Geen netwerk buitenland

• 25 juni 2018
  • 11 reacties
  • 428 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Ik zit momenteel in Griekenland en sinds vandaag heb ik geen netwerk meer. Kan niet bellen of gebeld worden en geen internet. Heb alles al geprobeerd ook netwerk zoeken. Niks doet het. Wat kan ik doen?! Ik moet bereikbaar blíjven!
Liliane

11 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi @dizze,

In het systeem zie ik dat je een nieuwe simkaart hebt ontvangen van mijn zakelijke collega's. Wanneer we je hier op het forum nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Reputatie 3
Badge +4
Hi Dizze,

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie nu inderdaad dat er meerdere namen in het abonnement staan. Omdat ik geen zakelijke expert ben en je inderdaad gebruik maakt van een dualsim, ga ik in samenwerking met mijn zakelijke collega's voor je aan de slag. Wanneer je liever direct contact met hen wilt, kun je hen ook altijd mailen via klantenservicemobiel@telfortzakelijk.com.
De mogelijke reden dat je geen verbinding kunt maken, is omdat het een ouder model simkaart is. Sommige simkaarten hebben niet de juiste instellingen om te verbinden met het netwerk. Hierdoor kan er dus soms geen verbinding tot stand komen.
Wanneer ik een terugkoppeling heb van mijn zakelijke collega's, laat ik dit uiteraard weten!
Hallo Rozemarijn,

Mijn profiel heb ik ge-update met de gevraagde gegevens.

Een nieuwe simkaart opsturen is akkoord. Let wel, ik maak gebruik van dual sim. In mijn smartphone zit een microsim, maar op mijn werk gebruik ik een oude nokia met een oud formaat simkaart (geen camera toegestaan). Beiden hebben hetzelfde nummer, maar staan nooit tegelijk aan. In het buitenland gebruik ik overigens alleen mijn smartphone. Is het mogelijk om voor beide toestellen een nieuwe simkaart te sturen?

Tot slot uit nieuwsgierigheid, hoe zou een oudere simkaart er eigenlijk voor kunnen zorgen dat mijn telefoon helemaal geen enkel netwerk vindt? Ik had niet alleen geen netwerkverbinding, de telefoon zag helemaal geen enkel netwerk. Wat is de rol van een simkaart daarin?

Alvast bedankt.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Dizze,

Vooraleerst excuses voor de late reactie, dit topic is er tussendoor geglipt, dus goed dat je even aan de bel trekt! Je instellingen staan goed in het systeem, dus daar ligt het niet aan. Ik zie dat je een simkaart gebruikt die al enkele jaren oud is, dus ik kan deze voor je vervangen. Je behoudt hiermee gewoon je eigen nummer. Ben je de komende week in Nederland? Wanneer je even een seintje geeft in dit topic kan ik uiterlijk maandag een nieuwe simkaart jouw kant op sturen. Zou je dan ook je profiel nog ter controle willen aanvullen met je klantnummer, de laatste 3 cijfers van je iban (deze kun je noteren in het veld voor het telefoonnummer, met een spatie ertussen), KvK nummer (deze kun je noteren in het veld Opmerkingen), postcode en huisnummer? Ik hoor het graag van je!
Telfort, zouden jullie nog willen reageren? Ik wil graag voorkomen dat ik bij een volgende keer in het buitenland weer geen netwerkverbinding heb.
Yep, telefoonnummer staat in mijn profiel. Hoop dat er snel naar gekeken kan worden, want vlieg vrijdag al weer terug.
Reputatie 8
Badge +11
Daar lijkt het dan inderdaad op. Hopelijk zijn ze snel aan je vraag toe.
Staat je telefoonnummer alvast in je profiel?
Ja GJC, mijn toestel ondersteunt alle frequenties (zie https://www.bq.com/en/aquaris-m5). Een ander toestel kopen lijkt mij dan ook geen oplossing. Een andere sim ook niet, want ik wil telefonisch bereikbaar zijn op mijn eigen nummer. Gezien de problemen met verbindingen in het buitenland bij Telfort de afgelopen periode, heb ik toch sterk de indruk dat dit een Telfort probleem is. Telfort, kunnen jullie achterhalen wat er in mijn geval aan de hand is?
Reputatie 8
Badge +11
Ondersteunt je telefoon wel de in Amerika gebruikte netwerk-frequenties? Amerikaanse uitvoeringen werken hier vaak ook niet optimaal.
Dat komt door een afwijkende frequentie-band.

Als het daar aan ligt kun je overwegen tijdelijk een goedkoop toestelletje van daar te gebruiken. Evt zelfs met een lokale simkaart. Roamen in de US is niet goedkoop.
Ik ben momenteel in de Verenigde Staten en heb helemaal geen mobiele netwerken. Als ik zoek naar netwerken, vind mijn telefoon (BQ Aquaris M5) er geen enkele. Ik heb daardoor geen telefoon, noch mobiel internet verbinding. Alle bekende stappen (telefoon aan/uit, op 2/3/4G gezet) heb ik doorlopen. Wat te doen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Liliane, wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het netwerk. Kun je je telefoonnummer toevoegen aan jou profiel? Zodra je dit heb gedaan ben ik je dan verder van dienst.

Reageer