beantwoord

Bij verblijf in Duitsland kan ik niet op mijn mobiel gebeld worden

• 18 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 613 keer bekeken

2 weken gelden waren wij in Duitsland en verwachtte ik een belangrijk telefoontje. Helaas is dit niet bij mij aangekomen. Ik heb van alles nagezocht en vrienden gevraagd mij te bellen maar ook zij kregen geen verbinding. Sim kaart in ander toestel geprobeerd, weer thuis in Nederland, en alles deed het. Het vreemde is dat ik wel uit kon bellen toen ik in Duitsland was maar geen telefoontjes cq inkomende gesprekken kan ontvangen.
Nu ben ik momenteel weer in Duitsland en doet hetzelfde probleem zich voor. Waaraan zou dit kunnen liggen want ik weet niet meer hoe dit nu op te lossen. heb evt. doorschakeling gedeactiveerd maar ook daar ligt het niet aan.
icon

Beste antwoord door Tunbie 21 augustus 2018, 17:58

Beste Jasper, 3 weken geleden toen wij weer in Duitsland waren deed zich dit probleem voor het eerst voor. Ik verwachte toen een telefoontje vh ziekenhuis. Toen er 45 min na de afgesproken tijd nog niet gebeld was begon ik te twijfelen. Kennissen die op dat moment bij ons waren gevraagd mij eens te bellen echter znd resultaat.
Bij thuiskomt in Nederland simkaart in ander toestel gedaan, geen probleem. Weer terug in eigen toestel geen probleem kan bellen en gebeld worden. Nu zijn wij weer in Duitsland en kan ik weer niets ontvangen van binnenkomende gespreken. Handmatig een Duitse provider geselecteerd O2.de. Jammer maar helaas znd resultaat. Heb uiteraard al verschillende malen tst opnieuw opgestart.
Zou het een probleem vd regio zijn? Wij zitten net 4 km bij Klazinaveen over de grens. Postcode 49767
Krijg net precies een welkoms berichtje van Telfort wat je altijd krijgt als je de grens overgaat. Raar toch wij zijn sinds afgelopen zondag hier???
Hopelijk heb jij een verklaring hiervoor.
Bekijk reactie

10 reacties

Helaas is dit een bekend probleem. De situatie in Duitsland, en in delen van Frankrijk, is dramatisch. DIt speelt al maanden. Zie voor tips https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299

En hier een overzicht om eventueel handmatig te "koppelen":
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/buitenland/lightbox-dekking-meest-bezochte-vakantielanden.htm
Dank u wel voor bovenstaande informatie. Heb de stappen gevolgd en een handmatige koppeling gemaakt met O2.de. Koppeling lukte alleen bij deze provider. Maar na deze koppeling kan ik toch nog steeds niet gebeld worden. Ik krijg de melding "het tel.numm dat u belt geeft geen gehoor".
Weet iemand nog een andere oplossing misschien of ben ik straks verplicht als wij ons in Duitsland gaan vestigen van provider te wisselen? Ik heb geen abonnement maar een prepaid waar ik al héél wat jaartjee gebruik van maakt znd problemen, tot nu in Duitsland. Zelfs als wij in Turkije waren kon ik gebeld worden en nu lukt het niet. Vreemd toch!
Reputatie 2
Als je je in Duitsland wilt gaan vestigen is het mss handiger om een Duitse provider te nemen.
Of een sip account bij bv CheapConnect en dan een sip app op je telefoon te zetten
Reputatie 8
Badge +17
Als je je in Duitsland wilt gaan vestigen is het mss handiger om een Duitse provider te nemen.
Of een sip account bij bv CheapConnect en dan een sip app op je telefoon te zetten

Sterker nog: als je je in Duitsland vestigt, emigreer je uit Nederland. Voor Telfort, en andere providers, ben je verplicht om een Nederlands adres te hebben.
waarom zou ik mijn Nederlands mobiel prepaid niet aan kunnen houden?. Voor opwaarderen heb ik toch geen adres nodig?.. Wij blijven gewoon Nederlander gaan alleen in Duitsland wonen net een paar km over de Duitse grens.
Toch raar dat mijn mobiel in Turkije wel gebruikt kan worden, ik kan dan gewoon gebeld worden en nu net 4km over de Duitse grens dat het niet lukt. Daar ging mijn vraag ook over.
ik kan wel gewoon uit bellen naar Nederlandse of Duitse nummers met mijn mobiel, maar niet GEBELD worden en daar gaat het nu om. Niet dat ik vaak gebeld zal worden maar als je op een uitslag van een zkh zit te wachten is het niet handig. Ik moet toch gewoon binnenkomende gesprekken kunnen ontvangen.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Tunbie, welkom op het Telfort forum. Als je in het buitenland bent moet je ook gebeld kunnen worden, zeker als je wacht op een uitslag van het ziekenhuis is dat belangrijk! Doordat het zelf bellen wel goed gaat lijkt er iets anders te spelen dan op de eerder genoemde links. Sinds wanneer speelt dit precies? Je zei dat het in het verleden en in Turkije wel heeft gewerkt. Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart om te kijken of het daarmee wel lukt? Of jouw SIM-kaart in een ander toestel gedaan om te kijken of het dan met de SIM-kaart mee gaat of dat het bij het toestel blijft?
Beste Jasper, 3 weken geleden toen wij weer in Duitsland waren deed zich dit probleem voor het eerst voor. Ik verwachte toen een telefoontje vh ziekenhuis. Toen er 45 min na de afgesproken tijd nog niet gebeld was begon ik te twijfelen. Kennissen die op dat moment bij ons waren gevraagd mij eens te bellen echter znd resultaat.
Bij thuiskomt in Nederland simkaart in ander toestel gedaan, geen probleem. Weer terug in eigen toestel geen probleem kan bellen en gebeld worden. Nu zijn wij weer in Duitsland en kan ik weer niets ontvangen van binnenkomende gespreken. Handmatig een Duitse provider geselecteerd O2.de. Jammer maar helaas znd resultaat. Heb uiteraard al verschillende malen tst opnieuw opgestart.
Zou het een probleem vd regio zijn? Wij zitten net 4 km bij Klazinaveen over de grens. Postcode 49767
Krijg net precies een welkoms berichtje van Telfort wat je altijd krijgt als je de grens overgaat. Raar toch wij zijn sinds afgelopen zondag hier???
Hopelijk heb jij een verklaring hiervoor.
Geloof het of niet, nu kan ik ineens gesprekken ontvangen?? Na dit welkoms berichtje staat de provider op Vodafoon.de
Hoop wel dat dit in de toekomst zo blijft. Maar wel vreemd dat je dagen naderhand pad dat welkomsberichtje binnen krijgt
Reputatie 8
Badge +11
Ik geloof het, maar het is wel erg bijzonder! Het welkomstberichtje zou verzonden moeten worden zodra je met een buitenlandse provider verbinding maakt. Als het wel werd verzonden op het moment dat je met Vodafone verbond lijkt het erop dat het toestel zich niet volledig kon aanmelden op het O2 netwerk. Goed om te lezen dat het daarmee nu wel weer werkt! Als het met Vodafone goed blijft werken, kan je elke keer met dit netwerk verbinden als je in Duitsland bent.

Reageer