beantwoord

Bundel gebruiken in het buitenland lukt niet

• 18 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 434 keer bekeken

Hoi,

Ik was laatst op vakantie in Duitsland en heb voordat ik vertrok even gecheckt of ik gewoon kan internetten en bellen met mijn Telfort bundel. Op de site staat dat dat gewoon kan zonder extra kosten, maar zodra ik over de grens was had ik helemaal geen bereik. Roaming staat ingesteld op mijn telefoon, maar ik kon nog steeds niet internetten zonder WiFi of bellen/gebeld worden.
Nu ben ik erachter gekomen dmv dit forum dat meerdere mensen hier last van hebben/hadden en dat het opgelost kon worden door het opheffen van een blokkade.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook bij mij deze blokkade wordt opgeheven? Want het was zeer onprettig om steeds maar afhankelijk te zijn van WiFi connecties.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 20 augustus 2019, 13:03

Dag @MacanBekasi. Van harte welkom hier. Het is zeker lastig om in het buitenland geen bereik te hebben en dus afhankelijk te zijn van WiFi. Als ik je netwerkinstellingen bekijk, zie ik dat er een blokkade actief is op gesprekken tijdens roaming. Om die voor je uit te kunnen zetten heb ik nog wat aanvullende gegevens nodig. Zou je je profiel aan kunnen vullen met de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik voor je aan de slag!
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Dag @MacanBekasi. Van harte welkom hier. Het is zeker lastig om in het buitenland geen bereik te hebben en dus afhankelijk te zijn van WiFi. Als ik je netwerkinstellingen bekijk, zie ik dat er een blokkade actief is op gesprekken tijdens roaming. Om die voor je uit te kunnen zetten heb ik nog wat aanvullende gegevens nodig. Zou je je profiel aan kunnen vullen met de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik voor je aan de slag!
Hartelijk bedankt voor je berichtje @Natasja - Telfort !

Ik heb mijn profiel inmiddels bijgevuld.
Reputatie 8
Badge +9
Ik heb de blokkade voor je uitgeschakeld, @MacanBekasi. Als het goed is heb je een sms'je gehad dat je netwerkinstellingen zijn aangepast. Het is belangrijk dat je nu eerst je toestel helemaal uit en weer aan zet. Daarna zou je ook in het buitenland verbinding moeten hebben. ☺

Ik heb de blokkade voor je uitgeschakeld, @MacanBekasi. Als het goed is heb je een sms'je gehad dat je netwerkinstellingen zijn aangepast. Het is belangrijk dat je nu eerst je toestel helemaal uit en weer aan zet. Daarna zou je ook in het buitenland verbinding moeten hebben. ☺

Hoi, 

Ik was vorige week weer in Duitsland en had toen alweer hetzelfde probleem; ik kon nog steeds niet bellen en gebeld worden en ik kon weer mijn data bundel niet gebruiken. 

Zouden jullie mij hier a.u.b. mee willen helpen? 

Mvg

Reputatie 8
Badge +9

Dag @MacanBekasi. Ik begrijp dat je vorige week wederom niet gebruik kon maken van je mobiele diensten in Duitsland. Dat lijkt me onwijs lastig. Heb je deze stappen al gevolgd om het probleem op te lossen? Vaak helpt het om handmatig een ander netwerk te selecteren. Ik lees graag of je dan wel verbinding maakt.

Reageer