beantwoord

Buitenlandbundel werkt niet in Zweden

• 12 januari 2014
  • 8 reacties
  • 2252 keer bekeken

Ik ben op vakantie in Zweden. Om mobielinternet te hebben heb ik voor mijzelf en mijn vrouw de 50 MB EU AAn geactiveerd. Met een sms van 1277 op mijn smartphone, begreep ik dat mijn rekening voor buitenland bijna op is en men vroeg om doorgaan. Ik gebruik de smartphone veel meer dan mijn vrouw. In eerste instantie dacht ik dat mijn buitenlandbundel bijna op is. Ik heb dus doorgaan aangegeven. Toen mijn vrouw ook zo'n sms kreeg heb ik mijn de roaming en gegevensverkeer uitgezet. Er is iets anders aan de hand. ik denk dat de verwerking van de buitenlandbundel niet goed is gegaan. Kan Telfort dit op korte termijn wijzigen??
icon

Beste antwoord door Denise 13 januari 2014, 12:10

@Boda,

De sms die je hebt ontvangen heeft geen betrekking op de buitenlandbundel. Er is standaard een limiet ingesteld voor verbruik in het buitenland om hoge kosten te voorkomen. Ik adviseer je dan ook om geen gebruik te maken van mobiel internet tot dat de buitenlandbundel actief is. Kun je de bundel nogmaals aanvragen? De bundel wordt actief zodra je een sms ter bevestiging ontvangt. Je kunt de bundel als volgt aanvragen:

'Zet de Belbundel EU aan door gratis ‘50 MIN EU AAN’ te sms’en naar 1255'
'Zet de Internet bundel EU aan door gratis ’50 MB EU AAN’ te sms’en naar 1255'

Succes!

Denise
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Boda,

De sms die je hebt ontvangen heeft geen betrekking op de buitenlandbundel. Er is standaard een limiet ingesteld voor verbruik in het buitenland om hoge kosten te voorkomen. Ik adviseer je dan ook om geen gebruik te maken van mobiel internet tot dat de buitenlandbundel actief is. Kun je de bundel nogmaals aanvragen? De bundel wordt actief zodra je een sms ter bevestiging ontvangt. Je kunt de bundel als volgt aanvragen:

'Zet de Belbundel EU aan door gratis ‘50 MIN EU AAN’ te sms’en naar 1255'
'Zet de Internet bundel EU aan door gratis ’50 MB EU AAN’ te sms’en naar 1255'

Succes!

Denise
@Denise

Dank voor de reactie. 
Ik schrijf dat ik een buitenlandbundel heb aangevraagd. Dit zowel voor mijn vrouw als voor mij op afgelopen zaterdag. Voor beiden kan ik hem niet opnieuw aanvragen. De aanvraag wordt beantwoord dat de buitenlandbundel actief is. Dus is er wat fout gegaan met het schakelen van de buitenlandbundel?? 
Reputatie 3
Badge +1
@Boda,

Mijn excuses dat ik jouw vraag niet helemaal goed begrepen heb. Ik kijk graag voor je na of de bundels op dit moment actief zijn. Graag ontvang ik de naw-gegevens en het 06-nummer waar het om gaat via een privébericht.

Denise
Hallo Denise,

Privebericht verstuurd.

Boda
Denise,

Bedankt voor jouw reactie.
Vandaag twee maal een sms ontvangen:
1. De netwerkinstellingen zijn op 15 jan gewijzigd.
2. Per heden is het mogelijk om te internetten in buitenland.

Zoals ik de sms'n lees is de buitenlandbundel per vandaag ingegaan i.p.v. afgelopen zaterdag. Dit betekent dat de kosten vanaf afgelopen zaterdag bij ons de pan uitreisen. Dit is niet terecht. Ik heb de bundel op tijd aangevraagd. Graag hier nog een oplossing voor. Daarbij komt dat we vrijdag weer Zweden verlaten en dus weinig vrucht gebruik hebben van de buitenlandbundel.

Boda
Via mail heb ik het volgende bericht gekregen:

"In uw reactie geeft u aan dat er hoge verbruikskosten in rekening gebracht worden. We hebben het e.e.a.nagekeken. Het blijkt dat de verlenging van het contract op 15 jan 2014 is ingegeaan. Doordat er een nieuw contract van start is gegaan zijn lopende bundels, waaronder de EU-bundel, komen te vervallen".

Reactie van mijn kant:
1. Ik heb de bundel aangevraag vanaf 10 jan 2014 maar door een fout bij Telfort is dit niet juist geschakeld. Dus van 10 jan t/m 15 jan zijn er zo wie zo hoge kosten. Daar over wordt niet gesproken.
2. Dus als je een contract verlenging in jouw vakantie hebt, moet je dit goed in de gaten houden. Dit is erg bizar ik heb deze voorwaarden nergers gelezen op de Telfort-websites!

Boda
Reputatie 3
Badge +1
@Boda,

Zodra een verlenging wordt doorgevoerd vervallen de huidige bundels. Dit betekent dat de bundels die zijn aangevraagd voor 15 januari niet meer actief zijn. Deze dien je dan opnieuw aan te vragen. Het is duidelijk dat dit verwarring heeft veroorzaakt, mijn excuses hiervoor. Er is op 16 januari een e-mail verstuurd waarin staat aangegeven dat wij jou tegemoet komen in de kosten.

Denise
@Boda,

Zodra een verlenging wordt doorgevoerd vervallen de huidige bundels. Dit betekent dat de bundels die zijn aangevraagd voor 15 januari niet meer actief zijn. Deze dien je dan opnieuw aan te vragen. Het is duidelijk dat dit verwarring heeft veroorzaakt, mijn excuses hiervoor. Er is op 16 januari een e-mail verstuurd waarin staat aangegeven dat wij jou tegemoet komen in de kosten.

Denise

Denise, sorry voor de late reactie. Dank voor de prima oplossing!

Reageer