beantwoord

Altijd slechte of geen ontvangst in het buitenland

Reputatie 1
Inmiddels al weer een behoorlijk aantal jaren klant bij telfort, waarbij de slechte ontvangst in het buitenland mij steeds vaker écht begint te ergeren. Slowakije, Polen, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Groot-Brittannie, het maakt niet uit, regelmatig heb ik tijdens een verblijf in het buitenland geen netwerkontvangst. Om over Internetten niet te beginnen: dat is al helemaal een drama.

Het ergste van alles: reisgenoten met abonnementen bij andere providers hebben hier zelden tot nooit last van. Zelfs de echte budgetconcurrenten als BEN bieden een goede netwerkontvangst, waarbij er eigenlijk altijd wel netwerkontvangst is. Daarbovenop: 4G internet, terwijl ik dan, als is netwerk heb, regelmatig GPRS in beeld zie staan... Het hoogste wat telfort ondersteund is 3G, zelfs als je het geluk hebt 3G te kunnen gebruiken is dit tegenwoordig gewoon niet meer toereikend.

Vorige week in Griekenland geweest, en weer was het raak: ongeveer de helft van mijn vakantie was mijn telefoon zoekende naar netwerkontvangst. En dat terwijl ik, als ik dan handmatig ga zoeken naar netwerken, ik altijd meerdere netwerken kan selecteren. Echter, het lijkt wel alsof al die netwerken geblokkeerd worden, ik kan er in ieder geval geen verbinding mee maken, slechts één provider in Griekenland lijkt te werken. En in de eerder genoemde andere landen speelde dit in meer of mindere mate ook.

Tijdens mijn vakantie heb ik contact gezocht met de klantenservice van telfort, waarbij alle instellingen op mijn telefoon en aan de kant van telfort zijn gecontroleerd. Mijn simkaart bleek aan de oude kant. (en wat is oud: niet langer dan de duur van mijn contract van 2 jaar wat begin volgende maand verloopt). Dus ze hebben een nieuwe opgestuurd, maar of dat nou zoden aan de dijk gaat zetten? Voor diverse anderen op dit forum niet in ieder geval. Op vakantie had ik daar in ieder geval niets aan en de verbinding bleef slecht.

Inmiddels ben ik weer thuis, en ben toch maar even op onderzoek uitgegaan. En dan kom je op dit forum terecht, waarop opvallend vaak problemen over netwerkverbindingen in het buitenland worden gemeld. Veel meer dan op de websites van andere providers. Ook op andere social media veel klachten over netwerk/internet problemen van telfort klanten. Het lijkt er op dat telfort met slechts een heel beperkt aantal providers (slechts één per land ofzo?) afspraken heeft gemaakt voor haar klanten, waardoor klanten er bekaaid vanaf komen: als de betreffende provider geen dekking biedt, kan niet worden teruggevallen op een andere provider die wel dekking biedt. En dan heb je ineens de helft van je vakantie in Griekenland geen enkele dekking. En als je dan wel dekking hebt, biedt telfort als zo'n beetje enige provider in Nederland geen 4G in het buitenland en kan telfort ook niet vertellen wanneer ze dit wel denken te gaan ondersteunen... Tja, wat moet je er van zeggen?

Alle andere Nederlandse providers lijken hun zaakjes wel goed op orde te hebben, zowel in Nederland als in het buitenland. En alhoewel ik over het algemeen een tevreden telfort klant ben, denk ik dat ik toch maar eens om mij heen ga kijken voor een overstap naar een andere provider. Want dit probleem is niet van gisteren, zoals uit dit forum wel blijkt. Het lijkt er op dat er stevig wordt bezuinigd op de contracten met buitenlandse providers, waar de klant de dupe van is. De nieuwe simkaart zal ik binnenkort nog maar eens testen in het buitenland. Als het dan wéér problemen oplevert, zit er niets anders op dan overstappen.

Voor iedereen die overweegt een telefoonabonnement bij telfort af te sluiten: bedenk je vooraf goed hoe belangrijk je een goede netwerkverbinding en goed internet in het buitenland vindt.
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 11 juni 2018, 14:14

Omdat er verschillende topics lopen over dit onderwerp, wordt dit topic gesloten om het overzicht te behouden. Voor meer informatie verwijzen we gebruikers van het forum door naar het topic Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!! Deel hier gerust zo specifiek mogelijk ervaringen met netwerkproblemen in het buitenland (locatie, beschikbare providers) zodat we dit mee kunnen nemen in de gesprekken om de netwerkontvangst in het buitenland te verbeteren.

Bekijk reactie
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb kort geleden op het forum gelezen dat 4G ook in het buitenland beschikbaar komt bij Telfort en denk eerlijk gezegd wel dat de nieuwe Simkaart beter gaat werken in het buitenland
Reputatie 1
jimny schreef:

Heb kort geleden op het forum gelezen dat 4G ook in het buitenland beschikbaar komt bij Telfort en denk eerlijk gezegd wel dat de nieuwe Simkaart beter gaat werken in het buitenland

Dat heb ik ook gelezen, maar de boodschap was wel uiterst voorzichtig, zonder datum. Gezien het feit dat er al twee jaar wordt gezegd door Telfort dat ze er mee bezig zijn, hecht ik er voorlopig niet zoveel waarde aan, tot er werkelijk officieel over wordt gecommuniceerd via mail/ voorpagina website.

Verder: ik hoop het ook dat de nieuwe simkaart beter gaat werken, maar andere berichten op dit forum stemmen mij niet direct hoopvol...
Reputatie 1
Erg eigenlijk, dat we zo afhankelijk zijn geworden van snel internet. Een paar jaar geleden waren we nog helemaal niks gewend van internetten in het buitenland, behalve dat het klauwen met geld kostte. Toen genoten we gewoon van de omgeving 😛
Reputatie 1
Neel25 schreef:

Toen genoten we gewoon van de omgeving :P

Dat doen we nog steeds, alleen de wegenkaart heeft plaatsgemaakt voor Google maps. En de geprinte boardingpas heeft plaatsgemaakt voor online inchecken en digitale boardingpas. Behalve voor Telfort klanten :8.
Reputatie 3
Uitstekend verhaal van @Rene154. Het is inderdaad niet te begrijpen waarom Telfort - als enige provider - zijn klanten al jaren laat voortmodderen in het buitenland.

Nu is er wel degelijk recent in het topic https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/biedt-telfort-4g-in-het-buitenland-aan-71629/index2.html een toezegging gekomen via @Jurgen - Telfort. Deze luidt:
"4G in het buitenland komt er voor alle klanten van Telfort, waarbij het streefjaar 2018 is".
Dit is weliswaar geen harde toezegging van 2018, maar binnen een kalenderjaar mag je op grond van deze uitspraak als klant redelijkerwijs wel verwachten dat je 4G in het buitenland hebt.

Inderdaad, @Rene154, deze toezegging zit diep weggestopt in een topic, dat begrijp ik ook niet. Je vraagt je dan af, óf dit wel zo is. Anders zou je - als Telfort - zo'n statement toch van de daken schreeuwen, gezien de vele, vele klachten op het forum.

Ik vertrouw erop dat Telfort deze toezegging nakomt, daarom heb ik deze week mijn contract met twee jaar verlengd. Ik ben al tien jaar klant, dus zomaar weglopen wil ik niet. Ik hoop dat mijn vertrouwen niet beschaamd wordt.

Telfort móet echt gaan acteren, dit gedoe kost klanten.
Reputatie 8
Badge +17
Mensa schreef:

...daarom heb ik deze week mijn contract met twee jaar verlengd...

...dit gedoe kost klanten...

En je verlengt tóch? Het kost dus geen klanten! 😉

en uh, ook niet meer zeuren dan hè? 🆒
Reputatie 3
Ik verleng, maar heel veel anderen niet.
Reputatie 3
Badge +8
Begrijpelijk dat je dit aankaart, @Rene154. Ik begrijp uit je verhaal dat je alle mogelijke oplossingen al hebt geprobeerd. Ik hoop dat de nieuwe simkaart, zoals @jimny al zei, verbetering zal brengen in je verbinding. Zoals inderdaad al aangegeven in een eerder topic, is 2018 het streefjaar voor 4G in het buitenland bij Telfort. Concreter dan dat kunnen we het op dit moment niet maken. Laat het me weten wanneer ik iets voor je kan betekenen!
Reputatie 3
Beste @Rozemarijn - Telfort,

Dank voor je altijd constructieve antwoorden in het forum. Maar ik spring er nu toch weer even in met een advies aan de Telfort moderators m.b.t onderwerpen als "Geen of slechte verbinding in het buitenland":
Stop met het suggereren aan mensen zoals @Rene154 die dit probleem al jaren ervaren en écht al van alles geprobeerd hebben dat een andere simkaart het probleem mogelijk oplost.
Dit wekt irritatie.

Bovendien is dit misleidend voor mensen die overwegen naar Telfort over te stappen en dit antwoord lezen. De oorzaak ligt namelijk bijna altijd in het (nog) niet ondersteunen van 4G in het buitenland door Telfort.

Dus laten we het helder stellen: kies je voor Telfort voor mobiele telefonie (wat ik in het algemeen iedereen kan aanbevelen, ondanks mijn soms kritische noten in dit forum!), dan kun je gedoe krijgen in het buitenland. Tót het moment dat ook Telfort, als zo'n beetje laatste provider, 4G óók in het buitenland aanbiedt, en wel standaard voor alle klanten: net zoals in Nederland.
Streefdatum hiervoor is "ergens in 2018", zoals gelukkig nu al meer dan eens door Telfort moderators (zonder garantie mbt de datum) is bevestigd.

Dat is goed nieuws. Maar laat het dus voor iedereen duidelijk zijn: tot dat moment houden wij als Telfort klanten gedoe in het buitenland. Dát is het verhaal.
Reputatie 3
Badge +8
Ik heb in de tussentijd overlegd met mijn collega's die dit aan het onderzoeken zijn, dus ik zou je om wat meer informatie willen vragen, @Rene154. Weet je nog op welke locaties (dorpen, steden) je alleen het GPRS signaal zag? En weet je nog welke providers zichtbaar werden in Griekenland toen je handmatig verbinding wilde maken? Ik hoor het graag van je zodat ik dit kan overleggen met mijn collega's.

Het was niet de bedoeling om irritatie op te wekken, @Mensa. Een andere simkaart kan een oplossing zijn. Omdat er meerdere oorzaken mogelijk zijn, willen we juist meerdere oplossingen doorlopen. We waarderen je feedback op het forum, dus je kritische noten zijn ook welkom.
Reputatie 1
Kees-Jan schreef:

Mensa schreef:

...daarom heb ik deze week mijn contract met twee jaar verlengd...

...dit gedoe kost klanten...

En je verlengt tóch? Het kost dus geen klanten! 😉

en uh, ook niet meer zeuren dan hè? 🆒

Ha @Kees-Jan

Over 10 dagen loopt mijn 2-jarige contract af, ik kan je vertellen dat ik nog niet verlengd heb en dat voorlopig bij Telfort ook niet doe vanwege de problemen die ik de afgelopen jaren heb ervaren in het buitenland. De komende tijd kijken we het even per maand aan, waarbij de eerstkomende vakantie naar het buitenland uiteraard een belangrijke testcase zal worden. Een nieuw abonnement zal dus zeker niet vanzelfsprekend bij Telfort zijn, ondanks dat ik verder tevreden over Telfort ben. Internet in het buitenland (maar het allerbelangrijkste: netwerkontvangst in het buitenland!!!) wordt nou eenmaal steeds belangrijker maar Telfort groeit daar voorlopig niet in mee, terwijl dit zelfs de echte budget-providers wel lukt.

Groeten,
Rene
Reputatie 1
Rozemarijn - Telfort schreef:

Ik heb in de tussentijd overlegd met mijn collega's die dit aan het onderzoeken zijn, dus ik zou je om wat meer informatie willen vragen, @Rene154. Weet je nog op welke locaties (dorpen, steden) je alleen het GPRS signaal zag? En weet je nog welke providers zichtbaar werden in Griekenland toen je handmatig verbinding wilde maken? Ik hoor het graag van je zodat ik dit kan overleggen met mijn collega's.

Het was niet de bedoeling om irritatie op te wekken, @Mensa. Een andere simkaart kan een oplossing zijn. Omdat er meerdere oorzaken mogelijk zijn, willen we juist meerdere oplossingen doorlopen. We waarderen je feedback op het forum, dus je kritische noten zijn ook welkom.

Poe @Rozemarijn - Telfort, daar vraag je me wat. Ik ben op Corfu geweest, ik weet in ieder geval dat de verbinding aan de noordkustvan Corfu het slechts was ( tussen Acharavi en Kassiopi). Vooral daar had ik geen netwerkontvangst, waarbij ik een paar keer ineens op een Albanees netwerk zat (dat gaat me zelfs nog geld kosten ook ben ik inmiddels achter, maar goed, dat valt eigenlijk in het niet met de onbetrouwbaarheid van de netwerkontvangst 😑). Volgens mij was het ook daar dat ik bewust GPRS zag staan. Maar we zijn het hele eiland rond gereden en ik had het probleem van slecht internet (er stond dan bijvoorbeeld wel 3G op het scherm maar er gebeurde alsnog niets) of überhaupt geen netwerk met regelmaat ( b.v. Ook bij Gardelades, waar ik bij ons verblijf ook geen netwerkontvangst had). Als je onderweg aan het reizen bent valt het minder op, omdat je even later wellicht wel weer ontvangst hebt. Ook rondom Pelekas was het bijvoorbeeld niet best, maar rondom Kerkyra ging het volgens mij nog wel.

Qua providers: ik kon gedurende mijn vakantie alleen verbinding maken met WIND. In ieder geval Cosmoto was wel beschikbaar maar kon ik geen verbinding mee maken (op dat netwerk had mijn reisgenoot de hele vakantie 4G met een abonnement bij BEN voor nog geen 10 euro per maand, hij had overigens ook niet het probleem dat hij ineens op een Albanees netwerk zat omdat er geen Griekse provider beschikbaar was). En volgens mij ook Vodafone, maar ook daar kon ik geen verbinding mee maken. En wellicht was er nog een aanbieder, maar dat kan ik me niet voor de geest halen. Kun je hier zo wat mee?

Met betrekking tot mijn nieuwe SIM-kaart, ook ik hoop dat dit gaat werken. Echter, als Telfort in het buitenland, bijvoorbeeld in Griekenland, alleen maar een contract heeft afgesloten met WIND en geen andere providers, gaat die nieuwe SIM-kaart in mijn ogen het verschil niet maken. Want dan word ik nog steeds geweigerd op die andere netwerken. @Rozemarijn - Telfort, kun/mag jij daar iets over vertellen? Hebben jullie met alle providers contracten? Zou dit niet moeten voorkomen? En als het probleem is dat de providers op veel plekken alleen verbindingen via 4G aanbieden terwijl dat juist bij ons geblokkeerd wordt, dan zijn de rapen pas echt gaar, want dat probleem wordt dan alleen maar groter lijkt me zo.
Reputatie 2
Goedenmorgen,

Ben dus niet de enige met problemen.
Kom net terug uit een rondreis uit Portugal, Spanje en Frankrijk.
Meer E op m’n telefoon gezien dat het me lief is.
Je hebt een Abb, maar daar houd het dan ook vaak mee op.
M’n vriendin zit bij Vodafone en die had heerlijk 4G en soms even 3G.
Ach klagen heeft geen zin (wellicht betalen ze je geld terug, maar je hebt geen of nauwelijks bereik, dus miz lost dat niks op).
Abb loopt nog een jaar en dan na heel veel trouwe jaren heel snel weg met zowel tv thuis compleet en mobiel Abb.

Kan het ze iets schelen?? denk het niet er zijn idg aanbieders, die wellicht iets duurder kunnen zijn (als je goed zoekt kan je nog wel eens verbaast staan te kijken, dat dat wel mee zal vallen).

Beter iets meer betalen en krijgen en bereikbaar zijn lijkt mij meer waard.

Jullie allen succes met Telfort ik ben er klaar mee
Reputatie 3
@The,

Dank voor je reactie, Theo.

Iedere Telfort-klant loopt hier tegenaan in het buitenland.

Weet, Telfort, dat slechts een kleine minderheid de moeite neemt om te reageren op dit forum; anderen lopen gewoon weg.

En potentieel nieuwe klanten zullen zich wel drie keer bedenken alvorens over te stappen op Telfort mobiel. En dat is jammer, want verder is Telfort een fijne mobiele provider.

Kortom: Telfort, word wakker. Bagatelliseer dit probleem niet en maak 4G in het buitenland op korte termijn voor alle klanten in orde. En vooral: annonceer dit en schreeuw het op zeer korte termijn op de website van de daken.

Nogmaals mijn oproep aan alle klanten van Telfort om hun slechte ervaringen met mobiel internet in het buitenland op enige wijze aan Telfort kenbaar te maken. Liefst via het forum, want dat geeft de meeste druk naar Telfort. En dit alles niet om Telfort te pesten, maar om haar te helpen weer competitief te worden.
Reputatie 2
Hoi Mensa,

Je schrijft Telfort wordt wakker?!?!?!

Denk het niet zijn kruideniers, die het wel ‘prachtig’ vinden (of lees het geen val kan schelen)
Reputatie 3
Hoi Theo,

Telfort is wellicht een kruidenier, maar iedere kruidenier wil dat zijn winkel open blijft. En, zoals een gezegde luidt: "De kost gaat voor de baat uit".

Verder is Telfort een dochter van het gerespecteerde bedrijf KPN. Maar ondanks dat géén 4G.
Bijzonder is dat alle "frummelproviders" 4G in het buitenland wél op orde hebben. Rara, hoe kan dit?
Reputatie 2
Hoi Mensa,

Helemaal waar, wat je schrijft alleen:

Een kruidenier probeert zo goedkoop als mogelijk in te kopen en dat is wat men doet.

Lekker vangen en zo goedkoop als mogelijk inkopen.

Verder schreef je eerder dat er weinig tot geen commentaar op het forum hierover staat, dus daar is het verhaal.

Zolang niemand zeurt lekker cashen en een soort van S....t hebben aan je klant (zitten doorsnee aan je vast kunnen niet weg) en lopende het jaar hoopt men dat je het weer vergeet en met een aanbieding (Hollanders letten op de centjes) je weer een jaartje of langer bind.

Zoals ik al schreef nog een jaar en IK ben weg.
Goedkoop of niet wil gewoon waar voor m’n geld en

Goedkoop is duurkoop en duurkoop is goedkoop.
Reputatie 3
"Een kruidenier probeert zo goedkoop als mogelijk in te kopen en dat is wat men doet."

Ja, Theo, dít is inderdaad het verhaal.

Telfort zal niets doen, totdat klanten voldoende herrie maken. Nogmaals dank dus voor je heldere posts.

Wie volgt?
Reputatie 3
Badge +8
Dank je wel voor je informatie, @Rene154! Telfort heeft overeenkomsten met buitenlandse providers en het netwerkbereik is afhankelijk van de beschikbaarheid van het netwerk op de specifieke locaties. De informatie die je hebt gegeven is daarom zeker nuttig om te onderzoeken waar verbetering nodig is.

@Theo v Zuiden, dank je wel voor je reacties. Had je dit probleem op specifieke locaties, of overal? Ik neem je feedback ook graag mee wanneer ik dit aankaart bij de afdeling Roaming.

@Mensa Heb jij ook specifieke locaties die je nog weet? Ik zou graag met je mee willen denken om tot een oplossing te komen.

Wanneer er nog meer informatie is over specifieke locaties waar er geen verbinding mogelijk was met een netwerk, hoor ik dit natuurlijk graag! Ook is de informatie over welke providers zichtbaar zijn op deze locaties hierin relevant. Ik kan dit dan aankaarten bij verschillende partijen om verbetering teweeg te brengen.

Ik wacht de reacties af!
Reputatie 2
In reactie op Rozemarijn,

-veel op het platte land
-op de snelwegen
-zuid Portugal
-in Bretagne

Teveel om op te noemen.
Procentueel denk ik dat ik ongev 80% een E heb gehad
(Buiten het gebruik van WiFi om anders had ik de telf beter thuis kunnen laten)

Slechte aangeboden dienst in deze. kan er niet meer van maken
Reputatie 3
Kijk, @Rozemarijn - Telfort, door te vragen naar specifieke locaties blijf je de indruk wekken bij lezers en potentiële Telfort klanten, dat dit een geïsoleerd probleem is, in plaats van een structureel probleem.

Natuurlijk, het kan altijd en overal een keer voorkomen dat je geen of slecht (E) bereik hebt.

Anders wordt het verhaal als mijn vrouw naast mij loopt met een goedkoop T-Mobile abonnementje en daar dan wél bereik heeft, ja zelfs 4G. Dan ligt het niet aan ontbrekende zendmasten, maar aan ontbrekende Telfort roaming contracten. Zo simpel ís het.

Ik maak dit tientallen keren per jaar mee. Ook in grote steden. Ik heb het dan over Spanje en Duitsland. Ik kan dan bijvoorbeeld de weg niet zoeken met Maps (de kaart laadt niet eens), mijn vrouw wel.

En, Rozemarijn, geloof me: jouw collega's van de afdeling Roaming weten hier alles van. Ze weten het, maar hebben kennelijk onvoldoende invloed bij de directie van Telfort om dit te regelen voor de klanten.

Ze zouden eens kunnen informeren bij moeder KPN of zusje Simyo waar dit wel goed loopt.

Telfort, stóp met ons in de kou te laten staan!
Reputatie 2
Hoi Mensa,

Je maak er nog wel een heel verhaal van pfffffff, daar heb ik na m’n 1e reactie geen zin meer in.
Overall hebben blijkbaar ondanks alle problemen klanten genoeg en kan het ze niet schelen dat men ontevreden is of weg gaat.

Voor mij is het allemaal helder en zoals ik al eerder schreef

Beter eventueel iets meer betalen maar wel krijgen waarvoor je betaald.

Bereikbaar zijn dingen kunnen opzoeken en niet iedere keer aan je vriendin te moeten vragen

Wil je dit en dat even opzoeken
Of
Mag ik even je telefoon lenen

Te zot van woorden
Reputatie 3
@Theo v Zuiden:

Inderdaad: "Te zot voor woorden"

Beste Telfort, dringen deze woorden van Theo wel tot jullie door? En wat gaan jullie er wanneer aan doen?

Nú een keer een concreet antwoord graag.
Reputatie 1
Rozemarijn - Telfort schreef:

Dank je wel voor je informatie, @Rene154! Telfort heeft overeenkomsten met buitenlandse providers en het netwerkbereik is afhankelijk van de beschikbaarheid van het netwerk op de specifieke locaties. De informatie die je hebt gegeven is daarom zeker nuttig om te onderzoeken waar verbetering nodig is.

@Theo v Zuiden, dank je wel voor je reacties. Had je dit probleem op specifieke locaties, of overal? Ik neem je feedback ook graag mee wanneer ik dit aankaart bij de afdeling Roaming.

@Mensa Heb jij ook specifieke locaties die je nog weet? Ik zou graag met je mee willen denken om tot een oplossing te komen.

Wanneer er nog meer informatie is over specifieke locaties waar er geen verbinding mogelijk was met een netwerk, hoor ik dit natuurlijk graag! Ook is de informatie over welke providers zichtbaar zijn op deze locaties hierin relevant. Ik kan dit dan aankaarten bij verschillende partijen om verbetering teweeg te brengen.

Ik wacht de reacties af!

@Rozemarijn - Telfort, ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met de opmerkingen van Mensa en Theo. Ik heb de afgelopen jaren heel wat van Europa gezien, en kom daarbij tot de conclusie dat het zeker geen incidenten zijn. De inschatting van Theo van ongeveer 80% slechte verbinding kan ik mij behoorlijk in vinden, in flink wat landen: Oostenrijk, Duitsland, Andorra,Frankrijk, Griekenland, Slowakije, Polen... En dan ben ik vast nog wat vergeten.

In al die landen was de verbinding over het algemeen eerder slecht dan goed, als ik uberhaubt al verbinding had. Dat duidt in mijn ogen op een serieus, structureel probleem, en niet slechts om specifieke locaties, waarbij ik als enige conclusie kan trekken dat jullie slechte contracten met buitenlandse providers hebben afgesloten, waarvan de klant de dupe is. Zeker gezien het feit dat reisgenoten met andere providers nergens last van hebben. Waarbij jouw reactie dit beeld vooralsnog vooral bevestigd.

De vraag is dan: blijft het vanuit de kant van Telfort bij pappen en nathouden, dan zijn ze mij helaas als klant vermoedelijk snel kwijt. Mocht Telfort inzien dat ze structureel een kwaliteitsslag moeten maken, zal ik wellicht toch Telfort klant blijven. Maar aangezien Telfort niet eens kan aangeven wanneer we 4G in het buitenland kunnen verwachten ( om maar een voorbeeld te noemen) acht ik die kans steeds kleiner.

Ik geef Telfort nog even het voordeel van de twijfel, ik heb de nieuwe SIM-kaart nog niet kunnen proberen in het buitenland. Maar de berichtgeving op dit forum stemt mij weinig hoopvol.
Badge +13
Rene154 schreef:

Maar aangezien Telfort niet eens kan aangeven wanneer we 4G in het buitenland kunnen verwachten ( om maar een voorbeeld te noemen) acht ik die kans steeds kleiner.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: bij Telfort vinden we allemaal dat 4G in het buitenland er zo snel mogelijk moet komen.

In 2016 en 2017 hebben we een nieuw systeem voorbereid dat nodig was om te beginnen aan de werkzaamheden voor 4G in het buitenland. In deze jaren konden we daardoor hier nog niet mee aan de slag.

Helaas heb ik sinds mijn laatste bericht hierover geen update.
4G in het buitenland is het topje van de ijsberg van een complexe wijziging in ons nieuwe systeem. Hier wordt dit jaar hard aan gewerkt. Zodra er een update is, delen we deze natuurlijk direct op het forum.

Tot die tijd, kan ik alleen mijn eerdere uitspraken citeren:
Jurgen - Telfort schreef:

Als er iets frustrerend is, is het wel de tekst ‘Coming soon …’. Maar dat is op dit moment het enige dat ik kan bieden. Als je dit jaar naar het buitenland gaat, zou ik er gewoon rekening mee houden dat je op zoek moet naar alternatieve oplossingen voor (snel) internet op je mobiel.

Jurgen - Telfort schreef:

@Mensa

Het staat al sinds 2017 op onze takenlijst: zo lang moeten we er al iets mee. Dat betekent niet dat we er al zo lang mee bezig zijn om het voor elkaar te krijgen. Sorry als we die indruk hebben gewekt!

We streven inderdaad naar 2018.