beantwoord

Geen mobiel internet langs de moezel

• 20 augustus 2018
  • 12 reacties
  • 420 keer bekeken

Waarom is er voor Telfort abonnee geen mobiel internet beschikbaar langs de moezel. De Telekom.DE provider geeft wel 4G maar als telfort abonnee is gebruik van dit netwerk blijkbaar niet toegestaan. T-mobile abonnees kunnen van dit netwerk wel gebruik maken!!

Wat kan ik / Telfort hier op zeer korte termijn aan doen??
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 23 augustus 2018, 13:50

Hoi ziedjee, welkom op het forum. Ik begrijp dat je in Duitsland bent en ook problemen hebt met een goede verbinding vinden. Zoals Kees-Jan al aangeeft ben je helaas niet de enige. Wij zijn hier van op de hoogte en zijn bezig met de oplossing. Wat je in tussentijd kan doen is het toestel vastzetten op 3G. Handmatig een netwerk zoeken en regelmatig het toestel eens uit- en aanzetten.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het lijkt er op dat in Duitsland en Frankrijk 3G eerder afgebouwd wordt, waarbij de 3G frequenties ook nog eens voor 4G ingezet worden, en dat de buitenlandse providers verwachten dat iedereen inmiddels 4G tot zijn beschikking heeft. Maar als er dan providers zijn die geen 4G in het buitenland aanbieden, zoals Telfort en Tele2, dan wordt het erg moeilijk om een goedwerkende verbinding te krijgen.
Bovendien lijkt er zich een storing voor te doen in de overgebleven verbinding mogelijkheid, waardoor het roamen in het buitenland niet goed afgehandeld wordt.

Helaas dus voor jou gaat het nu niet beter worden.

En is het dus afwachten tot Telfort eindelijk 4G kan leveren in het buitenland, maar dat is technisch en administratief nu nog niet mogelijk...
Reputatie 1
Ik wil mij er niet mee bemoeien maar hoor dit van meer mensen
Overstappen naar T mobile? Telfort heeft met regelmaat geen mobiel internet beschikbaar in Oostenrijk, Italie etc.
Reputatie 8
Badge +17
Zie: https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299

een bekend probleem met een onbekende oplossing...
Reputatie 8
Badge +11
Hoi ziedjee, welkom op het forum. Ik begrijp dat je in Duitsland bent en ook problemen hebt met een goede verbinding vinden. Zoals Kees-Jan al aangeeft ben je helaas niet de enige. Wij zijn hier van op de hoogte en zijn bezig met de oplossing. Wat je in tussentijd kan doen is het toestel vastzetten op 3G. Handmatig een netwerk zoeken en regelmatig het toestel eens uit- en aanzetten.
Bedankt Bart maar daar schiet ik niet veel mee op. Heb mn mobiel zakelijk en ook in de vakantie gaan de zaken gewoon door zoals email etc. Als Telfort voor een oplossing gaat, waarom dan niet bijv roaming via bijv Telekom.DE. Als T mobile klant heb je gewoon 4G beschikbaar. Wij ondervinden nu al een aantal jaren achtereen problemen met internet in het buitenland oa Oostenrijk, Kroatie, Italie, Portugal..... waarom kunnen andere providers wel zorgdragen voor een werkende 3G-4G verbinding? Hoelang moet ik nog wachten tot de oplossing? Denk erover om toch te gaan overstappen met onze abonnementen
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp zeker dat de zaken doorgaan. Internet is dan ook heel belangrijk. Het is dan ook ontzettend balen dat het internet in het buitenland niet goed werkt. 😞 Er wordt dan ook hard gewerkt aan de oplossing om een betere verbinding te leveren in het buitenland. Onderdeel daarvan is de uitrol van 4G is de meest populaire vakantielanden, dit staat nog voor dit jaar op de planning.
Bart dat is natuurlijk erg fijn, maar als er nu al geen 3G is hoe lossen jullie dat probleem dan op. Dat is waar het nu om draait, upgraden vh netwerk is fijn maar eerst overal bereikbaarheid creeeren lijkt me de eerste prioriteit.
Dankje Kees Jan
Reputatie 8
Badge +17
Ik wil mij er niet mee bemoeien maar hoor dit van meer mensen
Ja, dat klopt, @Josgerritsen daar had ik hier al naar verwezen: https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/geen-mobiel-internet-langs-de-moezel-77550?postid=640995
Reputatie 1
Badge +1
Denk erover om toch te gaan overstappen met onze abonnementen

Wat houd je tegen? Telfort is niet een van de goedkoopste, dus je krijgt minimaal hetzelfde elders (maar dan met 4g).
Reputatie 8
Badge +17
Ja, zoals: https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only

die 500MB of 1000MB "Extra" (achter de "+") neem je de volgende 6 maanden mee...

het is een voorbeeld maar er zijn méér providers waar je terecht kan voor 4G in het buitenland...

Reageer