100 MB EU Internetbundel werkt niet

• 9 augustus 2014
  • 18 reacties
  • 1584 keer bekeken

Beste Telfort,

Ik heb een SMS van Telfort ontvangen dat mijn EU buitenland internetbundel geactiveerd is. Helaas werkt het mobiel internet niet in Duitsland, Zwitserland en Italië. Mijn instellingen op de telefoon heb ik gecontroleerd. Roaming staat aan en mobiele gegevens staan ook aan (Galaxy S4). Telefoon opnieuw opgestart. De telefoon maakt ook verbinding via H+ alleen verzendt en ontvangt geen data. Afgelopen mei werkte dit nog prima in Engeland.

Wat is er aan de hand?

18 reacties

Beste Telfort,

Ik heb een SMS van Telfort ontvangen dat mijn EU buitenland internetbundel geactiveerd is. Helaas werkt het mobiel internet niet in Duitsland, Zwitserland en Italië. Mijn instellingen op de telefoon heb ik gecontroleerd. Roaming staat aan en mobiele gegevens staan ook aan (Galaxy S4). Telefoon opnieuw opgestart. De telefoon maakt ook verbinding via H+ alleen verzendt en ontvangt geen data. Afgelopen mei werkte dit nog prima in Engeland.

Wat is er aan de hand?
Reputatie 1
Badge
@markvzwol,

Welkom op het forum!

Vervelend dat de buitenlandbundel niet werkt op jouw toestel! Wat nog wel eens wil helpen, is om handmatig een netwerk te selecteren of de simkaart even uit het toestel te halen en opnieuw te plaatsen.

Indien dit niet de oplossing is, ontvang ik graag jouw NAW-gegevens, e-mailadres en 06-nummer in een privébericht. Dan kan ik nakijk voor je doen.

Laura
Hi there, I have the same problem as markvzwol (but in Portugal). Could you please help me?
Reputatie 3
@san_,

Welcome to our forum!

Could you please try to select another network manually? This helps sometimes. Something that also helps sometimes is to take the simcard out and place it back in again.

If this doesn't help, could you plase send me your name, address, mobile phone number and e-mail address via a private message?

Ingrid
Hier hetzelfde probleem. Vorige week aangevraagd en heeft een week gewerkt. Gisteren verlopen en opnieuw aangevraagd via mijn telfort en vandaag nog steeds geen internet. Echt balen, die 7 dagen zijn nu nog maar 6 dagen en het werkt nog steeds niet.
Telefoon uit/aanzetten en van provider wisselen helpt niet.

Vorig jaar ook al zoveel gelazer gehad, ik had eigenlijk gehoopt dat tefort nu een stabiel produkt zou hebben.
Bevestiging gekregen dat mijn buitenland bundel werkt. 5 dagen probleemloos internet gehad, totdat ik een sms kreeg dat ik mijn limiet voor buitenlands mobiel internet had bereikt en mijn internet geblokkeerd werd. Gekeken bij mijn telfort en daar blijkt dat ik voor meer dan 60 euro internet heb gebruikt. Niets te vinden over mijn bundel. Bij het opvragen van mijn saldo van mijn bundel blijkt dat ik nog 50 mb over heb. Er wordt dus zowel van mijn bundel mb's gehaald, als apart mb's gerekend. Dus 2 keer betalen. Wat kan ik hier mee. Ik zit in Zweden, dus zone 1. Ben verbonden met telfort zweden. Heb alles gedaan wat hiet stond, maar dat werkt niet.
Net ff mijn kosten bekeken en het blijkt dat ik internet berekend krijg voor zone 4, terwijl ik in Zweden zit! Niet op een boot, maar midden in Zweden!
Reputatie 3
@Carsten en @m.bokschoten,

Beiden; welkom op het forum!

Carsten, wat vervelend dat de tweede buitenlandbundel niet werkt. Zou je me via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres toe willen sturen? Dan kijk ik ernaar voor je.

@m.bokschoten, Wat vervelend dat er per ongeluk kosten zijn gerekend voor zone 4. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt. Kun je me via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres doorsturen? Dan kijk ik na wat ik hierin voor jou kan betekenen.

Ingrid
@ingrid prive bericht gestuurd
@Ingrid gegevens verstuurd!
Reputatie 3
@m.bokschoten,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens!

Supervervelend dat er kosten voor Zone 4 zijn berekend, terwijl je gewoon in Zweden was. Ik heb je bericht doorgezet. Er zal contact met jou worden gelegd over hoe we dit gaan oplossen.

Ingrid
Goeie middag,
Ik heb hetzelfde probleem als bovenstaanden. Netwerk handmatig geselecteerd, simkaart eruit gehaald. Etcetera. Nog geen resultaat.
Kan hier naar gekeken worden? Uiteraard heb ik de internetbundel buitenland per SMS bevestigd gekregen. ☺️

Met vriendelijke groet,

Bas
Reputatie 3
@basvincent,

Welkom op het forum! Zou je me via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres willen sturen? Ik ga dit dan voor je doorzetten.

Ingrid
Goeie middag Ingrid,
Op mijn mobiel wil de pagina niet openen. Mijn mailadres is Basvincent@gmail.com
Goeie morgen,
Is het mogelijk per mail contact op te nemen?
Ik krijg het niet voor elkaar de gevraagde pagina te openen.

Met vriendelijke groeten,
Bas
Zo. Dit was behulpzaam...
Badge +2
Per email contact opnemen gaat normaliter niet. Per definitie is de snelste manier om contact te leggen met Telfort gewoon door de klantenservice te bellen. Dan had je je bundel ook nuttiger kunnen gebruiken...
Dacht, dat het probleem van niet werkend EU Internetbundel nu wel opgelost zou zin. Maar niets is minder waar. Bestel, activatie wordt door SMS van Telfort gemeld, Kosten staan al in Mijn Telfort vermeld maar wat ik niet kan is gewoon internetten in Oostenrijk!!! Heb zover jullie tips uitgeprobeerd maar het lukt gewoon niet met mijn iPhone 5S op internet te komen. heeft nog iemand een tip? Dank bij voorbaat.
P.S. heb het met alle beschikbare Aanbieders ter plekke geprobeerd. Dataroaming staat aan. EU-internet aan of uit maakt geen verschil; het lukt gewoon niet.

Reageer