beantwoord

Geen bereik in Duitsland

• 6 juni 2018
  • 13 reacties
  • 1141 keer bekeken

Mijn zoon zit vanochtend in Duitsland en heeft geen bereik met zijn telefoon. ik heb hem toen hij even wifi verbinding gehad, de tip gegeven om handmatig een netwerk te zoeken en de telefoon opnieuw op te starten en omdat ik eerst dacht dat het alleen om data ging de apn te controleren.

Als ik hem bel hoor ik de melding dat het nummer niet bereikbaar is. In mijn Telfort lijkt ook alles goed te staan, maar kan het zijn dat roaming ergens in de instellingen staat uitgeschakeld bij Telfort zelf? op het toestel zelf staat dit in ieder geval wel aan.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 11 juni 2018, 14:36

Omdat er verscheidene topics lopen over dit onderwerp, wordt dit topic gesloten om het overzicht te behouden. Voor meer informatie verwijzen we gebruikers van het forum door naar het topic Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!! Deel hier gerust zo specifiek mogelijk ervaringen met netwerkproblemen in het buitenland (locatie, beschikbare providers) zodat we dit mee kunnen nemen in de gesprekken om de netwerkontvangst in het buitenland te verbeteren.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Ik heb net even met de klantenservice gebeld. Zij geven de tip om handmatig een netwerk te zoeken, en deze een voor langs te gaan om te zien of het dan wel werkt.

Dit laat ik mijn zoon straks testen, zodra hij mijn whatsapp even kan lezen via een wifi hotspot.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo tuinie1971, bedankt voor het melden! Laat je even weten als het is gelukt? Bij voorbaat dank!
Helaas is het niet gelukt. Bij de drie beschikbare netwerken krijgt hij een melding dat de simkaart het niet toestaat.

Staat 4G wel uit?
Ja, hij staat op 3G
Reputatie 3
Hallo Tuinie,

Ik heb hetzelfde probleem. Dezelfde Netwerken zijn bij mij bereikbaar + nog 2 anderen. Het lijkt er op dat telfort geen contracten heeft met deze aanbieders en hier dus ook geen gebruik van kan worden gemaakt. (dit is mijn eigen conclusie op dit moment, niet die van telfort)

Mag ik vragen welke telefoon uw zoon heeft? Mogelijk kunnen we overeenkomsten vinden.

ps. Ik krijg niet de melding dat ik de netwerken niet kan gebruiken met mijn simkaart. Bij mij geeft hij gewoon aan connectie hebben maar in werkelijkheid is er geen connectie.
Het lijkt er inderdaad op dat Telfort daar geen contracten mee heeft, mijn zoon heeft alle opties wel geprobeerd. Dat lijkt me dan tenminste de meest logische verklaring.

Hij heeft een Samsung A5 (de 2016 versie), die draait op Android 7.0.

Voor ons is het probleem vanavond opgelost, dan is hij weer in Nederland. Voor een volgende keer wordt het sowieso anders, want hij krijgt een BEN abonnement over twee weken. Dit had ik al geregeld, dus dat heeft niets te maken met dit probleem verder....

Hopelijk lukt het jou nog wel om de connectie voor elkaar te krijgen!
Reputatie 3
Hallo Tuinie,

Dank voor de terugkoppeling. Ik gebruik zelf een Oneplus One telefoon dus aan het toestel ligt het dan denk ik ook niet. Het ontbreken van de contracten lijkt dan nog steeds de meest logische verklaring.

Goed om te horen dat het voor uw zoon geen probleem meer zal zijn. Ik wacht de support van telfort nog even af. Mogelijk wordt het voor mij uiteindelijk ook een abonnement bij een andere provider 🙂
Reputatie 3
Suggesties omtrent welke telefoons enof simkaarten is een non discussie mensen .. probleem verbinding ligt gewoon bij Telfort inzake hun afspraken qua roaming met de aanbieders aldaar.

Er zijn inmiddels genoeg topics erover gestart.

Oplossing Telfort is inmiddels aangeboden... Koop een prepaid sim in het betreffende land 😂😂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marcel (tuinie1971), ik betreur het dat wij het niet hebben kunnen oplossen voor jouw zoon. We hebben inderdaad meerdere signalen hierover ontvangen welke we aan het onderzoeken zijn.

@Brian.92,

Zie mijn reactie in jouw topic.
Reputatie 3
Hoi @Stephen - Telfort,
Nu ben ik benieuwd naar de reactie van Telfort. Hier worden drie grote Duitse providers genoemd en deze twee Telfort-klanten hebben geen netwerk verbinding. Duitsland is niet een of ander achteraf landje. Het zijn twee van de vele voorbeelden van ontbrekende of kwalitatief ontoereikende Telfort roaming contracten met buitenlandse providers, waardoor Telfort klanten in het buitenland in de kou staan.
Zie de vele andere meldingen in vergelijkbare topics in dit forum.

Ook @Rozemarijn - Telfort en @Jurgen - Telfort mogen hier natuurlijk reageren...

Telfort, erken nu eindelijk eens dat dit geen geïsoleerde meldingen zijn, maar verschijningsvormen van het grote Telfort-bereik-in-het-buitenland-probleem. Niet leuk voor Telfort, maar laten we deze analyse helder stellen. Zonder deze heldere analyse van de "root cause" van dit probleem zal het Telfort management niet met een structurele oplossing komen, maar blijft men individuele klanten het gevoel geven dat dit toevallig aan hún toestel, hún simkaart, hún toevaligge locatie in het buitenland, hún versie van Android, hún instellingen ligt. Nee dus, het ligt aan de - zoals iemand het in een ander topic op dit forum noemt - kruideniersmentaliteit van Telfort, resulterend in gebrekkige of ontbrekende contracten van Telfort met buitenlandse providers. Hiermee onderscheidt Telfort zich van de collega's/concurrenten... Telfort, los dit op!!
Reputatie 2
Ook ik herken dit probleem, gebeurt mij ook in Duitsland. Of Telfort dit ook hardop gaat erkennen? Voorlopig draaien ze er op dit forum om heen :8, en worden concrete vragen hierover niet beantwoord.
Reputatie 8
Badge +11
Omdat er verscheidene topics lopen over dit onderwerp, wordt dit topic gesloten om het overzicht te behouden. Voor meer informatie verwijzen we gebruikers van het forum door naar het topic Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!! Deel hier gerust zo specifiek mogelijk ervaringen met netwerkproblemen in het buitenland (locatie, beschikbare providers) zodat we dit mee kunnen nemen in de gesprekken om de netwerkontvangst in het buitenland te verbeteren.