beantwoord

Eu-internetbundel werkt niet...

• 4 oktober 2017
  • 15 reacties
  • 167 keer bekeken

Ik ben nu in Frankrijk (Argeles) en heb, om niet van wifi afhankelijk te moeten zijn, maandag 2 oktober j.l.een eu-internetbundel gekocht (500mb), maar het werkt niet...
ik heb (met het Telfort-stap-voor-stap-schema) ook alle instellingen op mijn Motorola handmatig aangepast, maar, nog steeds niks-nada-nope 😢
Ik ben nu al ruim 2 dagen aan het klooien, maar ik krijg het niet werkend.
Ben hier in Argeles ook nog bij een telefoonwinkel geweest, ook die zeggen dat er niets mis is met mijn telefooninstellingen, volgens hen zouden ze bij mijn provider (jullie dus) nog iets moeten activeren....
Dus ?
Graag a.s.a.p (re)actie !
NB: als jullie het ook niet werkend krijgen, dan verzoek ik om de € 10,00 die jullie op 2 oktober van mijn beltegoed hebben afgeschreven, terug te storten !
B.v.d.,
Karel
icon

Beste antwoord door Stephen 5 oktober 2017, 14:39

Bedankt voor het toevoegen van jouw 06-nummer. Ik zag in het systeem dat het gebruik van datadiensten niet geactiveerd was. Deze heb ik zojuist voor je geactiveerd. Graag je telefoon uitschakelen en daarna weer opnieuw aanmaken. Laat je dan even weten of het wel lukt om gebruik te maken van mobiel internet?
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Staan er in je mijn Telfort mobiel buitenland blokkades aan en je moet in frankrijk handmatig een provider kiezen dus niet automatisch laten zoeken
En, ja ik heb 4g handmatig gewijzigd in 3g
Hoe/waar zie ik of er een buitenlandblokkade aan staat ?
Reputatie 8
Badge +17
Doorloop onderstaande link eens

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/tips-van-telfort-geen-verbinding-met-mobiel-internet-in-het-buitenland-60521
Tja, Jimmy, dat heb ik allemaal gedaan, maar nog steeds niks....
Reputatie 8
Badge +19
Je hebt binnen Europa zone 1 sinds 15 juni helemaal geen EU-bundel meer nodig, je belt en internet dan gewoon vanuit je Nederlandse bundel...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karel, wat jammer dat je geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Je hoeft zoals Enterprise heeft aangegeven inderdaad geen gebruik te maken van de internetbundel zie Mobiel internet in het buitenland werkt niet. Graag even je 06-nummer toevoegen aan jouw profiel zodat ik je verder van dienst kan zijn. Bij voorbaat dank!
Beste Enterprise en Jimmy,
punt is dat ik in Nederland geen internetbundel had/heb,
ik heb een telefoon met alleen een "ouderwetse" prepaid-beltegoed, zonder internet....
Ik wilde nu in Frankrijk (omdat de wifi plaatselijk nogal beperkt is...) ook met mijn Motorola kunnen internetten.
Overigens, ik wil mijn 06-nummer niet op een (openbaar ?) forum zetten,
Ik heb in het verleden al eens een slechte ervaring op social media gehad ;-(
Als Telfort mij een emailadres zou geven waarop ik ze kan bereiken, dan kunnen we e.e.a. verder communiceren !
Reputatie 8
Badge +17
Als je je telefoonnummer aan je profiel toevoegd, kan alléén Telfort webcare dat zien. Andere gebruikers zien jouw telefoonnummer niet!
@Kees-Jan,
dank voor je reactie/suggestie:
Ik heb mijn profiel inmiddels aangepast
Reputatie 8
Badge +17
Beste Enterprise en Jimmy,
punt is dat ik in Nederland geen internetbundel had/heb,
ik heb een telefoon met alleen een "ouderwetse" prepaid-beltegoed, zonder internet....
Ik wilde nu in Frankrijk (omdat de wifi plaatselijk nogal beperkt is...) ook met mijn Motorola kunnen internetten.
Overigens, ik wil mijn 06-nummer niet op een (openbaar ?) forum zetten,
Ik heb in het verleden al eens een slechte ervaring op social media gehad ;-(
Als Telfort mij een emailadres zou geven waarop ik ze kan bereiken, dan kunnen we e.e.a. verder communiceren !

Dat idee had ik al omdat je schreef dat je een eu bundel had aangeschaft, zie dat Stephen er inmiddels mee bezig is https://www.telfort.nl/persoonlijk/mobiel/prepaid/bundels/buitenlandbundels.htm
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het toevoegen van jouw 06-nummer. Ik zag in het systeem dat het gebruik van datadiensten niet geactiveerd was. Deze heb ik zojuist voor je geactiveerd. Graag je telefoon uitschakelen en daarna weer opnieuw aanmaken. Laat je dan even weten of het wel lukt om gebruik te maken van mobiel internet?
Beste Stephen,
jawel.., nu doet-ie het wel !
Bedankt !
Groet, Karel
Beste Stephen,
nog een vraagje:
je hebt nu het gebruik van datadiensten geactiveerd,
prima, dat was ook de bedoeling,
maar,
blijft dit nu geactiveerd,
Ook als ik volgende maand géén eu-internetbundel aanschaf,
maar bv. in december weer wel een wereld-bundel wil gebruiken !?
Of moet ik dan vooraf nog iets regelen of (laten) instellen !
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karel, bedankt voor het melden en graag gedaan! Voor zover ik weet blijft dit gewoon geactiveerd. Mocht dit niet het geval zijn stuur mij dan gewoon een berichtje.

Reageer