Geen bereik wanneer terug uit buitenland

• 7 juli 2013
  • 4 reacties
  • 2436 keer bekeken

Badge
Ik ben een paar keer in het buitenland geweest. In het buitenland schakelde telfort netjes over naar een ander netwerk. Bij terugkomst in NL schakelde het netwerk niet automatisch terug naar telfort. Bij handmatig zoeken naar het telfort netwerk vond mijn galaxy s3 geen telfort maar wel andere. 
De eerste keer dacht ik dat het aan de telefoon lag want de simkaart vond wel meteen telfort netwerk toen ik het in een andere telefoon stopte. Dus heb ik mijn galaxy s3 teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles werkte prima tot dat ik weer terugkwam van het buitenland. En opnieuw hetzelfde probleem, geen telfort netwerk. Erg vervelend! Hoe is dit op te lossen? 

4 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Door de telefoon even IN- en UIT vliegtuig-stand te zetten; een reset naar fabrieksinstelling is zéker niet nodig! 
Badge
Had ik uiteraard ook al geprobeerd voordat ik alles ging resetten. Helpt niet.
Badge +1
Bij handmatig zoeken naar het telfort netwerk vond mijn galaxy s3 geen telfort maar wel andere. 

Dat kan wel kloppen, aangezien Telfort geen netwerk heeft... Als jouw toestel wel het KPN netwerk ziet kun je die gewoon selecteren.

Verder heb je jouw toestel waarschijnlijk op "handmatig zoeken" ingesteld. Dit is niet echt handig. Als je hem op "automatisch" insteld zou je toestel bij terugkomst in Nederland gewoon weer het goede netwerk moeten pakken.
Badge
- Daar ben ik van op de hoogte.
- Nee dat is niet het geval

Heb nooit eerder problemen gehad met het overschakelen. Is er iets mis met het telfort/kpn netwerk?

Reageer