beantwoord

4G (+) Buitenland wordt niet ondersteund

• 2 juli 2017
  • 45 reacties
  • 3649 keer bekeken

Ik was op Rock Werchter gister en mijn vrienden zaten met hun T-mobile en Vodafone lekker op 4g(+), ik bij Proximus was niet eens welkom en Base is te traag en bij Mobistar werd ik er iedere keer uitgeflikkert.
Nee, Telfort kan nog een hoop leren van zijn conculega's. Te triest voor woorden,..... Telfort (Kpn) geen 4G(+) in het buitenland!
En ja, mijn instellingen stonden goed en ja, ik begrijp dat er op een festival duizenden online zijn,.......daar kon het niet aan liggen maar bleek dus achteraf allemaal dat Telfort helemaal geen 4g "ondersteund" in het buitenland daar moet je zelf achter komen.
Overigens ben ik v.w.b. Telfort in NL uitermate tevreden,.........

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 4 juli 2017, 12:09

Hey Pottema, ik kan me voorstellen dat als je op Rock Werchter (België) bent dat je het liefst 4G internet hebt. Het klopt inderdaad dat we (nog) geen 4G in het buitenland ondersteunen 😞 en verwachten dat dit in de toekomst wel mogelijk is. Zodra hierover meer bekend is, dan wordt dit naar alle klanten gecommuniceerd 🙂!
Bekijk reactie

45 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hey Pottema, ik kan me voorstellen dat als je op Rock Werchter (België) bent dat je het liefst 4G internet hebt. Het klopt inderdaad dat we (nog) geen 4G in het buitenland ondersteunen 😞 en verwachten dat dit in de toekomst wel mogelijk is. Zodra hierover meer bekend is, dan wordt dit naar alle klanten gecommuniceerd 🙂!
Telfort Abonnee en je gaat met vakantie? Stap nu over!
En wel hierom...
Onlangs op reis geweest in Beieren.
Duitsland is druk bezig G3 netwerken te vervangen door G4.
Prima natuurlijk en dat gebeurt nu ook al in meerdere EU landen.
Gevolg is dat bij roaming je toestel, met een Telfort SIM,constant terugvalt op G2 netwerken want Telfort weigert 4G aan te zetten in het buitenland.
Terwijl , als je de telefoon laat scannen, je een lange rij 4G netwerken ziet!
En dan mag je nog van geluk spreken dat je bereikbaar bent want er zijn al gebieden zonder 2G.
Deze situatie kan dus zelfs gevaarlijk zijn zeker tijdens het reizen.
Internetten met Telfort is zo goed als onmogelijk want de meeste G2 netwerken laten überhaupt geen internet data meer door of heel erg weinig.
Zodoende een week lang geen internet en dus geen mail gehad.
Ook de verkeersinformatie voor de navigatie op de telefoon wordt niet bijgewerkt.
Dus vastgelopen in lange files terwijl mijn vrouw lekker zat te internetten op 4G met haar T Mobil abonnementje...
Ben dit gepruts inmiddels zat.
Zeker omdat ik meerdere keren per jaar in het buitenland ben.
Er worden iedere keer ander smoezen verteld door Telfort waarom 4G uit staat.
Zoals hierboven beschreven ontstaan er soms zelfs gevaarlijke situaties die ik het bedrijf ernstig aanreken.
Nooit een plausibele reden gehoord voor deze gekte.
En dat terwijl het moeder bedrijf KPN en alle andere providers totaal niet moeilijk doen over 4G in het buitenland..
De grote zomer vakantie staat voor de deur.
Dus dat gaat wat wordenmet Telfort! Daarom adviseer ik iedereen die een Telfort abonnement heeft, bijtijds over te stappen voor de vakantie.Dit kan echt niet meer.
veel internet problemen in het buitenland onstaan door het beleid van Telfort
Veel landen zijn druk bezig G3 netwerken te vervangen door G4.
Prima natuurlijk
Gevolg is dat bij roaming je toestel, met een Telfort SIM,constant terugvalt op G2 netwerken want Telfort weigert 4G aan te zetten in het buitenland.
Terwijl , als je de telefoon laat scannen, je een lange rij 4G netwerken ziet!
En dan mag je nog van geluk spreken dat je bereikbaar bent want er zijn al gebieden zonder 2G.
Deze situatie kan dus zelfs gevaarlijk zijn zeker tijdens het reizen.
Internetten met Telfort is zo goed als onmogelijk want de meeste G2 netwerken laten überhaupt geen internet data meer door of heel erg weinig.
Zodoende dus weinig of geen internet en dus ook geen mail.
Ook de verkeersinformatie voor de navigatie op de telefoon wordt niet bijgewerkt.
Dus vastlopen in lange files terwijl een ander lekker zit te internetten op 4G met een abonnementje. bij een andere club.
Ben dit gepruts inmiddels ook zat.

Er worden iedere keer ander smoezen verteld door Telfort waarom 4G uit staat.
Zoals hierboven beschreven ontstaan er soms zelfs gevaarlijke situaties die je het bedrijf ernstig moet aanrekenen.
Nooit een plausibele reden gehoord voor deze gekte.
En dat terwijl het moeder bedrijf KPN en alle andere providers totaal niet moeilijk doen over 4G in het buitenland..
De grote zomer vakantie staat voor de deur.
Dus dat gaat wat worden! Daarom adviseer ik je bijtijds over te stappen voordat je vakantie door Telfort verzuurd wordt....
Reputatie 4
Badge +6
@louis.stuster, ik kan me voorstellen dat je liever 4G in het buitenland hebt. Zoals ik in het vorige bericht aangaf, is dit bij ons in de toekomst wel mogelijk 🙂. In je bericht lees ik dat je vaak een 2G verbinding had. Dat is natuurlijk niet van deze tijd! Niet best dat dit tot gevaarlijke situaties heeft geleid 😞. Als ik je netwerkinstellingen controleer, dan zie ik dat je instellingen niet optimaal zijn. Dat kan verklaren waarom je een week lang geen internet en mail had. Zojuist heb ik dit hersteld. Ben je nu nog in het buitenland? Zo ja, kun je mij laten weten of je verbinding is verbeterd?
Deborah, Dank voor het reageren.Maar het ligt echt niet aan mijn instellingen.Er waren gewoon geen 3g netwerken om op aan te melden.Bij het scannen kreeg ik wel lange lijsten met 4 g netwerken.Nogmaals: Telfort moet gewoon doen wat anderen ook doen.En wat verstaan jullie onder nabije toekomst ? Deze situatie is nu al enige jaren.Over paar weken ga ik weer op reis en ik wil geen herhaling meer van de ellende in duitsland..grt louis
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Louis, het is nog niet duidelijk wanneer Telfort 4G in het buitenland gaat activeren. Ik kan je op het moment niet meer vertellen dan dat het in de toekomst geactiveerd gaat worden. Zodra er meer bekend is, vind je op het forum of op onze site meer informatie. Voor jou houdt dit nu in dat wanneer je over een paar weken op reis gaat je nog geen 4G kan gebruiken.
Hoi Wieger, Dank voor het iets concreter antwoord. Maar het blijft ernstigJullie doen als werknemers veel moeite om klanten van dienst te zijn.Maar in dit geval zullen jullie toch echt het bedrijf in moeten voordat de vakanties losbarsten.En dus de klachtenregen eraan komt.Er is geen enkele reden om die 4g beperking te handhaven.Sinds 15 juni zijn alle providers gebonden aan de europese afspraken omtrent de roamingkosten.Daarin zit geen onderscheid tussen 2,3 of 4g.Het is dus gewoon " unwilling" van Telfort. Nogmaals: Er zijn al veel gebieden waar 3 g inmidels is weggehaald en daar onstaan dus de nodige problemen. En dit wordt alleen maar erger.Kortom: Dit probleem in het bedrijf snel aanpakken en de klant serieus nemen op dit terrein en niet komen met " in de toekomst" Graag een concrete datum op heel korte termijn. Want " in the future we are all dead" grt Louis
Reputatie 8
Badge +10
Zie hier de dekking van de verschillende providers in deutschland:
https://www.logitel.de/blog/handys/netzabdeckung-in-deutschland-der-grosse-ueberblick/
T-Mobile:

vodafone:

e-plus:

O2:

nog genoeg dekking op 2G en 3G lijkt mij...
Hoi Kees Jan, Leuke kaartjes .Maar die geven niet correct weer het onderscheid tussen 2,3 en 4 g.Die is in de praktijk toch anders. En daar gaat het nu juist om.Ik was een week in het grensgebied tussen Duitsland en Tjechie. Toestel bleef constant hangen op een zwak 2 g signaal van E-plus.Regelmatig ge-scant.Daaruit bleek dat ik wel een lange rij providers in beeld kreeg maar allemaal 4 g. Ook van de kant van Tjechie. Gebeurd ook op de snelwegen tussen de steden. Alle nieuwe palen zijn 4 g. In 3 g wordt niet meer geinvesteerd. Sterker nog. Er worden zelfs al steeds meer 3 g palen weggehaald. ( 2 g laten ze nog even voor de hele oude toestelen ) Dergelijke gebieden kom ik steeds meer tegen in noord europese landen. En dat begint zich nu te wreken zolang Telfort blijft weigeren 4 g toe te staan.Kan echt niet meer anno 2017. Kan zelfs gevaarlijk zijn zoals eerder beschreven Grt Louis
Oh ja..Probleem is ook dat Telfort geen roaming toestaat op het Duitse netwerk van Vodafone..Je bent daar geheel afhankelijk van E- plus ( waar op een vreemde manier internetten altijd al slechter gaat ) en Deutsche Telekom.( O2 heeft uberhaupt een slechte dekking. In grensgebieden en buiten de steden kom je die niet eens tegen ) grt Louis
Reputatie 8
Badge +17
Denk dat dit te maken heeft met de contracten die Telfort met buitenlandse providers heeft
Reputatie 8
Badge +9
Tegen welke gevaren loop je zoal aan dan..?
O.a Onbereikbaarheid en verkeersnavigatie die foute instucties geeft..
Reputatie 8
Badge +9
Inderdaad vervelend, maar om dat nou 'gevaarlijk' te noemen... :8
Reputatie 7
Badge +7
Hey Louis, de wens is bij ons bekend. Op het moment kan ik je niet meer vertellen dan wat ik al gezegd heb. Er is niet met iedere provider een roaming overeenkomst. Ik zou de situatie graag voor je verbeteren, maar heb daar niet de mogelijkheid voor. 😞
Reputatie 8
Badge +10
Ja, of je ineens niet meer "gewoon" kan autorijden zónder mobiel... 😛

Lijkt me toch voor de hand liggend... Praatpalen worden gedesactiveerd, in Nederland is er zelfs een campagne bezig rond "zorg dat je bereikbaar bent", dacht ik, mijns inziens voor pech of om ongevallen te kunnen melden. Als er dan zoals gezegd ook geen 2G voorhanden is ben je de pineut. Dacht niet dat je 112 mag bellen voor pech. (Lekke band op Autobahn ofzo)

Zijn zelfs pechdiensten die de GPS-locatie via een smartphone-app kunnen gebruiken om je te vinden.
Of moet je hopen dat er iemand met een 4G-abonnement langsrijdt en hulp verleent ?:?

Voelt toch een beetje aan als een tweederangs-dienstverlening in het buitenland.
Reputatie 8
Badge +10
Dus "E", "2G" of "3G" is ineens "tweederangs-dienstverlening" ?

kom op zeg!
Reputatie 8
Badge +9
@Kev
Er is vollop dekking van van 3G en lagere protocollen, dus beetje vergezocht wat je nu stelt.
Het is vervelend als je niet op 4G-snelheid filmpjes kan kijken maar contact opnemen met hulpdiensten is uiteraard geen probleem.
Toen er nog geen 4G was kon dat uiteraard ook, de 2G en 3 G netwerken worden niet 'vervangen' zoals eerder werd gezegd door de topicstarter...
Afgelopen Zondag mijn zoon op vliegveld Weeze wezen brengen. Was alleen welkom bij O2 provider, Google maps kon geen kaarten laden....... zwaar bout de verbinding!
Reputatie 1
Badge +1
Huh? Telfort geen 4G in buitenland? Heeft volgens mij niets met technische beperkingen te maken. Simpelweg een vinkje aanzetten. Sorry dat ik zeg maar dit neigt naar nog even goedkoop kunnen blijven opereren. Maw bewuste keuze. Ik mag toch hopen dat de Telfort beleidsmakers ruim van te voren hebben zien aankomen dat niet 4G aanbieden niet lang meer stand houdt.... Slechte zet dit Telfort!
Zeker Mymark, Inderdaad een kwestie van gewoon een vinkje. Hoeft geen weken of nog maanden te duren.Telfort lift in principe mee met de roaming overeenkomsten van het moederbedrijf.En die kennen geen 4g beperkingen.Ook staat de weigering om 4g aan te zetten in het buitenland op gespannen voet met europese wetgeving.Sinds 15 juni geldt namelijk " roam like home" Daar is dus bij Telfort geen sprake van.
Reputatie 6
Badge +7
@Pottema, was er geen andere provider beschikbaar? Handmatig schakelen in je toestel wil soms helpen.

@Mymark, er komen meer dingen bij om de hoek kijken, zo ook frequenties en de systemen waarop 4G geleverd wordt. Als mij iets ter oren komt dat we in het buitenland 4G gaan bieden, dan laat ik je dat weten.
Reputatie 1
Badge +1
Liften jullie niet 100 procent mee op KPN?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mymark, we gebruiken het netwerk van KPN. Dat staat los van de systemen of de afspraken die erover zijn 🙂.

Reageer