beantwoord

4G (+) Buitenland wordt niet ondersteund

• 2 juli 2017
  • 45 reacties
  • 3650 keer bekeken

Toon het eerste bericht

45 reacties

Twee weken geleden werd ik gebeld door Telfort klantenservice en kwam 4g in buitenland ter sprake. Volgens de dame van de klantenservice en haar collega's was dit wel mogelijk en kwam ik niet door de gebruikelijke opmerkingen heen van "ligt aan uw toestelinstellingen etc". Vermoeiend.
Aangezien ik binnenkort op vakantie ga heb ik net de klantenservice gebeld met de bekende vraag of inmiddels 4g aanstaat in het buitenland. Wederom werd beweerd dat dit aan toestelinstellingen ligt en/of aan mijn abonnement. Toen ik zei dat het aan Telfort zelf ligt, dat die 4g blokkeert in het buitenland en dat dat bij veel gebruikers een bekende ergernis is en suggereerde dat de meneer van de klantenservice dat op het forum kon terug vinden werd hij boos. Hij zei dat ik hem niet hoefde te vertellen hoe het werkt bij Telfort en gooide vervolgens de hoorn erop!! Niet normaal. Zo blijkt keer op keer (dit was bij abonnement verlenging ook ter sprake gekomen en verkeerd door gegeven) ook nog eens dat de medewerkers van de klantenservice niet op de hoogte zijn van het 4g beleid van Telfort.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Marjon, jammer om te horen dat je zo'n vervelend contact met een collega van de klantenservice hebt gehad. Excuses hiervoor. Het is niet de bedoeling dat mijn collega de verbinding zomaar verbreekt. Dit zal ik nog verder met hem oppakken en bespreken. Wat betreft je vraag kan ik je geen beter nieuws melden. 4G in het buitenland staat nog niet aan. 😞
Reputatie 1
Badge +1
Wat betreft je vraag kan ik je geen beter nieuws melden. 4G in het buitenland staat nog niet aan. :(

Hopelijk gaat 4G snel aan. Afgelopen 2 weken in Duitsland geweest en op heel veel plekken (waaronder hele stukken snelweg) alleen 'E' in beeld. Trouwens ook naast een zendmast van O2,kortom volle bak Edge dus.... 😠
Begriip het ik het nu goed? Nog steeds geen fatsoenlijk internet in het buitenland met 4g. Had in duitsland al de nodige ellende ( zie begin toppic ) Hier hebben veel klanten geen zin meer in.Hoe durft je dat als provider te doen in een hevig concurerend veld waarin iedereen 4g aanbied? En ook nog in het hoogseizoen.Dit heeft niets te maken met ' roam like home" gewoon unwilling.Ga binnenkort weer europa door. Als dit gepruts er dan nog is moeten we het maar es breder in de media gooien .
Reputatie 8
Badge +10
Begriip het ik het nu goed? Wat?
Nog steeds geen fatsoenlijk internet in het buitenland met 4g. 4G in het buitenland is prima!
Had in duitsland al de nodige ellende ( zie begin toppic ) Hier hebben veel klanten geen zin meer in.Hoe durft je dat als provider te doen in een hevig concurerend veld waarin iedereen 4g aanbied?Dat is een beleidskeuze van Telfort, en dat heeft Wieger al meermaals uitgelegd!
En ook nog in het hoogseizoen.Dit heeft niets te maken met ' roam like home" gewoon unwilling.Heeft niets met hoogseizoen te maken. Dit blijft een beleidskeuze van Telfort
Ga binnenkort weer europa door. Als dit gepruts er dan nog is moeten we het maar es breder in de media gooien .Ik ben vorige week en 2 weken daarvoor door duitsland gereden en heb geen enkel probleem met de data verbinding gehad. Op Edge, 2G, 3G en UMTS kan je overal een verbinding krijgen. De masten staan vaak langs de snelweg en bij grote steden zelfs om de 500-1500 meter.
Hier kan je van de verschillende providers de dekking zien: https://www.logitel.de/blog/handys/netzabdeckung-in-deutschland-der-grosse-ueberblick/

Je kan het gepruts vinden, of gevaarlijk (!? Jij bestuurt een auto, daarmee kan je de verantwoording niet bij een ander leggen, dunkt mij! Bovendien: 10 jaar geleden had niemand een smartphone met internet en toen reden er ook mensen in het buitenland!) maar je kan ook overdrijven, hè?
Dit lijkt me inderdaad een beleidskeuze en die zal zeker met geld te maken hebben. Mijn vrouw kan met een simpel Ben abonnnementje prima internetten via 4g. Als dat bij Ben kan dan moet dat ook bij Telfort kunnen. Goed internetten gaat gewoon niet met 2g of e. 3g of h/h+ is nog tot daar aan toe, alhoewel dat inderdaad zoals door anderen gemeld beperkt beschikbaar is (terwijl 4g tegelijkertijd wel beschikbaar is). De ontwikkelingen gaan snel en daar wil ik en waarschijnlijk veel meer mensen gewoon gebruik van kunnen maken. Zeker als dat bij andere providers wel hewoon kan. Volgens mij een foute keuze van Telfort! Ik vrees dat dit het einde van mijn telfort abonnement wordt.
Reputatie 8
Badge +10
Volgens mij een foute keuze van Telfort! Ik vrees dat dit het einde van mijn telfort abonnement wordt.Tja, het blijft een (beleids)keuze van Telfort...
Of Telfort daarmee een juiste keuze maakt is aan de abonnementhouders ;)

Is natuurlijk ook (weer) marktwerking. Niet tevreden? Stap over!
Reputatie 1
Badge +1
Begriip het ik het nu goed? Wat?
Nog steeds geen fatsoenlijk internet in het buitenland met 4g. 4G in het buitenland is prima!
Had in duitsland al de nodige ellende ( zie begin toppic ) Hier hebben veel klanten geen zin meer in.Hoe durft je dat als provider te doen in een hevig concurerend veld waarin iedereen 4g aanbied?Dat is een beleidskeuze van Telfort, en dat heeft Wieger al meermaals uitgelegd!
En ook nog in het hoogseizoen.Dit heeft niets te maken met ' roam like home" gewoon unwilling.Heeft niets met hoogseizoen te maken. Dit blijft een beleidskeuze van Telfort
Ga binnenkort weer europa door. Als dit gepruts er dan nog is moeten we het maar es breder in de media gooien .Ik ben vorige week en 2 weken daarvoor door duitsland gereden en heb geen enkel probleem met de data verbinding gehad. Op Edge, 2G, 3G en UMTS kan je overal een verbinding krijgen. De masten staan vaak langs de snelweg en bij grote steden zelfs om de 500-1500 meter.
Hier kan je van de verschillende providers de dekking zien: https://www.logitel.de/blog/handys/netzabdeckung-in-deutschland-der-grosse-ueberblick/

Naar aanleiding van de bovenstaande link en dekkingskaart gekeken naar de dekking van o2. De kaart verklaart voor een groot deel mijn ervaring met o2 in Duitsland. 4G bij o2 is in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vodafone nog lang niet zo uitgebreid. Er zijn zelfs nog witte vlekken op 3G en ook 2G....Kortom al bood Telfort 4G had ik er nog minimaal gebruik van kunnen maken 🙂
@mymark, Zo ging het ook bij mij in het Beierse woud. Toestel bleef met heel veel moeite hangen op een zwak E-plus signaal met alleen E. Maar die edge liet niks door. (internetten gaat uberhaup wat moeilijker bij E plus dan bevoorbeeld T- mobile duitsland) Paar keer een scan gedaan naar netwerken. Allemaal snoeiharde 4 g netwerken. Ook uit de buurlanden. Maar geen toegang door Telfort dus.Zat daar een week.Niks kunnen doen. En mijn vrouw ? Die heeft een goedkoop T-mobile abonnementje en heeft die hele week lekker soepel 4 g internet gehad.Ronduit een beschamende vertoning
En..Die gaat maar door begrijp ik..
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Louis, zoals ik al eerder heb aangegeven is het niet bekend wanneer 4G geactiveerd gaat worden voor Telfort klanten. Dat je hier hinder van hebt ondervonden heb je in dit topic duidelijk uitgesproken. Jammer genoeg kan ik aan deze situatie weinig veranderen voor je op dit moment.

@Mymark, fijn dat je meer zicht hebt gekregen op wat er mis liep met de dekking.
Reputatie 1
Hoi Louis, zoals ik al eerder heb aangegeven is het niet bekend wanneer 4G geactiveerd gaat worden voor Telfort klanten. Dat je hier hinder van hebt ondervonden heb je in dit topic duidelijk uitgesproken. Jammer genoeg kan ik aan deze situatie weinig veranderen voor je op dit moment.

@Mymark, fijn dat je meer zicht hebt gekregen op wat er mis liep met de dekking.

Hallo Wieger,

dit antwoord lees ik al meer dan een jaar bij telfort, maar internet in het buitenland en dan met name Duitsland is waardeloos.

Ben net terug van een vakantie in Duitsland, Oostenrijk en Italië. In de laatste 2 landen redelijk bereik op 3G wat voor mij voldoende is op vakantie.

Echter Duitsland?? Is eigenlijk gewoon geen internet mogelijk, heb via O2 de verbinding moeten leggen, maar daar is alleen nog 2G/Edge verbinding mogelijk. Er zijn meerdere 4G netwerken maar 3G is nauwelijks meer te vinden, dus de slogan Internet net als thuis, slaat werkelijk helemaal nergens op. Ik krijg tot vervelens toe sms'jes met een welkomstboodschap in het desbetreffende land en dat ik gewoon gebruik kan maken van mijn internetbundel..... Ja als ik verbinding zou hebben wel ja.

ik ben al meerdere jaren klant bij Telfort, maar heb nu toch het gevoel dat klanten met vragen over 4G niet serieus genomen worden en telkens met hetzelfde riedeltje beantwoord worden.
Wat een aparte policy om 4G niet te activeren in het buitenland. Sta op het punt om voor mijn bedrijf het contract te verlengen maar denk er maar even over na nu of ik wel bij Telfort blijf. In nederland prima maar zitten regelmatig in Duitsland en daar is het zwaar !!!!!,
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Aatje, ondanks dat we op dit moment geen 4G bieden in het buitenland, hoop ik dat je de keuze maakt om bij ons te blijven 🙂.
Ach het zijn maar 42 aansluitingen op het netwerk van Telfort, zal de directie die over het 4G verhaal moet beslissen niet wakker van liggen
Reputatie 8
Badge +9
Ach het zijn maar 42 aansluitingen op het netwerk van Telfort, zal de directie die over het 4G verhaal moet beslissen niet wakker van liggen
Dat denk ik ook niet... :8
Reputatie 1

Ik heb hier 85 zakelijke aansluitingen, gelukkig niet bij Telfort, dat is alleen mijn Prive aansluiting.
Maar als ik in jouw schoenen zou staan en met mijn zakelijke aansluitingen regelmatig internet in DLD nodig heb, zou ik nu lekker overstappen naar een partij die wel 4G aanbiedt in het buitenland.
3G is in DLD nauwelijks meer te vinden en op GSM/Edge internet proberen te gebruiken is waardeloos.
Heb je gelijk in, in DLD inderdaad zeer slecht. Ben verder tevreden in NL met Telfort. Als er maar eens enige duidelijkheid zou komen wanneer. Maak nieuwsbrief met hierin per 1-1-18 ook in buitenland 4G met telfort. Worden hoop personen gelukkig en geen hopeloze discusies over niks.
Reputatie 1
Inderdaad,
in NL heb ik ook geen problemen, super netwerk. Alleen buitenland en zeker DLD is drama.
Hoop dat er iemand eindelijk eens wat duidelijkheid wil geven, jouw suggestie is een hele mooie.
Inmiddels is deze discussie al veel te lang aan de gang. En blijkbaar zijn er toch heel veel mensen die er last van hebben.
Nu moet Telfort nog in gaan zien dat er echt iets moet veranderen/verduidelijkt worden, meer dan een jaar de melding krijgen; "Het is niet bekend wanneer 4G geactiveerd wordt", het houdt een keer op Telfort!
Hoor de laatste tijd ook regelmatig reclame voor Telfort als zakelijke partner. Prima natuurlijk maar dan moet je de vreemde constructies als alleen in NL 4G wel gaan verlaten en je gaan gedragen als een grote jongen. Zoals al eerder vermeld totaal geen klachten over Telfort goede service bij vragen en snelle reacties maar dit is knullig
Reputatie 1
Helemaal met je eens!
Wat ik verder een gemiste kans vindt, is de reactie van de klantenservice die ik zojuist ontvangen heb als reactie op mijn klacht over het bereik/4G in het buitenland, zie hieronder

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

In het buitenland kunt u geen gebruik maken van het 4g internet. (dat was nou net de klacht/vraag.....)

Sinds begin augustus ervaren onze klanten veel problemen met bellen en mobiel internetten in Duitsland.

Dit probleem wordt veroorzaakt door het samengaan van een aantal providers in Duitsland. Klanten die op de betreffende netwerken aanmelden klagen bij ons over slechte/geen dekking, fluctuerend bereik, geen en/of traag internet en veel wisselingen tussen de providers. De problemen doen zich voor bij alle providers waar KPN/Telfort een roaming overeenkomst mee heeft, te weten Telekom Deutschland, Telefonica O2 en E-Plus.

Dit probleem is inmiddels vele malen bij ons gemeld en wij hebben de vraag uitstaan bij de betreffende providers wat er exact aan de hand is en wanneer we een oplossing kunnen verwachten. Het probleem ligt bij de buitenlandse providers en wij, KPN en Telfort, kunnen hier zelf niets aan veranderen. (dus legt Telfort het probleem lekker terug bij de klant?)

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice

Niet eens een persoonlijke ondertekening, jammer.

Reageer