Buiten bereik netwerk

Decco
  • Starter
  • 8 reacties
Ik ben nu op vakantie in Florida, Amerika en krijg op mijn mobiel de melding " buiten bereik netwerk ". Eergisteren in Duitsland nog wel gewoon bereik, dus wat is hier aan de hand ?

16 Reacties

Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Al geprobeerd om handmatig een netwerk te zoeken..?
Decco
Ja hoor. Met de melding " buiten bereik netwerk " tot gevolg.
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Decco schreef:

Ja hoor. Met de melding " buiten bereik netwerk " tot gevolg.

Heb je de mogelijkheid om de SIM-kaart in een ander toestel te proberen..?
Phone al een keer uit- en weer aangezet..?

Wat meer info over wat je zelf al geprobeerd hebt is welkom... :8
Decco
Sim kaart in een ander toestel nog niet uitgeprobeerd. Wel al batterij en sim kaart verwijderd en weer teruggeplaatst, maar helaas geen verandering.
Decco
Ondertussen SIM-kaart in ander toestel geplaatst en had toen weer bereik. Mijn toestel ( het toestel waarmee ik geen bereik heb ) is een nokia 3310. Kan iemand mij verder helpen met deze informatie ? Alvast bedankt !
GJC
Reputatie 7
Badge +10
Wat ik zo even verzin is dus een slecht contact met de simkaart. Probeer de contacten eens voorzichtig schoon te maken met een beetje alcohol. Evt. de kaart er weer in doen met een dun papiertje er tussen (uiteraard niet aan de contactzijde :8)
Decco
Heb ondertussen deze tip uitgeprobeerd, maar helaas geen resultaat. Nog verdere suggesties, misschien ?
GJC
Reputatie 7
Badge +10
Weet je het exacte typenummer? Gaat het om het nieuwe model of die van jaren geleden?
De nieuwe lijkt, voor zover ik zo snel kan vinden, geen 4G te ondersteunen. Het is me niet helemaal duidelijk of 3G wel of niet ondersteund wordt. Daar lees ik verschillende dingen over.
Misschien zit daar het probleem.
Decco
Model: TA-1008
Code: 059Z045

Heb je hier wat aan?
Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Decco, aangezien het aan de telefoon ligt dan zou je misschien ernaar kunnen laten kijken in een telefoonshop of alle instellingen nog eens nalopen.
Decco
Een telefoonshop is er hier in de buurt niet. Welke instellingen kan ik zelf nalopen ? Ik ben een volstrekte leek, maar weet wel dat ik " roamen toestaan " aan heb staan. Zoals gezegd heb ik vier dagen geleden in Duitsland geen problemen gehad ( nadat ik " roamen toestaan " ) had aangezet en heb daarna niets meer veranderd in de telefoon. Ik zit hier nog 12 dagen in Amerika, dus zal ik mijn telefoon nog wel nodig hebben....
GJC
Reputatie 7
Badge +10
Als ik het goed heb ondersteund het model TA-1008 alleen 2G. Ik vond op Tweakers het volgende stukje:
De Amerikaanse provider AT&T heeft zijn 2g-netwerk uitgeschakeld in de aanloop naar het aanbieden van 5g. De provider was al vier jaar bezig met de voorbereiding van het uitschakelen van het meer dan twintig jaar oude gsm-netwerk.

AT&T heeft 2g begin deze maand uitgezet om frequenties vrij te maken voor nieuwere technieken die mobiel internet mogelijk maken, schrijft de provider. Alle telefoons die alleen 2g ondersteunen en geen 3g of 4g aan boord hebben, zoals de iPhone 2g en oude simpele mobieltjes, werken niet meer op het netwerk van de provider. AT&T was al langer bezig klanten te waarschuwen.

Bron

Ik kwam nog meer stukjes van min of meer gelijke strekking tegen. Ook zag ik nog wat voorbij komen over de (afwijkende) GSM-frequenties. Voorzichtige conclusie van mij is dat het dus niet gaat werken.

Tenzij een ander nog komt met een beter idee, lijkt het er op dat je beter lokaal een goedkoop toestelletje kunt aanschaffen voor de basisbehoeften.
Decco
Hartelijk dank voor dit duidelijke antwoord: Zo weet ik nu in elk geval waar ik aan toe ben. Ik zal je raad ter harte nemen en hier wellicht zelfs maar direct een fatsoenlijke smartphone kopen om problemen in de toekomst te voorkomen en weer up-to-date te zijn. Nogmaals bedankt voor het je verdiepen in mijn problematiek !
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Als je een smartphone koopt die voor de Amerikaanse markt bestemd is hou er dan rekening mee dat er verschillen kunnen zitten tussen zowel de hardware als de software.
Deze kunnen verschillen van dezelfde phones (merk en type) voor de Europese markt.
Zit er een Nederlandse taalkeuze in bijvoorbeeld...
Decco
OK. Goede waarschuwing ! Zal mijn dure aankoop voor de zekerheid uitstellen totdat ik terug ben in Nederland. Ik zal hier een goedkoop toestelletje aanschaffen voor de komende twee weken. Gr. Decco.
GJC
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan. We denken graag mee.
Een prettig verblijf daar verder toegewenst.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)