beantwoord

Buitenland (lucht) internet kosten

• 14 juli 2019
  • 5 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik krijg zojuist een bericht dat ik internet kosten heb gemaakt in het vliegtuig. Ik heb alleen gecheckt of mijn wifi van het vliegtuig het op mijn telefoon deed. Verder heb ik mijn telefoon niet gebruikt en dus ook niks online gedaan. Hoe kan ik opeens een rekening hebben van 60,50??

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 15 juli 2019, 10:28

Hallo @twarnink, welkom bij ons op het forum. De 60.50 euro is een wettelijke limiet inderdaad, om je te beschermen tegen hogere kosten. Het kan zijn dat het telefoon iets gedaan heeft op de achtergrond zoals JanD noemt, dan kan het snel gebeuren dat je het niet merkt. Ik weet niet waar je bent (geweest), maar als je buiten de EU (zone 1) bent zou het ook kunnen dat deze kosten gemaakt zijn na de landing van het vliegtuig.
Op deze pagina wordt beschreven welke landen in welke zone vallen en welke kosten daarbij horen. Buiten zone 1 is 1 MB 5 euro, je kunt je voorstellen dat dat snel kan oplopen.
Ik kan voor je kijken waar je de kosten precies hebt gemaakt, maar aan de kosten zelf kan ik niets veranderen. Als je wilt dat ik dit nakijk kan je jouw forumprofiel aanvullen met de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN (voor de opties waar geen vakje voor is, kan je "Extra informatie" gebruiken). Als je daarna hieronder een reactie plaatst kan ik met je meekijken.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @twarnink , als je mobiele data aan hebt staan is er ook sluipverbruik door apps op de achtergrond, ook al doe je niet actief iets met je telefoon.
Wees dus maar blij dat de kosten automatisch begrensd worden tot die 60 euro.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @twarnink, welkom bij ons op het forum. De 60.50 euro is een wettelijke limiet inderdaad, om je te beschermen tegen hogere kosten. Het kan zijn dat het telefoon iets gedaan heeft op de achtergrond zoals JanD noemt, dan kan het snel gebeuren dat je het niet merkt. Ik weet niet waar je bent (geweest), maar als je buiten de EU (zone 1) bent zou het ook kunnen dat deze kosten gemaakt zijn na de landing van het vliegtuig.
Op deze pagina wordt beschreven welke landen in welke zone vallen en welke kosten daarbij horen. Buiten zone 1 is 1 MB 5 euro, je kunt je voorstellen dat dat snel kan oplopen.
Ik kan voor je kijken waar je de kosten precies hebt gemaakt, maar aan de kosten zelf kan ik niets veranderen. Als je wilt dat ik dit nakijk kan je jouw forumprofiel aanvullen met de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN (voor de opties waar geen vakje voor is, kan je "Extra informatie" gebruiken). Als je daarna hieronder een reactie plaatst kan ik met je meekijken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @twarnink, ik heb nog geen reactie van je gezien. Als ik dit voor je kan nakijken weet je me te vinden.
Dag @Jasper - Telfort , ik heb mijn wijzigingen aangevuld. Hoor graag waar de kosten in hebben gezeten. Wel vreemd dat mijn reis metgezel geen kosten heeft terwijl hij exact dezelfde instellingen had. Ik hoor graag van je.
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor je gegevens, ik heb het voor je nagekeken. Deze kosten zijn in zone 2 gemaakt, daardoor was het niet tijdens de vlucht maar pas na de landing.
Hoe het kan dat de reisgenoot geen kosten heeft gehad durf ik niet te zeggen, ik kan die gegevens niet inzien om het te vergelijken. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat hij bij een andere provider zit en een bundel heeft waar andere landen in zitten.

Reageer