Geen internet in het buitenland? Wat doen we verkeerd?

• 9 februari 2014
  • 4 reacties
  • 1184 keer bekeken

Hoi,  Ik heb een Samsung Galaxy Ace2 en mijn partner een Galaxy SIII. We hebben allebei een normaal abonnement (internet, bellen, sms)
en geen buitenland bundel, maar volgens mij is dat niet noodzakelijk om in het buitenland te mailen of internetten.
We zijn in Frankrijk en hebben allebei geen internet. Toestellen staan allebei op Roaming ingesteld en Dataverkeer is ingeschakeld. We hebben meerdere providers geprobeerd (Orange, SFR) maar niks werkt. Wat doen we verkeerd? groet Cat22

4 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Cat22

Ik lees het volgende over Internet in het buitenland:
Als uw Internet Bundel EU op is, ontvangt u van ons een sms. U heeft dan drie keuzes: U doet niets. Om u te beschermen tegen onverwachte kosten, zetten wij dan internet in het buitenland uit

De keuze die u maakt, blijft bewaard. Als u dus kiest voor losse MB’s, blijft dit zo totdat u een nieuwe bundel bestelt. Dus ook als u een volgende keer naar het buitenland gaat.

Als je nu eens de volgende sms stuurt:
'LOSSE MB EU AAN’ naar 1255 en betaalt vanaf dat moment het normale tarief per MB voor het land waar u bent.
Werkt het dan wel als je het toestel uit/aan hebt gezet en zo niet krijg je een melding na het versturen van de sms?
Als je nu eens de volgende sms stuurt:
'LOSSE MB EU AAN’ naar 1255 en betaalt vanaf dat moment het normale tarief per MB voor het land waar u bent.
Werkt het dan wel als je het toestel uit/aan hebt gezet en zo niet krijg je een melding na het versturen van de sms?
[/quote]

Hoi Koffiemok, wel een sms teruggekregen van Telfort, maar nog steeds geen internet na toestel uit en aan te hebben gezet. We wachten maar af tot morgen. (gelukkig wél wifi voor laptop)
Reputatie 8
Badge +15
Ik weet dat bij providers ook abonnementen lopen met een blokkade op mobiel internet in het buitenland. Kan dit misschien de reden zijn dat het niet werkt?
Misschien destijds aangegeven of de blokkade tussendoor laten aanzetten?
De klantenservice zou dat na kunnen kijken voor je. Je kan ook wachten tot een webcare medewerker je topic op pakt maar hou rekening met een verwerkingstijd.

Als het werkt wil ik je toch adviseren om de bundel te nemen. Je hebt dan 50MB die je kan opmaken voor €5,-
Dat is echt een koopje hoor!
Ik weet dat bij providers ook abonnementen lopen met een blokkade op mobiel internet in het buitenland. Kan dit misschien de reden zijn dat het niet werkt?
Misschien destijds aangegeven of de blokkade tussendoor laten aanzetten?
De klantenservice zou dat na kunnen kijken voor je. Je kan ook wachten tot een webcare medewerker je topic op pakt maar hou rekening met een verwerkingstijd.

Als het werkt wil ik je toch adviseren om de bundel te nemen. Je hebt dan 50MB die je kan opmaken voor €5,-
Dat is echt een koopje hoor!

Hoi Koffiemok, ik heb geen idee of mijn partner en ik een blokkade hebben, volgens mij niet. Ik wacht wel even af of een webcare medewerker het oppakt of niet en anders bel ik ze na de vakantie wel. Het is onhandig, maar goed we hebben wel wifi voor laptops (helaas beperkt aantal codes), thanks alvast

Reageer