beantwoord

Bellen en ontvangst in Northwest Territory, Canada

• 15 juli 2019
  • 6 reacties
  • 169 keer bekeken

Goededag,
ik zit voor twee maanden in Yellowknife NT, Canada. Ik dacht met mijn LG Leon hier makkelijk een netwerk te kunnen kiezen maar dat lukt niet. Toen ik nog in Toronto was voor overstap kon ik daar wel netwerk krijgen via Rogers.
Rogers heeft weerom geen dekking binnen de northwestern territories, zoals hier te zien is:
https://www.whistleout.ca/CellPhones/Guides/Best-Cell-Phone-Coverage-in-Northwest .

Bell en Telus hebben daar wel dekking. Maar als ik mijn telefoon naar netwerken zoek krijg ik slechts een te zien waarmee verbinden niet lukt: "302480". Geen flauwe idee wat dat betekent.
Dit zijn de specificaties van mijn toestel:
GSM frequentiebanden (2G): 850 / 900 / 1800 / 1900
3G frequentiebanden (MHz): 900 / 1900 / 2100
Iemand een idee?
Groeten
Moritz
icon

Beste antwoord door moritz_g 17 juli 2019, 19:29

Dag Bart,
er zijn veel providers maar in principe maar 3 netwerken die gebruikt worden. Bell en Telus werken hier, Rogers niet. Ondertussen heb ik geprobeerd om mijn simkaart bij iemands anders smartphone in te doen. Daar werkt die prima. Mijn telefoon is kennelijk de bosdoener. Ik zou dus een nieuwe toestel hier kunnen aanschaffen maar dat vind ik eerder een pijnlijke noodoplossing dan hoe het zou moeten.
Kunnen jullie achterhalen waarom mijn telefoon dan hier niet werkt? Het is dan misschien niet het nieuwste model maar 3g netwerken zouden geen probleem moeten zijn.
En de dekking van de twee providers die hier gebruikt word is prima omdat Yellowknife bekend is voor goede dekking binnen de Northwestern territories. Dus daar ligt het zeker niet aan.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @moritz_g, welkom bij ons op het Forum. Canada dus, gaaf zeg.

Nu kun je alleen geen verbinding krijgen met jouw toestel. Gebruik je hiervoor onze simkaart of een lokale simkaart? Ik vermoed het laatste, maar ik weet het niet zeker. Dat is in ieder geval wel de verstandigste optie als je voor lange tijd buiten Europa bent. Dit vanwege de kosten, alles is buiten de bundel namelijk zoals je op deze pagina kan lezen.

In ieder geval, heb je het toestel al uit en weer aangezet en vervolgens handmatig voor de netwerken gekozen?
Dag Bart,
dank voor je vriendelijke reactie. Het gaat om mijn telfort simkaart. Er zijn twee redenen daarvoor
1) canadeese simkaarten die ik tot nu toe gebruikt heb werken niet op mijn telefoon. Geen ontvangst.
2) voor internetbankieren heb ik sms ontvangst nodig om mijn tan's te ontvangen. Heel vervelend want nu kan ik dus niet mijn huur betalen en ik zit hier nog 2 maanden.

Vanzelfsprekend heb ik em al opnieuw gestart en handmatig op zoek gegaan naar netwerken. Geen succes.
Reputatie 8
Badge +12
Aha op die manier. Nu heb ik hem duidelijk. Je kan dus met onze simkaart geen bereik krijgen.

Bell en Telus zouden netwerk moeten hebben, maar dat is ook niet het geval. Kies je automatisch een netwerk? Dan zou deze het sterkste moeten pakken. Anders handmatig kiezen en daarna het toestel uit en weer aan zet?

Bragg, Freedom, Rogers, Sasktel, Sierra of Videotron hebben geen bereik? Het blijft wel lastig voor mij. Dit omdat ik verder geen inzicht heb in de dekking van de Canadese providers. Dit zouden wel de providers moeten zijn waarmee je verbinding zou moeten kunnen krijgen.

Ik zat nog te denken aan een nieuwe simkaart, maar dat is niet nodig, deze is net nieuw. Dat zal dus ook geen verbetering geven.
Dag Bart,
er zijn veel providers maar in principe maar 3 netwerken die gebruikt worden. Bell en Telus werken hier, Rogers niet. Ondertussen heb ik geprobeerd om mijn simkaart bij iemands anders smartphone in te doen. Daar werkt die prima. Mijn telefoon is kennelijk de bosdoener. Ik zou dus een nieuwe toestel hier kunnen aanschaffen maar dat vind ik eerder een pijnlijke noodoplossing dan hoe het zou moeten.
Kunnen jullie achterhalen waarom mijn telefoon dan hier niet werkt? Het is dan misschien niet het nieuwste model maar 3g netwerken zouden geen probleem moeten zijn.
En de dekking van de twee providers die hier gebruikt word is prima omdat Yellowknife bekend is voor goede dekking binnen de Northwestern territories. Dus daar ligt het zeker niet aan.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @moritz_g , misschien worden er in Canada andere frequenties gebruikt dan jouw toestel aan kan.
Dan is het te verklaren dat jouw sim in een Canadees toestel het wel doet.
Reputatie 8
Badge +12
Aha, je hebt dus gevonden waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Het is jouw toestel. 😞 Het zou inderdaad kunnen dat de Canadese providers frequenties gebruiken die jouw toestel niet ondersteunt. Ik heb zo echter geen idee welke frequenties dat zijn, Je zou dat na kunnen vragen bij de Canadese providers. Ik kan je hier zo niet verder bij helpen. Want als de simkaart in een ander toestel wel werkt gaat alles aan onze kant helemaal goed.

Reageer