beantwoord

Altijd slechte of geen ontvangst in het buitenland

• 25 mei 2018
  • 44 reacties
  • 2060 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

44 reacties

hoi Jurgen,
Eigenlijk met verbazing je reactie gelezen.
Heb een bundel bij Telfort, welke ook te gebruiken is in Europa.
Je schrijft:

Als je dit jaar naar het buitenland gaat, zou ik er gewoon rekening mee houden dat je op zoek moet naar alternatieve oplossingen voor (snel) internet op je mobiel.

??????????????

Sorry waar slaat dat op??

Je hebt een bundel, maar je kan er niet of nauwelijks gebruik van maken (meer dan 80% krijg je een E), dan neem je maar actie en kies een alternatief.

Nogmaals sorry, wat een GEWELDIGE oplossing voor het “probleem” van niet je bundel kunnen gebruiken
Badge +13
Je kunt met Telfort inderdaad gebruik van maken van mobiel internet in het buitenland, maar er is soms slechte en soms helemaal geen dekking op de overige banden (Edge tot en met 3G). Helaas kunnen we geen betere 3G-dekking in het buitenland afdwingen. We kunnen het alleen aankaarten bij de buitenlandse providers, wat @Rozemarijn - Telfort eerder in dit topic heeft aangegeven.

Verder kunnen we niets anders dan alternatieve oplossingen aandragen:
-> Een lokale prepaid simkaart aanschaffen met 4G internet. Deze zijn bijvoorbeeld te vinden op vliegvelden.
-> Waar mogelijk, kun je gebruik maken van Wifi Hotspots.

Vind ik het een goed verhaal? Zeker niet. Ik kan alleen geen ijzer met handen breken. Het enige wat ik kan, is eerlijk en helder zijn en met jullie meedenken.
Zoals eerder aangegeven en te omschrijven als

TE GEK VOOR WOORDEN

Je koopt een dienst, maar ervan gebruik maken ho maar.

Ga stoppen met nog dingen te schrijven, want ik ben helemaal klaar met de uitkomst van zeer slechte dienstverlening waar WEL voor betaald word.

Zodra m’n Abb op te zeggen is ben ik idg weg bij Telfort, zowel met m’n telf Abb alsmede m’n glasvezel pakket.

Wil geen onderdeel uitmaken
(Lees klant blijven) bij een dienstverlener, die wel wil cashen en niet leverd.

Zeker het verhaal:

“ dan koop maar een simkaart van onze concurrent of ga op WiFi zitten doet echt de deur dicht!!!!”
Reputatie 3
Inmiddels mag ik me ervaringsdeskundige noemen. Na jarenlang T-mobile te hebben gehad ben ik overstag gegaan voor Telfort. Waarom? Financiële voordeel en thuis ook alles van Telfort. Maar daar houdt het ook mee op. Ik rij wekelijks van noord naar zuid Europa en oost naar west als vrachtwagenchauffeur en kan alleen maar concluderen dat het internet aldaar gewoon bagger is. Tuurlijk kan men weten dat er geen 4g bij Telfort is (vooralsnog in het buitenland) maar als ik al 3g heb kan het bij lange na niet tippen aan de de 3g die ik van T-Mobile ontving. En ja nogmaals de kosten liggen ook lager maar daar zit de kneep ook in. Men koopt op goedkoper roaming in en betaalt de prijs ervoor met de opmerkingen en ervaringen van de klanten. Ik heb in een grijs verleden ook choozze geprobeerd. Dit was zelfde laken en pak. Onbeperkt internet aanbieden maar zodanig dat je er niets aan hebt omdat ze op een roaming van elephant zaten. En ik kan zeggen dit tipte aan het falen ervan aan dit van Telfort.
Voorstellen als zijnde oplossingen die geboden worden om middels extra kosten te maken om iets te hebben waarvoor ik bij Telfort al betaal vind ik kant noch wal raken en ook geen geboden oplossing.

Het is het kruideniersverhaal zoals hiervoor al benoemd niet meer en minder.

Persoonlijk blij dat ik als test een maandelijks abonnement heb genomen en snel weg kan van dit geheel.

Want als gezegd bij, ben, youphone Robin ,simpel ,T-mobile ,kpn en Vodafone hebben we wel fatsoenlijke 3g en 4g.... En ook enkele daarvan hebben scherpe aanbiedingen
En zo is het.

Ik helaas kan nu nog niet weg.

Zakkenvullers zijn het en blijkbaar iedereen (bijna) accepteert het.

Vaaaaaaag
Reputatie 3
Hallo @Jurgen - Telfort,
Gelukkig gaan er steeds meer mensen reageren en ageren. Moraal van het verhaal van de klagers is:
"Telfort mobiel internet is bagger in het buitenland, terwijl alle andere (ook budget) providers het wel op orde hebben".

In je post hier vlak boven geef je aan dat 4G buitenland onderdeel is van het wijzigen van jullie IT systemen. Als ik zie wát er aan basale zaken allemaal mis gaat op IT gebied bij Telfort na deze systeemwijziging (belminuten en data kloppen niet meer, de mijn Telfort omgeving werkt niet naar behoren), dan houd ik mijn hart vast.

Je was net ook weer even wat vager in wat je had toegezegd t.a.v. 4G. Ik herhaal nog even jouw eerdere statement waarin je wel een datum noemde. Het kwam hierop neer:
"4G buitenland komt eraan voor alle Telfort-klanten met als streefjaar 2018"
(streefjaar is géén garantie).

Overigens is het de vraag of dit de problemen in voldoende mate oplost. Zoals hierboven door ervaringsdeskundige @Diemsetoren opgemerkt is ook de 3G ervaring minder dan bij andere providers. Als Telfort voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten in de roaming contracten met buitenlandse providers, dan wordt het nooit wat. Winstmaximalisatie ten koste van de Telfort klanten.

Beste lezers: voer de druk op Telfort op, kom met eigen ervaringen. Als reactie op deze post of in een nieuw item. Zo ontstaat er vanzelf een "business case" voor Telfort: de schade door weglopende en/of niet-komende klanten wordt dan groter dan het kost om fatsoenlijke contracten voor 3G en 4G met buitenlandse providers af te sluiten. Dán gaat het Telfort-management wél snel acteren. Niet primair om ons als klanten beter te bedienen, maar om de winst op peil te houden.
Reputatie 2
@Jurgen - Telfort, wat ik mij nou afvraag: in meerdere topics, en ook hier weer, wordt genoemd dat 4G de oplossing zou zijn voor alle problemen met de verbinding in het buitenland. Ik heb hier toch grote twijfels bij: zit een (groot) deel van het probleem niet ook in het feit dat er slechts met een (zeer) beperkt aantal buitenlandse providers een contract is afgesloten? En dat in die contracten slechts minimale afspraken staan over de kwaliteit die buitenlandse providers moeten bieden? Die vraag heb ik eerder gesteld binnen dit topic, maar daar komt van de kant van Telfort geen reactie op. Als ik ergens ben waar de provider waarmee Telfort een contract heeft afgesloten geen dekking biedt en ik kan geen verbinding maken met andere providers die wel dekking bieden, gaat 4G daar niets aan veranderen.. Ik vind dat jullie veel te veel afschuiven op de "buitenlandse" providers, zonder hand in eigen boezem te steken.

En, met alle respect, de voorgestelde 'oplossingen' zijn natuurlijk geen oplossingen. Dat zou het pas zijn als Telfort de kosten voor een lokale prepaid simkaart binnen Europa zou vergoeden. En zelfs dat zou nog een zwaktebod zijn, maar al beter dan helemaal niets. Omdat Telfort zijn zaakjes niet op orde heeft, moeten klanten maar accepteren dat ze geen of nauwelijks verbinding hebben, of ze moeten kosten gaan maken voor een alternatief waar ze bij Telfort al voor betaald hebben. Van écht meedenken is dus geen sprake, althans, het is meedenken zonder dat er iets veranderd. Daar hebben we als klant helemaal, helemaal niets aan. En wat misschien nog wel het ergste is: bij alle andere Nederlandse providers speelt dit probleem niet, of in veel, veel mindere mate.

En als laatste: je stelt dat er soms slechte en soms helemaal geen dekking is. In mijn ogen bagatelliseer je het probleem daar mee, het doet geen recht aan de problemen die spelen. Ik zou je opmerking willen omdraaien: soms heb je wel een goede dekking, het merendeel van de tijd heb je slechte en regelmatig helemaal geen dekking in het buitenland.
Reputatie 3
Hoi @Rene154,
Treffend gezegd. Hoe meer ik over de antwoorden van de Telfort moderators in dit forum nadenk, des te moedelozer ik word.
Daarbij komt inderdaad wat jij zegt: Als we dadelijk afgeknepen 4G contracten van Telfort hebben in het buitenland, schieten we er niets mee op.

Ik ben bijna zover om mensen die overwegen naar Telfort over te stappen dit te ontraden als ze plannen hebben om ooit naar het buitenland gaan. Totdat Telfort dit aantoonbaar geregeld heeft.
Reputatie 2
Hoi @Rene154,
Treffend gezegd. Hoe meer ik over de antwoorden van de Telfort moderators in dit forum nadenk, des te moedelozer ik word.
Daarbij komt inderdaad wat jij zegt: Als we dadelijk afgeknepen 4G contracten van Telfort hebben in het buitenland, schieten we er niets mee op.

Ik ben bijna zover om mensen die overwegen naar Telfort over te stappen dit te ontraden als ze plannen hebben om ooit naar het buitenland gaan. Totdat Telfort dit aantoonbaar geregeld heeft.

Ha @Mensa, helemaal eens. Het is om moedeloos van te worden. Waarbij @Jurgen - Telfort en@Rozemarijn - Telfort het waarschijnlijk goed bedoelen, het wordt alleen maar duidelijker hoe weinig Telfort voor haar klanten wil betekenen. Hoe kan het ooit zo ver zijn gekomen dat Telfort haar klanten moet adviseren om in het buitenland een SIM-kaart van een concurrent aan te schaffen om een beetje fatsoenlijk je telefoon te kunnen gebruiken?
Reputatie 3
Hallo,

Ook ik ondervindt problemen met de bereikbaarheid binnen de EU en moet mij toch echt aansluiten met de mensen in dit topic. Ik heb te doen met de Moderators op dit forum die overduidelijk het beste voor hebben en willen helpen maar gewoonweg niks kunnen doen door de bizarre achterstand die Telfort heeft t.o.v. andere providers m.b.t. bereik en internet in het buitenland.

Als ik dan de volgende reactie lees dan schrik ik hier wel van:
"Jurgen - Telfort schreef:
Als er iets frustrerend is, is het wel de tekst ‘Coming soon …’. Maar dat is op dit moment het enige dat ik kan bieden. Als je dit jaar naar het buitenland gaat, zou ik er gewoon rekening mee houden dat je op zoek moet naar alternatieve oplossingen voor (snel) internet op je mobiel."

Dit is natuurlijk geen oplossing/optie. Wanneer ik naar het buitenland ga moet ik altijd bereikbaar zijn voor mijn collega's. Ik kan moeilijk een simkaart kopen in het buitenland en een nieuw nummer doorsturen naar 120+ collega's omdat ik een week of 2 in het buitenland zit en ik niet bereikbaar ben via mijn normale nummer, want het is niet alleen internet dat weg valt in mijn geval maar ook de 'normale' bereikbaarheid is belabberd. In Augustus ga ik op vakantie/naar een bruiloft in Kroatie. ik kan moeilijk even in Kroatie gaan testen of ik daar bereikbaar ben. Ik moet er gewoon van op aan kunnen dat ik bereikbaar ben, bereik heb en gebruik kan maken van internet....

Naast het feit dat het geen optie is, is het natuurlijk ook van de zotte. Bereikbaarheid/Internet etc binnen de EU is namelijk gewoon een onderdeel van het abonnement waar ook (indirect) voor betaald wordt. Dan het advies krijgen om een andere simkaart te kopen in het buitenland breekt bij mij dan ook de klomp (Figuurlijk natuurlijk 😛 ! ). De eerste 4G commerciële netwerken op de wereld zijn in werking gegaan in 2013. Het is inmiddels 2018 en er is blijkbaar nog steeds geen goede dekking bij Telfort omdat de IT systemen hier niet op zijn voorbereid. Wat is er de laatste 5+ jaren gedaan door Telfort? Andere providers hebben blijkbaar wel ingespeeld op 4G en het lijkt er op dat Telfort dit pas jaren later heeft geconstateerd. Ik hoop dat Telfort deze fout dan ook niet herhaald met 4.5g en mogelijk 5g.

Als laatste constateer ik dat het leuk en aardig is dat een 4g netwerk wordt uitgerold maar aangezien ik geen connectie krijg met 5 verschillende aanbieders in DE betwijfel ik ten zeerste dat 4g een oplossing zal bieden. Volgens mij mist telfort gewoonweg contracten met andere aanbieders. Ik heb op het forum al meerdere keren langs zien komen dat mensen vodafone als aanbieder zien maar hier niet naar kunnen connecten. Bij mij hetzelfde geval. Mogelijk is het handig om met vodafone in conclaaf te gaan m.b.t. roaming services???

Ik heb een tijd terug een ouder mobieltje gehad met een gratis choozze abonnement, met dit abonnement had ik in bijvoorbeeld in duitsland bij mijn werk locatie wel internet. Met telfort heb ik dat niet. Daarmee was mijn probleem redelijk opgelost, maar aangezien choozze er niet meer is en ik geen 2e abonnement wil aanschaffen voor fatsoenlijk internet blijft dit toch echt een doorn in het oog.
Reputatie 3
Badge +4
Hi allemaal,

Ik begrijp heel goed dat het ontzettend frustrerend is dat jullie zoveel problemen hebben met verbinding krijgen met buitenlandse netwerken. Nadat we mogelijke oorzaken hebben uitgesloten, zoals simkaarten, toestellen en het handmatig selecteren van het netwerk, moeten we gaan kijken naar tijdstippen en specifieke locaties. We willen hierin op het forum graag in meedenken en onderzoeken waar zaken moeten verbeteren. Daarnaast kunnen we vanaf het forum ook signalen verzamelen om verbetering waar te maken. Ik ga hier graag voor jullie mee aan de slag. Hiervoor heb ik nog wat vragen voor jullie.

@Diemsetoren, heb je nog een beeld bij welke providers zichtbaar waren in welke landen die je bezocht? Ik neem aan dat je over snelwegen rijdt en daar geen verbinding kunt maken, klopt dat? Zou je kunnen aangeven op welke snelwegen dit probleem voor komt? Ik lees niet heel duidelijk in je bericht met welke providers je een (matige) verbinding krijgt, zou je dit willen benoemen?

@Mensa in welke steden heb je dit probleem? Zou je de providers kunnen noemen die zichtbaar worden en waar je wel (zoals je aan geeft, matige) verbinding mee kunt maken? Om dit structurele probleem op te lossen, heb ik concrete voorbeelden van je nodig. Ik wil je namelijk heel graag helpen en met je meedenken.

@Theo v Zuiden, weet je nog op welke snelwegen en met welke provider je eventueel wel verbinding kon krijgen, maar wat te wensen over liet?

Ook zou ik jullie allemaal willen vragen of mede buitenlandbezoekers verbinden met een 3G-netwerk waar jullie geen verbinding mee kunnen maken? Welk netwerk is dat?

Ik hoor graag de details van jullie zodat we dit kunnen aankaarten en aanpakken.
@Rozemarijn - Telfort

Helaas geen dagboek bijgehouden voor jullie.

Als ik dat wel zou hebben gedaan zou ik er naast het autorijden er een dagtaak aan hebben gehad.

Als ik de revieuws lees en samenvoeg met mijn ervaring is het gewoon janken met de pet op.

Bovenstaand is natuurlijk allang bekend bij Telfort.

Zolang niet iedereen gaat mekkeren blijft men het gewoon sussen en hoopt men dat er geen of weinig mensen weggaan (Abb opzeggen).

Telfort bied een dienst aan, welke discutabel is:

IETS VERKOPEN TERWIJL HET NIKS IS

Wanprestatie
(mag dat wettelijk eigenlijk wel?)

Zeker met het verhaal erbij wat door Jürgen word gegeven

“Een lokale prepaid simkaart aanschaffen met 4G internet. Deze zijn bijvoorbeeld te vinden op vliegvelden.
-> Waar mogelijk, kun je gebruik maken van Wifi Hotspots.”

Alles de revue te hebben laten passeren ga ik als de tijd het toelaat, bovenstaande eens toetsen bij de Consumentenbond, en de toezichthouder, wellicht dat die helderheid kunnen verschaffen hoe te handelen:
- Telfort te gaan dwingen hun verkoop verhaal waar te maken
-beëindigen contract (heb ik het allerliefste)
Ben lang klant bij Telfort maar dit kan echt niet.
Zonde van m’n tijd en alle ergenis welke bovenstaande veroorzaakt.

Alvorens over te gaan tot actie @Rozemarijn - Telfort

Welk aanbod ga je nu concreet neerleggen

-leveren wat je als telecom provider toezegd (bereikbaarheid 3G)
-wij als Telfort stellen je zonder kosten direct op te kunnen zeggen
(mee te werken met overzetten met behoud nr naar andere provider).

Ben benieuwd naar je reactie
Reputatie 3
@Rozemarijn - Telfort

Helaas geen dagboek bijgehouden voor jullie.

Als ik dat wel zou hebben gedaan zou ik er naast het autorijden er een dagtaak aan hebben gehad.

Als ik de revieuws lees en samenvoeg met mijn ervaring is het gewoon janken met de pet op.

Bovenstaand is natuurlijk allang bekend bij Telfort.

Zolang niet iedereen gaat mekkeren blijft men het gewoon sussen en hoopt men dat er geen of weinig mensen weggaan (Abb opzeggen).

Telfort bied een dienst aan, welke discutabel is:

IETS VERKOPEN TERWIJL HET NIKS IS

Wanprestatie
(mag dat wettelijk eigenlijk wel?)

Zeker met het verhaal erbij wat door Jürgen word gegeven

“Een lokale prepaid simkaart aanschaffen met 4G internet. Deze zijn bijvoorbeeld te vinden op vliegvelden.
-> Waar mogelijk, kun je gebruik maken van Wifi Hotspots.”

Alles de revue te hebben laten passeren ga ik als de tijd het toelaat, bovenstaande eens toetsen bij de Consumentenbond, en de toezichthouder, wellicht dat die helderheid kunnen verschaffen hoe te handelen:
- Telfort te gaan dwingen hun verkoop verhaal waar te maken
-beëindigen contract (heb ik het allerliefste)
Ben lang klant bij Telfort maar dit kan echt niet.
Zonde van m’n tijd en alle ergenis welke bovenstaande veroorzaakt.

Alvorens over te gaan tot actie @Rozemarijn - Telfort

Welk aanbod ga je nu concreet neerleggen

-leveren wat je als telecom provider toezegd (bereikbaarheid 3G)
-wij als Telfort stellen je zonder kosten direct op te kunnen zeggen
(mee te werken met overzetten met behoud nr naar andere provider).

Ben benieuwd naar je reactie

Ik sluit me hier voor de volle 100% bij aan.. HET MAAKT NIET UIT WAAR JE BENT.... met alle aanbieders die ik kan kiezen in welk land dan ook tussen Zweden en Spanje en Engeland en Oostenrijk is gewoon de verbinding ruk in vergelijking met andere aanbieders. Namens de werkgever hebben we in al de genoemde landen kpn en daarmee nooit geen dekking verlies en op zijn minst 3g die 4x zo vlot is als die van jullie. Maar zeker op al HEEL veel plekken gewoon 4g... Ik rijd dubbelbemand en collega heeft Vodafone en ook daarin hetzelfde als KPN. Ikzelf als eerder gemeld hier of in andere topic jaren met t mobile gedaan en ook daar in al genoemde landen goede 3g en 4g dekking.

Nogmaals het heeft niets met wat de klant heeft aan materiaal te maken of waar deze zich bevindt. In Europa is het inmiddels een standaard dat je normaal internet hebt. En ik kan het weten daar ik toch al wat jaren wekelijks er rond rijd.

If you pay peanuts you get monkeys en het wordt eens tijd dat Telfort dit erkent.

Ik zie echt uit naar een ervarings cq vergelijkings enquête.
Reputatie 2
Ik las dat webcare graag voorbeelden wil hebben. Ik ben nu in Londen. Ik kan mij aanmelden op de netwerken van 3UK en soms o2 (laatste wordt ik steeds afgegooid en maar de helft van de keren op toegelaten).

Omdat 3UK geen 2g netwerk heeft en we als Telfort klant niet op 4G mogen verlies je vaak je netwerk. o2 heeft wel 2G en 3G maar die blokkeren me de helft van de tijd. Qua snelheden haal ik maximaal 1.5 Mbps up, op beide netwerken en haal meestal minder. Ik heb dit getest op Heathrow en in Soho. Het laden van Google maps is niet te doen. De website van Telfort laden kost meer dan een minuut.

In mijn andere simkaartslot zit een Spaanse prepaid kaart die ik heb gekocht omdat ik in Madrid dezelfde problemen had. Daarmee kan ik hier roamen op 4G via EE en haal ik snelheden boven de 15 Mbps.

Vorige maand in Madrid precies hetzelfde. De verbinding met Movistar was stabiel, maar maps laden kon niet.

Op de website van Telfort staat over internet in het buitenland: "Of je nu een ritje op de Rijn maakt, of naar een zonnige of winterse bestemming gaat, met onze abonnementen zit je wel goed. Ook in het buitenland gaat alles uit je bundel. Gewoon zoals je gewend bent in Nederland."

Dit is geen eerlijke boodschap. In het buitenland is navigatie niet te gebruiken. Zit je continu handmatig netwerken te kiezen en krijg je van Telfort webcare het advies om een lokale simkaart aan te schaffen.
Reputatie 2
Ik heb nu nog even gekeken. 0.48 Mbps via o2 op een open plek ik het centrum...
Reputatie 3
@onne81,
Heldere voorbeelden, en nog wel vanuit Londen. Ik ben benieuwd met welke verklaring webcare van Telfort nú weer komt. Wellicht de komende Brexit, of dat de UK een eiland is, of...

Ik hoop dat medewerkers van de afdeling roaming meelezen met al deze topics die over "Onacceptabele ontvangst in het buitenland gaan" en dit voor eens en altijd oplossen.

"Gewoon zoals je gewend bent in Nederland".
Inderdaad een misleidende boodschap. In Nederland is Telfort mobiel prima, in het buitenland doorgaans onwerkbaar slecht.
Wellicht hebben we hier iets aan:

Wat zijn uw rechten?
Ligt het probleem niet aan uw eigen apparatuur? Of aan een storing of slecht bereik? Dan moet u de aanbieder eerst de kans geven om een goede oplossing te bieden. Krijgt u geen goede oplossing binnen een redelijke termijn? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het abonnement beëindigt. U hoeft dan niets meer te betalen en de aanbieder moet de dienst stoppen. U hebt soms ook recht om uw abonnementsgeld terug te krijgen. Dat kan voor de periode dat u niet volledig gebruik hebt kunnen maken van uw abonnement. U moet dan wel kunnen bewijzen dat u meteen geklaagd hebt.

Hebt u een abonnement voor een combinatie van internet, telefonie en/of televisie? Dan kunt u soms ook een gedeelte van het abonnement ontbinden. De rest van uw abonnement loopt dan door tot het einde van uw contract. En daarvoor moet u betalen.

Let op: u kunt de overeenkomst alleen ontbinden of gedeeltelijk ontbinden als uw klacht ernstig genoeg is. Dus als de dienst vaker of voor lange tijd niet goed werkt

Word vervolgt, want inhoudelijk reageert Telfort eigenlijk nergens op.

Hebben ze aan mij een verkeerde. Ga door tot de koningin (zoals m’n vader vroeger altijd zei bij onrecht).
Zie ook dit topic:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299/index1.html#post627611
Reputatie 3
Badge +4
Omdat er verschillende topics lopen over dit onderwerp, wordt dit topic gesloten om het overzicht te behouden. Voor meer informatie verwijzen we gebruikers van het forum door naar het topic Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!! Deel hier gerust zo specifiek mogelijk ervaringen met netwerkproblemen in het buitenland (locatie, beschikbare providers) zodat we dit mee kunnen nemen in de gesprekken om de netwerkontvangst in het buitenland te verbeteren.