beantwoord

Buitenlandblokkade en gegevens niet wijzigbaar

• 3 maart 2018
  • 24 reacties
  • 325 keer bekeken

Heb een (zeer oude) Samsung SGH C270 van Telfort met prepaid. Probleem maand geleden: kan niet meer bellen. 'Oplossing': nieuwe sim-kaart. Wachten tot ik die bestellen kon. Ingebouwd. Probleem: SP-blokade. 'Oplossing': unlock-code. Nieuw probleem: kan niet meer gebeld worden (kan wel weer bellen). Ook nog steeds het probleem: kan mijn gegevens en buitenlandblokkade niet wijzigen. Krijg weliswaar telkens een sms van Telfort "alles is aangepast", maar er blijkt achteraf dat er niets gewijzigd is! Drie lange chats in de afgelopen tijd leverden telkens slechts als antwoord de 'oplossing' die ik vooraf al wist, en de melding: "bij ons zien we geen probleem". Maar er wordt niets opgelost. Kan dan niemand helpen?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 3 maart 2018, 15:06

Hoi Ton, wat een vervelend probleem. Ik zie dat je gechat hebt met mijn collega en die heeft geadviseerd om telefonisch contact op te nemen om zo met onze Technische Dienst in contact te komen. Hebben zij aangegeven dat ze niets kunnen vinden?
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ton, wat een vervelend probleem. Ik zie dat je gechat hebt met mijn collega en die heeft geadviseerd om telefonisch contact op te nemen om zo met onze Technische Dienst in contact te komen. Hebben zij aangegeven dat ze niets kunnen vinden?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ton, is het al gelukt hiermee? Ik hoop het. Als ik nog iets kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je.
Zit nu helaas al 20 minuten op een chat-verbinding te wachten, hoewel aangegeven staat dat de wachttijd 3 minuten is (meestal duurt het 5 keer langer dan aangegeven).
Kan nog steeds niet gebeld worden. Chat leverde als conclusie: doorverwijzen naar technische dienst. Hopelijk leveren die de oplossing (vandaag nog niet).
Ik wacht nog steeds met spanning op enigerlei reactie van de technische dienst. Wat me ook nog steeds verwondert, is dat sms-en van Telfort wel bezorgd worden (met meldingen die niet kloppen, want er is niets gewijzigd), maar dat telefoneren niet kan.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Tonvg, ik vind het heel rot, maar ik heb nog geen reactie ontvangen hierover. Zodra die er is, dan kom ik in de lucht.
Alweer een week vergeefs gewacht op enige reactie! Krijg niet de indruk dat er ergens iets gedaan wordt. Kan dus nog steeds niet gebeld worden!!!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tonvg, mijn collega's van de Technische Dienst hebben dit probleem nog in onderzoek. Ik kan me voorstellen dat deze situatie niet fijn is, ik heb hen nogmaals om een inhoudelijke reactie gevraagd. Excuses voor het ongemak.
En weer een week vergeefs gewacht. Kan nu al meer dan een maand niet gebeld worden - en dat met een nieuwe sim. Wanneer krijg ik een melding dat er iets gebeurt?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tonvg, mijn collega's hebben dit verder uitgezocht voor je. Qua netwerkinstellingen en roamingovereenkomsten kunnen mijn collega's geen beperking vinden. Ook het opnieuw instellen van de netwerkconfiguratie in ons systeem heeft hier geen aanpassing in gebracht. Het laatste contact met het Duitse netwerk zien mijn collega's terug op 26 maart 2018. Zij krijgen hierdoor het sterke vermoeden dat je met je simkaart in een andere telefoon wel signaal kan ontvangen. Zie je kans om dit nog eens te proberen?
Ik werd vanmiddag om 13:30 uur opgebeld door een KPN-medewerker, dus blijkbaar kan ik weer gebeld worden. Maar eerst zien hoelang dat standhoudt. Echter: zojuist probeerde ik in te loggen op MijnTelfort. Een fractie van een seconde kreeg ik de melding dat inloggen gelukt was - om vervolgens meteen weer eruitgegooid te worden! Dus wijzigen van gegevens of zelfs maar het inzien is niet mogelijk. Wat is daar nu weer mis?
CORRECTIE!! Controleerde zojuist of ik nog gebeld kon worden ... weer NIET MOGELIJK.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tonvg, als je door mijn collega gebeld bent, dan is dat inderdaad een indicatie dat de netwerkinstellingen in orde zijn. Anders had mijn collega je niet kunnen bereiken. Het lijkt me dan toch zeer raadzaam om, waar mogelijk, je simkaart in een andere telefoon te testen. We zullen dan verder moeten uitsluiten waar het probleem zich in voordoet.

Je vraag over Mijn Telfort kan ik niet helemaal doorgronden. Je bent ingelogd, maar direct daarna kon je niet verder op Mijn Telfort. Heb je daarna nog een keer proberen in te loggen?
Een andere telefoon is nu niet mogelijk - en lijkt me ook niet nodig. Als hij (en iemand anders) mij gisteren kon bellen, ligt het duidelijk NIET aan mijn sim-kaart, maar JUIST aan het netwerk als ik een paar uur later ineens weer niet gebeld kan worden. Ik kon vanmorgen weer in MijnTelfort, maar het is weer het oude liedje: ik krijg een bevestigings-sms, maar de instellingen zijn niet gewijzigd!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tonvg, je kan dan nog proberen over te schakelen naar een andere Duitse provider. Het lastige is dat wij vanuit hier geen instellingen meer kunnen aanpassen om jouw bereikbaarheid daar te verhogen, alles staat namelijk open om bereikbaar te zijn in het buitenland. Juist daarom vragen we dan of een ander toestel verbetering biedt en of je met een andere provider nog eens kan testen.
Dat laat nog altijd enkele vragen onbeantwoord: waarom was ik gisteren tijdelijk bereikbaar; waarom zou mijn toestel na zoveel jaren ineens niet meer volledig werken; waarom kan ik niets wijzigen in MijnTelfort; wat zijn de consequenties als een andere provider of toestel wel werkt; wat is er met mijn beltegoed?
Reputatie 7
Badge +7
De keuze om over te schakelen naar een andere Duitse provider is om het volgende; per provider kan het bereik verschillen. Mogelijk als je met een andere provider verbindt dat je dan wel bereik hebt. Een defect aan het toestel of een probleem met de software die er op staat kan ontstaan na langdurig gebruik. De kans erop wordt na verloop van tijd zelfs groter. Door je simkaart in een andere telefoon te testen en met een andere provider, sluit je een aantal opties uit.

De wijzigingen op Mijn Telfort zijn aangepast, nadat wij op een nieuw systeem zijn overgestapt. De blokkades die je aan- of uitzet zijn hierdoor veranderd. Je beltegoed is onafhankelijk van je provider of toestel. Wij kijken naar je gebruik. Pas als je zelf belt of gebeld wordt, dan worden er kosten in rekening gebracht. Gewoon volgens de tarieven die je van ons gewend bent. Voor een overzicht van de kosten, verwijs ik je graag naar deze pagina.
Andere telefoon - zelfde probleem: kan bellen, maar niet gebeld worden.
Kan ook weer niet meer in MijnTelfort: krijg de melding 'succesvol ingelogd' en meteen daarna verschijnt weer het inlogscherm - alles als eerder gemeld, ofwel geen stap verder.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ton, het inloggen op Mijn Telfort hangt samen met een specifieke URL. Als je via https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm#/login inlogt, dan zal je wel succesvol inloggen. Je bevindingen voor wat betreft de andere telefoon zet ik door aan mijn collega's. Heb je ook nog handmatig een ander netwerk kunnen selecteren?
Vanmiddag weer gebeld door de technische dienst: tot nu toe kan ik weer gebeld worden - maar net als vorige week moeten we afwachten of dat zo blijft.
Zoals ik al vreesde is alles weer bij het oude: vanmorgen kon ik nog gebeld worden, maar vanaf 13 uur niet meer. Op MijnTelfort kan ik wel inloggen (alleen met bovengenoemde link), maar mijn gegevens kan ik nog steeds niets wijzigen (krijg wel zoals gewoonlijk een bevestigings-sms). Hoe lang laten jullie dit aanslepen?
Doodse stilte!?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ton, ik zie niet terug in je bericht dat je de test die ik eerder heb gevraagd heb uitgevoerd. Zoals eerder gezegd; wij zien aan onze kant geen problemen en vermoeden dat het probleem in je toestel speelt. Om die reden verzoek ik je nogmaals om je simkaart in een ander toestel te testen.

Reageer