beantwoord

bundel wijzigen

• 17 januari 2017
  • 22 reacties
  • 1009 keer bekeken

Ik heb een abonnement zonder data. Af en toe wil ik bijv. een week data nemen. Dat lukte vroeger prima via 'abonnement wijzigen' en 'bundel wijzigen'. Dan vulde ik in dat ik 100 MB of 500 MB wilde (voor resp. 5 of 7 euro) en dan had ik vanaf dat moment voor de rest van de duur van mijn abonnementmaand data. Nu krijg ik op mijn computer alleen maar ronddraaiende rondjes te zien en dat gaat niet over, ook niet na een half uur en ook niet als ik eruit ga en er weer in. Ook in de Telfort winkel geweest, maar daar zeggen ze dat het een storing is. Dat is dan al een storing die meer dan een maand duurt, zoniet al langer, want het is me vaker overkomen. De oplossing was altijd dat ik het dan via mijn telefoon deed. Daar kan ik bij wijzigingen van mijn bundel van 'geen bundel' ook het vakje aanklikken 100 MB of 500 MB. Ik maak de keuze en klik dat vakje aan. Onderaan wil ik dan verder gaan, maar ook dat lukt tegenwoordig niet meer, want er verschijnt dan 'er is nog geen bundel gekozen'. Maar dat is wel zo..... Het lijkt dus onmogelijk om een 'tijdelijke' bundeluitbreiding te doen, terwijl dit in het verleden wel lukte. Ra ra, hoe kan dat. Ik had uit pure wanhoop een Europabundel genomen, maar die bleek het niet te doen in Nederland, als je abonnement in NL loopt. Grrrrr..... De 5 euro werd helaas wel berekend......
Wat moet ik doen om tijdelijk een beetje data in NL te krijgen, gewoon tegen betaling. Moet je daarvoor tegenwoordig weer naar een winkel? Dat zou wel erg triest zijn. Ben benieuwd.
icon

Beste antwoord door claudiadewaard 27 februari 2017, 14:21

Dankjewel. Ik ben gebeld (of eigenlijk is mijn man gebeld, want die had een screenshot gestuurd van wat we op de computer zien. Hij heeft hetzelfde probleem) door iemand van Telfort. Het probleem is er nog en hij wist ook niet wanneer het wordt opgelost. Dus werd ons aangeraden om de klantenservice te bellen op het moment dat we naar NL gaan om ons abonnement te wijzigen. Onbegrijpelijk dat zo'n groot bedrijf zijn website niet op orde heeft. De medewerker vertelde dat het bij hem thuis ook niet lukte (dat wist ik al, want ik had het zelfs in een telefoonwinkel geprobeerd, waarna ik het commentaar kreeg dat er vast even een storing was). Dat 'even' duurt inmiddels al bijna een half jaar, vermoed ik. Onbegrijpelijk......Ook op de telefoon doet 'abonnement wijzigen' op de app het niet. Je komt niet verder als jee een bundel aanklikt. Dus.....Telfort loopt op deze manier een hoop omzet mis en verliest ongetwijfeld veel klanten. Wij snappen het niet dat dit kan. Maar het kan kennelijk wel.......
Dat was de update tot nu toe. Het is niet anders. Wellicht heb jij nog een idee?
Claudia
Bekijk reactie

22 reacties

Badge +2
Ging het via de klantenservice ook niet? Dan gaat het hier via het forum wrs wél. Met een beetje geluk wil Telfort zelfs je 'eu' bundel vergoeden die je uit wanhoop maar geprobeerd hebt...
Nee, want daar verschenen ook die rondjes op het scherm. Ik moet zeggen dat ik iemand had die niet erg assertief meedacht. Hij zei dat ik het later nog maar eens thuis moest proberen. Dat het vast een storing van Telfort was.
Mijn bundel is vandaag weer verlopen, maar ik ben nu toch niet meer in NL. Mijn vraag betreft echt een eventuele volgende keer. Ik wil het graag van tevoren online in orde maken, niet meer met een EUbundel dus (want dat helpt dus niet), maar gewoon een tijdelijke abonnementswijziging. Dat moet toch kunnen (er staat bij dat je je abonnement sowieso een keer per maand kunt wijzigen). Maar hoe moet het? Ben jij van Telfort Matthijs? Of weet je hoe ik Telfort hierover kan bereiken? Ik heb werkelijk geen idee.......bij alle manieren om de klantenservice te bereiken staat niet mijn vraag en ik kan nergens mijn vraag intikken.
Badge +2
Ah, vervelend! Ik heb in het verleden wel voor Telfort gewerkt, momenteel al enige tijd niet meer. Mijn inschatting is dat het een (technische) fout aan de Telfort zijde is, maar webcare leest hier mee en zal ongetwijfeld met je mee willen kijken zodat je in de toekomst gewoon weer eenmaal per maand een wijziging (bijvoorbeeld internet voor een maand) aan kan vragen...
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Claudia,

Bijzonder dat je de bundel niet kunt bestellen via Mijn Telfort. Hier heb ik niet direct een verklaarbare reden voor. Graag ga ik voor je na wat er precies aan de hand is als je je volledige adresgegevens en 06-nummer naar mij stuurt in 'n privébericht. Ik pak het dan voor je op!

@Matthijs,

Top, dank je! 🙂
Beste Michael van Telfort,
Ik heb je een paar dagen geleden en privebericht gestuurd. Niet ontvangen? Geen tijd gehad om het op te pakken?
Graag hoor ik alsnog waar dit aan ligt.
Dankjewel. Claudia
Reputatie 8
Badge +2
Hi Claudia,

Excuses voor de late reactie.

Ik heb mijn collega verzocht om dit verder op te pakken. Zij zullen dit verder behandelen je hierover benaderen. Wil je het mij laten weten als je meer weet?

Dank je. 🙂
OK, zal ik doen.
Probleem is nog niet opgelost. Op de site nog steeds 'rondjes' die blijven draaien en op de telefoon kan ik nog steeds niet naar de volgende pagina als ik heb aangeklikt dat ik mijn bundel wil wijzigen. Hoe kom ik aan data in Nederland als ik het nergens kan wijzigen?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Claudia,

Dat is vervelend!

Mijn collega heeft een 'pad' voorgelegd waarbij het wel goed zou moeten werken. Mocht het niet werken, dan zou je een e-mail sturen van het scherm dat je ziet. Wil je dat doen alsjeblieft? Mijn collega's kunnen dan verdergaan waar ze zijn gebleven, in plaats van opnieuw beginnen bij mij.

Succes!
Dat heeft mijn man al lang gedaan, eigenlijk direct nadat ons dat was gevraagd. Een screenshot van de ronddraaiende rondjes. Nooit meer een reactie gehad.
Graag alsnog een reactie.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Claudia,

Dat is inderdaad opmerkelijk. Ik ga mijn collega vragen om dit wederom op te pakken en je te benaderen.

Wil je het mij laten als je meer weet?
Mijn man heeft zojuist de mail nog een keer verstuurd naar Theo.. De mail was van 26 januari j.l., dus bijna een maand geleden.
Dat adres had Theo. mij gegeven. Misschien kun jij ook nog vragen of ze me kunnen antwoorden.? Die Theo had mij toen nog gebeld en gezegd dat hij de zaak zou blijven volgen zolang het niet zou zijn opgelost. Kennelijk volgt hij de zaaknog steeds..........maar ik zou liever zien dat het wordt opgelost.
Ik weet dus nog steeds niets.
Claudia
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Claudia,

Ik ga ervan uit dat mijn collega je het inderdaad volgt totdat het is verholpen. Ik heb een herinnering gestuurd om er een beetje druk achter te zetten. Laat je het weten als je contact hebt gehad?

Hoor graag van je.
Dankjewel. Ik ben gebeld (of eigenlijk is mijn man gebeld, want die had een screenshot gestuurd van wat we op de computer zien. Hij heeft hetzelfde probleem) door iemand van Telfort. Het probleem is er nog en hij wist ook niet wanneer het wordt opgelost. Dus werd ons aangeraden om de klantenservice te bellen op het moment dat we naar NL gaan om ons abonnement te wijzigen. Onbegrijpelijk dat zo'n groot bedrijf zijn website niet op orde heeft. De medewerker vertelde dat het bij hem thuis ook niet lukte (dat wist ik al, want ik had het zelfs in een telefoonwinkel geprobeerd, waarna ik het commentaar kreeg dat er vast even een storing was). Dat 'even' duurt inmiddels al bijna een half jaar, vermoed ik. Onbegrijpelijk......Ook op de telefoon doet 'abonnement wijzigen' op de app het niet. Je komt niet verder als jee een bundel aanklikt. Dus.....Telfort loopt op deze manier een hoop omzet mis en verliest ongetwijfeld veel klanten. Wij snappen het niet dat dit kan. Maar het kan kennelijk wel.......
Dat was de update tot nu toe. Het is niet anders. Wellicht heb jij nog een idee?
Claudia
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Claudia,

Jammer dat mijn collega je heeft moeten teleurstellen. Als hij aangeeft dat het voor ons nu niet oplosbaar is, dat kan ik daar niets aan toevoegen helaas. Hoe vervelend dat ook overkomt. Ik hoop dat je ons de kans geeft om het alsnog in orde te maken als je weer in Nederland bent. Laat je het ons dan weten?

Lees je reactie graag.
Ik heb hetzelfde probleem. Via de app krijg ik de melding dat ik geen bundel heb geselecteerd en via de website alleen maar die draaiende rondjes. Dus ook ik heb contact gehad met de klantenservice. Er is eerst een internetbundel EU geactiveerd, als het goed is wordt deze nu gecrediteerd en wordt de juiste internetbundel geactiveerd. Maar volgen de klantenservice was er geen storing bekend? En nog mooier....ik kan volgens de medewerker elke maand gewoon via de app of site mijn bundel weer verlagen en verhogen, maar dat lukt dus niet!!! Heel vervelend dat je nu naar een betaalde klantenservice moet bellen omdat de website niet goed werkt.
Reputatie 8
Badge +17
Al geprobeerd met een andere browser bv google chrome of firefox
Ja, IE en Chrome en op tablet en laptop
Reputatie 8
Badge +2
Hallo nietjoepie,

Welkom op het forum van Telfort!

Bijzonder dat je tegen vergelijkbare problemen aan loopt. Stuur de postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht, dan ga ik voor je kijken naar wat er aan de hand kan zijn.

Dank je wel alvast en, excuses voor het ongemak.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb Michael 6 dagen geleden al een prive-bericht gestuurd; tot op heden geen reactie. Ook is mijn abonnement nog niet gewijzigd, zoals verzocht. Kan iemand van Telfort mij hier z.s.m mee helpen?

Ook ik heb last van de draaiende rondjes in Mijn Telfort terwijl ik mijn abonnement wil wijzigen. Ik ben sinds vorige week contractvrij en wil al mijn bundels (sms, internet en bellen) graag tijdelijk op 0 zetten.

Iris Brizee
Reputatie 1
Ook ik heb dit probleem: op de website van MijnTelfort alleen maar draaiende rondjes (al sinds herfst 2016 of zo) en via de app op de telefoon de melding "Er zijn nog geen bundels geselecteerd", terwijl ik wel een (andere) bundel heb geselecteerd van 125 of 500MB. Bij het kiezen van bundels van 1000 MB en meer krijg ik geen foutmelding, maar zoveel data wil ik helemaal niet. Is dit soms een truc van Telfort om je in de richting van duurdere bundels te duwen?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Iris, inderdaad, niet tof! Ik heb je inmiddels een reactie gegeven in een ander topic. Wil je daar eens naar kijken?

@Ajee,

Uiteraard niet, wij doen niet aan trucs! Ik check graag voor je waar dit fout gaat als je je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht stuurt. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug!

Reageer