beantwoord

Geen bereik in buitenland

• 5 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 212 keer bekeken

Beste Telfort,

Mijn telefoon heeft al enige tijd geen bereik. Ik heb van alles al geprobeerd, maar hij pakt het niet. Ik las dat een reset van de sim kaart een oplossing kan zijn. Graag ontvang ik persoonlijk antwoord, want het is behoorlijk vervelend als je naar huis moet bellen, maar het lukt niet. Ook wil ik liever niet bellen naar Telfort (lastig ivm tijdsverschil en kosten).

Bedankt voor de vlotte genomen moeite alvast.

Groetjes,
Suzanne
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 14 oktober 2019, 14:52

@Suzanne86 Hoi Suzanne, dankjewel voor de extra informatie, dat maakt het ineens helemaal duidelijk 🙂 Alle Telfort prepaid telefoonnummers zijn een paar maanden geleden overgezet naar KPN. Vandaar dat ik jouw mobiele nummer niet kon vinden. Ik raad je aan om een topic aan te maken op het KPN forum, dan helpen mijn collega's je daar verder en zullen ook de instellingen voor het netwerk voor je nakijken.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Suzanne86, welkom op het Telfort forum. Wat rot dat je al een tijdje geen verbinding krijgt terwijl je in het buitenland zit. Bellen met de klantenservice wordt dan natuurlijk lastig nog naast tijdsverschil en de kosten, ik help je graag verder.

Als je verbinding het buiten Nederland niet doet, kan dit verschillende oorzaken hebben. Heb je de instellingen van je toestel ook nagekeken met onze toestelhulp? Het is belangrijk om je toestel helemaal opnieuw op te starten als je instellingen wijzigt. En als je handmatig naar netwerken zoekt, kan je dan nog een ander netwerk proberen, om te kijken of dat wel werkt? Kan je ook testen of jouw simkaart het in een ander toestel wel doet, of dat je dan hetzelfde merkt?

Laat je weten hoe het is gegaan en wat je hebt geprobeerd? Kan je voor mij ook je gegevens aanvullen in je forumprofiel? Ik kan gek genoeg niets vinden met je mobiele nummer. Als je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste 3 cijfers van het IBAN rekeningnummer toevoegt, ga ik het opnieuw proberen en help ik je graag verder.
Reputatie 8
Badge +9
Hi @Suzanne86, ik heb niets meer van je gehoord. Ik hoop dat geen bericht goed bericht is! Anders hoor ik het graag van je.
Hoi Alexandra,

Had even geen bereik. Ik heb telefoon aan en uitgezet, heb ook handmatig netwerk gezocht (netwerk is dan ogenschijnlijk 10 seconden oké) en in andere telefoon heb ik nog niet geprobeerd.

Ik zal m'n profiel aanvullen, maar ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat ik niet gevonden wordt. Ik heb dit nummer al jaren. Wel heb ik het ivm mijn reis omgezet naar prepaid. Misschien dat dit iets uitmaakt?

Ik heb anderhalve maand geleden nog gebeld met mijn telefoonnummer, en iets daarna was het ineens niet meer in orde.

Wordt vervolgd dus.
Reputatie 8
Badge +9
@Suzanne86 Hoi Suzanne, dankjewel voor de extra informatie, dat maakt het ineens helemaal duidelijk 🙂 Alle Telfort prepaid telefoonnummers zijn een paar maanden geleden overgezet naar KPN. Vandaar dat ik jouw mobiele nummer niet kon vinden. Ik raad je aan om een topic aan te maken op het KPN forum, dan helpen mijn collega's je daar verder en zullen ook de instellingen voor het netwerk voor je nakijken.
Hoi Alexandra,

Al begrijp ik dat jullie procedures moeten lopen en dat er weer andere routes gevolgd moeten worden, maar dit vind ik dan toch wat omslachtig, dat ik dan zelf weer een topic aan moet maken, waar ik misschien dan weer dezelfde tips krijg. Ik vind dit dan iets wat jullie namens de klant uit kunnen zoeken (in dit geval), maar ik zal er over nadenken. Ergens ben ik wel benieuwd dat als jullie in mijn schoenen zouden staan, hoe jullie hierover denken. Mijn geduld is een klein beetje aan het opraken. Voorlopig kan ik nog steeds niet bellen of smsjes ontvangen om bepaalde handelingen te bevestigen. Er zit niet veel anders op dan dat forum voor kpn gebruiken. Toch wilde ik even m'n frustratie uiten in de hoop dat jullie hier misschien iets mee doen en iets namens de klant uitzoeken. Tip van een klant. Groetjes, Suzanne
Reputatie 8
Badge +9

@Suzanne86 Hi Suzanne, ik snap heel goed wat je bedoelt. Als ik kon, had ik je er graag meteen zelf mee geholpen. We zitten midden in de samengang met KPN, dus in de toekomst zal dit gelukkig niet meer nodig zijn, maar het is nu nog niet zo ver. Vandaar mijn advies om daar een topic aan te maken, maar je kan natuurlijk ook voor een andere manier van contact kiezen, bijvoorbeeld via chat.

Reageer