beantwoord

€60 aan internetkosten na half uur in Turkije

• 6 juni 2019
  • 4 reacties
  • 237 keer bekeken

Zonder ook maar een foto of een filmpje geopend te hebben en zo goed als al mijn apps op non-actief te zetten kreeg ik na een half uur van telfort een bericht dat ik al voor €60,50 aan internet had gebruikt!

Het enige wat ik heb gedaan was een whatsapp berichtje sturen van aankomst aan degenen die me op zouden halen. In de veronderstelling op de wifi van het vleigveld te zitten. Dit kan niet kloppen! Laat Telfort dit zijn klanten overkomen?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 juni 2019, 13:51

Hoi @Dominiqueque, ik kan mij goed voorstellen dat je ontzettend baalt van de kosten die je hebt gemaakt. Ik zeg het niet graag, maar helaas klopt het wel. Buiten de EU gaat al het verkeer buiten de bundel met een wettelijke limiet van 60,50 euro. Meer kan ik er helaas niet van maken. 😞
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 2
Turkije is geen EU, dus data en belminuten gaan niet van je bundel af.
Tip voor een volgende keer : in nl je data en roaming uitzetten als je naar een land buiten de eu vertrekt.
Reputatie 8
Badge +18
Ais je op de WiFi van het vliegveld zat dan zou je denken het zit wel goed echter de verbinding met deze WiFi is vast uitgevallen en de Turkse masten zijn nogal sterk en die hebben vast verbinding gemaakt met je mobiel en je hebt dus ongeveer 12 Mb gebruikt om aan de 60,50 euro te komen.
Turkije is niet een EU land dus dat betekend dat je ook niet via je data bundel van je abo gebruik hebt kunnen maken
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Dominiqueque
Als je naar het buitenland vertrekt en je wilt ook mobiel kunnen bellen en internetten is het altijd verstandig de technische (on)mogelijkheden te controleren met de bijbehorende voorwaarden inzake kosten.
Als klant heb je ook een eigen verantwoordelijkheid, Telfort is geen oppas.
Telfort legt alles duidelijk uit op haar websites, je moet alleen wel even de moeite nemen je er in te verdiepen voordat je vertrekt.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Dominiqueque, ik kan mij goed voorstellen dat je ontzettend baalt van de kosten die je hebt gemaakt. Ik zeg het niet graag, maar helaas klopt het wel. Buiten de EU gaat al het verkeer buiten de bundel met een wettelijke limiet van 60,50 euro. Meer kan ik er helaas niet van maken. 😞

Reageer