beantwoord

Geen mobiel internet in UK/Engeland

• 10 juni 2019
  • 2 reacties
  • 134 keer bekeken

Afgelopen jaar merkte in UK al dat sommige providers wel internet bieden op mijn iPhone en anderen niet. Nu in Frankrijk werkt er geen een. Ik krijg domweg de melding dat ik geen data-abonnement heb. Ik vermoed een probleem met APN settings, maar resetten geeft geen oplossing. Voor ‘full disclosure’. Twee jaar terug een Amerikaanse SIM gebruikt tijdens vakantie, en om die aan de praat te krijgen moest ik een nieuw profiel installeren. Maar dat heb ik na thuiskomst gereset. Maar ik heb toch het idee dat de problemen zo zijn ontstaan. Wie heeft enig idee hoe ik mijn telefoon weer in het gareel krijg?
icon

Beste antwoord door Edwinmat 10 juni 2019, 21:56

De vraag stellen is hem beantwoorden. Ik realiseerde me dat ik een configuratieprofiel heb staan onder Instellingen > Algemeen. Die waarden verhinderden me om de netwerkinstellingen te resetten. Ik heb dat profiel verwijderd en nu werkt het weer. Dit was dus het profiel van die Amerikaanse SIM leverancier.
Bekijk reactie

2 reacties

De vraag stellen is hem beantwoorden. Ik realiseerde me dat ik een configuratieprofiel heb staan onder Instellingen > Algemeen. Die waarden verhinderden me om de netwerkinstellingen te resetten. Ik heb dat profiel verwijderd en nu werkt het weer. Dit was dus het profiel van die Amerikaanse SIM leverancier.
Reputatie 5
Badge +8
Hi Edwin, welkom hier.

Je maakt het me makkelijk zo. 🙂

Fijn om te lezen dat je de oplossing al hebt en bedankt voor je bericht hier met de oplossing.

Reageer