beantwoord

Extra kosten buiten de EU

• 15 september 2019
  • 9 reacties
  • 310 keer bekeken

Reputatie 1
Ben een weekje naar Kos geweest en heb een bezoek gebracht naar Bodrum
Daarbij hebben wij onze internet uitgezet waar wij voor gewaarschuwd zijn
Terug in Kos weer aangezet!
Nu krijgt mijn vrouw een verhoging van ruim 14 euro en ik bijna 3 euro terwijl we nog ruim boven de 50 gb aan internet hadden
Er is dus extra internetkosten berekend wat ik niet gebruikt heb.
HOE KAN DIT???

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid
icon

Beste antwoord door jimny 15 september 2019, 08:48

Wat wel vaker voorkomt dat de beide mobieltjes verbinding hebben gemaakt met een Turkse mast en dat valt niet onder de EU en derhalve dus niet via jullie bundels
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat wel vaker voorkomt dat de beide mobieltjes verbinding hebben gemaakt met een Turkse mast en dat valt niet onder de EU en derhalve dus niet via jullie bundels
Reputatie 1
Oké maar je zou dan verwachten dat als je op Grieks grondgebied zou zijn, dat dan een Griekse mast het sterkst zal zijn.
Hier valt dus niets tegen te doen?
Nee, hier een paar vergelijkbare situaties:

https://forum.telfort.nl/search?q=lesbos

https://forum.telfort.nl/search?q=kos%20turk
Reputatie 1
Bedankt! 👍
Lesje geleerd!! 😒
Reputatie 8
Badge +17
Om dit te voorkomen kun je het beste een provider in het buitenland vastzetten zodat de phone niet kiest voor andere zendmasten
Gelukkig valt het lesje mee, 17 euro in totaal had zo 121 euro kunnen zijn, de max die men mag berekenen zonder melding, en die zijn er ook zat.

Beste is nog data uitzetten en toestel opnieuw opstarten, sommige toestellen willen dat nog wel eens niet goed doen en zit je alsnog met de roaming kosten.
Reputatie 8
Badge +7
Gelukkig valt het lesje mee, 17 euro in totaal had zo 121 euro kunnen zijn, de max die men mag berekenen zonder melding, en die zijn er ook zat.

Beste is nog data uitzetten en toestel opnieuw opstarten, sommige toestellen willen dat nog wel eens niet goed doen en zit je alsnog met de roaming kosten.

Je bedoelt € 60,50, toch?

Je bedoelt € 60,50, toch?

Uit de startpost:
Nu krijgt mijn vrouw een verhoging van ruim 14 euro en ik bijna 3 euro

2 abo's, dus 2 x 60,50 = 121.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @John22, welkom bij ons op het forum. Ook met 17 euro is het een duur lesje natuurlijk, het is niet zoveel als het had kunnen zijn maar dat had je vast op een andere manier kunnen gebruiken. Op de Griekse eilanden in de buurt van het Turkse vaste land gebeurt het vaker dat een Turks netwerk sterker is dan een Grieks netwerk, waardoor je telefoon overschakelt. Op dat moment zal je ook een sms'je krijgen die je welkom heet in Turkije, ook al ben je daar niet fysiek. Zoals al is aangegeven is er een (door de EU vastgestelde) datalimiet voor buiten de EU, van 60,50. Die was voor jou gelukkig niet van toepassing, maar stel dat je langer verbonden was geweest met het Turkse netwerk zou de dataverbinding gestopt zijn al de 60,50 bereikt was, uit bescherming voor hogere kosten.
Het enige wat je er tegen kunt doen is wat jimny noemt, jullie telefoons handmatig met een Grieks netwerk verbinden en het automatisch verbinding maken met een netwerk uitzetten. Dan ben en blijf je verbonden met dat netwerk, ook al is het Turkse netwerk op sommige plekken sterker.

Reageer