beantwoord

Details om officieel te klagen

• 17 juni 2019
  • 12 reacties
  • 240 keer bekeken

Hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen met de link om een formele klacht in te dienen bij het management van telfort?

Ik was op vakantie in Kos-Griekenland en binnen de eerste twee dagen meldde telfort dat ik buitengewone kosten maakte voor gegevensgebruik buiten de EU.

Het eerste gesprek met de klantenservice van telfort was helemaal niet nuttig.
Vriendelijke groeten,

Anselm
icon

Beste antwoord door GJC 17 juni 2019, 21:41

Die gegevens vind je hier:
https://www.telfort.nl/algemeen/contact/klacht-indienen.htm

Overigens zit je op Kos erg dicht bij Turkije. Grote kans dat een Turks netwerk sterker is geweest en je daarmee verbonden bent geweest Dan lopen de kosten snel op. Er zijn maar een paar providers waar Turkije wel binnen de bundel valt.
Als je even rondkijkt op het forum is daar wel het nodige over te vinden. Ook suggesties om dit te voorkomen, want uiteindelijk is het niet de fout van Telfort.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Die gegevens vind je hier:
https://www.telfort.nl/algemeen/contact/klacht-indienen.htm

Overigens zit je op Kos erg dicht bij Turkije. Grote kans dat een Turks netwerk sterker is geweest en je daarmee verbonden bent geweest Dan lopen de kosten snel op. Er zijn maar een paar providers waar Turkije wel binnen de bundel valt.
Als je even rondkijkt op het forum is daar wel het nodige over te vinden. Ook suggesties om dit te voorkomen, want uiteindelijk is het niet de fout van Telfort.
Hallo Jurgen,

Dank u voor de snelle reactie.

Met betrekking tot uw link hieronder staat duidelijk op de vakantie in de EU geen extra kosten vermeld. Als consument binnen de EU heb ik geen technische kennis als het netwerk van Telfort / partner zwak is en het netwerk buiten de EU sterker is. Ik zie niet in hoe dit mijn fout is of waarom ik astronimale datakosten binnen twee uur na de landing zou moeten incasseren zonder zelfs op internet te surfen.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/uitleg-over-mijn-factuur-voor-telfort-mobiel.htm

Kunt u details verstrekken ter ondersteuning van uw verklaring dat Telfor geen schuld treft?

vriendelijke groeten
Dat astronimale bedrag is max €60,50 wees blij dat het niet hoger is tenzij je bewust deze waarschuwing hebt genegeerd.

Een onschuldig whatsapp bericht ontvangen of andere data transmissie op de achtergrond kan hier al de oorzaak van zijn. Als dat dan via een niet EU netwerk gaat dan ben je de pineut helaas.

Het is ook niet zozeer jouw fout, meer onkunde of, niet verkeerd bedoeld, niet goed ingelezen van te voren.
Als je in Nederland in de grensstreek komt zit je ook maar zo op een Belgische of Duits netwerk. Dat is met de grensgebieden rondom EU landen niet anders.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben Jurgen niet, maar gewoon een mede-klant.
Er verwacht niemand technische kennis van het netwerk. Dat is ook niet nodig. Bij een wijziging van netwerk wordt je daar middels een SMS van op de hoogte gesteld, met in die SMS de bijbehorende tarieven.
Een dataverbinding via een Turks netwerk (zone 2) kost bij Telfort €5 per mb. Er is dus weinig voor nodig om aan die €60,50 te komen. Wel zonde geld natuurlijk.

Het staat je vrij om een klacht in te dienen, maar ik geef je weinig kans van slagen. Het is een terugkerend verhaal dat ieder jaar vele malen langskomt.

hier kun je de tarieven vinden:
https://www.telfort.nl/algemeen/tarieven/buitenland-tarieven-mobiel-abonnement.htm
Reputatie 8
Badge +10

Overigens zit je op Kos erg dicht bij Turkije. Grote kans dat een Turks netwerk sterker is geweest en je daarmee verbonden bent geweest

Nogal ja...
Daarom wordt ook altijd het advies gegeven om op Kos handmatig een Grieks netwerk te kiezen en vast te zetten... 😉

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @ikhims, ik les dat je kosten hebt gemaakt die je niet had verwacht. Je baalt daarvan, dat kan ik mij heel goed voorstellen. Ik kan echter niets aan de kosten doen. Ik zie namelijk verbruik terug in Zone 2. Ik zie ook dat je regelmatig sms-jes hebt gehad met welkom in Turkije en dan weer Griekenland. Jouw telefoon heeft vaak geschakeld zoals de heren hierboven ook al hebben uitgelegd.

Ook al heb je misschien niet bewust iets gedaan op het internet, echter had jouw toestel wel toegang tot het internet en heeft dit dus verbruikt zoals ook al hierboven aangegeven.

Een klacht hiervoor indienen heeft geen zin, deze zal worden afgewezen. Je hebt namelijk kosten gemaakt op een netwerk buiten Europa, deze kosten zal de Turkse provider weer aan ons doorberekenen welke wij dus weer aan jouw doorberekenen omdat ze met jouw simkaart gemaakt zijn. Ik zeg het niet graag, maar zie het als een wijze les voor de volgende keer.

Reageer