uit?

Gebruik in de EU 3G internet
Buiten Nederland kun je als Telfort klant 3G gebruiken. Als je je telefoon hebt ingesteld op alleen 4G, kan het zijn dat je geen verbinding maakt. Kies dan bij Instellingen voor Mobiel Netwerk voor een netwerk zonder 4G of zet 4G uit.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm#/topic/internet/hoe-te-internetten/device
Instelling staat op "4G/3G/2G (automatisch verbinden)". Dat zou dus moeten werken.
Reputatie 8
Badge +18
Kan je ook kiezen voor niet 4G?
Probeer dat eens op 1 toestel.
Alleen 3G is een optie. Kan ik proberen (maar alledrie de toestellen zijn nu in NL). Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +18
Geen dank, graag gedaan. 🙂
Webcare springt vast nog wel in.
Die kunnen nog wat op de achtergrond bekijken.
Staat je 06 nummer en/of postcode/huisnummer al in je forumprofiel?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Rick55, welkom op het forum! Dat is opmerkelijk dat jullie alle drie geen verbinding in het buitenland hebben. Klopt het dat jullie op hetzelfde adres wonen? Ik zie namelijk drie mobiele abonnementen, waarvan het telefoonnummer 06*****732 een blokkade heeft op bellen vanuit het buitenland naar buitenlandse nummers. Kan ik dit uitschakelen? Verder zie ik geen gekke dingen. Staat roaming op jullie telefoon aan? Heb je wel verbinding als je handmatig een netwerk selecteert?
Inderdaad hetzelfde adres.
Blokkade mag je verwijderen.
Roaming staat aan.
Ook bi handmatig een metwerk selekteren werkt het niet.
Reputatie 4
Badge +10
Bedankt voor je reactie. Ik heb de blokkade uitgezet. Welke telefoons hebben jullie? Heeft inmiddels een van jullie wel verbinding? Je hebt het vast al geprobeerd, maar helpt het om je toestel uit te zetten, je simkaart te verwijderen, opnieuw te plaatsen en je toestel aan te zetten? Mocht dat niet werken, kun je met behulp van toestelhulp handmatig je internet instellen?
@Koffiemok, heb je nog een gouden tip?
Telefoons: Samsung (1x S5, 2x S5mini).We zullen het uit en aanzetten nogmaals proberen en gaan testen. Het betreft niet alleen internet maar ook bellen enz.. Ik zal de resultaten weer delen in dit topic.
Update:
Van 2 toestellen na uitzetten de simkaart er een tijdje uit gehad, daarna de toestellen weer aangezet.
We hebben alle combinaties uitgeprobeerd in Duitsland:
- Automatisch 4G/3G/2G
- Automatisch 3G/2G
- Alleen 3G
- Alleen 2G
Met
- Automatisch selecteren
- Handmatig netwerk zoeken
- geprobeert met: vodafoon.de, Eplus.de, Telecom.de
Uiteraard alles met mobiele data aan en roaming aan.
In alle gevallen werd na lang wachten een melding gegeven "simkaart is niet geschikt om te verbinden met dit netwerk".
Kan het aan de simkaarten liggen?
...en dan blijft het stil bij Telfort. Boodschap achtergelaten bij Klantenservice, geen enkele reactie.
Dankzijn volhardende medewerkers van Phonehouse Doetinchem opgelost. Alles staat/stond goed. De fout ligt bij Telfort. Jammer dat ze daar zelf niets mee kunnen of willen.
Reputatie 8
Badge +11
Je schrijft in de ene zin dat het is opgelost en vervolgens begrijp ik uit de rest dat het niet is opgelost :?
Als ik even uit ga van dat laatste.....
Die melding "simkaart is niet geschikt........." brengt me op het idee de simkaart eens te vervangen. Ik begrijp dat het om een abonnement gaat. Vervanging zou dan kosteloos zijn:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm
Het bleek om een fout bij Telfort te gaan. Niks simkaart of instellingen niet goed.
Reputatie 8
Badge +11
Ah, wel opgelost dus. Wil je ook delen wat er mis was? Misschien hebben andere klanten er wat aan.
Anderen raad ik vooral aan om niet de klantenservice of dit forum te gebruiken. Ga naar een 'echte' telefoonwinkel en laat de bellen met Telfort. Zij krijgen namelijk wel iemand aan de telefoon die via een aantal malen doorverbinden de blokkade bij Telfort kan oplossen. Als klant kun je alles goed hebben ingesteld en hier niks aan doen.
Reputatie 8
Badge +11
Eén of andere blokkade dus.........
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Rick55, ik lees terug dat je echt veel hebt geprobeerd. Bijzonder vind ik dat jullie alle drie op je adres hetzelfde probleem hadden. Fijn dat het uiteindelijk was opgelost. In sommige gevallen kan het soms handiger zijn om langs een Telfort winkel te gaan. Iemand kan waar je bij staat meekijken. Ook vanuit het forum kunnen we met afdelingen bellen die de mobiele verbinding kunnen controleren 🙂. Fijn in ieder geval dat het is opgelost. Dat klopt inderdaad, in uitzonderlijke situaties moet er echt iemand van Telfort naar de verbinding kijken. Bedankt nog voor het laten weten!
Beste Deborah, het waren de medewerkers van Phonehouse Doetinchem die WEL konden bellen met Telfort medewerkers. Op mijn eigen telefoontje naar de Telfort klantenservice is nog steeds niet gereageerd.
Voor het oplossen van dit soort problemen is een forum erg omslachtig. Direct met iemand 'sparren' is vee; handiger.
Beste Rick55, Opdit forum word je een beetje aan het 'lijntje' gehouden. Ik spreek uit ervaring.

Reageer