beantwoord

Buitenland bellen 'this service is not implemented'

• 23 februari 2018
  • 13 reacties
  • 331 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo, ik bevind mij momenteel in Denemarken en wilde net mijn zus bellen. Maar kreeg ineens de rare melding 'this service is not implemented' toen ik probeerde te bellen, gisteren kreeg ik 'this no does not exist', maar ik weet zeker dat het nummer correct is en de landcode ook. Eergister heb ik nog wel kunnen bellen. Dus ik weet nu niet zo heel goed wat ik hiermee moet, want de klantenservice van telfort kan ik ook niet bellen.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door ststeffie91 2 maart 2018, 12:30

Hey Steffie, we hebben de blokkade gevonden! Er was een verstopte blokkade aangezet, waardoor je in het buitenland niet kon bellen. Het is een mysterie hoe dit gebeurd is, maar de blokkade is opgeheven. Kun je je telefoon uit- en aanzetten? En laten weten of je weer kunt bellen in Denemarken?

Hallo Deborah,
Yes! Hij werkt weer, yay. Kan ik in ieder geval weer bellen, mocht er iets gebeuren. Super bedankt voor de service!

Groetjes,
Stephany
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Probeer eens een andere provider in Denemarken door handmatig te zoeken, had hetzelf kortgeleden in Spanje ook en dit was voor mij de oplossing
Reputatie 1
Probeer eens een andere provider in Denemarken door handmatig te zoeken, had hetzelf kortgeleden in Spanje ook en dit was voor mij de oplossing
Thanks had ik ook geprobeerd inderdaad, maar krijg overal. 'You're not subscribed for international calls.' Heb mijn telefoon gechecked en call barring staat niet aan. Dus het lijkt alsof het ineens uitstaat in mijn abbo, wat niet zou moeten mogen.
Reputatie 4
Badge +6
Hey steffie, ik heb je andere topic verwijderd en het antwoord in dit topic ongemarkeerd:$. Ik heb het zojuist dubbel gecheckt, maar je instellingen vanuit je abonnement voor het buitenland staan goed. Staat dataroaming op je telefoon aan?Voor de zekerheid heb ik je netwerkinstellingen gereset. Kun je je telefoon uitschakelen, de simkaart verwijderen, opnieuw plaatsen en je toestel weer aanzetten? Mocht dit niet helpen, kun je dan je APN instellingen resetten? Deze kun je vinden bij de mobiele netwerken. Hoor graag of het werkt!
Reputatie 1
Hallo,
Ik heb beiden zojuist geprobeerd, toestel uit, simkaart in en uit en ingeschakeld en APN reset to default, maar het werkt niet. International roaming staat aan, kan ook gewoon internetten alleen niet naar NL bellen. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Steffie, omdat Deborah al van haar weekend geniet, reageer ik even.Lastig dat het nog niet werkt. Zoals Deborah al aangaf zie ook ik geen beperking op het bellen en internetten in het buitenland. Kan je eens proberen met een andere provider verbinding te maken? Mogelijk gaat het bij de Deense provider mis. Dit kan je doen in je telefoon via Instellingen - Mobiele Netwerken - Service Providers - Handmatig aanvinken en daarna de andere provider kiezen. Ben benieuwd of je dan van die foutmelding af bent.
Reputatie 1
Hallo en dankjewel. Haha zeer begrijpelijk weekend nu. Maar helaas ik heb deze al naar drie verschillende verandert.. Krijg een soortgelijke melding.
Reputatie 7
Badge +7
Dan houden mijn opties voor nu ook op. Je kan heel misschien nog je simkaartje in een andere telefoon testen, al zal dat wat lastig zijn in het buitenland. Voor de zekerheid laat ik mijn collega's van de netwerkdienst hier naar kijken. Het lastige is, is dat ze hier pas na het weekend naar kunnen kijken. 😞 Puur ter controle; merk je verschil als je 0031 of +31 gebruikt als je naar je zus belt?

Als het wel lukt om te internetten, kan je wel via WhatsApp bellen. Die maken gebruik van bellen via internet vanuit hun applicatie, ook wel VOIP genoemd. Dat gaat dan van je internetbundel af, in plaats van je belbundel. Zo kan je nog wel met je zus bellen, wel zo fijn toch? 🙂 Mocht je onverhoopt zo heel erg hard door je bundel heen gaan, dan wil ik de het aanschaffen van 500MB extra aan je vergoeden.
Reputatie 1
Dan houden mijn opties voor nu ook op. Je kan heel misschien nog je simkaartje in een andere telefoon testen, al zal dat wat lastig zijn in het buitenland. Voor de zekerheid laat ik mijn collega's van de netwerkdienst hier naar kijken. Het lastige is, is dat ze hier pas na het weekend naar kunnen kijken. 😞 Puur ter controle; merk je verschil als je 0031 of +31 gebruikt als je naar je zus belt?

Als het wel lukt om te internetten, kan je wel via WhatsApp bellen. Die maken gebruik van bellen via internet vanuit hun applicatie, ook wel VOIP genoemd. Dat gaat dan van je internetbundel af, in plaats van je belbundel. Zo kan je nog wel met je zus bellen, wel zo fijn toch? 🙂 Mocht je onverhoopt zo heel erg hard door je bundel heen gaan, dan wil ik de het aanschaffen van 500MB extra aan je vergoeden.
Heel erg bedankt in ieder geval voor de hulp! Ik hoop dat dit na het weekend verholpen kan worden, dan zal ik het nog wel horen. En ze hebben hier gratis wifi, dus dat zal niet nodig zijn, maar bedankt voor het aanbod.
Reputatie 1
Hallo, ik dacht ik probeer het nogmaals, telefoon uit, simkaart eruit en herplaatsen, herstarten. Maar nee helaas wil het niet baten. Hoop dat dit snel verholpen kan worden.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Steffie, ik heb nog niets van mijn collega's gehoord. Zodra ik meer weet, dan geef ik het gelijk door.
Reputatie 4
Badge +6
Hey Steffie, we hebben de blokkade gevonden! Er was een verstopte blokkade aangezet, waardoor je in het buitenland niet kon bellen. Het is een mysterie hoe dit gebeurd is, maar de blokkade is opgeheven. Kun je je telefoon uit- en aanzetten? En laten weten of je weer kunt bellen in Denemarken?
Reputatie 1

Hallo Deborah,
Yes! Hij werkt weer, yay. Kan ik in ieder geval weer bellen, mocht er iets gebeuren. Super bedankt voor de service!

Groetjes,
Stephany
Reputatie 4
Badge +6
Graag gedaan Stephany! Fijn dat het weer werkt en sorry dat je even niet kon bellen in Denemarken. Ik wens je nog een fijne tijd daar!

Reageer