beantwoord

Factuur ontvangen voor niet gebruikte MB's in Rusland

• 20 februari 2019
  • 3 reacties
  • 239 keer bekeken

Ik heb van telfort een factuur ontvangen, wat niet klopt. in het factuur staat vermeld dat ik op 24-02-2018 op 20:37 gebruik heb gemakt van internet. Dit kopt niet, toevallig heb ik screenshot gemaakt 20:37 en toen stond mijn mobiel op vliegtuigmodus. Meteen daarna heb ik Russische simkaart gekocht. En roaming van mijn telefoon stond hele tijd uit. Ik voel me opgelicht de chat-medewerker beweert dat hij hier niets van kan maken. ik moet het 60 euro betalen voor iets wat niet klopt. Op 20:39 heb ik screenshot waarin van mijn iphone met Russische simkaart. en binnen dat 2 minuten heb ik Russische simkaart vervangen. Hoe heb ik dan 250mb gebruikt en daarvoor moet ik 60 euro betalen. Puur oplichting.

Graag wil ik die screenshots versturen, als bewijs op het factuur staat dat ik in (RUS Internet 24 jan 20:39 9806 47,881 RUS Internet 28 jan 16:53 2073 10,120) en ik heb screenshot dat ik op die tijd stip sms heb ontvangen van Russische provider.

Dus graag mij factuur aanpassen anders ga ik aangifte doen tegen oplichting.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 20 februari 2019, 16:53

Hoi @Aslan, je geeft aan een factuur te hebben ontvangen die niet klopt, dat is natuurlijk balen, dat begrijp ik goed. Ik ben dan er ook meteen ingedoken, ik heb hiervoor contact gehad met de Technische dienst. Zij gaven aan dat de tijden van het verbruik op de factuur Nederlandse tijd is. Deze tijden komen dus niet overeen met de lokale tijd in Rusland, welke dus later zijn. Ze zien ook dat jouw Telfort simkaart contact heeft gehad met een Russisch netwerk en dat er data is verbruikt. Het toestel heeft dus niet de hele tijd op de vliegtuigstand gestaan met onze simkaart er nog in. Ik kan daarom zo niets voor je betekenen helaas, hoe graag ik dat ook wil.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoezo dreigen met aangifte? Dreigen is sowieso niet de beste manier om medewerking te krijgen.

Op het moment dat er een andere simkaart dan van Telfort in je toestel zit kan Telfort ook geen kosten in rekening brengen. De verbinding loopt dan niet via hun.
Ergens tot het moment dat je de simkaart wisselde is er dus data verbruikt. Hetzij in zone 4 (Rusland), hetzij in zone 7 (in het vliegtuig). Voor beide zones geldt een tarief van €5 per Mb en je zit dus zo aan die €60,50. Even kijken of je mail hebt zonder wat te openen kan zo al 2 Mb kosten dus die plm. 12 Mb heb je er zo doorheen gejaagd.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Aslan, je geeft aan een factuur te hebben ontvangen die niet klopt, dat is natuurlijk balen, dat begrijp ik goed. Ik ben dan er ook meteen ingedoken, ik heb hiervoor contact gehad met de Technische dienst. Zij gaven aan dat de tijden van het verbruik op de factuur Nederlandse tijd is. Deze tijden komen dus niet overeen met de lokale tijd in Rusland, welke dus later zijn. Ze zien ook dat jouw Telfort simkaart contact heeft gehad met een Russisch netwerk en dat er data is verbruikt. Het toestel heeft dus niet de hele tijd op de vliegtuigstand gestaan met onze simkaart er nog in. Ik kan daarom zo niets voor je betekenen helaas, hoe graag ik dat ook wil.
Reputatie 8
Badge +19
En na een jaar (faktuurdatum 24-02-2018..?) eens reclameren komt ook niet erg geloofwaardig over... 🤔

Reageer