beantwoord

Bellen vanuit Nederland naar het buitenland

• 14 januari 2020
  • 5 reacties
  • 354 keer bekeken

Reputatie 1

ik heb reeds eerder gemeld (december 2019)  dat er kosten berekend zijn aan mij, voor bellen naar een Belgisch mobielnummer. Dit zou toch onder mijn bundel vallen? Het betreft de maanden november en december 2019. Er staat letterlijk in mijn abonnement op de Telfort app:  binnen de EU bel,sms en internet je vanuit deze bundels. Waarom worden de kosten dan toch doorberekend? Ik hoor het graag van jullie.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door GJC 14 januari 2020, 11:14

Enige logische reden is dat je vanuit Nederland (of preciezer: verbonden met een Nederlandse provider) naar een buitenlands nummer hebt gebeld. Dit valt niet onder je bundel.

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Enige logische reden is dat je vanuit Nederland (of preciezer: verbonden met een Nederlandse provider) naar een buitenlands nummer hebt gebeld. Dit valt niet onder je bundel.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @jeanmestreech, welkom hier op ons Forum. 

Ik heb even meegekeken. Ik zie inderdaad dat je kosten hebt gemaakt voor het bellen naar het buitenland. GJC geeft het precieze antwoord al. Dat is precies hoe het zit. Alle informatie hierover vind je onze buitenland pagina.  

Bellen naar zone 1

Dienst Kosten (per minuut)
Bellen naar vaste en mobiele nummers 0,230

Vanuit een andere zone1 land naar een ander land of naar bellen gaat weer wel uit de bundel.

Bellen en gebeld worden in zone 1

Dienst Kosten (per minuut)
Bellen naar Nederland Uit bundel
Gebeld worden € 0,000
Ontvangen van voicemail € 0,000
Afluisteren van voicemail Uit bundel
Bellen naar klantenservice Uit bundel
Bellen naar zone 1 (EU landen) Uit bundel
Bellen naar zone 2 € 1,525
Bellen naar zone 3 € 1,982
Bellen naar zone 4, 5, 6 en 7 € 2,236

Het is mij niet duidelijk waarom Telford kosten, € 0,230 per minuut, rekent als ik bel vanuit Nederland naar een vast of  mobiel nummer  in Frankrijk en als ik het goed begrijp geen kosten rekent als  ik niet vanuit Nederland maar wel vanuit een zone 1 land bel naar Frankrijk.

Reputatie 8
Badge +12

Dit is iets wat zo is afgesproken. In het buitenland is het zo dat je alles moet kunnen bellen en moet kunnen internetten, hebben ze in Europa afgesproken. Is in heel Europa hetzelfde. 

Reageer