Bellen in denemarken

• 20 juli 2013
  • 3 reacties
  • 2378 keer bekeken

Badge
Ik was via Duitsland op vakantie in denemarken. Kort na aankomst had ik nog netwerk, waardoor ik kon bellen e.d en ook info sms'jes van Telfort heb ontvangen. Snel daarna had ik 'geen netwerk' en dit is de hele vakantie zo gebleven. Mijn medereisgenoten die gebruik maken van andere providers; hi, tmobile en Vodafone, hadden bijna continu wel bereik. Handmatig selecteren, resetten enz. Hebben niets uitgehaald. Steeds kwam er een melding dat het gekozen netwerk niet langer beschikbaar was oid. Pas terug in nl was er weer bereik.
Hoe kwam dit, hoe voorkom ik dit?

3 reacties

Badge
Dat kon helaas niet, omdat we niets bij ons hadden om de simkaart uit de iPhone te verwijderen. Wel hebben we de instellingen vergeleken met een andere aanwezige iPhone. De instellingen kwamen precies overeen.
Ik kan niet geblokkeerd zijn voor buitenland bellen ofzo? Dat leek de enige mogelijkheid, tenzij Telfort geen contract heeft met een van de drie/vier aanbieders waarbij de anderen constant wel bereik hadden.
Badge +2
@Nienkec6,

Welkom op het forum!

Balen dat je geen gebruik van jouw mobiel hebt kunnen maken in Denemarken. Zoals Koffiemok aangeeft kun je, mocht je in de toekomst opnieuw dit probleem in het buitenland hebben, bellen met onze klantenservice. Vanuit het buitenland zijn zij bereikbaar op telefoonnummer +31206976337. Graag bekijk ik voor jou of er blokkades actief zijn op de netwerkinstellingen. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar maken.

Daphne
Reputatie 8
Badge +15
Heb je ook jouw simkaart in een toestel van 1 van je reisgenoten geprobeerd?

Als je dit soort problemen ervaart in het buitenland dan kun je het beste vanuit het buitenland contact opnemen met de klantenservice. Zolang je nog in het buitenland bevind kan er namelijk nog een onderzoek opgestart worden als het niet aan de instellingen ligt.

Reageer