beantwoord

Welk abonnement heb ik na mijn overstap van KPN naar Telfort?

• 10 mei 2017
  • 34 reacties
  • 1014 keer bekeken

Badge +1
Beste mensen,
Ik begrijp het niet.... Ik stap per 9 juli 2017 over van KPN naar Telfort. Ik heb het contract afgesloten voor 300 belminuten + 100 en voor 2000MB + 2000. (daar komt later nog het combi-voordeel op dus dan: 800 belminuten en 8000 data). Het contract afgesloten voor 1 jaar. Nu log ik in met het tijdelijke telefoonnummer (nummerbehoud moet ik nog regelen) en als ik kijk bij mijn abbo-gegevens zie ik staan: 2000 Mb, 300 belminuten en als contractduur 15 maanden, ingang 2 mei 2017 einde 29-08-2018 ? Mijn vragen:
1: Waarom zie ik die extra 2000 mb en 100 belminuten niet ?
2: Waarom loopt het contract 15 maanden, althans nog dik anderhalve maand verder dan 9 juli ?
3: Er staat ook als extra kosten € 20,00. Waar komen die vandaan, want in het contract staat driemaal € 0,00 ?

Zie de bijlagen

Ben heel benieuwd....
Grtz Bert
icon

Beste antwoord door BertDriessen 3 augustus 2017, 10:32

Hallo Wieger,

Bedankt voor deze update. Ik heb er begrip voor dat ik op 1 abbo moet wachten tot 15 augustus.Uw Uitleg verzacht wat dat betreft een heleboel. Ik begrijp dat soms zaken niet in uw macht liggen maar elders.

Ik denk dat het nu opgelost is, zo niet dan neem ik contact met u op.

Bedankt voor alle en vooral veel moeite en hopelijk niet tot snel :)

Met vriendelijke groet,

Bert driessen
Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 8
Badge +15
1: Waarom zie ik die extra 2000 mb en 100 belminuten niet ?
Je ziet daar idd alleen de orginele bundels. Ook in de app zie je dit terug. Je krijgt het uiteraard wel en je ziet het straks ook bij je belstatus.

2: Waarom loopt het contract 15 maanden, althans nog dik anderhalve maand verder dan 9 juli ?
Dat is bij mij ook en ik heb het uitgezocht. De startdatum die je ziet is de besteldatum. Ja, is idd verwarrend.

3: Er staat ook als extra kosten € 20,00. Waar komen die vandaan, want in het contract staat driemaal € 0,00 ?
Dat zijn de aansluitkosten. Die worden automatisch gecrediteerd op of na de eerste factuur,
Badge +1
Dank u wel koffiemok ! Een beetje verwarrend maar ik ga ervan uit dat het goed gaat komenn.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Bert, mooier dan koffiemok kan ik het niet verwoorden 🙂. Het is inderdaad wat verwarrend, maar ik hoop dat het zo duidelijk is. Als je nog wel vragen te binnen schieten, laat me dat dan even weten!
Badge +1
Okay, het is nu 17 juli..... Mijn contract ging pas in op 29 augustus. Dus ik vrolijk op vakantie naae mijn stacaravan. Krijg ik op 8 juli een sms van KPN dat ik vanaf 10 juli een nieuwe provider heb, Op 9 juli bericht van Telfort dat ik op 10 juli overstap. Huh ???? Ik naar huis van Oosterhout Nb naar Leiderdorp (100 km heen en 100 km terug) om mijn Telfort simkaart op te halen, want omdat abbo op 29 aug in zou gaan had ik die dus niet meegenomen.
Ja hoor, 10 juli kaartje erin, Verrek ik kan nog bellen ook, sms lukt ook nog. Maar data ..... helaas. Dus maar weer bellen. Na veel gedoe en vooral lang wachten, krijg ik 3000 Mb voor 3 dagen, daarna gaat mijn abbo in.
Ja, gelukkig, ik zie vandaag op mijn Telfort, het nieuwe abbo, maar ik zie maar 3 Gb (verhip dat is hetzelfde als ik voor die 3 dagen heb gekregen). Ik heb toch echt een contract van 2Gb met 2Gb extra. Daar heb ik ook het combivoordeel opgezet dus ik zou 8 Gb moeten hebben.
Dan maar weer bellen.. Na een halfuur.......Ja, het e.e. is fout gegaan.. In de loop van de dag wordt uw abbo aangepast naar 4 Gb. Maar het combivoordeel, nee, dat kan niet met terugwerkende kracht hoewel ik wel zie dat u dat op tijd heeft aangevraagd maar door al het gedoe (fouten) rondom uw contract lukt dat niet.....Uw combivoordeel aanvraag is zojuist door de backoffice nu verwijderd zodat u een nieuwe in kunt sturen ingaande volgende maand......
Maar juffrouw, het is toch niet mijn fout ? Antwoord: als u mb's tekort komt, bel dan weer even dan doen we er weer wat bij (ach, belminuten zat dus weer een extra halfuur bellen en uitleggen kan er dan ook wel weer bij..
Liieve mensen hoor die ik telkens aan de telefoon krijg, ze proberen ook echt hun best te doen, maar kan het nu aub ook nog goed komen ? Ik zit hier op de camping zonder een wifi dus ik heb die mb's hard nodig en het is ook de reden dat ik ben overgestapt naar Telfort. Volgende maand gaat mijn partner, net zoals ik van KPN naar Telfort ook over, ik zit daar nu al over in de stress,,...want ook hier begint het met een vreemde ingangsdatum (abbo KPN al meer dan een jaar maand verlopen en dan kun je pas na dik 3 maanden over ?)
Badge +1
Kijk net in mijn mail en zie deze mail van 11.11 uur...., heb ik echt niet zelf aangevraagd....
-----------------------
Beste heer/mevrouw Driessen,
U heeft zich afgemeld voor CombiVoordeel. Op 17-07-2017 vervalt Telfort CombiVoordeel: 2 keer zoveel min/MB/sms.
Wat gaat er veranderen?
U krijgt niet meer 2 keer zoveel minuten en MB’s. Vanaf 17-07-2017 heeft u dus weer de normale bundels van uw abonnement. Wilt u uw bel- of internetbundel verhogen? U kunt uw bundels aanpassen in Mijn Telfort of de Mijn Telfort-app.
Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag verder op telfort.nl/combivoordeel.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Bert, helaas is er inderdaad iets misgegaan met de internetbundel. Mijn collega's zijn nu voor jou bezig om dit te herstellen. Het klopt ook dat CombiVoordeel niet door jou maar door mijn collega's is afgemeld. Als de extra 2000 MB's zijn toegevoegd dan kun je CombiVoordeel opnieuw aanmelden zodat je de volledige dubbele bundels kan ontvangen. Zodra je door je MB's heen bent laat een reactie achter in dit topic of stuur mij dan een privébericht. Ik zorg er dan voor dat het in orde komt. Excuses voor het ongemak.
Badge +1
Beste Stephan,
Ik hoop echt dat het in orde komt. Ik zit op een camping zonder wifi. Het is mijn eigen stacaravan dus ik ben daar regelmatig als gepensioneerde. Ik wacht het nu even af tot het abbo op orde is in MijnTelfort. Ik heb alleen wel begrepen dat als ik het CombiVoordeel opnieuw aanmeld dat het dan pas de periode daarop ingaat.....Als ik deze periodetekort kom, kom ik weer op de lijn.
Thx Bert
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je begrip Bert!
Badge +1
Graag gedaan... maar.... mijn internetbundel is nog niet aangepast naar 4 gb per periode. Ik wacht nog een dag af, ben nu weer een paar dagen thuis heb dus gewoon wifi....
Grtz Bert
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Bert, dat klopt, wij zijn het namelijk nog voor je aan het aanpassen. Helaas neemt deze aanpassing wat tijd in beslag. Ik ga ervan uit dat het volgende week aangepast moet zijn. Mocht dat niet het geval zijn laat dan een reactie achter in dit topic.
Badge +1
Hall Stephen
Okay, dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik ga het dus nog even afwachten.
Ik heb ook het gevoel dat mijn rekening niet klopt, kan ik dat ook bij jou/u neerleggen ?
Mijn contract zegt € 18,50 pm en in mijn factuur staat € 27,20. Weliswaar met €6,23 in mindering als promotie maar dan nog is de eindrekening € 20,97, dus € 2,47 meer dan het contract.
Nog boeiender wordt het dat er rechtsboven staat dat de rekening is van periode 15.06.2016 - 14.07.2017 maar dat onder de streep staat periode 11.07.2017 - 15.08.2017 (dus enkele dagen meer).
In april was er ook al iets fout gegaan met de factuur (te weinig in rekening gebracht) waardoor ik eind april met een fors hogere rekening werd geconfronteerd. Geen idee wat er fout was gegaan, er werd daar geen nadere uitleg over gegeven.
Na alle gedoe en alle moeite die ik al heb moeten nemen en nu nog steeds moet nemen immers, rekening uitpluizen, dit bericht schrijven) had ik eerder een tegemoetkoming verwacht dan een soort "boete".
Ik heb eerder ook al contact gehad dat er onterecht aansluitkosten voor het mobiele abonnement in rekening werden gebracht, ik was immers al een Telfort-thuis klant.
Met vriendelijke groet,

Bert
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Bert, begrijpelijk dat deze factuur voor de nodige verwarring zorgt. Het bedrag van €20,97 klopt wel. Dit leg ik graag verder aan je uit. Voortaan heb je een vaste datum waarop je je tegoed krijgt, namelijk iedere 15e dag van de maand. Op die datum wordt je tegoed ingekocht en betaal je dit tegoed vooruit. Omdat je abonnement op 11 juli is gestart en op iedere 15e dag je maand berekend wordt, heb je nu een kleine periode extra. Namelijk de dagen van 11 juli tot en met 14 juli. Voor deze dagen is je maandprijs van €18,50 naar verhouding berekend en kom je iets hoger uit met je eerste factuur. Op deze pagina wordt je eerste factuur nog wat verder uitgelegd. Hopelijk weet je met deze uitleg voldoende, zo niet dan hoor ik het graag van je.
Badge +1
Ik word het nu echt zat. Gisteravond een privebericht naar Stephan gestuurd dat mijn data-bundel op is. Geen reactie. Stephan kan natuurlijk een vrije dag hebben, laat ik daar maar van uit gaan. Ik heb dus vandaag niet kunnen internetten en maak nu dit bericht op de databundel van mijn vrouw, te gek voor woorden.Het contract is nog steeds niet op orde, ik heb maar 3 in plaats van 4 gb gekregen en de verdubbelaar die ik tijdig had ingezet is door de backoffice verwijderd omdat men anders het abbo niet goed kon krijgen (??????). Nu, is het abbo nog steeds niet op orde en kan ik de verdubbbelaar niet inzetten, immers dan krjg ik niet het goede aantal data-gb's.
Ik heb intussen maar een account aangemaakt op https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/ want over een paar dagen zijn de 4 weken voorbij en kan ik daar een klacht indienen. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt van KPN naar Telfort. Mijn vrouw gaat ook over van KPN naar Telfort, dan ben ik waarschijnlijk weer 2 maanden bezig. :@
Gelukkig ben ik sinds deze maand met pensioen want ik heb al heel veel tijd en moeite (Ja zelfs 200 kilometer gereden om simkaartje thuis op te halen tijdens mijn vakantie) door knulligheid van Telfort. Geen idee waar het fout gaat of is gegaan maar ik ben zwaar de dupe.
Misschien wil ik van alle contracten (Telfort thuis, mobiel van mij, mobiel van mijn vrouw) af, wacht nog even op reactie alvorens verdere stappen te ondernemen.
Bert
Reputatie 6
Badge +7
Telfort zal je vast helpen en voor een vergoeding mag ik natuurlijk niks zeggen daar ik ook maar enkel een gebruiker ben van dit forum en wat Telfort diensten wel moet ik zeggen dat het bij mij met mobiel niks anders dan lof is tot nu toe met Telfort want het werkt altijd en als er wat is is er natuurlijk dit forum waar men erg goed probeert te helpen dus zou idd maar even afwachten waar Telfort mee komt. het komt vast goed 🙂
Volgens mij is Stephen met vakantie?
Maar iemand van Telfort zal dit wel oppakken?
Hoop ik?
Badge +1
@Cobus: Het ligt niet aan de Frontoffice mensen, die zijn echt wel vriendelijk en behulpzaam maar de backoffice lijkt mijn probleem niet te kunnen of willen oplossen.
@Mandy: Mijn probleem is nog steeds aanwezig, ik internet nu noodgedwongen op het abbo van mijn vrouw, totaal geen reactie van Telfort, ik ben hevig teleurgesteld Er is ook niemand die mij uitlegt wat nu precies het probleem is........ Oorverdovend stil. Jammer.
Badge +1
Nu nog steeds niets gehoord. Mijn MB's zijn al 2 dagen op. 10 dagen geleden schreef Stephen dat ik maar een berichtje hoefde achter te laten voor extra mb's. Heb ik eergisteren gedaan en tot nu toe 0,0.
Ik heb al heel veel jaren Telfort thuis en dat was gewoon goed maar nu voel ik me als jarenlange klant in de kou staan (terwijl buiten de zon schijnt).
Is er nu niemand van Telfort die dit op orde kan brengen en/of mij kan berichten waar het probleem in zit zodat ik begrip voor de mogelijk moeilijke situatie kan opbrengen ?
Indien er een afspraak gemaakt is met Stephen, lijkt het mij wel dat een andere moderator,
het moet oppakken.
Want als ik het goed heb, is Stephen met vakantie?
Badge +1
Zowel Stephen (zie de reacties van 10 dagen geleden) als Rowena Luijks hebben dit beloofd. Rowena op 17 juli telefonisch.
Het bericht van Stephen van 10 dagen geleden:
Hallo Bert, helaas is er inderdaad iets misgegaan met de internetbundel. Mijn collega's zijn nu voor jou bezig om dit te herstellen. Het klopt ook dat CombiVoordeel niet door jou maar door mijn collega's is afgemeld. Als de extra 2000 MB's zijn toegevoegd dan kun je CombiVoordeel opnieuw aanmelden zodat je de volledige dubbele bundels kan ontvangen. Zodra je door je MB's heen bent laat een reactie achter in dit topic of stuur mij dan een privébericht. Ik zorg er dan voor dat het in orde komt. Excuses voor het ongemak
Beste @BertDriessen en @mandy,
Ik verwacht dat de bezetting wat kleiner is qua moderators door bijvoorbeeld vakantie. Daardoor duurt het waarschijnlijk wat langer voor een webcare reactie weer volgt. Maar webcare leest mee, van oud naar nieuw.
Reactie zal ongetwijfeld volgen. Alleen kan het zijn dat reactie op reactie van jullie (begrijpelijk) niet bevorderlijk werkt.
Hallo @Friesian,

Volgens mij heb ik alleen geschreven dat Stephen met vakantie is.
Dat een andere moderator het op gaat pakken.
Ik had waarschijnlijk het woord 'moeten' anders moeten formuleren.

Dit is overigens de laatste keer dat ik iets schrijf.

Dit is overigens de laatste keer dat ik iets schrijf.

Mandy, het gaat niet over 'moeten'.
Het is een openbaar forum je mag gerust schrijven hoor. Het gaat erom dat het topic een push als nieuw krijgt door elke nieuwe reactie. Daardoor kan het langer duren voordat een moderator zich meldt, waar ik overigens wel vanuit ga dat dat zal gebeuren.
Reputatie 8
Badge +11
[offopic]
........Het gaat erom dat het topic een push als nieuw krijgt door elke nieuwe reactie. Daardoor kan het langer duren voordat een moderator zich meldt, waar ik overigens wel vanuit ga dat dat zal gebeuren.

Er zit wel iets in wat je zegt. Toch is simpelweg niet reageren ook niet echt een optie, denk ik.
Misschien in een ander topic eens een boompje opzetten over een oplossing?
Sorry, kon niet via PB
[/offtopic]
Reputatie 7
Badge +7
Hoi BertDriessen, ben het met je eens dat deze situatie geen pretje is. Excuses hiervoor.

Ik zie dat de aanpassing van je bundel van 3GB naar 4GB nog niet is verwerkt. Hiervoor heb ik nogmaals een verzoek naar mijn collega's gestuurd om een update over de status te krijgen. Zeker omdat je nu nog moet wachten op het combivoordeel en hierdoor nog aanvullende MB's mist. Tegelijkertijd heb ik aan hen gevraagd je tegemoet te komen in het gebruik van je MB's. Ik kan nu de MB's niet toekennen aan je, telkens krijg ik hierop een foutmelding. Het loopt nu inderdaad nog niet zoals we willen, wel heb ik de stappen uitgezet om het probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Ik begrijp dat je nu snel duidelijk wilt, daar ga ik mijn best voor doen. Eind deze middag zal ik je een update geven over de stand van zaken.
Badge +1
Beste Wieger,
Ik heb u een pb gestuurd met mogelijk een tijdelijke oplossing.
Met vr groet,
Bert

Reageer