beantwoord

Buitenlandbundel EU 125 MB

• 16 juli 2016
  • 8 reacties
  • 938 keer bekeken

Omdat ik een hoop beltegoed over had en in het buitenland (Portugal) zit met belabberd wifi, dacht ik lekker een buitenland bundel te activeren op mijn prepaid sim. Nu heb ik dat dus gedaan maar het is zo ontzettend traag dat het haast onbruikbaar is. Roaming werkt wel, want ik kan whatsapp berichten ontvangen en versturen en een aantal andere apps werken ook, maar internet browsen werkt überhaupt niet. Ik kan geen websites bezoeken. Met de speedtest.net app heb ik even de snelheid gecontroleerd en ik kwam op 0.06 mbps over 3G. Praktisch onbruikbaar. Hoort dit of is dit op te lossen? Ik heb overal gewoon goed bereik dus daar kan het niet aan liggen. Ik baal er een beetje van want dit zou moeten dienen als vervanging van de slechte wifi maar dit is gewoon nog trager en schiet dus aan zijn doel voorbij.
icon

Beste antwoord door Leon 25 juli 2016, 11:15

Hoi Blackwrench, dankjewel voor je privéberichtje! Omdat je gebruik maakt van prepaid is een week internetbundel 100 Mb. Heb je een abonnement, dan krijg je 125 Mb.
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +1
Hoi Blackwrench, welkom op ons forum! Balen zeg dat het internet zo traag is! Heb al al eens handmatig een ander netwerk geselecteerd? Wat gebeurt er wanneer je de simkaart in een ander toestel uitprobeert en wanneer je de simkaart van iemand anders (die wel hogere snelheden behaalt) in jouw toestel doet?
Ja ik heb al een aantal keer een ander netwerk geselecteerd. Dat hielp niets. Helaas heb ik geen ander toestel beschikbaar om te testen of vergelijken. Wat zijn normale snelheden?
Overigens verklaard de traagheid niet helemaal waarom ik geen paginas kan laden in mijn browser, terwijl whatsapp, snapchat en nog wat andere apps wel werken.
Ook las ik ergens anders dat het wellicht te maken heeft met het feit dat ik enkel een EU bundel geactiveerd heb en niet een binnenlandse bundel actief heb. Maar dat zou toch raar zijn, dan betaal je dubbel?
Badge +1
Hi Blackwrench, bedankt voor je reactie! Jammer dat er niet met een ander toestel getest kan worden. Mocht je dit nog wel kunnen doen dan heel graag! :)

Wat normale snelheden zijn is lastig te zeggen omdat de kwaliteit van het netwerk erg bepalend is. In Nederland hebben we goede en stabiele netwerken en haal je met 3G (wanneer je op vaste plek stil staat) gemiddeld 2 Mb/s. Op 4G is 20 Mb/s zelfs het gemiddelde (wat tot 125 Mb/s kan oplopen). Snelheden die je in Portugal kunt halen durf ik dus niet te zeggen. Wel is het vreemd dat je ervaart dat internet zo traag is ondanks dat andere app's wel goed werken. Laden foto's en video's met What'sApp ook wel met een goede snelheid?
Ik heb nog eens een speedtest gedaan via speedtest.net app en toen haalde ik de 1.6 Mbps. Foto's en videos verzenden werkt gewoon alhoewel ietwat traag, maar thuis ben ik verwend met een glasvezel netwerk. Webpaginas laden in mijn browser werkt echter nog steeds niet.
Badge +1
Hoi Blackwrench, 1,6 Mbps is helemaal zo slecht nog niet als we nagaan wat ik in mijn vorige post zei over buitenlandse netwerken. Met die snelheid zou je ook zonder problemen webpagina's moeten kunnen laden en aangezien foto's en video's probleemloos verstuurd worden verwacht ik ook niet dat daar het probleem zit. En ja, je kunt 3G inderdaad niet vergelijken met je Glasvezelverbinding van thuis! :8

Ik heb heel sterk het vermoeden dat er in jouw telefoontoestel zelf iets niet helemaal goed gaat omdat de internetverbinding an sich goed is. Kijk eens wat er gebeurt als je een andere browser installeert. En in de tussentijd niemand ontmoet met wie je even van simkaart en toestel kunt wisselen om testen?
Helaas heb ik geen sleuteltje om de simslots open te maken. Ik heb alle instellingen na gekeken maar volgensmij is er niets verkeerd. Ik heb me maar neergelegd bij het feit dat ik over roaming geen websites kan bezoeken....

Echter nu heb ik voor de tweede keer een weekbundel geactiveerd omdat de vorige op was en ik las en zoals de titel van dit topic aangeeft dat je 125 mb krijgt ipv 100. De eerste keer heb ik gewoon maar 100 gehad. Nu de tweede keer staat er in de mijn telfort app ook dat ik weer maar 100 mb heb. Waar zijn die andere 25 mb's? Krijg ik deze nog?
Badge +1
Hallo Blackwrench, ik moet zeggen dat ik het ook heel frappant vind het probleem specifiek speelt bij het laden van de browser!

Waarom jij 100 Mb ontvangt in plaats van 125 Mb zal ik na moeten kijken. Stuur mij alsjeblieft je 06-nummer met postcode en huisnummer in een privébericht. Na ontvangst kijk ik wat ik voor je kan achterhalen.
Badge +1
Hoi Blackwrench, dankjewel voor je privéberichtje! Omdat je gebruik maakt van prepaid is een week internetbundel 100 Mb. Heb je een abonnement, dan krijg je 125 Mb.

Reageer