beantwoord

Dubbele kosten voor voicemail in de Verenigde Staten

• 29 juni 2019
  • 9 reacties
  • 363 keer bekeken

Goedenavond,

Op vakantie in de USA was ik er van op de hoogte dat bellen/internet veel geld kost.
Internetten heb ik vermeden en bellen zeer beperkt.
Maar op een avond is mijn telefoon gestolen. Mijn vriend heeft mij erg vaak gebeld om zo de telefoon op te sporen want deze bleef overgaan. Omdat ie niet op tijd ophing kreeg hij meerdere malen verbinding met mijn voicemail.

Maar.. voor elke keer dat hij mijn voicemail heeft gekregen moet ik nu (en hij ook maar dat terzijde..) de rekening gaan betalen! En die is hierdoor flink opgelopen... Hoe is dit mogelijk?! Als je voicemail ontvangt betaal je normaal gesproken geen kosten. Ik heb gebeld naar Telfort en de jongeman vertelde mij dat ik dit toch moest gaan betalen. Terwijl voicemail ontvangen geen geld zou moeten kosten... afluisteren wel maar dit is niet het geval want mijn telefoon was al gestolen op dat moment...

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 1 juli 2019, 13:39

Dag @Steefje89. Van harte welkom hier. Allereerst: wat rot dat je toestel is gestolen toen je op vakantie was. 😞 Ik zie dat @JanD al een prima tip geeft. Als dat gebeurt, dan is het raadzaam om direct je simkaart te blokkeren.

Er is inderdaad sprake van een issue met voicemail in de Verenigde Staten, waarbij er dubbele kosten worden gemaakt: voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken. De kosten voor de inkomende gesprekken zijn terecht, maar die voor uitgaande gesprekken niet. Ik heb die kosten daarom voor je vergoed. Op de achtergrond doen we ons uiterste best om het issue zo snel mogelijk op te lossen.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Steefje89 , bij een gestolen telefoon is het eerste dat je moet doen is de simkaart laten blokkeren en aangifte doen, dan kunnen er geen kosten meer gemaakt worden.
@Telfort Per ongeluk vinkje aangeklikt maar helaas is mijn vraag nog niet beantwoord... Ik kan dit niet meer weghalen zie ik.......
@JanD dat is logischerwijs ook gedaan nadat ik zeker wist dat ie inderdaad gestolen was.. Alleen blijven de kosten die ik heb gekregen voor het ontvangen van een niet afgeluisterde VM mij een raadsel. Dit is mijn inziens niet correct.. Graag een reactie @Telfort
Reputatie 3
Badge
Hallo @Steefje89 ,

Lees dit topic eens: https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/toch-belkosten-in-usa-82541
Lijkt mij hetzelfde als wat er bij jou gebeurd is, waarschijnlijk een fout in het voicemailsysteem van Telfort.
Die klant kreeg zijn kosten vergoed, ik neem aan dat jij dit dan ook krijgt.
@RS2000 Bedankt voor je reactie, ik heb het gelezen. Ik lees hier ook dat ontvangen van voicemail berichten in het buitenland geen kosten met zich mee zou brengen...
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/uitleg-over-tarieven-buitenland.htm
Reputatie 3
Badge
@Steefje89 , Ja precies, daarom zou je die kosten ook terug moeten krijgen.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @Steefje89. Van harte welkom hier. Allereerst: wat rot dat je toestel is gestolen toen je op vakantie was. 😞 Ik zie dat @JanD al een prima tip geeft. Als dat gebeurt, dan is het raadzaam om direct je simkaart te blokkeren.

Er is inderdaad sprake van een issue met voicemail in de Verenigde Staten, waarbij er dubbele kosten worden gemaakt: voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken. De kosten voor de inkomende gesprekken zijn terecht, maar die voor uitgaande gesprekken niet. Ik heb die kosten daarom voor je vergoed. Op de achtergrond doen we ons uiterste best om het issue zo snel mogelijk op te lossen.
Bedankt @Natasja - Telfort ik heb inmiddels ook een bericht van Telfort ontvangen via Messenger. Ik wacht het verder af en mijn vraag is hierbij beantwoord.
Reputatie 8
Badge +9
Geen probleem, @Steefje89. Blij te lezen dat je vraag zo is beantwoord. ☺

Reageer