beantwoord

4G mobiel internet in het buitenland

• 21 november 2018
  • 4 reacties
  • 543 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Binnenkort verloopt mijn abonnement en verlengen doe ik pas als het zeker is dat ik in het buitenland, m.n. Frankrijk, Spanje en Portugal 4G verbinding heb. Anders overweeg ik over te stappen naar T mobile. Heeft goede aanbiedingen.
Op site Telfort kan ik nergens vinden of zij dit aanbieden.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door GJC 21 november 2018, 11:16

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
De pagina hierover:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/buitenland.htm

Topic met ervaringen en in de startpost de huidige stand van zaken:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299
Reputatie 3
@SdR,

@GJC heeft je reeds op de servicepagina buitenland gewezen. Daar staat bij Portugal dat er nog geen 4G is. Telfort is hard met 4G in het buitenland aan de slag. In Portugal is dit jaar nog 4g beschikbaar.

Neem ook dit in overweging: ondanks verwarrende communicatie op de Telfort-website verloopt je abonnement bij Telfort nooit en hoet je nooit te verlengen: je abonnement blijft bij Telfort altijd doorlopen tegen exact dezelfde voorwaarden. Het enige verschil is dat je contract na het verstrijken van de contractperiode (meestal 1 of 2 jaar) maandelijks opzegbaar wordt (dit is trouwens een wettelijke verplichting). Dit is dus alleen maar gunstig!

Het woord "verlengen" gebruikt Telfort ten onrechte. Men bedoelt: "vernieuwen". Je sluit dan namelijk een nieuwe contract af, weer met een nieuwe vaste contractperiode en tegen nieuwe prijzen en voorwaarden. Soms kan dit gunstig voor de klant zijn, maar heel vaak is het handiger om gewoon niets te doen!

In jouw geval kun je denk ik daarom het best de ontwikkelingen op de servicepagina buitenland volgen (deze wordt maandelijks geactualiseerd m.b.t. 4G in het buitenland) en kijken of eind december Portugal er ook op staat.

Mocht je overwegen om op te stappen, dan is T-Mobile m.i. een uitstekend alternatief. Nóg aantrekkelijker is wellicht Simpel, die in binnen- en buitenland van het T-Mobile netwerk gebruik maakt, dus even goed is, maar nóg goedkoper. De ervaringen met Simpel zijn goed, weet ik van mensen die bij Simpel "zitten".
Oke, bedankt voor de info
Reputatie 8
Badge +11
Hoi SdR, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je graag wilt verlengen bij ons, maar alleen als je ook 4G in het buitenland hebt. Nu wordt daar zoals hierboven al aangegeven hard aan gewerkt en verschillende landen zijn al gerealiseerd. Dit werken we steeds verder uit. Alle informatie wordt in het topic wat GJC al aan je heeft doorgegeven gedeeld. Mensa geeft nog meer informatie over het verlengen. Wanneer je hier verder nog vragen over hebt, dan help ik je graag.

Reageer