beantwoord

Bellen/gebeld worden in buitenland lukt niet

• 14 mei 2018
  • 3 reacties
  • 645 keer bekeken

Reputatie 1
Zowel met mijn vorige toestel (Samsung S4) als met mijn huidige toestel LG Nexus 5X kan ik niet in het buitenland bellen of gebeld worden. Mijn echtgenoot heeft tevens een Telfort abonnement en een identiek toestel. De instellingen zijn volledig identiek: Roaming staat aan, bij geavanceerd is aangegeven: voorkeur voor 4G netwerk en daarna: automatische selectie. Vorige week in Londen en niets lukte. Toestel uitgezet en opnieuw opgestart, zonder resultaat. Dit is overigens de zoveelste vakantie dat ik niets met mijn mobiel in het buitenland kan doen. (vorig jaar in Duitsland en Oostenrijk ook niets)
icon

Beste antwoord door Deborah 17 mei 2018, 16:30

Hi mariskahabraken, welkom op het forum! Wat vervelend dat je al zo lang in het buitenland geen verbinding kan maken. Op afstand zie ik een blokkade op uitgaande internationale gesprekken. Vermoedelijk zorgt deze blokkade ervoor dat je geen verbinding kan maken in het buitenland. Zojuist heb ik deze blokkade uitgezet. Wanneer ben je weer in het buitenland? Dan kun je testen of dit heeft geholpen. Als je dan nog vragen hebt, dan kun je die het beste stellen als je in het buitenland bent. Dan kunnen we direct een oplossing testen.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hi mariskahabraken, welkom op het forum! Wat vervelend dat je al zo lang in het buitenland geen verbinding kan maken. Op afstand zie ik een blokkade op uitgaande internationale gesprekken. Vermoedelijk zorgt deze blokkade ervoor dat je geen verbinding kan maken in het buitenland. Zojuist heb ik deze blokkade uitgezet. Wanneer ben je weer in het buitenland? Dan kun je testen of dit heeft geholpen. Als je dan nog vragen hebt, dan kun je die het beste stellen als je in het buitenland bent. Dan kunnen we direct een oplossing testen.
Reputatie 1
Hi Deborah, hartelijk dank voor je reactie. Ik was me niet bewust van een blokkade, dus dank dat je die ongedaan hebt gemaakt. Het gaat weer een paar weken duren voordat ik weer in het buitenland ben. Ik hoop dat dit de oplossing van het probleem is, zoniet dan testen we het even. Met vr.gr. Mariska.
Reputatie 4
Badge +10
Hi Mariska, oke dan hoor ik het van je 😳! Ik markeer (voorlopig) mijn reactie als antwoord.

Reageer