beantwoord

Geen goede verbinding mobiele telefoon in Duitsland (O2)


Wij komen maandelijks in Duitsland (Sauerland) , ik heb een IPhone , mijn man een Sony.
Automatisch schakelt onze telefoon over op O2 waarbij we geen internet verbinding kunnen maken
en vaak niet eens telefoonbereik hebben.
Als ik mijn telefoon omzet naar "zelf providers zoeken" vindt hij Vodafone en Telekom (3g) maar ik
kan met geen van beiden verbinden.
Maw wij zijn bijna niet bereikbaar waarschijnlijk dankzij het feit dat O2 en Telfort een samenwerkingsverband hebben.
M.a.w. Als je veel naar Duitsland reid : GEEN TELFORT ABO nemen.

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 8 januari 2019, 20:12

Hi Pety, welkom op ons forum! Niet fijn dat zowel jij als je man in Duitsland geen, of geen goede, verbinding hebben. Zeker als je er geregeld komt. Goed dat je er een topic over hebt aangemaakt, ik help je graag verder :)

We hebben in Duitsland overeenkomsten met verschillende aanbieders, namelijk O2, Vodafone en E-Plus Je bent dus niet afhankelijk van 1 provider gelukkig. Je mobiele telefoon zal automatisch het sterkste netwerk kiezen. Als dit niet goed werkt, kan het verschillende oorzaken hebben. Daarom heb ik een aantal tips voor je:

  • Heb je de instellingen van je telefoon al gecontroleerd en doorlopen sinds je dit merkt? Onze toestelhulp helpt je met alle instellingen die van invloed zijn op de verbinding in het buitenland, ik raad jullie beide aan om deze te doorlopen. Als je instellingen hebt aangepast, is het belangrijk je telefoon even volledig uit te schakelen en opnieuw op te laten starten.
  • De toestelhulp pagina kan je ook helpen bij het handmatig kiezen van een netwerk
  • Op de website OpenSignal kan je de beschikbare dekking van verschillende providers zien. Dat kan helpen bij het kiezen met welk netwerk je verbinding gaat maken, als je dat handmatig gaat doen.

Bovenstaande stappen zijn bijna altijd voldoende om te zorgen dat je ook buiten Nederland bereikbaar bent en kan internetten. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, laat je dan weten wat je geprobeerd hebt en waar je precies op vast loopt? Het handigst is als je dit laat weten wanneer je in het buitenland bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt!

Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +8
Hi Pety, welkom op ons forum! Niet fijn dat zowel jij als je man in Duitsland geen, of geen goede, verbinding hebben. Zeker als je er geregeld komt. Goed dat je er een topic over hebt aangemaakt, ik help je graag verder :)

We hebben in Duitsland overeenkomsten met verschillende aanbieders, namelijk O2, Vodafone en E-Plus Je bent dus niet afhankelijk van 1 provider gelukkig. Je mobiele telefoon zal automatisch het sterkste netwerk kiezen. Als dit niet goed werkt, kan het verschillende oorzaken hebben. Daarom heb ik een aantal tips voor je:

  • Heb je de instellingen van je telefoon al gecontroleerd en doorlopen sinds je dit merkt? Onze toestelhulp helpt je met alle instellingen die van invloed zijn op de verbinding in het buitenland, ik raad jullie beide aan om deze te doorlopen. Als je instellingen hebt aangepast, is het belangrijk je telefoon even volledig uit te schakelen en opnieuw op te laten starten.
  • De toestelhulp pagina kan je ook helpen bij het handmatig kiezen van een netwerk
  • Op de website OpenSignal kan je de beschikbare dekking van verschillende providers zien. Dat kan helpen bij het kiezen met welk netwerk je verbinding gaat maken, als je dat handmatig gaat doen.

Bovenstaande stappen zijn bijna altijd voldoende om te zorgen dat je ook buiten Nederland bereikbaar bent en kan internetten. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, laat je dan weten wat je geprobeerd hebt en waar je precies op vast loopt? Het handigst is als je dit laat weten wanneer je in het buitenland bent. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt!

Reageer