beantwoord

Biedt Telfort 4G in het buitenland aan?

• 5 oktober 2017
  • 83 reacties
  • 9654 keer bekeken

Badge
Graag zou ik willen weten op wat voor termijn Telfort 4g in het buitenland gaat ondersteunen.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 5 oktober 2017, 22:21

[Mod edit: 4G is inmiddels beschikbaar in verschillende landen in Europa! Voor een overzicht, bekijk je deze pagina.]

Ik heb er nog niets over gehoord. Voorlopig nog niet vrees ik.
Bekijk reactie

83 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dan begrijp ik de nuance wat beter. Toch is dit niet hoe ik het netwerkbeheer van de meeste providers ken. Het klopt dat de hoofdmoot van de investeringen wordt gebruikt om 4G uit te rollen. Toch zullen er op plekken waar onvoldoende zendsignaal (bereik/dekking) is zendmasten met 2G/3G/4G uitgerold worden. Wat namelijk het meest gedaan wordt, is dat de bestaande zendlocaties omgebouwd worden naar multisignalen. Dan heb je een zendmast die tegelijk 2G/3G/4G uitzendt. Daarbij speelt wel mee dat in landen, zoals Duitsland, er veel grotere zones om te bestrijken met een zendmast. Dan staat de mast bijvoorbeeld in het dorpje, maar niet op de camping waar je verblijft. De grote afstand tussen mast en jouw mobiel zorgt dat voor signaalverlies en een mindere kwaliteit. Bij 4G zijn daar wat ontwikkelingen in gedaan om op die afstanden betere foutcorrectie te hebben. Ook speelt mee dat Nederland een van de beste mobiele netwerken ter wereld heeft. Onze buurlanden kunnen dus nog wat leren van ons. Ik kan daarin niet uitsluiten dat de verwachting die onze netwerkkwaliteit in Nederland bij je opbrengt, je ook over de grens meeneemt. Laat onverlet dat 4G sneller en fijner werkt. De wens om 4G te hebben in het buitenland deel ik met je.

Zelf heb ik afgelopen week een getest met het 3G netwerk bij mij thuis. Heb mijn telefoon bewust van 4G af gehaald en ben gaan internetten. Wat bleek; mijn telefoon is niet meer ingesteld op de 3G snelheden. Veel applicaties zijn dusdanig zwaar geworden dat het laden tot 30 seconden duurt over 3G en ik na een dag gebruik al de stoom uit mijn oren zag komen. Ik kan me daarom bijzonder goed voorstellen hoe dat is op vakantie. Zeker als je dan terugvalt op zwaardere apps, zoals Google Maps om te navigeren en deze app slechter reageert op 3G.

Bij mij is nog niets bekend over 4G in het buitenland bij Telfort. Deze wens blijf ik aan de hand van reacties, zoals de jouwe, doorgeven. Daarin hebben wij allebei dezelfde wens; het beste signaal, zowel in Nederland als in het buitenland. Zodra er ook maar iets van nieuws over 4G roaming te melden is, zal ik de eerste zijn die dit deelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat 4G in het buitenland een breekpunt voor je is, dat kan ik niet gelijk wegnemen. Wel zal ik mijn best blijven doen om jouw wens zo goed mogelijk gehoord te laten worden.
Reputatie 1
Allereerst ben ik best tevreden over Telfort, thuis en mobiel in NL.
In het buitenland drama...... geen 4G.
Kan Telfort iets aangeven over de termijn?
Anders toch maar overstappen, mij vrouw heeft Tmobile, super, bijna overal 4G, ik loop dan weer te klooien. Even iets op google maps opzoeken is al een drama. Buienradar onderweg in Duitsland en Oostenrijk. Ik leg de telefoon dan maar weg.
Normaal heb ik helemaal geen zin om dit uit te zoeken maar ik zie nu vergelijkbare abbo's van Vodafone, Tmobile en zelf Hollandse nieuwe.....

Ik wil best wel meer betalen maar los dit graag even op. :)

Mvr gr,
Siebo.
Reputatie 3
Goed om te horen @ruud68, dat het aan de Costa Brava goed werkt. Met zoveel problemen die er worden gemeld zijn positieve berichten altijd welkom.

Natuurlijk had het allang 4G moeten zijn. Maar de praktijk van vandaag is, dat in delen van Europa er zelfs nauweiijks 3G ter beschikking is, waarbij Duitsland en Frankrijk de kroon lijken te spannen. En daarvoor moet Telfort zich heel, heel diep schamen. En KPN ook!
Reputatie 1
Mooi hoor dit antwoord. Dit lees en hoor ik inmiddels al meer dan een jaar bij Telfort, Wanneer gaat Telfort nu eindelijk eens een termijn aangeven? In Duitsland kun je vergeten dat je iets met mobiel internet kunt! Er is daar zo ongeveer alleen nog 2G voor Telfort klanten, 3G wordt uitgefaseerd en 4G is zoals bekend niet beschikbaar voor Telfort klanten, wel voor KPN klanten. En daar zit volgens mij ook gelijk het probleem......
Reputatie 8
Badge +17
Tja, en dan hebben we het nog niet over, laat ik het zo formuleren 😁 de rode duivels.😉😀 Zij hebben, ik heb even mijn Sherlock Holmes, speciaal paerdjuhs speurneus opgezet😂 een eigen buitenlands netwerk.🙂
Uhm, wat?!?
In dit topic staat, volgens mij, dat Telfort er naar streeft om dit jaar 4G aan te kunnen bieden,
in het buitenland

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/biedt-telfort-4g-in-het-buitenland-aan-71629/index2.html

Dit is wat ik gevonden heb over 5G

https://en.wikipedia.org/wiki/5G

Ik dacht gelezen te hebben dat Amerika en Engeland al 5G hadden.
Maar er staat trials bij.

Neemt niet weg dat heel veel landen wel 4G hebben en Telfort nog fouten heeft met 3G
en de uitrol voor 4G nog gerealiseerd moet worden.

Ik ben bang dat je nu een aantal dingen doorelkaar haalt.

Ja veel zo niet alle landen hebben providers die 4G aanbieden, de uitrol van 4G (in het buitenland) komt er niet in die zin geen eigen zendmasten, maar onderhandelingen met andere providers zodat van de aanwezige 4G netwerken gebruik gemaakt kan worden.

Daar speelt dus ook de dekking van de netwerken in die landen zelf mee zoals Friesian heeft uitgelegd.

De fouten zitten of zaten in de simkaarten die waarom dan ook in het buitenland geen goede verbinding konden / kunnen krijgen.
Dat klopt, maar dat houd in contracten afsluiten met providers in die landen geen eigen netwerk. Er is wel 4G in het buitenland maar klanten van Telfort kunnen daar geen gebruik van maken.
Reputatie 2
Badge +2
Telfort moet zich schamen als dochterbedrijf van kpn dat ze nog geen 4g aanbieden in het buitenland.
Mijn vrouw met haar goedkope Ben abonnement heeft wel een goede stabiele 4g verbinding.
Reputatie 8
Badge +12
Daar ben ik het mee eens. Fijn om te lezen dat het aan de Costa Brava wel goed gaat. Nog een fijne tijd daar.
Reputatie 1
Badge +1
Huh? Nog steeds geen vooruitzicht op 4G? Vorig jaar zomer ook al niet. Slechte reclame Telfort! Dit kan echt niet. Ach klanten lopen vanzelf weg....

Anyway gelukkig inmiddels een duo sim telefoon. Dus in de vakantie een Vodafone prepaid sim erin!
Reputatie 1
Beste Telfort,

Het verbaasd me sterk dat Telfort nog steeds niets laat weten wat er nu met 4G gaat gebeuren voor consument en klein zakelijk. Zowel prive als zakelijk (ZZP) al weer even een Telfort abonnement lopen. Maar als het zo doorgaat zullen jullie met mij nog meer mensen gaan kwijt raken als er geen actie komt voor het gebruik van 4G in het buitenland. Alleen bij een super duur business pakket wordt nu bij zakelijk 4G geboden, maar nog steeds niet bij prive en klein zakelijk ZZP abonnementen. Waarom zorgen jullie niet in ieder geval voor 4G bundels buitenland (tegen een realistisch bedrag) als je het (nog) niet in het pakket wil stoppen. De misleiding om te zeggen dat dit een extra feature is bij het abonnement en dat je daar dus voor extra moet betalen gaat wat mij betreft maar beperkt op. Een klein beetje extra oke, maar laat de gebruiker dan de keuze maken. Nu kan het niet eens. Maar volgens mij zijn jullie nu nog echt de enige (of een van de weinige) die geen 4G aanbieden in het buitenland. Zelfs bij mij laatste verlenging van mijn zakelijk abonnement wisten ze in de Telfort winkel mij prima te vertellen, dat alle functies ook gewoon in het buitenland werkten en dus ook 4G. Niet dus.
Ook in mij laatste telefoongesprek met Telfort werd ik nog door de klantservice op het verkeerde spoor gezet. Het zou moeten werken en zal wel aan uw instellingen liggen.... Na navragen, omdat ik zei dat volgens mij Telfort helemaal geen contracten heeft met buitenland kwam ze na navraag bij haar teamleider hier op terug. En door alle eerdere misleiding die zowel door verkopers zijn gedaan als online hebben gestaan zijn er wel veel abonnees die dit nu missen.

Overigens ook gelezen dat we als Nederland sterk voor oplopen en dat we niet moeten verwachten dat je in het buitenland dezelfde snelheid kan halen en dat er nog veel al 3G is in het buitenland....ook dat is helaas onzin. O.a. Zweden heeft een sterk 4g netwerk en bouwt zelfs zijn 2G en 3G netwerk af om meer 4G te ondersteunen. Dit is ook al gaande in Duitsland, waardoor je vaak ook niet eens 2G/3G kan ontvangen omdat die zendmasten gewoon weg ontbreken of minder aanwezig zijn.

Begin september hier al contact over gehad met de klantservice, maar ik had gehoopt dat dit soort berichten inmiddels wel binnengekomen waren bij Telfort en er al wat actie op kwam, maar mijn oog viel op deze vraag en nog steeds is het antwoord hetzelfde. Teleurstellend wat mij betreft.

Gr, Edwin
Reputatie 1
Moooi, goed te lezen dat toch iets gaat eindelijk gebeuren,

Dus zou ik nog wachten met overstappen.
Reputatie 3
Kijk, alweer iemand die wacht met overstappen nu het goede nieuws van "4G in het buitenland voor iedereen" bij Telfort is aangekondigd!
In andere landen is er al vanaf 5G.

Dat valt nog wel mee of tegen net hoe je het bekijkt het is meer dat er tot 5g beschikbaar is.
Zuidkorea heeft het al sinds de winterspelen.
https://www.japantimes.co.jp/news/2018/02/13/business/tech/5g-super-speed-makes-worldwide-debut-winter-olympics/

Verder zal het wereldwijd tot 2020 of langer duren voor het echt volledig is uitgerold enkele andere landen is 5G sinds dit jaar ook beschikbaar in Qatar volgens dit artikel sinds 2016
https://www.lifewire.com/5g-availability-world-4156244

Ik heb wat fora van buitenlandse providers proberen te lezen wat ik daar zo vind hebben duitsers in Nederland beter 4g bereik dan in duitsland zelf.
Hier een dekkingskaart wereldwijd lijkt erop dat de 4G/ LTE dekking bijna nergens zo goed is als in ons kikkerlandje en zelfs hier is de dekking door diverse invloeden niet 100%

http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=2008&org_id=2076&cid=15

Kijk ik specifiek bij Telecom.de lijkt op die kaart de dekking ook vrij goed te zijn
https://www.telekom.de/start/netzausbau
Reputatie 8
Badge +11
Hi Willem, 4G is er nog niet helemaal, er wordt nog aan gewerkt. Dat je het al wel ziet geeft aan dat de werkzaamheden vruchten afwerpen :)
In dit topic staat de meest recente update hierover: Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!
Reputatie 1
We zijn inmiddels 6 maanden verder en nog steeds geen 4G. Opnieuw in Duitsland en Denemarken mogen genieten van Edge en H(2G). Het erge is dat ik een 2-jarig contract heb en dus nog aan Telfort vast zit. Vooral ook de antwoorden van Telfort over het feit dat zij er niks aankunnen doen, dat de buitenlandse providers geen 4G kunnen regelen vind ik stuitend. Dat heeft met geen contracten afsluiten te maken. Zowel telefonisch als ook de website van radar zie je dat terug als antwoord. En ook 3G zou werken... jammer maar helaas. Ook dat nog steeds niet. Wat jullie ook nog doen , bij einde contract van mij zzp zakelijk als privé zijn jullie mij kwijt! Mijn vrouw heeft met T-mobile en mijn zoon met HollandsNieuwe hier prima 4G bereik!
Reputatie 1
Hoi Wieger, misschen was uitgefaseren slecht genoemd,

Er is gewoon zo dat providers in somige landen (duitsland en nog erger polen) gewoon geen investeeringen meer in het 3g netwerk doen, dus het 3g netwerk word niet verder uitgebouwd, de meesten investeeringen gaan nu in het 4G netwerk, en dat is wel een probleem in het buitenland, want 4G wel een betere dekking heeft in duitsland, en in polen is dit nog erger, dar is het 3G bijna nergens, maar LTE word in PL ook voor het thuis gebruikt (LTE routers), dus de LTE netwerken in PL zijn zeker 80% meer dan 3G.

Dat over het 4G bij telfort niets bekennd is, weten wij, is al maanden zo en ook als iets bekennd zou zijn word dit hier doorgegeven, probleem is dat ALS de volgende 5jaar nog steeds niets bekend zou zijn dan hebben wij klanten ook niet veel aan.

Mijn eerste contract loopt julie uit, word dar nog steeds gezegt dat niets bekend is, gaat die gewoon naar een ander provider war dit wel bekend is, die tweede volgt dan in zeptember en die laatste dan in januari, zo simpel is dit.
In dit topic staat, volgens mij, dat Telfort er naar streeft om dit jaar 4G aan te kunnen bieden,
in het buitenland

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/biedt-telfort-4g-in-het-buitenland-aan-71629/index2.html

Dit is wat ik gevonden heb over 5G

https://en.wikipedia.org/wiki/5G

Ik dacht gelezen te hebben dat Amerika en Engeland al 5G hadden.
Maar er staat trials bij.

Neemt niet weg dat heel veel landen wel 4G hebben en Telfort nog fouten heeft met 3G
en de uitrol voor 4G nog gerealiseerd moet worden.
Beste Telfort,

Fijn om te lezen dat er toegang tot het 4G netwerk aan zit te komen voor alle Telfort klanten, maar zeer frustrerend dat jullie geen datum willen noemen.

Maar ik heb nog wel een vraag m.b.t. die situatie. Wat is jullie juridische redenering dat jullie je klanten de toegang tot een 4G netwerk binnen de EU mogen onthouden? Ik citeer van de site van de ACM m.b.t. roaming like home regels: "Het uitgangspunt van deze nieuwe roamingregels is dat houders van een mobiele telefoon binnen de Europese Unie hun binnenlandse bundel op dezelfde manier in het buitenland mogen gebruiken als in het binnenland." Op dezelfde wijze, dus ik heb binnen NL toegang tot het 4G netwerk, dus ik zou dat ook binnen de EU moeten hebben (waar aanwezig natuurlijk).

Graag jullie reactie.
De acm is een lachertje het belang van de consument lijkt lager te liggen dan het belang van de ondernemers.
En het hele Europa verhaal is een lachertje, koop maar eens een auto in spanje en neem die maar mee naar huis.

Terug naar het onderwerp de acm kan dit wel stellen maar die hoeven de rekening niet te betalen voor toegang tot een anders netwerk. En de buitenlandse netwerken moeten ook meewerken in het verlenen van de toegang. Het ligt niet alleen aan Telfort.
Mensa

Het staat al sinds 2017 op onze takenlijst: zo lang moeten we er al iets mee. Dat betekent niet dat we er al zo lang mee bezig zijn om het voor elkaar te krijgen. Sorry als we die indruk hebben gewekt!

We streven inderdaad naar 2018.

Mij gaat het dus erom dat er nu totaal geen 4G is in het buitenland.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Michal, als er meer bekend is over het aanbieden van 4G in het buitenland, dan zullen wij dit gelijk doorgeven. Op dit moment is er nog niets over bekend.

Mymark, voor zover mij bekend is leveren providers 2G, 3G en 4G naast elkaar en sluit het ene het andere nog niet uit. Jij geeft aan dat andere landen 3G uitfaseren, daar kan ik nergens informatie over vinden. Kan je mij vertellen waar je dit hebt gevonden?
Niet te geloven, sinds vandaag (26.09.2018) is er 4G in Duitsland.

Het heeft veel te lang geduurd, maar goed het is er.

Netwerk: O2.de
Type: 4G
Roaming: Ja

Reputatie 1
VRIM, er word tegenwordig al twee jaar verteld, "er is op dit moment niets bekend over 4G in het buitenland,

Warom bij telfort zo een domme beperking gemaakt word, geen idee. Inmidels ken ik geen provider die zo domme beperkingen doen met die 4G.

Moeten ze gewoon zelfs weten wat ze doen.
Reputatie 8
Badge +17

Het ligt misschien dat 3G een andere technologie is dan 4G maar als 3G al niet voldoende werkt bij Telfort,
hoe zal het dan gaan met 4G?

4G is een ander netwerk met andere technologie en andere frequenties. Niet te vergelijken met 3G. Om nu zo'n vergelijking te maken is een stap te ver...
Omdat 3G afgebouwd wordt (of waarvan de frequenties gebruikt worden om 4G uit te bouwen) blijft er steeds "minder" dekking voor 3G over. En dat zien "we" (de klanten van Telfort) dus terug in de slechte verbinding. Al jaren, dus! Als (of eigenlijk: wanneer) Telfort 4G gaat bieden in het buitenland dan zal je van de afbouw van de 3G netwerken geen last meer hebben.

Reageer