beantwoord

Biedt Telfort 4G in het buitenland aan?

• 5 oktober 2017
  • 83 reacties
  • 9654 keer bekeken

Toon het eerste bericht

83 reacties

Reputatie 1
Zt hier ij PL, op.een dorpje, aleen 2 streepjes 3G, maar internet is erg traag (duurt echt paar min tot een pagina word geladen) of er komt gewoon een meldeling geen verbinding.

Met een netherlands t-mobile sim, helemaal geen probleem, 1 streep 4g ontvang, maar paginas en internet werkt alsnog (met een slechtere ontvang) nog steeds gewoon internet, en ook nog snell genoeg.

4G is gewoon veel beter als die ontvang niet hellemaal goed is dan 3G (hspa+)

Warom deze zo lang duurd geen idee andere providers (ook mvno providers) hebben al lang 4ag overal. zeker wet ik, als miin kontrakt aflopt en nog steees gen 4G beschikbaar is ben ik weg. Elke keer een drama op vakantie met internet.aleen als 3g volle ontvang heeft werkt dit goed voor de rest een drama.
Reputatie 3
VRIM, er word tegenwordig al twee jaar verteld, "er is op dit moment niets bekend over 4G in het buitenland,

Warom bij telfort zo een domme beperking gemaakt word, geen idee. Inmidels ken ik geen provider die zo domme beperkingen doen met die 4G.

Moeten ze gewoon zelfs weten wat ze doen.

Beste @Michal Ochodlo,

Bedankt voor je reactie. Je bent uiteraard niet de enige. Ik heb een verwijzing naar jouw reactie opgenomen in het verzameltopic https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299/index23.html#post636568, zodat we het overzicht behouden.
@Bart - Telfort

Mijn vraag was:
https://

En je reactie is:
https://

Mag ik uit het feit dat je geen enkele moeite doet om mijn vraag te beantwoorden, opmaken dat Telfort weet dat ze de regels overtreden? Of kun je alsnog inhoudelijk op mijn vraag reageren?
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Spargo, ik begrijp dat je graag een antwoord wilt. Excuses. Wat het geval is, is dat wij geen 4G of 3G aanbieden, dit is namelijk een technologie. Het geen wat wij aanbieden is internet. Dit kan kan via verschillende technologieën waarbij het ene inderdaad wat andere snelheden heeft dan het andere. Dat is erg spijtig natuurlijk, er wordt in ieder geval gekeken om dit jaar nog 4G te introduceren.
Reputatie 3
Hoi Spargo, ik begrijp dat je graag een antwoord wilt. Excuses. Wat het geval is, is dat wij geen 4G of 3G aanbieden, dit is namelijk een technologie. Het geen wat wij aanbieden is internet. Dit kan kan via verschillende technologieën waarbij het ene inderdaad wat andere snelheden heeft dan het andere. Dat is erg spijtig natuurlijk, er wordt in ieder geval gekeken om dit jaar nog 4G te introduceren.

@Bart - Telfort,

Met alle respect, maar als je klanten weg wilt jagen moet je vooral op deze manier antwoorden. Dit antwoord getuigt niet van inlevingsvermogen voor de klant. Ik boek een ticket voor Athene bij de KLM en de KLM rijdt op Schiphol een paard en wagen voor, onder de mededeling dat dit ook vervoer is.

Telfort biedt geen technologie aan, maar “internetten zonder zorgen zoals je thuis gewend bent”, Daar is echter al heel erg lang geen sprake van bij Telfort in het buitenland. Ik kan me goed voorstellen dan @Spargo zich niet serieus genomen voelt.
Reputatie 8
Badge +12
@Mensa, Ik begrijp dat het niet het antwoord is dat je zou willen hebben. Ik wilde het graag gedetailleerd uitleggen. Dit valt niet helemaal goed, dit is niet mijn bedoeling geweest. Excuses hiervoor. Ik probeer zo goed mogelijk helpen. Het antwoord wat je zou willen horen kan ik je op dit moment nog niet geven, hoe graag ik ook wil.
Reputatie 8
Badge +18
Op het forum is er door de communicatie manager geschreven dat 4G in 2018 ook beschikbaar komt in het buitenland
Reputatie 3
Zeker, @jimny, de toezegging is "streefdatum voor 4G in het buitenland is 2018, en wel zo snel mogelijk". Deze toezegging is een tot twee maanden geleden door diverse moderators gedaan en is meer dan eens op het forum te vinden.

Gezien sommige antwoorden van de huidige moderators van het forum is men niet van deze toezegging op de hoogte. Het is treurig.

Overigens is het maar de vraag of we hier iets mee opschieten. Zoals je zelf aantoont hebben wij als Telfort klanten soms 3G in het buitenland, maar zelfs als het signaal volle bak is, is de snelheid dramatisch. Als we zo meteen 4G hebben en Telfort knijpt weer af, dan blijft het een drama.

Ais dat gebeurt, dan is er maar één optie over: weg bij Telfort, weg bij KPN. En wel naar T-Mobile of Vodafone of een van de providers die met hen meeliften.
Ik heb sinds 1 november 2017 een Telfort mobiel abonnement en daarmee ben ik nu twee keer in het buitenland geweest met vakantie. Het viel me toen op dat ik nooit een 4G verbinding kreeg en nu ik hier zo op het forum kijk, blijkt dat ik niet de enige ben.
Ik ben bij Telfort Mobiel gekomen omdat ik al jaren een internet abonnement bij Telfort thuis heb en daar ben ik altijd zeer tevreden over geweest. Het mobiele abonnement is ook goed in het binnenland. Maar ik ben totaal niet tevreden over het buitenland abonnement. Dit topic is er al een hele tijd en ik krijg niet de indruk dat er een echte planning bestaat voor het invoeren/activeren van 4G in het buitenland. Mijn abonnement loopt tot december 2019, maar als tegen die tijd geen verbetering is gekomen, dan zie ik mij genoodzaakt om afscheid te nemen van Telfort.
Q@huberto
Het viel me toen op dat ik nooit een 4G verbinding kreeg en nu ik hier zo op het forum kijk, blijkt dat ik niet de enige ben.
Sterker nog, niemand heeft 4G in het buitenland. Telfort biedt dat namelijk niet aan.

Mijn abonnement loopt tot december 2019, maar als tegen die tijd geen verbetering is gekomen, dan zie ik mij genoodzaakt om afscheid te nemen van Telfort.
Ik mag toch hopen, en ga er ook van uit, dat over 1,5 jaar alle problemen in het buitenland zijn opgelost.
Reputatie 8
Badge +18
De commity manager Jurgen van Telfort heeft in een topic toegezegd dat 4G in 2018 ook in buitenland beschikbaarkomt echter de juiste datum is nog niet bekend gemaakt

Maar Telfort biedt zeker wel, volgens de website 4G aan in Nederland.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mobiel/abonnementen.htm
(Ik wilde net een screenshot plaatsen maar dit ging dus niet.)
Het is ook maar net hoe je iets uitlegt of interrumpeert..

Als ik dit betrek op dit stukje topic, biedt Telfort, zoals ik het hier lees, zelfs geen 3G in het buitenland.

Er zijn inderdaad, net wat jimny schrijft, meerdere toezeggingen gedaan dat 4G dit jaar,
uitgerold ging worden in het buitenland.

Het ligt misschien dat 3G een andere technologie is dan 4G maar als 3G al niet voldoende werkt bij Telfort,
hoe zal het dan gaan met 4G?

Het is ook maar net bij wie Telfort contracten heeft afgesloten lijkt mij.
Telfort is een budgetprovider (?) en biedt geen 4G aan in het buitenland.
Ben, is met simonly goedkoper dan Telfort en biedt dit wel aan.

Beste Telfort,

Fijn om te lezen dat er toegang tot het 4G netwerk aan zit te komen voor alle Telfort klanten, maar zeer frustrerend dat jullie geen datum willen noemen.

Maar ik heb nog wel een vraag m.b.t. die situatie. Wat is jullie juridische redenering dat jullie je klanten de toegang tot een 4G netwerk binnen de EU mogen onthouden? Ik citeer van de site van de ACM m.b.t. roaming like home regels: "Het uitgangspunt van deze nieuwe roamingregels is dat houders van een mobiele telefoon binnen de Europese Unie hun binnenlandse bundel op dezelfde manier in het buitenland mogen gebruiken als in het binnenland." Op dezelfde wijze, dus ik heb binnen NL toegang tot het 4G netwerk, dus ik zou dat ook binnen de EU moeten hebben (waar aanwezig natuurlijk).

Graag jullie reactie.

@Spargo
Het roaming like at home heeft opzich niets met 3G of 4G te maken het heeft alleen betrekking tot de kosten binnen de EU. Of je nu prepaid hebt of SIM only, de kosten binnen de EU zijn hetzelfde als in Nederland bij roaming.

In EU.
Prepaid kosten per minuut zijn hetzelfde als in Nederland. Heb je bijvoorbeeld een internetbundel gaat gebruik uit je bundel.
Sim only, de bundels worden gebruikt als in Nederland.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/klachten-telecom/roaming-mobiel-bellen-smsen-en-internetten-in-het-buitenland-

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_nl.htm
Als je het aanbieden van.....2G, 3G en 4G zuiver bekijkt dan hebben de 2 dochters van KPN dus Telfort en het andere zusje geen eigen netwerk. Ze maken gebruik van het KPN netwerk - is bij iedereen bekend neem ik aan.

Bij het roamen wordt gastgebruik gemaakt van het buitenlands netwerk dus afspraken die er zijn zijn bepalend. Daarmee hangt ook samen of er 4G mogelijk is of zal zijn.

Maar wat echt bepalend is is hoe goed de dekking en/of het netwerk is en die is niet overal in de wereld zo goed als in Nederland.

Leuker kan ik het niet maken, wel moeilijker.:-P
Uiteraard is het bekend dat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk.
Ben maakt gebruik van T Mobile.

(Is er ergens een overzicht op de website met welke provider in het buitenland het beste resultaat hebt?)

Dit is nu precies wat ik bedoelde: Bij het roamen wordt gastgebruik gemaakt van het buitenlands netwerk dus afspraken die er zijn zijn bepalend. Daarmee hangt ook samen of er 4G mogelijk is of zal zijn.

Met: Het is ook maar net bij wie Telfort contracten heeft afgesloten lijkt mij.

Het ligt niet alleen aan de dekking maar het is ook een centenkwestie.

Hier bij Telfort is men nog bezig met 4G in het buitenland.
In andere landen is er al vanaf 5G.
Tja, en dan hebben we het nog niet over, laat ik het zo formuleren 😁 de rode duivels.😉😀 Zij hebben, ik heb even mijn Sherlock Holmes, speciaal paerdjuhs speurneus opgezet😂 een eigen buitenlands netwerk.🙂
Reputatie 8
Badge +17
Tja, en dan hebben we het nog niet over, laat ik het zo formuleren 😁 de rode duivels.😉😀 Zij hebben, ik heb even mijn Sherlock Holmes, speciaal paerdjuhs speurneus opgezet😂 een eigen buitenlands netwerk.🙂
Uhm, wat?!?
Ho wacht ff paerdjuh maakt een fout, thnx Kees-Jan, Voda zit wel in het buitenland bijvoorbeeld Voda Portugal, maar maakt daar ook gebruik van het lokale netwerk. Miin excuses voor de fout.🙂

Wanneer je googled op Voda Portugal kom je uit op de Portugese Voda site. Probeer dat maar eens op Telfort.😎
In andere landen is er al vanaf 5G.

Dat valt nog wel mee of tegen net hoe je het bekijkt het is meer dat er tot 5g beschikbaar is.
Zuidkorea heeft het al sinds de winterspelen.
https://www.japantimes.co.jp/news/2018/02/13/business/tech/5g-super-speed-makes-worldwide-debut-winter-olympics/

Verder zal het wereldwijd tot 2020 of langer duren voor het echt volledig is uitgerold enkele andere landen is 5G sinds dit jaar ook beschikbaar in Qatar volgens dit artikel sinds 2016
https://www.lifewire.com/5g-availability-world-4156244

Ik heb wat fora van buitenlandse providers proberen te lezen wat ik daar zo vind hebben duitsers in Nederland beter 4g bereik dan in duitsland zelf.
Hier een dekkingskaart wereldwijd lijkt erop dat de 4G/ LTE dekking bijna nergens zo goed is als in ons kikkerlandje en zelfs hier is de dekking door diverse invloeden niet 100%

http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=2008&org_id=2076&cid=15

Kijk ik specifiek bij Telecom.de lijkt op die kaart de dekking ook vrij goed te zijn
https://www.telekom.de/start/netzausbau
In dit topic staat, volgens mij, dat Telfort er naar streeft om dit jaar 4G aan te kunnen bieden,
in het buitenland

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/biedt-telfort-4g-in-het-buitenland-aan-71629/index2.html

Dit is wat ik gevonden heb over 5G

https://en.wikipedia.org/wiki/5G

Ik dacht gelezen te hebben dat Amerika en Engeland al 5G hadden.
Maar er staat trials bij.

Neemt niet weg dat heel veel landen wel 4G hebben en Telfort nog fouten heeft met 3G
en de uitrol voor 4G nog gerealiseerd moet worden.
In dit topic staat, volgens mij, dat Telfort er naar streeft om dit jaar 4G aan te kunnen bieden,
in het buitenland

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/biedt-telfort-4g-in-het-buitenland-aan-71629/index2.html

Dit is wat ik gevonden heb over 5G

https://en.wikipedia.org/wiki/5G

Ik dacht gelezen te hebben dat Amerika en Engeland al 5G hadden.
Maar er staat trials bij.

Neemt niet weg dat heel veel landen wel 4G hebben en Telfort nog fouten heeft met 3G
en de uitrol voor 4G nog gerealiseerd moet worden.

Ik ben bang dat je nu een aantal dingen doorelkaar haalt.

Ja veel zo niet alle landen hebben providers die 4G aanbieden, de uitrol van 4G (in het buitenland) komt er niet in die zin geen eigen zendmasten, maar onderhandelingen met andere providers zodat van de aanwezige 4G netwerken gebruik gemaakt kan worden.

Daar speelt dus ook de dekking van de netwerken in die landen zelf mee zoals Friesian heeft uitgelegd.

De fouten zitten of zaten in de simkaarten die waarom dan ook in het buitenland geen goede verbinding konden / kunnen krijgen.
Mensa

Het staat al sinds 2017 op onze takenlijst: zo lang moeten we er al iets mee. Dat betekent niet dat we er al zo lang mee bezig zijn om het voor elkaar te krijgen. Sorry als we die indruk hebben gewekt!

We streven inderdaad naar 2018.

Mij gaat het dus erom dat er nu totaal geen 4G is in het buitenland.
Dat klopt, maar dat houd in contracten afsluiten met providers in die landen geen eigen netwerk. Er is wel 4G in het buitenland maar klanten van Telfort kunnen daar geen gebruik van maken.
Reputatie 8
Badge +17

Het ligt misschien dat 3G een andere technologie is dan 4G maar als 3G al niet voldoende werkt bij Telfort,
hoe zal het dan gaan met 4G?

4G is een ander netwerk met andere technologie en andere frequenties. Niet te vergelijken met 3G. Om nu zo'n vergelijking te maken is een stap te ver...
Omdat 3G afgebouwd wordt (of waarvan de frequenties gebruikt worden om 4G uit te bouwen) blijft er steeds "minder" dekking voor 3G over. En dat zien "we" (de klanten van Telfort) dus terug in de slechte verbinding. Al jaren, dus! Als (of eigenlijk: wanneer) Telfort 4G gaat bieden in het buitenland dan zal je van de afbouw van de 3G netwerken geen last meer hebben.
En behalve dat, Kees-Jan, verwacht ik ook - is meer dan logisch - dat heel veel kleine gebruikers, prepaid, door deze ombouw een andere telefoon nodig zullen gaan hebben.

Eerst heeft, niet alleen, KPN nog steeds aangegeven dat prepaid niet hoger gaat dan 3G. Ook wat informatievoorziening zal nog het 1 en ander moeten worden aangepast behalve het netwerk. Nog maar te zwijgen over VoLTE.

Reageer